Het nieuwe Zandvoort

Matn

MF veteraan
24 jun 2007
2.538
34
Rotterdam
Ik las dat er flinke kombochten komen op Zandvoort.
Lijkt me fijn :)
Iemand meer nieuws daarover?

In 2020 snel maar weer met MSL meedoen!
(ben benieuwd wat de prijs wordt voor een dagje verbouwd circuit...)
 
Ik ben vooral benieuwd wat de rondetijden gaan doen tov het huidige cpz.
Gelukkig heb ik het op de huidige nog gered onder de 2:00 te rijden (toch zo’n mijlpaal).

Ik blijf er namelijk bij dat elk circuit zijn mooie en minder mooie punten heeft dus ik wil zoveel mogelijk verschillende rijden!
 
zv1-1500x844.jpg


 
Met een huidige tijd van 2.01 hoop ik dan eindelijk onder de 2.00 te komen volgend jaar. Het lijkt erop dat het ook een stuk veiliger wordt met meer uitloop, dus dat kan ik alleen maar toejuichen. Ik ben wel bang dat de prijs van circuitdagen hoger wordt en de beschikbaarheid minder. Immers, nu het een F1 circuit wordt wilt iedereen er wel rijden.
 
Ik woon zelf in Zandvoort en een vriend van mij zijn vader heeft mij verteld wat er zoal gaat veranderen op het circuit.

Met rood heb ik de kombochten aangegeven.
En met groen de SNELLE bochten, deze gaan ze iets verhogen en kantelen (niet zoals de kombochten) zodat je deze met een hoge snelheid kan nemen. De lange laatste bocht wordt ook voor de F1 een DRS-gebied en dus ook langer
De 3de bocht wordt scherper en dieper gemaakt.

Dit is wat ik gehoord en gezien hebt. Dit is waarschijnlijk niet alles, maar 1% van alles, als ik nog meer weet zal ik dit nog wel melden!
 

Bijlagen

  • zv1-1500x844.jpg
    zv1-1500x844.jpg
    122,9 KB · Weergaven: 45
Ik woon zelf in Zandvoort en een vriend van mij zijn vader heeft mij verteld wat er zoal gaat veranderen op het circuit.

Met rood heb ik de kombochten aangegeven.
En met groen de SNELLE bochten, deze gaan ze iets verhogen en kantelen (niet zoals de kombochten) zodat je deze met een hoge snelheid kan nemen. De lange laatste bocht wordt ook voor de F1 een DRS-gebied en dus ook langer
De 3de bocht wordt scherper en dieper gemaakt.

Dit is wat ik gehoord en gezien hebt. Dit is waarschijnlijk niet alles, maar 1% van alles, als ik nog meer weet zal ik dit nog wel melden!
Dit zou het moeten worden. De kombochten lijken me wel een hele gave ervaring op de motor. Op het oude assen had je ook wel wat verkanting, maar meer dan 30% lijkt het me aanvoelen als een centrifuge :)
.
 
Dit zou het moeten worden. De kombochten lijken me wel een hele gave ervaring op de motor. Op het oude assen had je ook wel wat verkanting, maar meer dan 30% lijkt het me aanvoelen als een centrifuge :)
.

Jaa klopt daar lijkt het erg op, heb het filmpje nog niet gezien.
Ze proberen juist dat centrifuge idee te verhelpen, helemaal op het schijfvlak, dit is zo hobbelig als je harder dan 150 rijdt kom je met je banden van de grond.
 
Jaa klopt daar lijkt het erg op, heb het filmpje nog niet gezien.
Ze proberen juist dat centrifuge idee te verhelpen, helemaal op het schijfvlak, dit is zo hobbelig als je harder dan 150 rijdt kom je met je banden van de grond.
Scheivlak ;)
En hobbelig? Niet gemerkt. Zal wel niet hard genoeg gaan 😂
 
Voor motoren zal 150 lastig worden (iig Schei omhoog )............maar auto's rijden dat met gemak, aangezien ze de GP doorsteken (of eigenlijk geen GP)
En dat hobbelige is ms bedoeld bij het omhoog rijden bij het baco-huisje.....daar zit wel zo'n gemeen hobbeltje.

Ben wel benieuwd hoe die kommen rijden.........moet mega-grip geven en het maakt niet uit welke lijn je rijdt, blijkbaar.
Het oude Assen had ook verkanting (die ik helaas nooit gereden heb)

@Sender: helaas geldt elke nieuwe geklokte tijd niet meer in vergelijking met het oude circuit.
Of zoals @pippen het zegt: zijn ronderecord met een 600 blijft staan. :}
 
Als het volledig herbouwd/ingericht is poeh zal echt serieus anders worden de track maar ook er omheen......en duurder.
 
de muren aan de buitenkant van sommige bochten staan nog steeds direct tegen het asfalt aan , is voor mij een no no om daar te gaan rijden
 
Scheivlak ;)
En hobbelig? Niet gemerkt. Zal wel niet hard genoeg gaan 😂
Schei ja :P

Voor motoren zal 150 lastig worden (iig Schei omhoog )............maar auto's rijden dat met gemak, aangezien ze de GP doorsteken (of eigenlijk geen GP)
En dat hobbelige is ms bedoeld bij het omhoog rijden bij het baco-huisje.....daar zit wel zo'n gemeen hobbeltje.

Met vier wielen is het echt hobbelig, ik heb een keer in een Opel Corsa OPC met 250+ pk gereden op dit circuit en als je de scheivlak inrijdt voel je het niet zo, maar als je eenmaal de scheivlak OP rijdt (de heuvelachtige gedoe) komt je auto zeker van de grond met dat getril, het circuit was gewoon heel erg onstabiel op dit stuk. Na loop van tijd werd dat wel minder, en helemaal wat ze nu aan het doen zijn.
Met een 2wieler heb ik nog niet gereden naast mijn 50cc Vespa dan :P

de muren aan de buitenkant van sommige bochten staan nog steeds direct tegen het asfalt aan , is voor mij een no no om daar te gaan rijden
Als je ook kijkt naar de veiligheid zijn dit juist de bochten waar veel toeschouwers kijken. Dus hebben ze direct een muur geplaatst tegen het asfalt.
 
Voorlopig wordt er niks aangeboden op CPZ helaas. Hopelijk blijft het voor de organisaties wel rendabel om circuit dagen aan te bieden.
 
op assen is de gt echt een bocht/chicane waar veel spectakel is maar er ligt ook een behoorlijke grindbak ter bescherming van de rijders.
kunnen ze op assen ook prima doen lijkt mij, maakt het voor de motorrijders weer een stuk veiliger en dus voor een hoop rijders weer aantrekkelijk
 
de muren aan de buitenkant van sommige bochten staan nog steeds direct tegen het asfalt aan , is voor mij een no no om daar te gaan rijden
Dit blijft wel een ding ja, zie het niet zo zitten om mezelf tegen een muur aan te gooien om wat voor ongelukkige reden dan ook.
 
Scheivlak ;)
En hobbelig? Niet gemerkt. Zal wel niet hard genoeg gaan 😂
In het Scheivlak onderaan bij de knik naar rechts.
De vering kwam helemaal aan zijn eind en remmen vanwege een langzame groep die tracktraining had is dan geen goed idee. :')

P1012731.jpg
 
In het Scheivlak onderaan bij de knik naar rechts.
De vering kwam helemaal aan zijn eind en remmen vanwege een langzame groep die tracktraining had is dan geen goed idee. :')

Bekijk bijlage 1447649

Nog steeds geen hobbels tegen gekomen.Denk dat vering het daar eerder zwaar heeft doordat je door een dip gaat? Als je vering aan het eind zit door hobbels zou niet goed zijn 😉
 
Dit blijft wel een ding ja, zie het niet zo zitten om mezelf tegen een muur aan te gooien om wat voor ongelukkige reden dan ook.
Als ik het filmpje zie( lijk wel een oude atarigame) zie ik alleen maar muren ook achterin,dit klopt niet.

Gerlach komt een grote grindbak,dus veel beter en hier zijn er al heel wat vanaf gegaan tegen die bandenstapel met een pijnlijk iets als gevolg.
Hugen is afwachten ? bocht komt wel een x aantal meters meer naar binnen .
Arie.L met zijn nieuwe kombaan tja wel gaaf maar moet wel acceptabel zijn voor motorrijders..het zal daar rete hard gaan.
Misschien voor motorrijders tijdens circuitdagen een chicane aanleggen? d.m.v pionnen(zeg maar iets hoor)

Assen,insturen Meeuwenmeer tot na de Ramshoek een gevaarlijk gedeelte gezien de snelheid ....maar oooohhh wat is het daar gaaf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan