het nieuwe rijden.......en de nieuwe tik

Gisteren nog gereden met precies dezelfde tik. Als ik buiten de bebouwde kom te hard rijd doe ik exact hetzelfde. Ik kijk ook of auto's van baan verwisselen en zo precies achter me rijden.

Als ik op de snelweg te hard rijd dan doe ik het met het motto als je het doet, moet je het goed doen.

Gisteren dus een aantal keren over de 270 gereden en dan houd ik het ook zo lang mogelijk vol. Als ik dan moet afremmen, kijk ik even of er niks in de auto's zit in de buurt en spiegel check en dan weer gas erop.
Dit houd ik nu al 2 jaar vol en het werkt perfect. Nog geen een boete binnen *O* *O* *O* .

-Ik ros nu aardig hard op de tafel-
 
als al die "oudjes mensen" :? zich gewoon aan de snelheid zouden houden (te langzaam rijden moet ook eens strafbaar worden..) dan zou er iig 1 probleem zijn opgelost...

Ja je heb der inderdaad tussen zitten die koppig 80 rijden als iedereen 100 rijdt (en 100 mag).... ZOOOO vervelend!!
Maar van mijn tante van 87 mag je het niet zeggen *D Die plankt hem overal tussendoor sinds ze haar peugeot 307 automaat heeft. Toen ze laatst weg reed bijna botsing gehad. Denk dat ze het niet eens zag :) Hoelang zou het nog duren :Y
 
Gekukkig woon ik 3 Km van de duitse grens. Het is daar heerlijk toeren, overal op de buitenwegen 100kmh en als er al een flitser staat flits dat ding van de voorkant. :}
 
I see. Ik rij heus ook wel eens 140 vol met m'n lichaam in de wind, maar ik lees hier soms over snelheden van 250+. Daar kan ik met m'n verstand niet bij... dat is toch knetter... sportmachine of niet.

Tja het is eigenlijk ook niet normaal, maar toch...
Heel even een bui van 10 sec en een echte SSer zit gewoon aan die snelheid.
Dat je dat een paar minuten lang doet, dat vind ik wel echt lomp.
 
Hehe, herkenbaar dit allemaal..

Bij bijna elke kliko/auto langs de kant van de weg kijk ik wel in mijn spiegel om te kijken of het geen flitsmachine was :z
Bij benzinestations minder ik ook vaart, en op snelwegen rond grote steden houd ik me liever koest. Koekblikkers houd ik ook nauwlettend in de gaten, kijken of ze een extra antenne hebben en/of er niet iets aan de middenspiegel hangt oid :o

Echt wel ziekelijk.. krijg soms gewoon het idee dat ik achtervolgt wordt door een auto/undercover en dan ga ik uitvogelen of dat ook daadwerkelijk zo is :+
 
Ja je heb der inderdaad tussen zitten die koppig 80 rijden als iedereen 100 rijdt (en 100 mag).... ZOOOO vervelend!!
Maar van mijn tante van 87 mag je het niet zeggen *D Die plankt hem overal tussendoor sinds ze haar peugeot 307 automaat heeft. Toen ze laatst weg reed bijna botsing gehad. Denk dat ze het niet eens zag :) Hoelang zou het nog duren :Y

Haha mijn oma had laatst een complete muur in de garage van haar flat aan gort gereden met haar 307 automaat :P (typische oma auto denk ik? :P )
Ze zei dat'ie bij het inparkeren ineens op hol sloeg en dwars door de muur reed :Y :o
 
Koop een motor waarmee je onder de 120 km/u ook lol hebt :)
Ligt niet aan de motor, maar aan de weg waar je op rijdt. En wat je uit het rijden wilt halen.

Als ik met mijn CBR 80 rij op een rustige, rechte weg, vind ik dat traag en saai. Als ik met mijn '81 GS550 80 rij op een rustige, rechte weg, vind ik dat... traag en saai.
 
Laatst bewerkt:
idd herkenbaar, (spreek nu als koekblikker want heb me a rijbewijs nog nie :p )
mijn aandacht word automatisch getrokken door zwarte of afwijkende dingen op de vangrail of in de berm, als ik inhaal op een 1 baans weg kijk ik of er niks meekomt, bij hogere snelheden op de linker baan van de snelweg hou ik in de gaten of er niemand naar links gaat en mijn snelheid ook aanneemt, zo wel ga ik terug naar rechts, snelheid minderend, en eerst ff die auto voorbij laten komen zodat ik kan zien of het foute boel is of niet 8-)
heeft me over 3 jaar tijd (60k per jaar) 1 snelheids bekeuring opgeleverd van 30 euri's (geflitst) en 1 van 70 voor het laseren, ja die gasten zie je gewoon te laat.
 
Sinds die TV programma's (blik op de weg e.d) rij ik ook anders . Ik doe mijn best om ze een reden te geven om mij te filmen ! *O* En als ze dan vragen waarom ik zo reed , geef ik als antwoord dat ik voor eens en voor altijd wil laten zien dat je ook fun kan hebben op een ouwe BMW _O- _O- _O-
 
ik begin dat nieuwe rijden te herkennen.

een aantal motorvrienden zijn mede dankzij de praktijken gestopt met het rijden op supersport op straat.

zondag nog even over de lek gereden. terug over de a12 en a20;
en ja hoor. weer staan die flits-fl*kkers in de kant....

is niet echt leuk meer dit, hoe zal dit over 2 jaar zijn?

