Het PowerCruiser verzameltopic

Westes

Die hard MF'er
19 aug 2013
250
0
Bommelerwaard
Het topic voor PowerCruisers van alle merken.

Een apart topic voor deze prachtige machines omdat we vaak toch wel een beetje de vreemde eend in de bijt zijn op andere topics, en de modellen wel erg verspreid zijn over de verschillende merken dacht ik zo.
Wil hier wel een mooie verzameling maken van al die verschillende merken en modellen. :9~

Voor de foto's, gezelligheid, tips en tricks, ervaringen en overig gezwam. ;)
Bij genoeg animo is het ook leuk om eens gezamenlijk een rit te plannen? :Y
Lijkt me super om eens met een groep PowerCruisers bij elkaar te komen en een toerrit te maken. :]

En om hier alvast wat mooie plaatjes bij elkaar te krijgen.... Show hier je PowerCruiser! :9~


Groet, Ed. :W
 
Laatst bewerkt:
Gelijk maar even de aftrap geven..
Mijn Honda VTX-1800F2.
Lang gezocht naar wat ik nu echt wilde kopen, sinds 2 weken de trotse eigenaar, en ben er ontzettend blij mee. *O*
full
 
Laatst bewerkt:
Ken ook niet alle motoren en alles is niet in 1 hokje te plaatsen.
De definitie van een PowerCruiser is voor mij nu ook weer niet heel strak maar in mijn ogen past deze in het rijtje:
-Honda VTX-1800C/F
-Yamaha Warrior/V-Max
-Suzuki Intruder M-1500/1800
-Harley V-Rod
-Triumph Thunderbird
-Ducati Diavel
-Kawasaki Mean Streak
Enz, enz….

En wat er (een beetje) op lijkt natuurlijk, lijstje is vast nog te kort. :)
Aanvullingen op de lijst zijn meer dan welkom hoor!

Kom maar door met de plaatjes, zo kritisch zijn we nu ook weer niet. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Leuk idee een soort powercruiser meeting! Illegale dragstrip erbij dan, dan zal de magna bewijzen dat ze zich ergens bovenin plaatst met de minste cc's. Mooie motor man de VTX1800! Sterkste motorblok wat er is tot 2500tpm is er niets wat meer koppel heeft. Niet gek ook met een krukas van 26kg.
 
Leuk idee een soort powercruiser meeting! Illegale dragstrip erbij dan, dan zal de magna bewijzen dat ze zich ergens bovenin plaatst met de minste cc's. Mooie motor man de VTX1800! Sterkste motorblok wat er is tot 2500tpm is er niets wat meer koppel heeft. Niet gek ook met een krukas van 26kg.
Dubbele post....

Natuurlijk heeft de magna de minste cc's, een beetje powercruiser begint vanaf 1000cc.

Je kunt eigenlijk wel stellen dat de magna een vrouwen-powercruiser is. En er rijden verhoudingsgewijs ook veel vrouwen op :Y

En in de categorie tot 800 cc, zal de magna wel bovenin staan. Alleen daar.

En het gewicht van de krukas bepaald niet het vermogen, hooguit andersom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt eigenlijk wel stellen dat de magna een vrouwen-powercruiser is. En er rijden verhoudingsgewijs ook veel vrouwen op :Y


Laat de discussie beginnen! :+

On topic : Vanaf wanneer spreek je echt over een powercruiser, bepaalde factoren of enkel 1000+ cc?
Is mijn xvs 1100 dan ook een powercruiser? Of is het meer voor de 1500 - 1800 cc ?
 
Laatst bewerkt:
Tja, wat mag nou een PowerCruiser genoemd worden?
Een exacte omschrijving is er niet, maar fabrikanten duiden zelf toch het soort motoren aan die ik in een eerdere post noemde als PowerCruiser.
Dacht toch dat het op zich wel een gangbare aanduiding is, maar dat blijkt anders. :?

Het lijkt mij dat een PowerCruiser toch zo tegen 100pk of meer heeft en (voor zover mogelijk bij een cruiser) met een wat sportievere uitstraling.

Was ook verder alleen een topic om dit soort motoren bij elkaar te brengen en de rol van keurmeester past me niet zo.
Vind je dat jouw motor een PowerCruiser is? Plaatsen!

@Shotsailor: PowerCruiser(tje) is wel leuk gevonden. ;) Soort van "broertje van...". ;)

Het loopt hier toch niet storm, dus als dat leuk zou zijn veranderen we toch de topictitel met (tje) erbij voor de kleinere modellen. :Y
Vind dat eigenlijk wel een strak plan! :)
Zo is er gelijk plaats voor het laatste model Magna en de M800. En alles wat daar weer op lijkt.
Kan Martell zijn rol als mod weer even waarmaken? :}


Blijft wel dat de cruiser een sportiever uiterlijk moet hebben.
 
Laatst bewerkt:
Laat de discussie beginnen! :+

On topic : Vanaf wanneer spreek je echt over een powercruiser, bepaalde factoren of enkel 1000+ cc?
Is mijn xvs 1100 dan ook een powercruiser? Of is het meer voor de 1500 - 1800 cc ?
Moet een cruiser-achtig iets zijn, en power hebben.

Een dragstar 650 valt dan bijvoorbeeld al af.
 
Ik denk bij een powercruiser altijd een beetje aan motoren die niet echt in een hokje te plaatsen zijn. Houden een beetje het midden tussen een sport/naked bike en een cruiser.
Dus: ducati diavel (toen dat topic in t cruiser gedeelte begon was r nogal discussie of t wel een cruiser is...) Yamaha Vmax. Super magma (mss beetje licht), HD Vrod. Dat soor motoren denk ik aan bij t woord powercruiser.
Modellen die idd door de fabrikant bewust wat sportiever zijn gemaakt dan de gemiddelde cruiser. (meer focus op vermogen ipv koppel)

Dus alles met meer dan 1000 CC vind ik weer een beetje breed getrokken... zou een yamaha xvs 1100 of een shadow 1100 er dan bijvoorbeeld ook weer niet in t rijtje plaatsen.
 
Ik denk bij een powercruiser altijd een beetje aan motoren die niet echt in een hokje te plaatsen zijn. Houden een beetje het midden tussen een sport/naked bike en een cruiser.
Dus: ducati diavel (toen dat topic in t cruiser gedeelte begon was r nogal discussie of t wel een cruiser is...) Yamaha Vmax. Super magma (mss beetje licht), HD Vrod. Dat soor motoren denk ik aan bij t woord powercruiser.
Modellen die idd door de fabrikant bewust wat sportiever zijn gemaakt dan de gemiddelde cruiser. (meer focus op vermogen ipv koppel)

Dus alles met meer dan 1000 CC vind ik weer een beetje breed getrokken... zou een yamaha xvs 1100 of een shadow 1100 er dan bijvoorbeeld ook weer niet in t rijtje plaatsen.
Nee, niet alles met meer dan 1000 cc.

Andersom: een powercruiser met minder dan 1000 cc's is voor vrouwen (want geen power).

;)
 
Power Cruiser, Geen Power Cruiser...
Meer 1000 cc, niet meer dan 1000 cc ...
Vrouwen cruiser, geen vrouwen cruiser ...

Doet mij denken aan dit persoon
Master_Oogway_by_NickDraw.jpg


:+
 
Power Cruiser, Geen Power Cruiser...
Meer 1000 cc, niet meer dan 1000 cc ...
Vrouwen cruiser, geen vrouwen cruiser ...

Doet mij denken aan dit persoon
[afbeelding]

:+

Dat valt toch wel mee, iedereen zegt ongeveer t zelfde. :+
Dat van die vrouwencruiser is wel wat kort door de bocht :/ , niet iedereen is 1.85 en 100kg, snap best dat een kleinere motor je dan beter bevalt. Daar hoef je geen vrouw voor te zijn.

Kom maar eens op met wat foto's!!
En ook graag van de kleinere modellen! :Y
 
Laatst bewerkt:
En nog een hele fraaie ook! *D
Is nog best wat aan verbouwd. Mooie aanpassingen, heb je dat allemaal zelf gedaan?

Yep, alles zelf gedaan, verlagingsset achter, powerfilter m1800 aangepast, zadel, spatbord, stuur, forwardcontrols, uitlaten, spuitwerk,etc 8-)
 
"Sought to capture the market" *D :]

The third generation of VF750C Magna was presented in 1993 and with the early release 1994 model, Honda sough to capture the market for powerful cruisers so it lifted the engine from the VFR750 and positioned it on the Magna’s chassis. The looks of the engine were improved by adding chrome and some extra cooling fins together with the 4-into-4 exhaust but there were also some internal adjustments in order to use the VFR motor on the Magna such as: different crankshaft, smaller carbs, a 5-speed transmission and chain driven cams. The changes resulted into a mid-range pulling engine and a very broad band of power. It developed 78.2bhp @ 9000rpm, with torque of 48.2 ft-lbf @7250rpm. The seat was kept very low, at 28 inches, with the passenger seat being detachable. The bike received an all-new frame which was completed by a 41mm fork, dual shocks and a single disc on the front
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan