R1ckert
MF'er
- 14 nov 2019
- 34
- 24
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jammer dat de warmte (van het blok, de uitlaat, etc) niet nagebootst is.
Daar heb ik nou werkelijk nog nooit iets van gemerkt... vizier: regelmatig even een natte microvezeldoek op je vizier leggen en een paar minuten laten weken (zelfde als bij vliegjes in de zomer). Daarna schoonvegen. Pak zou je af-en-toe eens kunnen wassen... maar 't spoelt er bij een regenbui ook wel vanaf.Het lijkt mij dat pekel ook voor je pak funest is.
Inderdaad. En zout stinkt een stuk minder dan die opspattende dode-bladeren-prut.Daar heb ik nou werkelijk nog nooit iets van gemerkt... vizier: regelmatig even een natte microvezeldoek op je vizier leggen en een paar minuten laten weken (zelfde als bij vliegjes in de zomer). Daarna schoonvegen. Pak zou je af-en-toe eens kunnen wassen... maar 't spoelt er bij een regenbui ook wel vanaf.
Ja, en dat men een ander materiaal (ijzer) gebruikt heeft (wordt alleen in legering gebruikt) en dat men het bovendien ongelakt blootgesteld heeft.Jammer dat de warmte (van het blok, de uitlaat, etc) niet nagebootst is.
IJzer laat wel snel duidelijke tekenen van oxidatie zien. Om de beschermende werking van een bepaald goedje te testen is dat geen slechte keuze toch? Als het ijzer niet gaat roesten zal het aluminium ook wel beschermd zijn met datzelfde goedje.Ja, en dat men een ander materiaal (ijzer) gebruikt heeft (wordt alleen in legering gebruikt) en dat men het bovendien ongelakt blootgesteld heeft.
Ongeleerd staal, zoals ze in de test gebruiken, is iets anders dan ijzerJa, en dat men een ander materiaal (ijzer) gebruikt heeft (wordt alleen in legering gebruikt) en dat men het bovendien ongelakt blootgesteld heeft.
Bij motoren zijn stalen frames zelden/nooit het probleem in de pekel.
Gietaluminium (in een legering die magnesium bevat) en verchroomde delen hebben er veel meer moeite mee en nog om andere redenen ook.
Persoonlijk heb ik -mede na 20 jaar pekelrijden- een paar twijfels bij de representativiteit van dat onderzoek
Niet helemaal. Ijzer roest indien er vocht en zuurstof aanwezig zijn zout trekt water aan, maar heeft verder geen invloed op het materiaal. Om roesten te voorkomen kan het te testen goedje dus vooral vochtwerend/water afstotend zijn of het materiaal goed afsluiten van zuurstof.IJzer laat wel snel duidelijke tekenen van oxidatie zien. Om de beschermende werking van een bepaald goedje te testen is dat geen slechte keuze toch? Als het ijzer niet gaat roesten zal het aluminium ook wel beschermd zijn met datzelfde goedje.
Daar heb je gelijk in, maar ongelakt staal, zoals ze in de test gebruiken wordt niet gebruikt als deel van de gemiddelde motor.Ongeleerd staal, zoals ze in de test gebruiken, is iets anders dan ijzer
Die rotzooi is gisteren en vannacht toch wel grotendeels weggespoeld denk ik?! Tijd voor een ritje
Ja, dat mag nu.
Ja, dat mag nu.
Dat betekend nog niet dat het mag Zie het topic dat hierover gaat op dit forum. Anyway...ik zou me er ook niets van aantrekken. Stom gedoe.Ben de hele zomer, ook in het weekend, op de dijk gereden hoor. Geen bromsnor gezien...
Vanmiddag ook nog even lekker een uurtje gereden. Stapte er als een ander mens weer af