:o
 
is niet echt leuk meer dit, hoe zal dit over 2 jaar zijn?


Volgens de prognoses hebben we dan een linkse regering. Dus beter zal het er niet op worden. Dan mogen we in het weekend gaan wandelen of fietsen.
:( :( |( B| :N
 
Ja ik rij op een supersport.. wil graag hard rijden, maar ik tracht wel op te letten. Dus als ik bij een viaduct waar de boas kunnen stqaan, dan minder ik vaart. '
Ik zie een auto snel op mij inlopen als ik b.v. 150 rij, minder ik vaart, want ik ben bang dat...

Bij benzinestations..minder ik vaart.

Als ik een auto inhaal dan probeer ik eerst in de auto te kijken of er geen blik op de weg figuren inzitten.

Zo rij ik ongeveer door Nederland. Ik probeer wel steeds de kleine weggetjes te rijden, maar dat lukt niet altijd. Eigenlijk kan je beter aan de snelheid houden, maar waar heb je dan een motor voor. Even lekker optrekken, ook opletten of er achter je geen blikopdewegleasebak zit. De lol gaat er wel vanaf, alhoewel.

Oh ja, voordat ik weg ga, eerst op op www.flitsservice kijken, is ook een vast ritueel, ben ik nou de enige met deze tik, of hebben andere dat ook???????????//


:^ :^ :^ :^

Ik rook ze ook altijd op een kilometer afstand, maar sinds ik de laatste 5 jaar op de fiets naar het werk kan ipv. dat ik half Nederland moet doorkruisen ben ik dat zintuig aardig kwijt geraakt.
 
Zie het als een sport :)
Je rijdt te hard en hoopt niet gepakt te worden. Elke keer dat je niet gepakt wordt ben je winnaar, je doet ook je uiterste best om winnaar te blijven en op het moment dat ze je wel pakken, ben je sportief, tik je af en als dank mag je weer een tijdje te hard rijden :)
 
"Het nieuwe rijden" geldt voor mij al +/- 10 jaar. Vandaar dat ik geen lol meer heb in straat rijden en alleen in de blub nog echt lol heb.
 
^^ met hem eens is.

Ik kwam er een jaar of tien geleden achter dat echt leuk spelen op de openbare weg eigenlijk gewoon niet kan. Ik bedoel als je met maten staat te praten dat die en die bocht met 200 km/h erg gaaf is, dan ben je gewoon niet verstandig bezig.

Ben eerst grote allroads gaan rijden, nu een lekker klein offroadje. Tijdens een roadbookritje zijn er geen snelheidscontroles. En het gaat ook allemaal wat minder hard.
 
Ja ik rij op een supersport.. wil graag hard rijden, maar ik tracht wel op te letten. Dus als ik bij een viaduct waar de boas kunnen stqaan, dan minder ik vaart. '
Ik zie een auto snel op mij inlopen als ik b.v. 150 rij, minder ik vaart, want ik ben bang dat...

Bij benzinestations..minder ik vaart.

Als ik een auto inhaal dan probeer ik eerst in de auto te kijken of er geen blik op de weg figuren inzitten.

Zo rij ik ongeveer door Nederland. Ik probeer wel steeds de kleine weggetjes te rijden, maar dat lukt niet altijd. Eigenlijk kan je beter aan de snelheid houden, maar waar heb je dan een motor voor. Even lekker optrekken, ook opletten of er achter je geen blikopdewegleasebak zit. De lol gaat er wel vanaf, alhoewel.

Oh ja, voordat ik weg ga, eerst op op www.flitsservice kijken, is ook een vast ritueel, ben ik nou de enige met deze tik, of hebben andere dat ook???????????//




en zo let je toch minder op de weg met meer kans op ongelukken en minder verkeers veiligheid, dus conc flitsers werken net zo goed als de 80km zones :+

mensen zijn toch onverbeterlijk, en aan onbegonnen werk moet je niet beginnen.... *O*
 
Ze weten inderdaad wel het plezier te vergallen van het motor- en zelfs autorijden. Op het traject dat ik vaak rijd gooi ik het gas nog wel open maar op onbekend terrein dus niet. Van de week de kant van Den Haag op geweest wat een drama om daar te rijden, driebaanswegen waar je maar 100 mag, trajectcontrolezones waar je slechts 80 mag. Je zou bijna het openbaarvervoer gaan overwegen. Voor mij is auto en motorrijden meer dan vervoer van A naar B, maar de lol gaat er wel af op deze manier :-(
 
Tja, 't is precies de reden waarom ik als koekblik een lomp zware Jeep automaat heb gekocht en m'n motor een grote allroad is.
Ik rijd nu 17 jaar motor en heb in die tijd goed gemerkt hoe wat verkeer aangaat Nederland voller, drukker en minder tolerant is geworden.
 
gewoon als een beest raggen.
overal doorheen proppen, persen en duwen, constant te hard rijden
en vooral goed opletten. dan kom je een heel eind.

in Joe Bar zeiden ze het ook al: gewoon als een beest in de aanval gaan, dat is veiliger :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan