Het RF600/900 topic pt7: We like big butts and we cannot lie

Status
Niet open voor verdere reacties.

daGanz

MF veteraan
5 jul 2003
3.542
11
Enschede
'If Ferrari would build a bike, it would look like the Suzuki RF.'
animated_rf900.gif

Welkom in deeltje 7 alweer *O* Wie rijdt er Suzuki RF600R/RF900R :} Voor alle niet rf rijders, wat doe je hier }) :P

:] Trotse RF rijders van dit forum zijn: :]

Angelique24 met haar Susanne:
3874060248_2345ce6216_m.jpg
3873103985_47d75f21f9_m.jpg



areki
4194456819_76f1f3bf37_m.jpg
4195211720_a664abc836_m.jpg



BlueRF600 met zijn Beautiful RF:
3909251514_fa674f9f12_m.jpg



DaGanz
3873091125_0e0b5eba94_m.jpg

Noemt zich ook wel De destructieve pinguin :?



Dark Simplicity

4276966266_e52873e824_m.jpg
4276966174_af18b4aa99_m.jpg



erik8331
4518333860_d911bd14e2_m.jpg



FrankRF600
3873104207_3d19f0b980_m.jpg
3873104035_492424ce6d_m.jpg



Gub
3994465773_47d780311b_m.jpg



Henk RF600R
4187568455_6a1d8c2a87_m.jpg



harmenvdijk
4332748750_8fd3ca9c85_m.jpg



Jac73 met haar Scheepie:
3873091131_bc6965ef86_m.jpg
3969102530_0719931ce3_m.jpg


loonatick
DSC02423.jpg
DSC02422.jpg


Belgische-vlag.jpg
Luky7_be
3874247383_c27b3060d2_m.jpg



Martinezz83
3873091109_6d588bc183_m.jpg



me-daph met haar Louise:
3814744282_8d8c424b39_m.jpg
4021551279_f0d99c3005_m.jpg



Mikey-RF
4535440462_b7630cf805_m.jpg

full

Omdat 2 RF's beter zijn dan 1 :Y


Mineiro
3866464141_984277823a_m.jpg



nautical
4809387042_45cc09bc43_m.jpg



ragnarus
4436058656_c0125cb954_m.jpg



rafdet
3866634419_4e4fa17a02_m.jpg



RickRobijns
RF 900R
3866475449_ebf701bf9d_m.jpg



rfmark
3873890102_6a676a7a34_m.jpg
3873104083_e8cb2716c1_m.jpg



Belgische-vlag.jpg
rfrider
4085855156_c3d5bcb3d5_m.jpg



Ronaldterh
4332013005_882bb5f197_m.jpg



Rudy Vk
4641772919_d43c8d888e_m.jpg

Mooi weer rijder ;)


scozzisa
4332006157_5324a06310_m.jpg



taco
3867260840_d5a0241607_m.jpg

Hij wil zijn gele RF600 verkopen :?
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/246989//


thaGenius32
4188176208_3549f0314a_m.jpg
4188176268_de59b6fee2_m.jpg



thamaster22
4200877278_a1de2f7810_m.jpg



..Thijs..
Dè gootstoner
3995231126_dfe767255b_m.jpg



tinus rf900
4840400516_a89e015654_m.jpg



tomcat_
3868604614_25fb2f39b6_m.jpg



william45
:+

wietplant
:+


xbrman
RF900 RS2 1995
3867983193_e31647b604_m.jpg
3873104143_2d682e9464_m.jpg



YaKuZa
RF900 R RS2
3867317978_d3af7d6cc9_m.jpg



zeupel
4831037197_1313f2334a_m.jpg



Wil je met een foto en beschrijving in de OP? Stuur dan even een PM naar de TopicStarter (TS)




:] Dit ging er allemaal aan vooraf: :]

:] Nog wat RF gerelateerde info: :]

RF Hyves: http://rfrijders.hyves.nl/

Manuals

This links is also referred to as partsfiche, exploded views, EPC, fiche, schematic, diagram, technical drawing or RF600/900 spare parts list. With the RF600/900 spare parts lists you can exactly determine which parts to order. Just click one of the partsmanuals below, to see the details:




Tips & Tricks
Vergelijkings tests uit oa Moto73



:] RF Meeting :]
9 mei 2010: MFMM
4840400480_d1b06eb7f5_m.jpg


30 Augustus 2009: Eemnes / Veenendaal
3871451986_139b396c05_m.jpg

foto serie 1 foto serie 2
 
Laatst bewerkt:

SR-71

MF veteraan
28 dec 2003
1.426
136
Bollenstreek
Ja dat speelt al een jaartje of 2 rond in mijn hoofd. Ik heb echter 1 probleem. nl een RF900 die mij nooit in de steek laat. Heb 2 jaar een RF600 gehad (is toen gejat) en nu deze dus alweer bijna 11 jaar.

En op een keer een lekkende oliekeering van de voorvork na dus nog nooit een probleem gehad. En ik rij niet zo veel meer als vroegah. denk dat ik 2000km per jaar al overdrijf. Maar die 2000km is dan wel even lekker relaxen.

Dus tot nu toe denk ik elke keer weer "ok volgend jaar ga ik kijken voor een BB" maarja dan heb ik nog een probleem. 4 dochters die op deze motor verliefd zijn (de kleur he) en ik wil wel een zwarte BB (rood is een optie, maar ligt helemaal aan de staat van de motor)
 

daGanz

MF veteraan
5 jul 2003
3.542
11
Enschede
Ja dat speelt al een jaartje of 2 rond in mijn hoofd. Ik heb echter 1 probleem. nl een RF900 die mij nooit in de steek laat. Heb 2 jaar een RF600 gehad (is toen gejat) en nu deze dus alweer bijna 11 jaar.

En op een keer een lekkende oliekeering van de voorvork na dus nog nooit een probleem gehad. En ik rij niet zo veel meer als vroegah. denk dat ik 2000km per jaar al overdrijf. Maar die 2000km is dan wel even lekker relaxen.

Dus tot nu toe denk ik elke keer weer "ok volgend jaar ga ik kijken voor een BB" maarja dan heb ik nog een probleem. 4 dochters die op deze motor verliefd zijn (de kleur he) en ik wil wel een zwarte BB (rood is een optie, maar ligt helemaal aan de staat van de motor)
Ik weet niet hoe oud je dochters zijn, maar misschien dat een van hen er binnenkort nog op kan rijden :?
 

daGanz

MF veteraan
5 jul 2003
3.542
11
Enschede
2 van 2, 1 van bijna 5, en een van 7. dus als ik het nou nog 11 jaar volhou op de RF......
*D Dat wordt wel heel erg lange termijn planning! Denk dat je het dan toch eerder mag beslissen. Heb je al een keer op een blackbird gereden?
 

Mikey-RF

MF veteraan
23 aug 2009
1.621
0
Bergen op Zoom
Zooo, ook weer gevonden, mijn RF is ook toe aan nieuw rubber achter....zie nog net wat profiel zitten dus wordt hoog tijd...zal wel een Michelin worden 170 ipv 160 ( of kan breder ook?)

Ben er morgen voor 3 weken tussenuit....lekker vakantie vieren in Italia... *O* :W

Voor degene die naar de MFMM II gaan: heel veel plezier en lekker :9~ ik zie de foto's en filmpjes wel tegemoet :Y
 

SR-71

MF veteraan
28 dec 2003
1.426
136
Bollenstreek
*D Dat wordt wel heel erg lange termijn planning! Denk dat je het dan toch eerder mag beslissen. Heb je al een keer op een blackbird gereden?
Ja toen mijn RF600 is gajat, op een nieuwe BB maar vond het toen niet "verstandig" om van de RF600 naar een 1100 over te stappen. En toen zag ik mijn huidige RF900 staan.....

Maarja nu weer 11 jaar wijzer en 4 dochters rijker dus zit nu al zeg ik het zelf met een behoorlijk stuk meer (levens)ervaring op de motor (en in de auto waar ik wel weer veel km mee maak).

Inmiddels heeft mijn zwager na 2 RF900tjes (op mijn advies :) ) nu weer na een tip van mij een BB en daar ook weer op gereden uiteraard. Zijn 1ste RF heeft ie een schuiver mee gemaakt (fout van tegenpartij) was total loss verklaard en toen een andere RF900 die nu weer naar zijn broer is.

We hebben nu dus een 2x een RF900 en 1 BB in de family. :] De kans dat dat volgend jaar dus andersom is is wel erg groot. Als ik nou een grote garage had en een tuin met wat geldboompjes (voor de dochters he _O- nee niet die garage voor de dochters)zou ik de RF nooit meer wegdoen.
 
Laatst bewerkt:

henk RF600R

MF'er
20 sep 2009
235
0
Alphen aan den Rijn
Zooo, ook weer gevonden, mijn RF is ook toe aan nieuw rubber achter....zie nog net wat profiel zitten dus wordt hoog tijd...zal wel een Michelin worden 170 ipv 160 ( of kan breder ook?)

Ben er morgen voor 3 weken tussenuit....lekker vakantie vieren in Italia... *O* :W

Voor degene die naar de MFMM II gaan: heel veel plezier en lekker :9~ ik zie de foto's en filmpjes wel tegemoet :Y

Ik heb ook net een nieuwe band achter een michelin pilot power. Zat 160 onder en heb nu 170. Groter moet je naar mijn idee niet doen. Je band gaat dan verder over je velg heen waardoor je band in een bocht meer kan werken. Waardoor je motor weer instabieler word.
Bij mij kon het trouwens ook niet groter vanwege de hugger die ik erop heb.

Nog 2 dagen dan ben ik lekker aan het rijden door luxemburg :]
 

YaKuZa

MF veteraan
10 mrt 2004
9.101
0
Den Haag
RF900RS2 wat een moeilijk besluit om naar zo veel jaar je trouwe motor wel\niet weg te doen, is er echt geen mogelijkheid hem er bij te houden, wie weet krijg je er spijt van, en wie weet wat je er voor terug koopt !
 

erik8331

MF'er
1 dec 2009
95
0
steenwijk
mischien is me motor toch nog te redden heb van daag de kop van me blok er af gehaald.
en het is wel een soort van met vast loppen maar dan op de nokkenas de de schoentje om de keppen zijn geknapt. waarschijnelijk is me timing versprongen of de kleppen niet goed gesteld waar door er dus metaal tussen de nokkenas is gekomen en de kleppen deksel.

dus als ik me kop weer opknap en alles goed op tijd zet en afstel.
moed alles weer goed zijn HOOP IK hahahaha
full
 

henk RF600R

MF'er
20 sep 2009
235
0
Alphen aan den Rijn
mischien is me motor toch nog te redden heb van daag de kop van me blok er af gehaald.
en het is wel een soort van met vast loppen maar dan op de nokkenas de de schoentje om de keppen zijn geknapt. waarschijnelijk is me timing versprongen of de kleppen niet goed gesteld waar door er dus metaal tussen de nokkenas is gekomen en de kleppen deksel.

dus als ik me kop weer opknap en alles goed op tijd zet en afstel.
moed alles weer goed zijn HOOP IK hahahaha [afbeelding]

Dat zou wel leuk zijn!! Hoop alleen niet dat er verder delen in je blok zijn ontzet! En is er geen staalgruis verder in je blok gekomen dan alleen in de kop?
Is er een reden dat de timing is versprongen?!

Maar verder succes met sleutelen en hoop voor je dat je hem weer kan laten lopen als een zonnetje!
 

Scozz

MF veteraan
15 jan 2010
1.093
0
mischien is me motor toch nog te redden heb van daag de kop van me blok er af gehaald.
en het is wel een soort van met vast loppen maar dan op de nokkenas de de schoentje om de keppen zijn geknapt. waarschijnelijk is me timing versprongen of de kleppen niet goed gesteld waar door er dus metaal tussen de nokkenas is gekomen en de kleppen deksel.

dus als ik me kop weer opknap en alles goed op tijd zet en afstel.
moed alles weer goed zijn HOOP IK hahahaha [afbeelding]

Ah. Klinkt behoorlijk riskant, metaal tussen de nokkenas? :o Dat is niet zo best. Ik hoop voor je dat het verder geen schade heeft aangebracht. Vergeet niet, mocht dat ooit nog eens het probleem zijn, dat je vaak al een nieuw cilinderblok met koppen voor zo'n 200/250 euro kan vinden op o.a. Ebay... Ik geloofde mn eigen ogen niet toen ik dat zag :)
 

me-daph

MF veteraan
24 jun 2009
12.131
3
MF Oost
present @ deel 7 *O*

notificatie weer toegevoegd, dus ik blijf weer op de hoogte 8-)


:^

thanks Maarten voor het waarnemen :P

ben tegenwoordig wat afgeleidt... niet alleen door de mannen maar ook door m'n werk :/ nu begint voor ons het echte werk pas.... (foto's verwerken van mensen die terugkomen van vakantie...) tot aan oud&nieuw gaan we pieken...

Maarre hoestie? :W

Zal netjes inlezen :P
 

Tomcat_

MF veteraan
15 sep 2006
2.455
5.027
H.I.Ambacht
Laat ik me ook weer een ff melden.
Net vakantie gehad. Tsjonge best we een hoop leeswerk om "bij" te blijven. Internet deed het niet op de camping helaas.
Gisteren met de RF wezen rijden, met m'n zoon van 8 achterop. Op de heenweg een heel lang eind tussen een dikke file heen geploeterd (lag een Suzuki Swift op z'n dak op de A16 ), terug zeiknat geregend.
Kortom echt gereden dus......
@Erik ik begrijp niet precies wat ik zie, de nokvolger (waar je klepstelplaatje onder ligt) is gebroken. Dit omdat er de timing niet juist was? Dus klep tegen de zuiger en in plaats van dat de klep vreselijk krom gaat breekt de nokvolger en schieten de klepspietjes eruit zoiets???
Was je nokkenasketting nog wel op spanning toen je hem ging demonteren?
Nooit nokkenasketting horen rammelen?
Succes iig met het redden van de RF.
 
Laatst bewerkt:

Rudy vK

MF'er
6 nov 2009
127
0
Omg. Uden
Zo.. Weer terug uit Duitsland.. Ik heb flink plezier gehad op de Yamaha FZ1.. :o

Maarrr.. Vrees niet, de RF gaat niet de deur uit.. In tegendeel, ik heb toch wat weinig beenruimte op deze naked. Even een fotootje om afscheid te nemen van de huurmotor:
4888616439_dcaa013061.jpg


Misschien hoort de titel Mooiweer-rijder ook niet meer helemaal (in het echt ziet het er erger uit, werkelijk de hele motor en ikzelf zaten onder de drek):
4888616241_f864f7872b.jpg


Heb een "klein beetje" regen gehad onderweg, maar de lol was er niet minder om.

Ervaringen als ik het zo vergelijk met de RF: de FZ1 is een erg leuke speelse motor om op te rijden. Erg wendbaar en dus heerlijk voor de korte bochtjes. Het 1000cc blok begint al vanaf de 3000 toeren te sleuren en komt echt los boven de 5-6000 toeren. Bij rechtopzittend over de autobahn razen met 245 was er nog genoeg power over (niet lang gedaan overigens, je voelt je echt een parachute met die snelheid op een naked :X).

Hier komen dan ook meteen de punten waarmee een RF beter is: je voelt de wind niet zo. 120 rijden op een naked betekent gewoon goed vasthouden en redelijk vermoeiend rijden. Een ander punt waarop de RF veeeel beter scoort is beenruimte. Je zit niet zo opgevouwen.

Morgenochtend eens kijken hoe het is met mijn beestje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan