Het olie pompje van mijn cilinder. yamaha 125 cc

Marc P

Rookie
24 mrt 2002
1
0
Amsterdam
Het oliepomje in mijn cilinder,yamaha yz 125 cc bouwjaar 86, word aangedreven door stangetje, via plaatjes zit deze aan het oliepompje vast, alleen heb ik mijn pomje over gezet in een andere cilinder maar u draaid dat hele ding niet, wat kan het probleem zijn ?

alvast bedankt !!! :]

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/1914/9592b150c6ce1657843b42ad8941d57f (yz125fotovoorkant.jpg)​
 
Weet niet wat het probleem is, maar ik weet wel dat met 2 takt schakelbrommers altijd hetzelfde gezeik was, vooral bij Honda's. Heb zelf een Suzuki TSX gehad, dus oliepompje had ik geen problemen mee, maar wat we altijd deden bij schakelbrommers met een oliepompje, gewoon geen olie in het pompje doen (proppie erin doen ofzo), maar gewoon een scheutje olie bij de benzine doen (wel letten op hoeveel liter benzine je er in doet, daarvan moet je afleiden hoeveel olie erin moet. Werkte perfect.
Misschien een idee voor die YZ?

Doe je het niet dan wordt je cilindertje heel heet en sta je binnen no time stil en mag je de boel reviseren of gewoon dat ding weggooien en dat zou ook zonde zijn.
 
ik snap geen hout van wat je nou bedoelt

misc.php
 
lijkt meer meer het power valve systeem
hebben er zelf een gehad en daar zat GEEN oliepompje op.
3e versnellingstandwiel nog wel heel ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan