Het RF600/900 topic pt7: We like big butts and we cannot lie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weer een vraag..

Ik heb mijn mengbuizen en gasnaalden vervangen. Loopt weer als een zonnetje, kan nu tenminste onder de 3500 toeren nog gas bijgeven zonder dat hij ram verzuipt. Alleen eerste paar milimeter van de gashendel loopt hij super beroerd. Onregelmatig en schokkend lopen. Stationair schommelt hij een 150-200 toeren.

Nu komt de vraag: wellicht zullen mijn carbs overnieuw gesynchroniseerd/afgesteld moeten worden. Hoe herken ik het niet synchroon staan van mijn carbs? Ik bedoel dus op gehoor/gevoel.

Da's lastig als ie niet lekker loopt met heel weinig gas kan het natuurlijk aan de synchronisatie liggen. Ik neem aan dat je geen vacuüm meters hebt. Heb je wel mogelijkheden om de temperatuur van de uitlaatbochten te meten? Met een infrarood metertje op je multimeter is dat makkelijk te doen, je moet dat dan ff kunnen lenen van iemand in de buurt. 't IS dat je niet in de buurt woont....
Succes!
 
Nee, ik heb geen vaccuummeters. Daarom was ik benieuwd wat het gedrag is. Kan natuurlijk ook een vaccuumlek zijn. Zal de bochten eens voelen als ik hem koud start. Volgens mij loopt hij stationair wel op 4.
 
Zo, meld me ook weer ff! De oranje RF900 is verkocht. Afgelopen weekend véél gereden, gisteren een dikke toer van ongeveer 260 km bij elkaar! Is er met de Pinksterdagen nog iets te tuffen??
 
Nee, ik heb geen vaccuummeters. Daarom was ik benieuwd wat het gedrag is. Kan natuurlijk ook een vaccuumlek zijn. Zal de bochten eens voelen als ik hem koud start. Volgens mij loopt hij stationair wel op 4.

Is moeilijk te zeggen. Aangezien je vooraf nooit weet in welke mate iets niet synchroom staat. Andersom beredeneerd: als je het synchroniseert, zal dit icm een mooie afstelling zeker helpen.
Een motor met flink wat cc's en carburatie zal nooit geweldig lopen onderin de toeren. Je hebt een 900? Met de RF zn koppelkromme en 5bak ben je al verwend; probeer maar eens op dezelfde manier een wat oudere ducati of andere non-jap te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Is moeilijk te zeggen. Aangezien je vooraf nooit weet in welke mate iets niet synchroom staat. Andersom beredeneerd: als je het synchroniseert, zal dit icm een mooie afstelling zeker helpen.
Een motor met flink wat cc's en carburatie zal nooit geweldig lopen onderin de toeren. Je hebt een 900? Met de RF zn koppelkromme en 5bak ben je al verwend; probeer maar eens op dezelfde manier een wat oudere ducati of andere non-jap te rijden.

Voorheen liep hij wel mooi rond maar had ik mijn gasnaalden armer gezet. Er zat ook verschil in slijtage per mengbuis. Misschien dat hij in het verleden daar op afgesteld is geweest (ongeveer 13000km geleden).
 
klopt idd ja, is mn trouwe ex-beestje.

ik wens je er iig veel plezier mee toe enz.

qua sleutelen is het echt een simpel ding.
maar jij was daar dus ook op vrijdag avond en hebt hem kort daarna gekocht?

wel tof.
ja toevallig wel ja, is dus de jouwe geweest denk ik dan :Y
 
klopt idd ja, is mn trouwe ex-beestje.

ik wens je er iig veel plezier mee toe enz.

qua sleutelen is het echt een simpel ding.
maar jij was daar dus ook op vrijdag avond en hebt hem kort daarna gekocht?

wel tof.

Ja zaterdagavond even proef gereden en dinsdag na goedkeuring van de vrouw overgeschreven.
heb je niet toevallig nog wat liggen van de motor, zoals onderdelen of werkpl handb. e.d?

groeten Ruud
 
klopt idd ja, is mn trouwe ex-beestje.

ik wens je er iig veel plezier mee toe enz.

qua sleutelen is het echt een simpel ding.
maar jij was daar dus ook op vrijdag avond en hebt hem kort daarna gekocht?

wel tof.
klopt idd ja, is mn trouwe ex-beestje.

ik wens je er iig veel plezier mee toe enz.

qua sleutelen is het echt een simpel ding.
maar jij was daar dus ook op vrijdag avond en hebt hem kort daarna gekocht?

wel tof.
ja toevallig wel ja, is dus de jouwe geweest denk ik dan :Y



Wel een waanzinnige vervanger heb je dan nu gekocht......... :]
 
Heren/ Dames ......iemand toevallig Yakuza nog gezien/gesproken heeft.....ik mis 'm hier in het topic al een week of 2 ! ben ik niet gewend van 'm ......... -O-
 
Wel een waanzinnige vervanger heb je dan nu gekocht......... :]

Heb eigenlijk niets meer liggen op een Bagagerek na, die kan je monteren als je de handvatten aan de achterzijde er vanaf haalt en dan vastzetten voor bv een vakantie of weekend weg met veel spullen.

qua werkplaatshandboek e.d die heb ik toen als pdf gedownload en onderdelen heb ik er niet meer voor,

de remblokken en banden zitten er ongeveer 4 maanden op nu en de kettingset is 2 maanden oud ongeveer.

ik moet even kijken of de paddockstand die ik voor de rf had ook te gebruiken is met de mille die ik nu heb, als die niet past ga ik die denk ik ook maar verkopen net als het rekje.

hij rijdt trouwens wel lekker he, en een mooi geluidje uit die bosdemper.

Maar als ik het goed begrijp was jij er die vrijdagavond dus ook, en je hebt mij zien vertrekken op mn nieuwe trots ^^
 
Als de paddockstand niet past hou ik me idd wel aanbevolen natuurlijk, en Ja hij rijdt erg lekker en het geluid is zeker mooi te noemen, vooral als ik de drechttunnel in duik en even terugschakel.
Dit werkt erg ontspannend na een dag werken haha.
Ik ga maar even op zoek naar zo'n pdf werkplaatsboek op HET NET.. of heeft iemand toevallig een linkje al klaar liggen..
groeten ruud
 
Als de paddockstand niet past hou ik me idd wel aanbevolen natuurlijk, en Ja hij rijdt erg lekker en het geluid is zeker mooi te noemen, vooral als ik de drechttunnel in duik en even terugschakel.
Dit werkt erg ontspannend na een dag werken haha.
Ik ga maar even op zoek naar zo'n pdf werkplaatsboek op HET NET.. of heeft iemand toevallig een linkje al klaar liggen..
groeten ruud

Neem eens een kijkje in de OP zou ik zeggen _O-
 
Nah, voorruit dan....:


[*]RF600 1993-1997

;)

Je bent ook te goed !
Ik moet de stuurgewichten nog op de post doen hoor maar heb deze week weinig tijd omdat ik deze week begonnen ben met een nieuwe baan.
Ik moet iedere ochtend vroeg vertrekken (van Zwolle naar Tiel) en ben iedere middag / avond laat thuis.
Sorry maar het komt er echt aan hoor ! -O-

Ja wel raar dat we YaKuZa een tijdje niet meer horen..
Yaku, ben je er nog ?
Toch niets ernstigs gebeurt ?
 
Laatst bewerkt:
Je bent ook te goed !
Ik moet de stuurgewichten nog op de post doen hoor maar heb deze week weinig tijd omdat ik deze week begonnen ben met een nieuwe baan.
Ik moet iedere ochtend vroeg vertrekken (van Zwolle naar Tiel) en ben iedere middag / avond laat thuis.
Sorry maar het komt er echt aan hoor ! -O-

Ja wel raar dat we YaKuZa een tijdje niet meer horen..
Yaku, ben je er nog ?
Toch niets ernstigs gebeurt ?

XBR, ik ben zelf de laatste tijd ook erg druk en moet je eerlijk bekennen dat ik de centjes 'nog' niet over heb gemaakt... :$ ....ga het morgen eerst eens doen....

iig tnx *O*
 
XBR, ik ben zelf de laatste tijd ook erg druk en moet je eerlijk bekennen dat ik de centjes 'nog' niet over heb gemaakt... :$ ....ga het morgen eerst eens doen....

iig tnx *O*

Komt vast wel goed, ik vertrouw je.
Is al eens eerder goed gegaan. ;)
Doe maar rustig aan.
 
Hmm, net ff gekeken.....pdf-je is 43Mb .....gaat traag via de mail....

speciaal voor jou:

http://www66.zippyshare.com/v/21120872/file.html

;)

ik neem aan dat je deze bedoeld...

SER-MANRF600R.jpg
 
Laatst bewerkt:
:W morguu

Van de week de demper opgehaald bij Loonatick. Erg leuk om een ex-RFer te mogen ontmoeten *O* Wel jammer van zijn RF -O-

Eens kijken of we met het lange weekend eraan toe komen om de demper eronder te zetten. Ik probeer (als ik er aan denk) een before en after filmpje te maken. Schijnt dat het een behoorljk harde bleerpijp is, wat nog gevuld moet worden _O-

Toch maar even wat "Auspuffdämmmatten" bestellen in Duitsland O-)
 
Weer een vraag..

Ik heb mijn mengbuizen en gasnaalden vervangen. Loopt weer als een zonnetje, kan nu tenminste onder de 3500 toeren nog gas bijgeven zonder dat hij ram verzuipt. Alleen eerste paar milimeter van de gashendel loopt hij super beroerd. Onregelmatig en schokkend lopen. Stationair schommelt hij een 150-200 toeren.

Nu komt de vraag: wellicht zullen mijn carbs overnieuw gesynchroniseerd/afgesteld moeten worden. Hoe herken ik het niet synchroon staan van mijn carbs? Ik bedoel dus op gehoor/gevoel.

Een aantal dingen kunnen er aan de hand zijn. Het kan zijn dat de mengselschroeven door de jaren heen verzet zijn om de slijtage te compenseren van de mengbuizen.

De mengselschroeven zitten onder op je carburateur in de buurt van de gasklep. Ik zou er echter niet klakkeloos aan gaan draaien zonder dat je de 0-setting hebt bepaald. Dat kun je doen door (weer :P) de carburateurs eraf te halen, het zaakje op de kop te leggen, alle mengselschroeven een voor een met halve slagen dicht te draaien en de slagen te tellen en op te schrijven. Dan kun je nog altijd terug.

Wat ik nu in jouw geval zou doen is eerst de carburateurs eens synchroniseren en kijken wat ie dan doet. Tweede stap zou de mengselschroeven afstellen zijn. Je hebt kans dat als ie echt te vet staat onder in, of veel te schraal dat je wellicht de naald een standje hoger of lager moet zetten. De mengselschroef regelt het stationairmengsel tot ongeveer 1/4 van de slag van je gashendel. Tussen 1/4 en 3/4 regelen de naalden / naaldvorm in de naaldsproeier en daarboven van 3/4 tot WOT is de hoofdsproeier.

Een diagnoserun op een testbank zou ook een optie kunnen zijn, dan zie je gelijk waar het zit en wat er aan de hand is.

Suc6 ;)


grtz Thijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan