Het NX650 Dominator topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoran

MF veteraan
7 nov 2002
5.112
1
Welkom in het NX650 Dominator topic.
Lees hier alles maar post ook vooral al je NX650 gerelateerde ervaringen en foto's.
Hieronder heb ik alle domi's die tot nu toe voorbij zijn gekomen in dit topic op een rijtje gezet.
Mocht jouw motor hier tussen staan en je hebt hier iets aan toe te voegen, wijzigen of je wil hem eraf hebben? Laat het me dan vooral weten via een pb-tje!




Ok even voorstellen dus:

De mooie zwarte domi uit '93 van Paul_675
full




De erg goed geslaagde verbouwde allroad NX650 van Fair Dinkum erwin_k:
Voor:
377945_206451559432905_100002041883303_445995_1726370619_n.jpg


Na: :9~
377892_206452846099443_100002041883303_445999_870717741_n.jpg

378916_206457156099012_100002041883303_446006_460897999_n.jpg

392063_210287885715939_100002041883303_455458_508812893_n.jpg

388211_210288442382550_100002041883303_455459_1396226424_n.jpg



De errug strakke NX650 SM van Jelo :} :
Voor:
full

Na:
img0935n.jpg

nx6505oy8.jpg



De ex van djustmie:
full

full

full

full



Stoere Domi SM van -Z-ander
full

gsmfoto031jpgsmall1fg.jpg



Blauwe NX met seatpipe! van Sorage:
pics035.jpg

pics038.jpg

pics027-2.jpg

pics056.jpg



Mooie, subtiel ogend verbouwde (maar schijn bedriegt) oer domi van hayasjeelski:
pict0076mediumhs8.jpg

05082007mediumcv6.jpg

pict0010noplatemediumes2.jpg



Maar wacht, hij heeft er meer!
full

100500.jpg



Strakke originele domi van MaGiC-WaLKeR:
Dominator01.JPG

Dominator02.JPG



De mooie verhoogde oer domi van jj5.
Ook deze gaat wss verbouwd worden.
IMG_20110802_134737.jpg



Hele nette Domi ui '96 van Timieh
2012-03-24145805.jpg



Ten slotte nog de mijne.
Mijn eerste, enigzins verkrachttebouwde, domi...
full

full

full


Heb die uiteindelijk verkocht maar nu na een hoop andere motoren weer terug bij de domi *O*
img2563mf.jpg

img2812z.jpg

img3064o.jpg

img3368r.jpg


Daar kan nog meeeeeeeeeeeeeeer bij!

8-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Grote ronde hooggeplaatste koplamp en een laag voorspatbordje en hij is af 8-)
 
Ja lijkt me ook zeker vet, maar een setje motard(achtige) velgjes staat hoger op m'n lijstje :9~
Dus als iemand een goedkoop setje weet O-)

Eerst vork veranderen, dan velgen. Anders kun je straks wéér alles passend maken.

Vork zou als het goed is zonder problemen moeten passen als je een CR250 van rond 1990 pakt of een CR500 vork van eind jaren 80.
Vorkje zal rond de 150 kosten ofzo met een beetje geluk.
 
Eerst vork veranderen, dan velgen. Anders kun je straks wéér alles passend maken.

Vork zou als het goed is zonder problemen moeten passen als je een CR250 van rond 1990 pakt of een CR500 vork van eind jaren 80.
Vorkje zal rond de 150 kosten ofzo met een beetje geluk.

Klinkt idd logisch...
Nu dus eerst maar is op zoek naar een mooi vorkje 8-)
 
Heb gehoord dat een set progressieve veren ookal wonderen doet...
Is misschien minder mooi dan een usd maar echt mooi zal ie toch nooit worden :X
Bespaart me ook weer geld wat ik aan wieltjes kan spenderen O-)

Naja zie wel wat er het eerst op m'n pad komt.
 
Dooie boel hier... :(
Geen domi's verder?
By the way, heeft iemand misschien een bedradingsschema?
Ben m'n draadboom aan het opknappen en vereenvoudigen maar zo'n schema is daar wel erg handig bij...
Heb er nu wel 1 maar die is in het duits en erg moeilijk leesbaar...

Zoran
 
Eerst vork veranderen, dan velgen. Anders kun je straks wéér alles passend maken.

Vork zou als het goed is zonder problemen moeten passen als je een CR250 van rond 1990 pakt of een CR500 vork van eind jaren 80.
Vorkje zal rond de 150 kosten ofzo met een beetje geluk.


Is dat echt zo uit te wisselen?
Sta op het punt een vork te kopen maar wil niet voor een hoop onverwachte "verassingen" komen te staan bijv. mbt de remklauwophanging...?
(Kan zelf geen brackets maken)
Moet de vork persé uit die jaren komen?

Zoran
 
cr zal idd wel van die jaren moeten zijn omdat er nogal eens wat gewijzigt is
maar zoals ze zeggen "meten is weten"
 
full


dat is dus mijn nx650...

heb er gisteren een XR600 carburateur op gezet, moet alleen nog even een paar dagen wachtten totdat ik mijn open luchtfilter binnenheb.
dan gata meteen de heel luchtfilterbak er af, en misschien gaat de accu er ook wel af, eerst eventjes kijken of ik het koppelingsdeksel en kickstarter benodigdheden van een xr600 over kan zetten.

verder heb ik geprobeerd een xr600 aluminium achterbrug er in te krijgen, maar dat lukt niet zo 1,2,3 aangezien het linksysteem te veel afwijkt, tenzij ik een kortere schokdemper zou pakken.

nu ook nog een USD voorvork regelen en monteren, dan staat er verder nog een op de lijst met dingen welke ik er nog aan wil doen: grotere remschijf pas maken met eventueel een 4 zuigertang en endere hoofdremcilinder en stalen leiding, dan nog een iets lichtere tandwielverhouding, en een enkele demper wat weer voor een paar kilo gewichtsbesparing moet zorgen.
ook wil ik alle overbodige troep er af hebben.
duovoetsteunen zijn er af, luchtfilterbox is er af, geen knipperlichten etc, cockpit gaat er waarschijnlijk nog van af etc...
 
Laatst bewerkt:
(Afbeelding)

dat is dus mijn nx650...

heb er gisteren een XR600 carburateur op gezet, moet alleen nog even een paar dagen wachtten totdat ik mijn open luchtfilter binnenheb.
dan gata meteen de heel luchtfilterbak er af, en misschien gaat de accu er ook wel af, eerst eventjes kijken of ik het koppelingsdeksel en kickstarter benodigdheden van een cr600 over kan zetten.

verder heb ik geprobeerd een xr600 aluminium achterbrug er in te krijgen, maar dat lukt niet zo 1,2,3 aangezien het linksysteem te veel afwijkt, tenzij ik een kortere schokdemper zou pakken.

nu ook nog een USD voorvork regelen en monteren, dan staat er verder nog een op de lijst met dingen welke ik er nog aan wil doen: grotere remschijf pas maken met eventueel een 4 zuigertang en endere hoofdremcilinder en stalen leiding, dan nog een iets lichtere tandwielverhouding, en een enkele demper wat weer voor een paar kilo gewichtsbesparing moet zorgen.
ook wil ik alle overbodige troep er af hebben.
duovoetsteunen zijn er af, luchtfilterbox is er af, geen knipperlichten etc, cockpit gaat er waarschijnlijk nog van af etc...

Hij is vet, heel vet!

Maar je ging hem toch verkopen :?
Ben erg benieuwd naar de prestaties van de xr carb, keep us posted :Y

By the way, zijn je velgen los te koop? ;)
 
Update, nieuwe koplamp en originele tellerunit terug.
Ben er blij mee :)

full
 
gsmfoto036jpgsmall2ij.jpg


gsmfoto031jpgsmall1fg.jpg


zo weer wat verder gestript.
de lampen gaan er voorlopig af
de cockpit gaat er af
contactslot gaat er af
standaard er af
luchtbox er af
kettingkast,claxon,schakelaars etc gaan er allemaal af.

nu dus nog een USD voorvork er in.hier dan eventueel bussen bovenop de veren en dikkere/meer olie in.

een 320mm remshcijf heb ik al maar moet ik eerst nog passend zien te krijgen.
een nieuw setje balhoofdlagers is ook geen overbodige luxe aangezien de huidige hun beste tijd hebben gehad.kwam meer roest als vet uit.

verder nog een vlakke nummerplaat aan de voorkant ipv de lampenkap.

ook moet ik nog me kabelboom aanpassen, even wat electronica verleggen zodat ik de rest van de kabelboom kwijt kan op de plek waar normaliter de luchtbox zit.maar dus dat ik geen kabelbos meer heb aan de voorzijde.nog wat kabeltjes verlengen naar de bobine etc maar is niet zo heel erg veel werk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus zon vorkje liggen evt met wiel of vind je dat niet wat? Heb je pas die foto gestuurd van de vork.

Wiel houd ik liever wel zelf ivm supermotard velgen omspaken.

Ben er nou nog niet achter of die vork rechtstreeks in een xr of domi past? Of moeten de kroonplaten dan ook omgezet worden.

Nu ga ik eerst even biertje halen hier in het dorp :Y

later
 
@ the rednas, zie ik daar nu een xr carb? en een at achtervelg?
en als je electra naar je luchtfilterkast verhuist komt er zeker een conisch filter op de carb?
 
@ the rednas, zie ik daar nu een xr carb? en een at achtervelg?
en als je electra naar je luchtfilterkast verhuist komt er zeker een conisch filter op de carb?

is inderdaad een XR carburateur ja, en de achtervelg is een 17"-4.25" akront velg, met hier omheen een 160 band.en er komt inderdaad een open luchtfilter op, zo een kleine conische komt er op te zitten.
Ik ben benieuwd hoe hij gaat lopen met die xr carburateur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan