Het opknappen van mijn Virago

@Chef

Ik vind het juist hartstikke leuk als mensen meedenken. Inprincipe wil ik de motor nu niet al te veel customizen. Ik probeer het een beetje budget te doen. Ik heb zelf het idee om eerst alles te laten coaten en dan lekker verder te bouwen. In de tussentijd kan ik dan een beetje doorsparen. Als het dan weer een beetje een motor begint te worden dan wil ik indien mogelijk nog wat airbrush laten aanbrengen. Ik vind Iron Maiden een gaaf bandje dus ik zat zelf te denken aan een Powerslave thema. Op de tank dan iets van die piramide en op de zijkapjes + spatborden iets van hieroglyfen (zie plaatje). Naja, ik weet niet of dat haalbaar is want waarschijnlijk wordt dat enorm prijzig.

gaaf bandje? vind je dat niet een beetje lullig om te zeggen van een band die al bijna 30 jaar bestaat en nog steeds voor een vol stadion kan staan? :P Zeg maar een Kick-ass vette band!, cool idee van dat Powerslave-thema trouwens, kzou ff goed rond kijken, airbrushen hoeft niet heel duur te zijn...
 
gaaf bandje? vind je dat niet een beetje lullig om te zeggen van een band die al bijna 30 jaar bestaat en nog steeds voor een vol stadion kan staan? :P Zeg maar een Kick-ass vette band!, cool idee van dat Powerslave-thema trouwens, kzou ff goed rond kijken, airbrushen hoeft niet heel duur te zijn...
heheheh je hebt helemaal gelijk. Het is inderdaad een kick ass vette band !

Ik ga met de tijd inderdaad eens goed rondkijken naar een airbrusher. Tips zijn uiteraard welkom ;) Mijn eerste prioriteit nu is om het frame, de wielen te laten coaten. Als dat voor elkaar is dan kan ik in elk geval weer een beetje beginnen met opbouwen.
 
heheheh je hebt helemaal gelijk. Het is inderdaad een kick ass vette band !

Ik ga met de tijd inderdaad eens goed rondkijken naar een airbrusher. Tips zijn uiteraard welkom ;) Mijn eerste prioriteit nu is om het frame, de wielen te laten coaten. Als dat voor elkaar is dan kan ik in elk geval weer een beetje beginnen met opbouwen.

Misschien zou je ook iets kunnen doen met de albumhoes van Brave New World. Kun je misschien de Eddy-kop gebruiken die daar op staat...Dat is makkelijker in een egaal blauwe painting te verwerken denk ik, ook mooier op de bolling van je tank....
 
Dat is makkelijker in een egaal blauwe painting te verwerken denk ik
Dat is waar maar het leent zich iets minder voor een theme vind ik. Het mooie aan Powerslave zou zijn dat je bijvoorbeeld op de zijkapjes nog een hieroglyf kunt doen of bijvoorbeeld de zijkantjes in zandkleur met ingehakte hieroglyfen.

Naja, ik denk dat ik eerst maar eens heel goed moet gaan kijken naar de kosten. Ik kan het natuurlijk wel allemaal bedenken maar ik moet het ook betalen. Ik vermoed dat daar wat probleempjes kunnen ontstaan ;)
 
gaaf bandje? vind je dat niet een beetje lullig om te zeggen van een band die al bijna 30 jaar bestaat en nog steeds voor een vol stadion kan staan? :P Zeg maar een Kick-ass vette band!, cool idee van dat Powerslave-thema trouwens, kzou ff goed rond kijken, airbrushen hoeft niet heel duur te zijn...

Stelletje ouwe lulle met lawaai muziek.je mot ervan houe. :r
 
Ik heb even een klein opzetje gemaakt voor de tank en het is nog best lastig, dat powerslave plaatje is van onderen heel breed en een virago tank is van onderen juist smal. Dit is wat ik ervan kon maken, het plaatje is erg versimpeld maar ik ben benieuwd naar de commentaren en eventuele suggesties.

full
 
blauw is iets te licht denk ik.
op zich wel leuk, maar moeilijk om goed oordeel te geven, want ik val op heksen.....

de bliksem komt wel uit een helblauwe lucht.
al iets anders geprobeert, iets met wolkies?

hoedan ook, wordt vast mooi ipv alleen een simpele kleur.
 
Bedankt voor de input.

Dit is echt een opzetje hoor, ik loop nu al tegen mijn eigen artistieke grenzen aan ;) Maar je commentaar betreffende de lucht klopt, het is te licht en de bliksem is niet natuurlijk. Dat zal iets moeten worden dat de airbrusher zelf moet vormgeven. Ik ben sowieso nog een beetje aan het zoeken naar de juiste vorm want dit zit ook allemaal onderop de tank. In een ideale situatie komt het ergens in het midden.

Als ik weer een ander plaatje heb gefabriceerd zal ik het posten.
 
Ik zou voor de lucht meer richting heel donker paars/rood gaan. Met grijs, zwart en eventueel wat blauwe tinten om de lucht "realistischer" te maken.

storm-sky.jpg


Beetje raar voorbeel dit plaatje, maar zoiets alleen dan wat anders voor de wolken.

Maar je moet doen wat jezelf het mooist vind, laat je keuze niet beinvloeden door anderen. Vind je keuze voor dat thema trouwens super vet!
 
Stelletje ouwe lulle met lawaai muziek.je mot ervan houe. :r

euhm ouwe lullen? Ben verdomme 22 jaar hoor B| . Maiden is gewoon fucking goed, en dat de doorsnee 20er nou naar van die rapteringherrie moet luisteren heb ik geen boodschap aan :P ... Knettersgoeie lawaaimuziek zal je bedoelen!!!Maar ouwe lullen, nee ik niet... 8-)
 
Ik zou die spatborden dan ook donkerblauw doen met bliksemflitsen er overheen. Heb ooit een Harley gezien die dat heeft. Staat best mooi. Hier nog een tank, voor de beeldvorming qua kleur blauw.

tank_harley_lightning_2.JPG


En als je het projectje samen met je vrouw wil doen:

PhotoID17026.jpg

:+
 
Laatst bewerkt:
En als je het projectje samen met je vrouw wil doen:
Dit is mijn vrouw, met mijn vorige motor ;)

Gisteren de velgen even naar de Yamaha dealer gebracht. Die heeft de lagers uit de velgen getrokken en de banden gedemonteerd. Aanstaande zaterdag een afspraak gemaakt met het zandstraalbedrijf. Dan ga ik het frame, de wielen en nog wat kleine spullen stralen. Er zit dus schot in maar het gaat langzaam.
 
Het is een tijdje geleden sinds de laatste post maar ik heb niet stilgezeten. Ik heb bijna alle grote delen gezandstraald en laten coaten. Verder heb ik me gefocussed op kleine delen opknappen zoals stuurschakelaars, steppenbalken, etc.

Ik heb ondertussen ook iemand gevonden die een mooie airbrush voor me gaat maken voor een zeer schappelijke prijs. Binnenkort dus de tank, spatborden, en zijkapjes brengen :)

Onderstaand een impressie van de gecoate delen.

full
 
Laatst bewerkt:
ziet er heel mooi uit allemaal ben ook benieuwd naar het specialpaint werk en wil je ook aangeven wat dat spuiten ongeveer gaat kosten, zit namelijk ook te denken om tank en kapjes te laten doen.. spatborden zijn bij mij verchroomd dus wilde ik zo laten..
 
tank en kapjes spuiten heeft mij als ik het goed heb iets van 400 euro gekost.
daar zat dan ook de tank lassen(klein gaatje) reinigen en nieuwe coating. dus zo goed als nieuw
 
oke schappelijke prijzen lijkt mij en zeker incl las en coat werk.. maar plaats snel een foto als de boel weer opgebouwd is. Kan ik een beetje inspitratie opdoen uit jouw werk maar eerst maar weer ff een tijdje toeren als het beter weer gaat worden he.. succes verder met de afbouw..
groetjes Jaap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan