Het onverharde Alpen-passen topic

Dat was afgelopen jaar, 2017. Wij zijn de Granon opgegaan richting fort d'Lenion en hebben vervolgens geprobeerd om oostwaarts een weg te banen richting de bewoonde wereld. Uiteindelijk strandde wij bij een kerkje waar onze track overging in wandelpad. Zie vanaf 15m10s
Er zal een route lopen, maar ik heb hem nog niet gevonden. ;)


Detox is er één of andere manier zodat ik dit filmpje van jullie rit toch nog kan bekijken ?
 
Het filmpje van 2017 is wegens muziekrechten geblokkeerd. Gek genoeg lijkt die van 2016 het nog wel te doen.
 
Ik zal even voor je in de Denzel kijken, maar ik ben momenteel even een paar dagen van huis dus ik zal kijken als ik weer thuis ben
 
Komende zomer kom ik vanuit Kroatië Slovenië in en steek dan via omgeving Salzburg door naar Duitsland. Zijn er in die hoeken nog wat offroad pasjes?

Ik was even vergeten te kijken, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Ik zie in de regio's Salzburg en Karinthië weinig onverhard in de Denzel staan. Er is wel wat, maar de meeste zijn doodlopende weggetjes naar berghutten, waarvan de meesten ook tolplichtig zijn. Geen echte doorgaande passen voor zover ik kan zien.
 
wie kan me uitleggen welke kaarten ik best koop om in de Alpen de off road weggentjes te kunnen vinden ? ik heb ergens gelezen dat michelin goede kaarten zou hebben , maar michelin heeft veel verschillende soorten . Iemand een suggestie ?
 
Voor de Franse Alpen gebruik ik de regiokaarten van Michelin. Ik heb nummer 333 van de Savoie en 527 van de Alpes-Cote d'Azur. Die sluiten op elkaar aan en dan heb de hele Frans-Italiaanse grensregio. De bekende onverharde passen staan daar gewoon op.
 
Voor de Franse Alpen gebruik ik de regiokaarten van Michelin. Ik heb nummer 333 van de Savoie en 527 van de Alpes-Cote d'Azur. Die sluiten op elkaar aan en dan heb de hele Frans-Italiaanse grensregio. De bekende onverharde passen staan daar gewoon op.

527 vindt ik , maar 333 niet en das waarschijnlijk die waar Bardonechia op staat :(
 
nu wel gevonden , kaart 527 heeft een schaal van 1/200.000 , en wat is de schaal van 333 ? lijkt mij een grotere schaal , of ben ik fout ?

De 333 heeft een schaal van 1/150.000.
Het zijn verschillende kaarten, de 527 is een regiokaart, de 333 een departementale. Regio's zijn groter dan departementen, vandaar dat de schaal ook groter is. Ik heb geen verschillende met een reden ofzo hoor, gewoon omdat die toevallig in de winkel lagen.
 
De 333 heeft een schaal van 1/150.000.
Het zijn verschillende kaarten, de 527 is een regiokaart, de 333 een departementale. Regio's zijn groter dan departementen, vandaar dat de schaal ook groter is. Ik heb geen verschillende met een reden ofzo hoor, gewoon omdat die toevallig in de winkel lagen.

bedankt voor de info :t , heb ze zonet besteld , en nog enkele andere 527 , 333 , 334 , 341 , 351 en 353
 
Wij hebben afgelopen week col du parpaillon en coll delle finestre gereden, de rest van de passen was wel verhard.
Leuk om tedoen op een oude cb500 en triumph streettriple op grovere banden.
39f9118e-2743-485f-989e-1687fee8c2da.jpg


71c31bca-121e-46b6-a9ec-37e0bd9c4048.jpg
 
Die op de Honda lijken wel scouts, en het lijkt ook alsof er op het voorwiel een achterband zit.
 
Voorband Honda is Mitas denk ik.

Edit: beter gekeken en nee. Ook een scout. Maar lijkt idd een achterband.
 
Laatst bewerkt:
Ik was gister met het gezin in de auto in Crevoux. Ik zag dit bord op de eerste verdieping van een huis. Deze foto hoort in dit topic!.
IMG_20190729_143905767.jpg
 
Heeft iemand ervaring met de passen in de tweede helft van oktober? Hoe is het weer en de temperatuur dan? (Of met andere woorden: zijn ze dan nog veilig te berijden?)

Ik moet eind oktober in noord Italie zijn, en zit er over te denken om de heenreis een beetje leuk te maken en via Zwitserland en Frankrijk naar beneden te slingeren, maar ik vraag me af of oktober niet aan de late kant is. Sneeuw ben ik dan nog niet zo bang voor (als je ziet wat een hit-and-miss wintersport met Kerst al is), en kou kan ik me op voorbereiden. Maar als dan de moesson bezig is wordt het wel erg pittig rijden.
 
In oktober kan het al flink spoken in de Alpen. De passen zijn dan vaak nog wel begaanbaar maar binnen enkele uren kan de situatie totaal anders zijn. Ik zou me goed voorbereiden en bij de juiste instanties laten weten dat ik boven ben want op hulp hoef je niet te rekenen als het weer omslaat.
 
In oktober kan het al flink spoken in de Alpen. De passen zijn dan vaak nog wel begaanbaar maar binnen enkele uren kan de situatie totaal anders zijn.

Kijk maar naar de Tour de France 2 weken terug op de Iseran, en dat was hartje zomer. Het kan altijd spoken in de bergen, dus er is geen pijl op te trekken in oktober. Er kan een laag verse sneeuw liggen, maar het kan ook 25 graden zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan