Het pekel seizoen is weer begonnen...!

Er ligt weer pekel, ik...

  • Laat mijn motor direct staan, OV of auto vanaf nu!

    Stemmen: 123 35,5%
  • Rijd lekker door, 99% van mijn motor is toch plastic

    Stemmen: 31 9,0%
  • Rijd lekker door, 99% van mijn motor is al verroest

    Stemmen: 18 5,2%
  • Parkeer m’n motor en pak de pekel brommer

    Stemmen: 22 6,4%
  • Niks aan de hand als je de motor goed verzorgd...

    Stemmen: 152 43,9%

  • Totaal aantal stemmers
    346
Ik mis de optie:

In verband met de nieuwbouw van mijn garage staat hij al 2 maanden bij een collega in de schuur....

Maar s'winters laat ik hem lekker binnen staan.
 
Ik ga ook maar eens wat spuiten dit jaar denk ik... maar ben al wat laat met checken wat ik 't beste kan kopen zo te zien. :P
 
Ik ga voor de optie: ik spuit alle pekelgevoelige delen in met ACF50 en rijd lekker door..

Ik rij gewoon door, heb alles ingespoten met bandenglans van de Action (een soort siliconenspray die goed plakt.)
Ieder weekend spuit ik alles schoon, droog de motor op en spuit er weer een paar laagjes op.
Doe ik ook altijd op de LM velgen van de auto zodat remstof en vuil niet in de velg kan inwerken. Velgen blijven al jaren netjes zomer en winter.
Kreeg dit advies ooit van de zaak waar ik de LM had gekocht. werkt perfect.
Denk dat dit voor de motor ook voldoende moet zijn.
 
Spuit je het ook op het loopvlak van de banden? Scheelt slijtage _O-

Serieus, inspuiten zou wel een goed idee zijn inderdaad... Ik rijd zelf alleen zo weinig (of helemaal niet) in het pekel seizoen dat ik het eigenlijk te veel werk vind 8-).
 
Ik rij gewoon door, heb alles ingespoten met bandenglans van de Action (een soort siliconenspray die goed plakt.)
Ieder weekend spuit ik alles schoon, droog de motor op en spuit er weer een paar laagjes op.
Doe ik ook altijd op de LM velgen van de auto zodat remstof en vuil niet in de velg kan inwerken. Velgen blijven al jaren netjes zomer en winter.
Kreeg dit advies ooit van de zaak waar ik de LM had gekocht. werkt perfect.
Denk dat dit voor de motor ook voldoende moet zijn.

Ja, dat zal ook prima werken, denk ik. Het scheelt dan sowieso dat je iedere week de motor afspoelt, dan is de pekel ook weg. Ik heb hier vaak geen tijd voor (lees: zin in), dus gebruik ik lever iets dat lang blijft zitten. Grondig inspuiten voor de winter en een keer halverwege werkt bij mij goed. In de lente de gecreëerde camouflagekleur weer afppoetsen en je hebt weer een mooie glimmende motor.

Eén keer tectyl geprobeerd, nooit meer! Dat spul krijg je er nauwelijks meer af...
 
Spuit je het ook op het loopvlak van de banden? Scheelt slijtage _O-

Serieus, inspuiten zou wel een goed idee zijn inderdaad... Ik rijd zelf alleen zo weinig (of helemaal niet) in het pekel seizoen dat ik het eigenlijk te veel werk vind 8-).
Inspuiten kost me nog geen 5 min, dan is alles ingespoten, voorvork, alle aluminium delen. De kappen staan gewoon goed in de was. dat duurt langer hahaha
 
Inderdaad, eerst goed schoonmaken en daarna een dikke laag ACF-50 eroverheen. Bij voorkeur eerst warm maken en niet met de spuitbus, maar met de handspuit of met een plantenspuit, dat verdeelt een stuk beter. Lekker de hele winter laten zitten, trekt vuil aan als extra beschermingslaag, en in het voorjaar weer goed schoonmaken. Foolproof de winter door!
 
Oh een poll, die had ik eerder niet gezien.
Ik kan me in geen van de opties vinden. Ik pak geen aparte pekelfiets, mijn motor heeft niet overdreven veel plastic en is zéker niet verroest. ;)

Maar ik denk wel dat 'ie iets langer mooi blijft als je 'm ergens mee inspuit voordat de ellende begonnen is.
Of vaak wassen inderdaad, maar daar ben ik niet zo goed in. O-)
 
Nu nog sneeuw:}
IMG_20190507_154510.jpg
 
Zolang het nog een beetje te doen is rijd ik lekker door. Pas als ze fanatiek gaan pekelen en het 'n tijdje niet boven de 7-8 graden wordt gaat 'ie in 'n diepvrieszakkie onder z'n tentje.

Dus... als het een beetje meezit met een mild wintertje, misschien helemaal niet. 😏
 
Ik ben sws alleen een mooi weer rijder, dus die van mij is afgelopen weekend geschorst en dat blijft hij tot +/- april. :Y
 
Eén keer tectyl geprobeerd, nooit meer! Dat spul krijg je er nauwelijks meer af...

Precies de reden dat ik 'm deze winter lekker laat staan. Ben 3 dagen in de weer geweest met petroleum en keukenrollen. |(
 
Ik ga morgenochtend ook gewoon een poging wagen en rijd dan voor verschillende afspraken: Amersfoort > Zwolle > Apeldoorn > Arnhem > Amersfoort.... Ff mijn thermosetje weer erbij... :)
 
Het is nu wel echt fantastisch weer.
Heerlijk zonnetje erbij, was de afgelopen tijd wel anders.
Alleen erg koud vind ik, maar eens rond gaan kijken voor een kolletje en een paar fasoenlijke handschoenen.
Nog geen ervaring met vrieskou, is het dan gladder dan normaal? en wat voor effect heft het op de witte vlakken/strepen?
Zit er wel als een houten plank op ivm dikkere kleding/gewoon koud.
 
Het is nu wel echt fantastisch weer.
Heerlijk zonnetje erbij, was de afgelopen tijd wel anders.
Alleen erg koud vind ik, maar eens rond gaan kijken voor een kolletje en een paar fasoenlijke handschoenen.
Nog geen ervaring met vrieskou, is het dan gladder dan normaal? en wat voor effect heft het op de witte vlakken/strepen?
Zit er wel als een houten plank op ivm dikkere kleding/gewoon koud.
Als het vrieskou is maar wel droog dan hoeft er niet eens zoveel aan de hand te zijn, wordt tegen die tijd ook gestrooid dus qua begaanbaarheid (indien gecombineerd met aangepaste rijstijl) hoeft dat niet erg te zijn. Bij ijzel en sneeuw of sneeuwregen ben ik ook niet meer op twee gemotoriseerde wielen te vinden hoor...
 
Terug
Bovenaan Onderaan