Hallo motor liefhebbers,
Allereerst - ik heb met Bananenman besproken of ik dit topic hier mocht plaatsen en dat was geen probleem.
Mijn naam is Lucas en ik heb vrees ik zo'n 'koekblik' waar ik hier naar verwezen heb zien worden.
Iedereen maakt fouten
Ik werk als sound designer bij een Nederlands computergames-bedrijf dat spellen maakt voor een bekende console-fabrikant.
Ik ben nu toch nieuwsgierig voor welke?
Voor mijn werk zou ik graag een aantal race-motoren opnemen die op volle snelheid over een parcours rijden, zowel vanaf de kant van de weg als vanaf de motor zelf. Ik ben op zoek naar dat prachtige brullende, schreeuwende geluid van de zwaardere modellen waarbij je de kracht zo geweldig hoort als ze op hoge snelheid voorbij rijden.
Nu vroeg ik me af of jullie me een beetje op weg kunnen helpen. Hebben jullie suggesties over wie ik kan benaderen voor dit soort race-motoren (of andere zware motoren die vergelijkbaar klinken, het gaat puur om het geluid)? Voor de duidelijkheid -
plus de bestuurder uiteraard, wij besturen alleen opname apparatuur Wellicht mensen op dit forum die zo'n motor bezitten?
Ik heb geen zware motoren meer, wel snerpende 2t racers! Denk dat je hier wel wat aanbieding krijgt van mensen die mee willen werken tegen kosten vergoeding.
Daarnaast, wat zijn goede locaties waar op hoge snelheid gereden kan worden (bijv. circuits) en waar het ook relatief stil is zodat het maken van opnames mogelijk is, het liefst niet ál te ver uit de buurt van Amsterdam (maar als het niet anders
kan, geen probleem)? Ik zag het circuit van Assen al voorbij komen, maar is dat de meest voor de hand liggende keuze?
In de buurt van Amsterdam? Ik zou gaan voor Lelystad.
En als laatste vraag - wat zijn goede lokaties als je een motor op een rollerband wil zetten om motoren op een specifiek RPM te laten draaien?
Er zijn meerdere bedrijven die een testbank hebben in een geluidsdichte kamer dus ff rondzoeken.
Ik hoor graag alle soorten suggesties met betrekking tot dit onderwerp.
Hartstikke bedankt,
Lucas.
Overigens hoop ik wel dat jullie een beetje realistich omgaan met het verschil in 2, 3 en 4 cilinders. En als die er in voorkomen 2T en 4T. Dit is namelijke elke motorrijder een doorn in het oog als er in bv een film een Duc langs komt en je hoort 4cilinder geluid...