Het opknappen van mijn Virago

maar plaats snel een foto als de boel weer opgebouwd is. Kan ik een beetje inspitratie opdoen uit jouw werk maar eerst maar weer ff een tijdje toeren als het beter weer gaat worden he.. succes verder met de afbouw..
groetjes Jaap.
Zal ik zeker doen. Ik heb niet elk weekend tijd om eraan te werken maar als ik verder ben plaats ik weer foto's.

Verder bedankt voor de reacties tot nu toe :)
 
En bijna een jaar later valt er eindelijk weer wat te vertellen..........

Ik heb ondertussen niet stilgezeten. Ik heb de carburateurs schoongemaakt, alle rubber slangen vervangen, een nieuwe draadboom geinstalleerd, de tank + zijkappen laten airbrushen en een hoop klein spul opgeknapt met de spuitbus.

Ik heb vandaag de motor de schuur uitgereden om een paar foto's te schieten. Het blok hangt er nog niet onder, ik moet eerst nieuwe schokbrekers regelen. Er hangen her en der wat draden los omdat ik nog niet alles heb gemonteerd.

full
 
Dat stuur is volgens mij niet origineel. Mini ape? Ben benieuwd hoe dat rijd, zit er zelf
ook aan te denken om dat erop te zetten.
 
Dat stuur kreeg ik toevallig bij een blok dat ik kocht op marktplaats. Het leek me wel een lekker stuurtje dus ik heb het maar gemonteerd.

Gisteren nog wat spullen op ebay gekocht. Een nieuw koppelingsdeksel, gaaf chroom voor $70. Ik heb ook nog een setje schokbrekers van een VMax gekocht, ik heb de maten doorgekregen en volgens mij moet het net passen, alleen de onderste ogen moet een busje in.

Nu nog een set nieuwe koppelingsplaten en een nieuwe startkoppeling. Tenslotte zoek ik nog een uitlaat maar die zijn erg duur.
 
mooie kleur poedercoating(is de tank ook gecoat of gespoten??)
Airbrush is helemaal mooi gedaan.
Ben absoluut geen fan van dit model, maar zo zie je maar dat ook een non believer het mooi kan vinden.

oh ja, dat stuur kan echt niet(vind ik dan) ;)
 
De tank is gespoten, ze wilden het niet poedercoaten ivm ontploffingsgevaar.

De airbrush heeft een kennis gedaan, die maakt wel meer mooie dingen. Hij rijdt nu zelf rond in een Freddy Krueger auto ;)

Ieder zijn mening wat het stuur betreft :)
 
Ik was van plan om een setje Hagon schokbrekers te kopen maar ik vond het vrij prijzig. Ik heb van de week op Ebay een set schokbrekers van een VMax gescoord voor 50 euro :)

Ik moest 1 rubber overpersen en verder paste het prima. De motor staat iets hoger achter maar echt storend is het niet.

Verder had ik nog wat gedonder met mijn koppeling, er zaten de verkeerde onbeklede platen in. Er zaten platen in van 1.6mm ipv 2mm. Die 1.6mm zijn van een 750.
full
 
Ieder z'n ding, maar ik vind nóg hoger dan de normale schoks niet mooi. Maar dat is mijn mening ;) De schoks vind ik daarentegen juist wél mooi, alleen wat te lang dus
 
Laatst bewerkt:
De schoks vind ik daarentegen juist wél mooi, alleen wat te lang dus

Ik was ook erg te spreken over de looks van de shocks, het ziet er vrij indrukwekkend uit. Deze zijn een stuk dikker dan de standaard shocks. Ik had ze ook liever wat lager maarja, voor 50 eurootjes hoor je mij niet klagen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan