Het nieuwe W650 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Morgen die van mij aftappen en toedekken voor de :z :z :z
Peter wat een leuke opsomming van je verleden, en je past best goed tussen deze :] :] :] in de tweede jeugd _O- _O- *O* *O* :] *O*

Ik wens jullie een fijne weekend toe *O*

full
 
Thanks guys!
Ik sleutel graag en heb daarvoor ook een prachtige eigen ruimte ter beschikking. Dus dit is zeer welkome informatie.

Het is trouwens Pieter, niet Peter 😉
Maar ja, what’s in a name...?
Fijne avond allemaal!
 
Thanks guys!
Ik sleutel graag en heb daarvoor ook een prachtige eigen ruimte ter beschikking. Dus dit is zeer welkome informatie.

Het is trouwens Pieter, niet Peter 😉
Maar ja, what’s in a name...?
Fijne avond allemaal!

:o Dat snelle gedoe met het schrijven :N en dan stiekem effen een i-tje vergeten O-) O-) O-) oh je in beide berichten een en zelfde fout gedaan :o

Maar dit pleit in mijn voordel O-) _O- :Y

BETEKENIS VAN PIETER

Pieter is een Nederlandse vorm van Petrus, afgeleid van het Griekse petra "rots". Dat was de bijnaam die Jezus gaf aan de discipel Simon: "En ik zeg je: jij bent Petrus, de rots waarop ik mijn kerk zal bouwen" (Matteüs 16:18). Pieter werd vroeger vaak afgekort tot Piet. In de twintigste eeuw werd de naam Pieter ouderwets gevonden en gingen veel Pieters zich Peter noemen.

Groeten van Iwan ( eigenlijk is het Ivan :Y }
 
Nu we dan toch zo lekker bezig zijn dan ben jij nu aan de beurt Iwan.

Ivan is een Slavische naam voor jongens.
De betekenis is `God is verzoenend`
De naam Ivan wordt het vaakst gegeven aan Italiaanse jongens. (3x vaker dan aan Nederlandse jongens.)

Extra informatie:
Uit Kroaats. Alternatieve betekenis (Tjechisch) God`s dankbaar geschenk (Russisch) God is dankbaar

Als het te lang is gebruikt men:
Van

Voor het andere geslacht gebruikt men:
Ivanna, Ivana

De naam klinkt als:
Evan, Ivon, Iven, Ivann

Groet Jan
 
De voornaam Jan is een veel voorkomende mannelijke naam in Nederland, Duitsland, België, Tsjechië, Polen, en Scandinavië. De naam komt van Johannes, een naam die in het Nieuwe Testament van de Bijbel vaak voorkomt. Johannes is de Griekse vorm van het Hebreeuwse Jochanan, wat "God is barmhartig" betekent.
:W
 
Nou ik Sjaak is mijn roepnaam maar ik heet Izaak
Izaak is een Duitse jongensnaam. Het betekent `hij die lacht`. Extra info: Waar wordt het gebruikt? De naam Izaak wordt voornamelijk gebruikt in Duitsland. Wat zegt men in andere landen? Isak (In Zweden)Yitzhak (In Joodse gebieden)

Izaäk, ook wel gespeld als Isaäk, Izak of Jitschak (Hebreeuws: "יִצְחָק" ) (Arabisch: "اسحاق" ʾIsḥāq), is de tweede aartsvader en de enige zoon die Abraham bij zijn vrouw Sara kreeg. Hij is de vader van Jakob en Esau (Genesis 21:26). Hij zou op de berg Moria (Tempelberg) door zijn vader geofferd

Izaäk is een mannelijke voornaam. De naam komt van het Hebreeuwse יצחק (Yitschak) wat `hij zal lachen` betekent. In het Arabisch is de naam: اسحاق (Ishaq). == Dragers van de naam == De volgende personen en personages dragen de naam Izaäk in één of andere schrijfwijze: ...

mvg Sjaak (Izaak) :) ;)
 
Gisteren olie ververst en filter vervangen.
Tevens 2 iridium bougies gekocht. Verder een teflon remleiding besteld. Deze zet ik er deze winter op. Vervang dan tevens de blokken door een sintered Brembo variant.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren olie ververst en filter vervangen.
Tevens 2 iridium bougies gekocht. Verder een teflon remleiding besteld. Deze zet ik er deze winter op. Vervang dan tevens de blokken door een sintered Bembo variant.
Dat remt wel iets beter dan origineel Pieter. Een wat oudere rubber remleiding voelt wat sponsig en ik meen me te herinneren dat Ed ook gesinterde Brembo blokken heeft en daar wel happy mee is.
Groet Jan :W
 
Hi Jan,
Oud is de leiding geenszins. De hele motor is net een jaar oud en heeft erg weinig gelopen.
Ik doe het meer om een hardere rem te krijgen. Zo’n braided line zet veel minder uit dan de rubberen remleiding en krijgt ook geen last van droogtescheurtjes etc.
Heb slechts een paar honderd meter met de motor gereden sinds de aanschaf, maar was niet erg onder de indruk van de stopkracht.
Mocht dit niet afdoende zijn, gaan we wat radicaler te werk. Maar eerst even proberen.

Verder zag ik, toen de motor op mijn brug stond, dat de dempers aan de binnenkant opengewerkt waren. De demperinsert was uitgeboord. Nou begrijp ik waarom de motor met “standaard” dempers zo lekker klonk😉
 
Hi Jan,
Oud is de leiding geenszins. De hele motor is net een jaar oud en heeft erg weinig gelopen.
Ik doe het meer om een hardere rem te krijgen. Zo’n braided line zet veel minder uit dan de rubberen remleiding en krijgt ook geen last van droogtescheurtjes etc.
Heb slechts een paar honderd meter met de motor gereden sinds de aanschaf, maar was niet erg onder de indruk van de stopkracht.
Mocht dit niet afdoende zijn, gaan we wat radicaler te werk. Maar eerst even proberen.

Verder zag ik, toen de motor op mijn brug stond, dat de dempers aan de binnenkant opengewerkt waren. De demperinsert was uitgeboord. Nou begrijp ik waarom de motor met “standaard” dempers zo lekker klonk😉
Je bent niet de enige die de remprestaties van onze geliefde W enigzins onder de maat vinden |( |( |( maar wij hebben er inmiddels mee leren (over)leven. Wat betreft de dempers, die zijn er ongeveer bij ons allen uitgebouwd. Er staat een hele handleiding bij het Duitse forum voor het verwijderen van die dingen.
Groet Jan :W
 
Hi Jan,
Oud is de leiding geenszins. De hele motor is net een jaar oud en heeft erg weinig gelopen.
Ik doe het meer om een hardere rem te krijgen. Zo’n braided line zet veel minder uit dan de rubberen remleiding en krijgt ook geen last van droogtescheurtjes etc.
Heb slechts een paar honderd meter met de motor gereden sinds de aanschaf, maar was niet erg onder de indruk van de stopkracht.
Mocht dit niet afdoende zijn, gaan we wat radicaler te werk. Maar eerst even proberen.

Verder zag ik, toen de motor op mijn brug stond, dat de dempers aan de binnenkant opengewerkt waren. De demperinsert was uitgeboord. Nou begrijp ik waarom de motor met “standaard” dempers zo lekker klonk😉

Hoi Pieter,
Matige remvermogen van de W650 is al een bekende kwaal, die we in verleden hebben behandelt maar niet genezen :o
Zie hier onder, en als je een CNC freesbank heb, kunnen we wat voor mekaar brouwen *D 8-)
Het Grote Kawasaki W650 Topic
Hier is ook een paar keer is hier discussie gevoerd over de " matige " remkracht van de voorrem.
Heb regelmatig aandacht aan besteedt, en enige wat zich als een oplossing aandient is een
3 zuiger remklauw van honda " 3 pot Nissin (floating) caliper off 06 to 09 Honda "
Bij W650 is probleem de ruimten tussen de remschijf en de spaken ±30mm, dus totaal onmogelijk om een 4 zuiger remklauw toe te pasen.

Is iemand in bezit of kent iemand met een CNC freesbank ? omdat ik vermoed dat met zo een remklauw de remvermogen zou kunnen toenemen met 50% :? :Y
Zijn meerdere die ook deze remklauw hebben ontdekt en vaak op de MP te koop voor ± 50 euris *D
Door de Triumph :] al ontdekt en toegepast *D
http://www.triumphrat.net/attachmen...385-nissin-3-pot-calipers-on-tbs-img_0258.jpg
Budget Brake Upgrade - Triumph Forum: Triumph Rat Motorcycle Forums
Budget front brake upgrade - Triumph Forum: Triumph Rat Motorcycle Forums
Three piston caliper revisited - Page 7 - Triumph Forum: Triumph Rat Motorcycle Forums
 
Laatst bewerkt:
Blijf modderen met die foto's plaatsen :o :?
Onderste foto is van Kevinblade en zijn toepassing van deze remklauw
full
 
Laatst bewerkt:
Jongens ik let ff niet op , druk met poetsen enzo zie ik hele verhandelingen over namen langskomen ! What' s in a name.
Vraagje wat betekent Kawasaki?
Bremborem is tekoop in Japan kost klauwen met geld.
Als ik beetje hard rem gaat mijn voorband schuiven zoals laatst, dus een matige rem heeft zo z'n voordelen!
 
Ik ga eerst experimenteren met een andere leiding en andere blokken. Bevalt dat niet, heb ik nog meerdere types Brembo klauwen liggen (waaronder een prachtige monoblock). Adapter is redelijk simpel te maken. Maar eerst eenvoudig beginnen. En dan stap voor stap kijken wat verbetering gaat brengen. Vind deze motor steeds leuker worden!

Andere vraag : ik heb een TT Rider, en heb deze op het stuur gemonteerd. Maar eigenlijk vind ik het totaal niet passen bij de classic look van de W.
Rijden jullie met navi? En zo ja, waar hebben jullie die geplaatst?
 
Ik ga eerst experimenteren met een andere leiding en andere blokken. Bevalt dat niet, heb ik nog meerdere types Brembo klauwen liggen (waaronder een prachtige monoblock). Adapter is redelijk simpel te maken. Maar eerst eenvoudig beginnen. En dan stap voor stap kijken wat verbetering gaat brengen. Vind deze motor steeds leuker worden!

Andere vraag : ik heb een TT Rider, en heb deze op het stuur gemonteerd. Maar eigenlijk vind ik het totaal niet passen bij de classic look van de W.
Rijden jullie met navi? En zo ja, waar hebben jullie die geplaatst?
Ik heb Garmin Zumo kan zo vanaf gehaald worden 8-)


full
 
Ik ga eerst experimenteren met een andere leiding en andere blokken. Bevalt dat niet, heb ik nog meerdere types Brembo klauwen liggen (waaronder een prachtige monoblock). Adapter is redelijk simpel te maken. Maar eerst eenvoudig beginnen. En dan stap voor stap kijken wat verbetering gaat brengen. Vind deze motor steeds leuker worden!

Andere vraag : ik heb een TT Rider, en heb deze op het stuur gemonteerd. Maar eigenlijk vind ik het totaal niet passen bij de classic look van de W.
Rijden jullie met navi? En zo ja, waar hebben jullie die geplaatst?
Ik ben net een postduif dus navigatie is totaal overbodig. _O- _O- _O-
Groet Jan :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan