Het nieuwe W650 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Iwan,

Helemaal mee eens, er gaat niets boven een motor met ouderwetse carburateurs, heb je tenminste nog een beetje de mogelijkheid om wat aan te passen/ veranderen.
Maar als je puur van het uiterlijk uitgaat dan is zo'n W800 wel een mooie fiets.
Heb laatst bij Motorport nog even bij een W800 staan kijken en hij smoelt wel lekker, maar eerlijk is eerlijk mijn W650 gaat nog lang niet weg.
Alleen nog even een nieuw achterlicht en dan hopelijk weer een mooi en lang seizoen tegemoet.

Gr.Martin





Hallo Iwan. De W650 is inderdaad een populaire motorfiets *D *D en heel waardevast :Y :Y . Als je op het internet zoekt naar een W650, dan vindt je er bijna geen :N :N en als je er een vindt vraagt men de hoofdprijs ;( ;( . Vijf tot zesduizend euro vraagt men rustig voor een beetje goed uitziende W650. Ik houd mijn W-tje dus lekker zelf :Y :Y en ik koop ook geen W800 :N ; waarom zou ik? Dan kan ik beter een tweede W650 bijkopen, dat worden tenminste klassiekers over enkele jaren *D *D . By the way, ik weet er nog steed een te koop voor weinig geld, en een mooie :9~ :9~ :9~ .
Groet Jan :W
 
Hallo Jan,

Dat extra koppel is ook makkelijk uit onze W650 te halen, andere dempers, inlaatbos eraf sproeiers en naalden vervangen en laten afstellen op een vermogensbank.
Een aanrader je krijgt een heel andere motor terug met aanmerkelijk meer vermogen, xelfs in de hoogste versnelling.

gr.Martin



Hallo Martin.
Een paar weken geleden was ik op een zaterdagmiddag bij Nol Bikker voor een bakkie koffie :] :] , toen Nol tegen mij zei "Jan je moet een nieuwe W800 kopen :9 :9 , je zal versteld staan wat ik voor je W650 aan inruil terug geef" :? :?
Ik geef aan dat ik best wel een proefritje wilde maken :] :] :] op een W800, hetgeen geen enkel probleem was bij Nol. Er werd onmiddellijk een 800 uit de showroom getrokken en ik kon de polder in :] :]. Ik heb denk ik een half uurtje op die motor gereden en ik moet toegeven; geen verkeerde motor. Voelbaar meer koppel bij lage toeren maar verders geen verschil met mijn motor. Ik kom terug bij Nol en plaats de 800 naast mijn 650 en moet dan toch vaststellen dat mijn 650 mooier is dan een nieuwe 800.
Ik blijf dus mijn 650 lekker rijden. ;) ;)
Groet Jan :W
 
Gnagna , wat een drukte op de maandag ,moeten jullie niet Werken? *D
Jij niet natuurlijk Jan maar de rest toch wel?
Oh nee het is buiten werktijd getypt ,dan is het goed , over koppel gesproken , ikzelf heb de vertanding van de aandrijfketting aangepast door een tandje groter op het achterwiel te monteren en ik moet zeggen het zit allemaal wat hoger in de toeren (100/150) maar hij accelereert een stuk beter ik kan vrijwel zonder te schakelen de lekdijk berijden en van zeg maar 30 /40 tot 100/120 km.u gewoon in 5 zonder mankeren . :Y
Alleen het schakelen geeft juist zoveel fun en dan vooral het terugschakelen met het terug blaffen van de uitlaat.
Ik ben nog ergens achter gekomen door ervaring nl als je andere bougies steekt wordt het polffen een stuk minder dus ik ga weer de originele cr8 erin stoppen .
Groet Eddy. :W
 
Ja Eddy ik hoef niet meer te werken, en dat vindt ik helemaal niet erg. En :Y :Y ik ben het wel met jullie eens dat een beetje meer koppel soms wel een prettige _O- _O- ervaring geeft. Dat was heerlijk op de Norton Commando; dan moest je echt je stuur goed beet pakken |( |( anders reed je met losse handen. Maar ik ben heel tevreden met mijn W-tje zoals hij nu is :9~ :9~ . Nadat ik de dempers heb verwijderd heb ik ook al de indruk dat hij beter versneld. Is natuurlijk niet zo, hij maakt enkel alleen maar wat meer kabaal :P :P. Ik heb nu net nieuwe ketting en tandwielen besteld, maar Nol zal wel gewoon voor de standaard bezetting gaan denk ik. Ik had daar eigenlijk eerder over moeten nadenken :$ :$ En het blaffen uit de uitlaat tijdens het decelereren vind ik juist wel mooi. :P :P Alhoewel ik denk dat er bij mij nog de standaard bougies in zitten. Ik zal het controleren tijdens de winterbeurt. :Y :Y Zeg Martin kun / wil jij wat meer specifieke info geven m.b.t. die modificaties. Heb je dat bij jouw motor ook gedaan?
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
Hallo Iwan. Die caferacer is inderdaad heel mooi :9~ :9~ :9~ Dit is altijd een heel persoonlijke kwestie. Ik heb ook al veel verbouwde motoren gezien waar heel veel geld aan is besteed, wat naar mijn mening weggegooid geld is ;( ;( ;( ;(
jij hebt je motor zodanig aangepast dat je nu 55 pk aan de krukas hebt en continu maximaal koppel beschikbaar. Is best wel mooi, maar wat kost dat?? ;( ;(
Groet Jan :W
 
Hallo Jan,

Zal binnenkort wat foto's sturen zodat je een beetje een idee krijgt.

gr.Martin


Ja Eddy ik hoef niet meer te werken, en dat vindt ik helemaal niet erg. En :Y :Y ik ben het wel met jullie eens dat een beetje meer koppel soms wel een prettige _O- _O- ervaring geeft. Dat was heerlijk op de Norton Commando; dan moest je echt je stuur goed beet pakken |( |( anders reed je met losse handen. Maar ik ben heel tevreden met mijn W-tje zoals hij nu is :9~ :9~ . Nadat ik de dempers heb verwijderd heb ik ook al de indruk dat hij beter versneld. Is natuurlijk niet zo, hij maakt enkel alleen maar wat meer kabaal :P :P. Ik heb nu net nieuwe ketting en tandwielen besteld, maar Nol zal wel gewoon voor de standaard bezetting gaan denk ik. Ik had daar eigenlijk eerder over moeten nadenken :$ :$ En het blaffen uit de uitlaat tijdens het decelereren vind ik juist wel mooi. :P :P Alhoewel ik denk dat er bij mij nog de standaard bougies in zitten. Ik zal het controleren tijdens de winterbeurt. :Y :Y Zeg Martin kun / wil jij wat meer specifieke info geven m.b.t. die modificaties. Heb je dat bij jouw motor ook gedaan?
Groet Jan :W
 
Hallo Iwan. Die caferacer is inderdaad heel mooi :9~ :9~ :9~ Dit is altijd een heel persoonlijke kwestie. Ik heb ook al veel verbouwde motoren gezien waar heel veel geld aan is besteed, wat naar mijn mening weggegooid geld is ;( ;( ;( ;(
jij hebt je motor zodanig aangepast dat je nu 55 pk aan de krukas hebt en continu maximaal koppel beschikbaar. Is best wel mooi, maar wat kost dat?? ;( ;(
Groet Jan :W
Hallo Jan,

Het is 8 jaar geleden, en ik denk dat ik toen ± 300 voor had betaald.
Je kunt het ook aan Nol vragen, aangezien zij vaker zo iets hebben gedaan.
Groeten
Iwan
 
Woensdagmiddag naar Nol om ketting en tandwielen te monteren. Laat gelijk nieuwe olie er in doen en bougies vervangen. :Y :Y
Groet Jan :W
 
Ra ra waar was ik gister ? :9~ :9~
En heb lekker de sfeer van de caferacer geproeft . :P :P
Groet Eddy. :W [afbeelding]
Hoe kom je daar nou terecht Eddy. :? :? Het was er wel behoorlijk rustig. :z :z Heb je nog Britisch bikers gesproken? :] :] :] Maar het lijkt me wel leuk om inderdaad daar de sfeer geproefd te hebben. :9 :9
Groet Jan :W
 
Ra ra waar was ik gister ? :9~ :9~
En heb lekker de sfeer van de caferacer geproeft . :P :P
Groet Eddy. :W [afbeelding]


Hoi Eddy, moest je zo nodig ...... :N :N *D ..... of heeft het zo hard geregend _O- _O-
Nou ik heb gisteren nog eens :] :] :] en het was geweldig 8-) en kon mijn belstaff tourist trophy classic jas uitproberen tegen de kou :] en :} en het was prima :}
 
het regende goed door , jammer want er was gister een classic day en dat staat altijd garant voor een stel beauty's maar de weergoden hadden beslist dat er regen moest vallen maarrrrrrrrrrrrrrr wel heerlijk ontbeten met een original english breakfast .
Groet eddy. :W
 
het regende goed door , jammer want er was gister een classic day en dat staat altijd garant voor een stel beauty's maar de weergoden hadden beslist dat er regen moest vallen maarrrrrrrrrrrrrrr wel heerlijk ontbeten met een original english breakfast .
Groet eddy. :W

Dat is mooi man *O* blijf je daar nog lang ?
 
Zo mijn W-tje heeft zijn verwenbeurt :) :) weer gehad. Nieuwe ketting en tandwielen, verse olie, nieuwe bougies en luchtfilters dus die kan naar zijn winterverblijf :z :z . Een ding is nog niet gebeurt en dat is het verversen van de olie in de voor poten. Verversen jullie die olie wel eens of ook nooit? :Y :N
Groet Jan :W
 
Nu je het zegt ,Jan , dat heb ik ook al een keer gedaan maar ik weet eigenlijk waarom :? want ik heb eigenlijk nooit een verschil gemerkt. :N
Rem olie ook eens in de drie jaar ,daar heb ik overigens een handig stuk gereedschap voor zodat ik niet meer hoef te ontluchten. :9~ :9~
Groet Eddy. :W
 
Nu je het zegt ,Jan , dat heb ik ook al een keer gedaan maar ik weet eigenlijk waarom :? want ik heb eigenlijk nooit een verschil gemerkt. :N
Rem olie ook eens in de drie jaar ,daar heb ik overigens een handig stuk gereedschap voor zodat ik niet meer hoef te ontluchten. :9~ :9~
Groet Eddy. :W
Mijn remmen heb ik aan het begin van dit seizoen helemaal in orde gemaakt. :Y :Y Ik heb toen een RVS omvlochten remleiding gemonteerd en dan natuurlijk ook de remklauw gereviseerd en uiteraard nieuwe remolie. :9 :9 Wat voor stuk speciaal gereedschap heb je daar voor :? :? Foto aub. Misschien dat ik de veerpoten deze winter nog even beet pak, als ik zin heb. :? Even afwachten of er nog veel collega's zijn die het niet gedaan hebben. Dan doe ik het misschien ook niet. :r :r
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
Alle Nederlandse motorrijders opgelet. B| B| Dit artikel kwam ik onlangs op het internet tegen. :r :r Het is maar dat je het weet :N :N :N
Duitse tol vanaf 2016 ook voor motorfietsen

De voor 2016 aangekondigde tolvignetplicht in Duitsland zal, in tegenstelling tot eerdere berichten, ook voor motorfietsen gaan gelden, zo blijkt uit de recente plannen van verkeersminister Alexander Dobrindt. Dobrindt ontvouwde gisteren zijn tolplannen, waarin voor alle voertuigen tot 3,5 ton tol moeten gaan betalen, dit gaat dus ook voor motorrijders gelden. De hudige regeling voor vrachtauto's geldt alleen voor de snelwegen, maar de nieuwe "Maut" zal ook verplicht worden voor binnenwegen, waardoor ook motorrijders die een toeristische route rijden moeten betalen. Controle zal plaats gaan vinden door de verplichte aanschaf van een vignet, met hetzelfde systeem als in Oostenrijk en Zwitserland. De hoogte van de kosten gaan afhangen van cilinderinhoud en uitstoot (Schadstoffklasse).

Overigens is het plan van Dobrindt nog niet politiek rond, daarvoor zal de CDU-minister binnen het kabinet van Angela Merkel stuen moeten gaan zoeken, al is de verwachting dat de SPD zich zonder veel kritiek bij de voorstellen van Dobrindt zal aansluiten. Wel zal er vanuit Europa nog kritiek komen, de "Verkerhsminister' wil namelijk alleen Duitse inwoners compenseren voor het tolvignet, en dat is volgens Europese wetgeving verboden.

- See more at: Duitse tol vanaf 2016 ook voor motorfietsen
Groet Jan :W
 
Goedendag heren,

Nu de winter weer voor de deur staat ben ik van plan om buiten het reguliere onderhoud ook het schuim van de buddy te vervangen voor harder materiaal , deze is nogal doorgezeten wat lage rugpijn veroorzaakt.

Heeft iemand dat al eens eerder gedaan?

@ Tigujan
Jan, is het mogelijk om in de openingspost een linkje te plaatsen van "Het grote W650 topic" deel 1

Alvast bedankt,

Jack
 
Laatst bewerkt:
Goedendag heren,

Nu de winter weer voor de deur staat ben ik van plan om buiten het reguliere onderhoud ook het schuim van de buddy te vervangen voor harder materiaal , deze is nogal doorgezeten wat lage rugpijn veroorzaakt.

Heeft iemand dat al eens eerder gedaan?

@ Tigujan
Jan, is het mogelijk om in de openingspost een linkje te plaatsen van "Het grote W650 topic" deel 1

Alvast bedankt,

Jack
Hallo Jack.
Het door jou gevraagde linkje is al reeds aanwezig op pagina 1. ;) ;) M.b.t. het vervangen van het schuim in de budy heb ik geen ervaring maar kan toch niet zo moeilijk zijn. Op het Duitse W650 forum worden ook regelmatig gebruikte budy's aangeboden.
Groet Jan :W
 
Jan, linkje zag ik maar ik dacht misschien een plekje hoger in de openingspost alles bij elkaar :)

Buddyseat is idd niet zo lastig, maar eens een stuk schuim halen en in model snijden, komt wel goed.

Wie was er ook alweer met die remklauw aan het stoeien, is dat nog gelukt?

Groet,

Jack
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jack,

Ik was :/ :N / ben :Y :? nog aan het :? :z |( :} bedenken hoe is het beste om zo een remklauw te ombouwen voor het gebruik op een W650 :] .
Klauw is geschikt voor de W650, maar ophanging tevens remblokken houder zou nieuw moeten gemaakt worden voor die klauw in combinatie met onze voorvork poot.
Dus het is een kwestie van iemand kennen met een CNC freesbank, of contact legen met internationale W650 clubs en zo een oplossing voorstellen of ......... :z aan de Kawasaki zo iets voorstellen :? :z :N


 
Dan kun je toch aardig sturen :] :] :] volgens mij. De tweede man moet nog een beetje oefenen. |( |( |(
Groet Jan :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan