Het parkeren van een motor(scooter)

foo

MF'er
18 mrt 2008
58
0
Hallo,
Aangezien er nogal wat misverstanden zijn m.b.t. het parkeren van een motor(scooter) en ik het ook niet precies wist, heb ik diverse parkeerwachten in meerdere steden gevraagd waar ik kan en mag parkeren.
Ik kreeg steeds het volgende antwoord:
Je kunt de motor(scooter) altijd parallel aan een gebouw parkeren; zelfs op het trottoir, zolang de voetgangers er zonder hinder langs kunnen lopen.
Je mag een motor(scooter) parkeren bij de fietsen en bromfietsen, zolang er geen hinder ontstaat voor andere weggebruikers.

Als je hierop let krijg je nooit een proces-verbaal. Ik parkeer altijd gratis. *D
 
Goed om te weten! Dan hoef je geen plek voor een auto in te nemen, dus van beide kanten voordeel. Het zal wel net zo'n gedoog-situatie zijn als bij het file-rijden. Eigenlijk mag het niet volgens de wet, maar het is wel zo praktisch.
 
Hallo,
Aangezien er nogal wat misverstanden zijn m.b.t. het parkeren van een motor(scooter) en ik het ook niet precies wist, heb ik diverse parkeerwachten in meerdere steden gevraagd waar ik kan en mag parkeren.
Ik kreeg steeds het volgende antwoord:
Je kunt de motor(scooter) altijd parallel aan een gebouw parkeren; zelfs op het trottoir, zolang de voetgangers er zonder hinder langs kunnen lopen.
Je mag een motor(scooter) parkeren bij de fietsen en bromfietsen, zolang er geen hinder ontstaat voor andere weggebruikers.

Als je hierop let krijg je nooit een proces-verbaal. Ik parkeer altijd gratis. *D

in valkenburg is een speciale motorparkeerplaats ,dus je krijgt een bon op de stoep en op een parkeerplaats en ik heb ze beide gehad -O- ;(
ik stond naast een fietsenrek uit het looppad en toch een boete,volgende keer maar gewoon op een parkeerplek gezet en ook daar een bon.
bij ons in purmerend mag ie niet op een parkeerplek en moet op de stoep
 
foutje. Zie volgende bericht.
Hoe verwijder je een bericht?
 
Laatst bewerkt:
in valkenburg is een speciale motorparkeerplaats ,dus je krijgt een bon op de stoep en op een parkeerplaats en ik heb ze beide gehad -O-

Dat klopt; als er speciale parkeerplaatsen zijn voor motoren, krijg je een boete als je hem op de stoep zet. Deze parkeerplaatsen moeten wel duidelijk staan aangegeven. Wel jammer van het geld!
 
Weer een foutje.
Hoe verwijder je een bericht?
 
Laatst bewerkt:
Vraag me af of het formaat van de scooter(of motor) een rol speelt.
Een SH 300/gts 250 is net een opgeblazen bromscooter maar een burgman 650 toch wel andere koek.
Volgens mij kijken ze hier ook wel een beetje naar.
 
Laatst bewerkt:
Vraag me af of het formaat van de scooter(of motor) een rol speelt.
Een SH 300/gts 250 is net een opgeblazen bromscooter maar een burgman 650 toch wel andere koek.
Volgens mij kijken ze hier ook wel een beetje naar.

Dat klopt. De nadruk ligt op de hinder voor anderen. Als die er niet is krijg je geen boete; aldus de mensen die ik gesproken heb.
 
Klopt voor de wet is het een motor. Van de andere kant, als ik mijn Sh'tje in een vak zou parkeren moet je uitkijken dat ze hem niet aan diggellen rijden. Daarnaast iedereen zou lachen als je hem in een vak zou zetten, inclusief mezelf. Natuurlijk neem ik mijn eigen SH serieus...maar zo serieus...??!!
 
Laatst bewerkt:
Ik zet 'm in Amsterdam overal gewoon op de stoep. Ik zorg er natuurlijk wel voor, dat hij niemand in de weg staat. Ik heb er nog nooit één opmerking over gehoord. Als ik 'm in een parkeervak zou zetten weet ik zeker, dat ik er opmerkingen over krijg, is het niet van een overijverige bromsnor dan is het wel een Amsterdammer met een grote bek.
 
Kijk eens hier: Forum Infopolitie

Een motorscooter is voor de wet gewoon een motor, dus je moet in een parkeervak parkeren, niet op de stoep.
Je hebt gelijk, maar in de praktijk werkt het blijkbaar toch anders. Daarom heb ik diverse parkeerwachten gevraagd en die gaven allemaal hetzelfde antwoord (zie eerste bericht).
Trouwens, waar laat je het parkeerbonnetje?
 
Dat klopt; als er speciale parkeerplaatsen zijn voor motoren, krijg je een boete als je hem op de stoep zet. Deze parkeerplaatsen moeten wel duidelijk staan aangegeven. Wel jammer van het geld!

dat klopt maar ik vond dat slecht aangegeven.
maar inmiddels wel gevonden maar de motorparkeerrplaats is gewoon een afgelegen pleintje buiten het centrum.

dus kom ik niet meer valkenburg met de motor,tenzij ik de motor(scooter) kwijt bij het hotel
 
Terug
Bovenaan Onderaan