Het RS250 & RGV 250 topic: Koos titelloos! deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartje_twee-en-halfje

MF veteraan
10 jun 2008
8.213
11
opening.jpg





Welkom in het RS250 & RGV 250 topic. Hier kun je van alles vinden over deze twee fantastische 2-takt machines. De reden dat deze twee motoren in hetzelfde topic staan is simpelweg omdat ze nagenoeg dezelfde 2-takt motor hebben.
Ook andere merken 2-takters zijn van harte welkom met ons mee te discussiëren en/of te ouwehoeren. Veel lees- en vooral rijplezier!




Historie:
Deel 1: rs/rgv 250 het topic (info/chat etc)
Deel 2: rs/rgv 250 het topic (info/chat etc) part 2
Deel 3: RS/RGV 250 topic (info,chat etc.) Part 3
Deel 4: RS/RGV 250 topic (info,chat etc.) Part 4
Deel 5: RS/RGV 250 topic (info,chat etc.) Part 5
Deel 6: RS/RGV 250 topic (info,chat etc.) Part 6
Deel 7: Het RS250 & RGV 250 topic: deeltje 7
Deel 8: Het RS250 & RGV 250 topic: deeltje 8




eigenaren.jpg


smokey_rs250

nieuweuitlaat006.jpg


IMGP0821.jpg

Voornaam: Redmer
Woonplaats: Australië
Motor: 2x Aprilia RS250
Bouwjaar: 2002 (straatfiets) & (nb) (circuitfiets)
Mods straatfiets:
- Tyga uitlaatsysteem
- Komt nog meer
Mods circuitfiets:
- Veel



Bitaktus_Snellus

full

Voornaam: Johan
Woonplaats: Groningen
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1996
Mods:
- Blauwe racing kuipruit met naam erop
- Fischer powervalves
- Stalen remleidingen
- Cilinders en carter geflowd, waar nodig en mogelijk...
- Hyperpro progressieve veren
- Marchesini-stickers op de velgrand
- Mono-seat
- Duo-voetsteunen verwijderd
- Kellermann knippers achter en kleine knippers voor
- Jolly moto full racing uitlaatsysteem

Overige info:
Johan z'n RS250 staat graag in de publiciteit, een compleet artikel in de Kickstart en Aprilia van de week op de officiële Aprilia blogspot zijn daar tot nu toe het resultaat van.



RicM

full

Voornaam: Richard
Woonplaats: Yerseke
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 2000
Mods:
- nb

Overige info: Richard heeft veel 2-takt kennis en is zeer begaan met de Ignitech ontstekingen. Zie ook bij de filmpjes een filmpje van een RS op de testbank.



B1ker

DSC00769_2.jpg

Voornaam: Peter
Woonplaats: Utrecht
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1999
Mods:
- Jim Lomas side by side rvs/carbon-kevlar uitlaat systeem
- Carbon voor- en achterspatbord van Tyga
- Carbon hielplaten
- Uit één stuk gefreesde power-valve centerpieces
- Ignitech ontsteking met geoptimaliseerde curve (met dank aan RicM!)



Roy "R"

full

Voornaam: Roy
Woonplaats: Achterhoek
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 2000
Mods:
- Kuipenset 1999
- Nickname op kuipruitje
- Complete revisie by PS
- Cougar Red PV's
- PS cilinderkoppen
- Jim Lomas RVS uitlaat (aangepast voor Giannelli dempers)
- Giannelli dempers
- Öhlins stuurdemper
- Öhlins achtershock, was ooit bedoeld voor de brommer van "ene" Thomas Lüthi
- Voorveren van Öhlins, ingaande demping vergroot
- ABM preload adjusters
- Carbon voorspatbord ,hugger, cockpit cover, "luchtinlaat" en carbon 'tussenkuipdeel'
- CNC gefreesde rempomp en hevel
- CNC gefreesde koppelingshouder en hevel
- Braking wave schijven (voor en achter)
- Stalen remleidingen met blanke cover en rode banjobouten
- Roose motorsport rode KVS leidingen
- JT voortandwiel, RK (XW-ring) ketting en Wieres zwart achtertandwiel
- Zwarte haakse ventielen

More to come...
Zie: Roy's pimp topic



My-life

Aprilia%20RS%20250%20rechts%20small.JPG


Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1998
Mods:
- Kleine knipperlichten
- Goodridge RVS remleidingen
- Wilbers voorveer
- MRA Double bubble ruitje (light smoke)
Toekomstige mods:
- Andere uitlaatbevestiging (passagier voetsteun weghalen)
- Nieuw type dashboard (al in huis)
- Jolly Moto uitlaten met Arrow dempers (ook in huis) en nog meer verrassingen ;)



Bartje_twee-en-halfje

5ff8c3029db3dd1ea0e9cbddd6a14a6b

Voornaam: Bart
Woonplaats: Hilversum
Motor: 2x Aprilia RS250
Bouwjaar: 2002 (straatfiets) & 2000 (circuitfiets)
Mods straatfiets:
- Arrow uitlaatsysteem
- Carbon hugger
- Carbon cockpit-cover
- Carbon remvloeistofpotje houdertje (jaja :P)
- Vince Racing cilinderkoppen met TZ02 inserts
- NGK rode bougiekabels met 5K Ohm bougiedoppen
- Lange eerste versnelling Moore Performance
Mods circuitfiets:
- Veel



Thunderase

done.jpg

Voornaam: Emiel
Woonplaats: Oldenzaal
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1996
Mods:
- Mk2 Race kuipsen set (2005 Aprilia MS Corse Replica)
- Translogic Micro Dash
- Donkere kuipruit
- Stalen remleidingen
- Tyga exhaust system met carbon dempers
- 2 Delige PV's (Luca Biagini)
- Vince Racing Cylinder koppen
- Vince Racing Inserts To01
- Ignitech onsteking (met dank aan RicM)
- CNC Aluminium rearsets
- Duo-voetsteunen verwijderd
- Zwarte haakse ventielen
- Kleine knipperlichten



bigw

full

Voornaam: Willert
Woonplaats: Harderwijk
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1999
Mods:
- Tyga uitlaten
- 2 Delige PV's (Luca Biagini)
- WP stuurdemper



Steinergixxer

n6erp.jpg

Voornaam: Stijn
Woonplaats: Rillaar (België)
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: geen idee-track bike
Mods:
- Stalen remleidingen
- Radiale pomp
- Jolly moto's
- Red Cougar Cylinder koppen
- Ignitech
- Quickshifter
- TZ zuigers
- Droge koppeling en CR bak
- Lichte achterschijf



RSVisch

full

Voornaam: Sebastiaan
Woonplaats: Veenendaal
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 2000
Mods:
- Blauwe wielen
- Roose motorsport rode KVS leidingen
- 2 Delige PV's (Luca Biagini)
- Hel stalen remleiding



slijpsteen

73932_451828592116_513647116_6042426_1528189_n.jpg


Voornaam: Rik
Woonplaats: Schagen
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1995
Mods: nb



Jan K

Emmen2010097.jpg


Voornaam: Jan
Woonplaats: Vaassen
Motor: Suzuki RGV 250 SP VJ23
Bouwjaar: 1996
Mods: Veel



Kikke

full

Voornaam: Erik
Woonplaats: Zwanenburg
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1999
Mods:
- Tyga uitlaten
- Tuning Works PVs
- VHM koppen
- HEL remleidingen
- Radiale rempomp
- Vertex zuigers met 1 veer
- Flo Commander pilot en main
- Piper Cross filter
- Woodcraft rearset
- Tyga carbon voorspatbord en hugger



Danduy

rechtsvoor.jpg

Voornaam: Danny
Woonplaats: Tessenderlo (België)
Motor: Aprilia RS 250
Bouwjaar: 2004 op papier (waarschijnlijk 1999)
mods:
- Stalen remleidingen
- Arrow uitlaten



rene 250

full

Voornaam: René
Woonplaats:Capelle aan den IJssel
Bouwjaar RS: 1998

Mods:
- Gouden koppen met losse inserts (geen VHM)
- Arrow uitlaten
- Magura radiale pomp
- Verhoogd ruitje
- Renthal Clipons
- ? merk powervalves
- Hele lichte carbon/kevlar achterkant met speciaal gemaakt subframe.



duc 750 ssex ie

full


Voornaam: Jarno
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 2000
Woonplaats: Zevenhuizen
Mods:
- Custom paint
- Goud-kleurige wielen



M.Biaggi#1!

IMG_3125.jpg


Voornaam: Marcel
Woonplaats: Drachten
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1997
Mods:
- MK2 kabelboom en tellerpartij
- MK2 voorpoten
- Blauwe Mille/Pegaso velgen
- Arrow uitlaatsysteem
- Tyga carbon voor- en achterspatbord
- Wave-remschijven voor en achter

Komende winter wordt ie in de Chesterfield kleurstelling gespoten...




Het schuin-rokershoekje



Gewaardeerde topic-leden en tweetakteigenaren die geen RS of RGV bezitten, ook wel de schuinrokers!



TZ250

full


Voornaam: Anand
Woonplaats: Uithoorn
Motor: Yamaha TZ250
Bouwjaar: 2008



teamheronsuzuki

248429665_b2749b1d24.jpg


Voornaam: Bas
Woonplaats: Ergens in NL
Motor: 2x Suzuki RG500 & Suzuki GT750 caféracer
Bouwjaar: jaar kruik/goeie ouwe tijd (doorhalen wat van toepassing is)



rdv350

full


Voornaam: William
Woonplaats: Opoeteren (België)
Motor: Yamaha TZ250 en nog iets van een brommer!
Bouwjaar: 1999




onderdelen.jpg


De RS250 en de RGV250 VJ22 zijn motorisch gelijk, zelfs tot aan de luchtfilterkast. Uitlaten zijn wel verschillend door andere ophangpunten. Buiten het motorische gedeelte is uiteraard alles anders.

Tussen de VJ22 en de VJ21 zijn wel een aantal kleine motorische en uiterlijke verschillen. De verschillen staan hier op een rijtje: Klik

De verschillen tussen het nieuwe en het oude model RS250 staan hier op een rijtje: Klik



Werkplaatshandboek/Manuals
RS250 handboek
RGV handboek



Exploded views
Met dank aan Stijn:
Exploded views motorblok RS250
Overige exploded views RS250
(gebruik 'rechtermuisknop' -> 'Doel opslaan als...' om de PDF files te downloaden)
Graag deze bestanden en link niet verspreiden zonder mijn toestemming. Om misbruik van deze link te beperken is er een wachtwoord nodig om de bestanden te openen. Dit wachtwoord kun je vragen in dit topic.

Exploded views RS250 op Easyparts.nl
Exploded views RGV 250



Mengsmering olieën

Castrol
Castrol TTS (Nieuwe naam: Power RS 2T) (Semi-synthetisch, olie-injectie en pre-mix geschikt, goede olie voor redelijke prijs, geeft redelijk aanslag op PV's e.d., €9,50-12,50 per liter)
Castrol XR77 (100% synthetische olie, pre-mix only, puur voor racers die continu hoge TPM draaien, voor ongelode benzine, €20,00-24,50 per liter)
Castrol A747 (100% synthetische olie, pre-mix only, puur voor racers die continu hoge TPM draaien, voor gelode benzine €20,00-24,50 per liter)


Putoline
Putoline Ester Tech RS 959 (100% synthetisch, olie-injectie en pre-mix geschikt, voor motoren die onder extreem zware raceomstandigheden moeten functioneren, weinig tot geen aanslag op PV's en zuiger, ruikt minder lekker als Castrol Power RS 2T, €15,00-19,00 per liter)

Motul
710 (100% synthetisch, olie-injectie en pre-mix geschikt, €14,00-16,00)
800 2T Factory Line Road Racing (100% synthetisch, pre-mix only, voor (zeer) zware circuitbelasting, €17,50-25,00)



Uitlaten

Jolly Moto
Officiële website: www.jollymoto.it
Korte info: Jolly Moto staat bekend om dure maar ook goede uitlaten. Helaas is de prijs/kwaliteit verhouding meestal niet erg goed te noemen. Te verkrijgen met zowel aluminium als carbon dempers, zowel in originele als in side-by-side opstelling.

expansion-chamber-stinger.jpg


Arrow Exhausts Systems
Officiële website: www.arrow.it
Korte info: Uitlaten met een goede prijs/kwaliteit verhouding. 1 van de weinige uitlaatsystemen die geleverd worden met kevlar dempers. Deze uitlaat is enkel de verkrijgen in de originele opstelling.

arrow250.jpg


Tyga-performance
Officiële website: www.tyga-performance.com
Korte info: Snelle en lichtere uitlaten voor een schappelijke prijs. De uitlaten zijn in zowel RVS als normaal lichtgewicht staal. Ook deze uitlaten zijn te verkrijgen met aluminium en verschillende kleuren carbon dempers. Ze zijn in side-by-side en originele opstellingen te verkrijgen.
Goed opletten waar je de uitlaten besteld; de importkosten kunnen hoger dan verwacht zijn indien direct besteld bij tyga-performance.

excs0008-614a3f6d.jpg


Jim Lomas
Officiële website: www.lomasexhaust.com
Korte info: Deze uitlaten zijn te verkrijgen in de opstelling; side by side:

jl-rs250-race.jpg


en de originele opstelling:

rs250-terminali-alti-2.jpg


Verder kan er gekozen worden uit carbon en aluminium dempers.

Klik hier voor veel uitlaten met foto's op een rij op het Aprilia forum.



Cilinderkoppen

Cougar Red
Officiële website: http://www.cougarred.com
Korte info: Deze cilinderkoppen zorgen voor een betere koeling en voor betere prestaties. De koppen worden met losse inserts(binnenkop) geleverd waardoor de squish en inhoud desgewenst nog meer aangepast kan worden. In deze koppen worden o-ringen toegepast. De inserts zijn uiteraard ook los te koop.

rgv_headsblack1b.jpg


VHM Racing
Officiële website: http:/www.vhm.nl/
Korte info: De bekende opvallende gouden koppen van VHM. Zorgen uiteraard ook voor betere prestaties en koeling. Ook worden bij deze koppen o-ringen toegepast en worden deze met losse inserts geleverd. VHM kan ook inserts op maat voor je laten maken.

30072009597.jpg


Koppen van Vince van het RGV forum
Korte info: Voor een mooie prijs kun je je originele koppen laten uitfrezen en voorzien van losse inserts die ontworpen zijn door Vince zelf. Hierdoor kun je voor relatief weinig geld je squish en inhoud aanpassen en vervalt de (ellendige) koppakking d.m.v. het gebruik van o-ringen.

full


Fischer
Officiële website: www.fischerkfz.de
Korte info: Fischer past originele cilinderkoppen naar wens aan. Rechte bougie en aangepaste verbrandingskamer en ook o-ringen kunnen gerealiseerd worden.

zylinderkopf.jpg


Förster
Officiële website: http://www.musfoerster.de/
Korte info: Zelfde formule als Red Cougar en VHM racing. Compleet andere koppen met inserts en o-ringen.

zylinderkoepfe_aprilia_suzuki_big.jpg


Fiedler
Officiële website: www.motorrad-fiedler.de
Korte info: Fiedler past net als Fischer originele cilinderkoppen aan. Verder weinig info bekend, maar stel gerust je vragen aan Fiedler zelf, is altijd bereid om uitvoerig je vragen te beantwoorden, ook in het engels.



Power-valves
Een groot euvel bij deze motorfietsen zijn de power-valves, hier op het forum doorgaans PV's genoemd. Het probleem is dat het middendeel, ook wel centerpieces, in de cilinder kan glijden doordat de pin die daar doorheen zit, los is gaan zitten.
Hiervoor zijn inmiddels ook verschillende oplossingen.

Cougar Red
Officiële website: http://www.cougarred.com
Korte info: Complete power-valves waar de centerpiece een redesign ondergaan heeft. Dit heeft als uitkomst een grotere en dikkere pin en is de centerpiece uit één stuk gefreesd. Dit is, kwalitatief gezien, de beste oplossing. Maar kwaliteit heeft z'n prijs.

valvekit.jpg


TTW centerpieces
Officiële website: www.thetuningworks.com
Sean van TTW heeft z'n eigen centerpieces ontworpen. Deze zijn uit één deel aluminium gefreesd en zijn behandeld met een slijtvaste coating. Helaas is al bij verscheidenen gebleken dat deze net zo zwak zijn als de originele en willen we afraden.

powervalverepairkit.jpg


2-delige power-valves van Luca Biagini
Website: http://www.apriliaforum.com/forums/...ervalves-for-sell&highlight=piece+powervalves
Luca Biagini (Biagio) van het Apriliaforum.com verkoopt deze 2-delige power-valves. Ze werken precies hetzelfde als de originele 3-delige. Het beste kunnen ze afgesteld worden met een Ignitech ontsteking, omdat het twee-delige PV's betreft en ze iets anders moeten openen dan de originele 3-delige. Erg goede prijs/kwaliteit verhouding.

attachment.php


Billet power-valves
Officiële website: Geen
Korte info: PV's uit één stuk die zorgen dat de uitlaatpoort altijd geheel open staat. Deze willen we je ten strengste afraden, omdat het vermogen dan tot 9.500/10.000 toeren achter blijft. Vanaf dit toerental staan ze origineel volledig open. Hier krijg je dus een zeer onrijdbare motorfiets van!



Rear sets
Voor verschillende rearsets, klik hier.

Woodcraft
Dit zijn niet verstelbare rearsets. Prijs is netjes, ervaringen zijn ook goed. Voordeel is dat deze modulair te verkrijgen zijn.

wc05-0731b_d3.jpg


Gilles
Dit zijn verstelbare rearsets. Geen ervaringen bekend. Zijn vrij grof opgebouwd maar een opvallende verschijning.

RSGilles.jpg


Tyga Performance
Sinds kort maakt Tyga ook rearsets voor de RS, daar ze het al langer deden voor de RGV. Niet verstelbaar en ook modulair te verkrijgen. Niet duur, maar vergis je niet in de importkosten.

apriliasteps-bbbbfb7d.jpg





shops.jpg

Bekende (2-takt) shops voor de RS250/RGV250:

www.easyparts.nl
In hun webshop zijn de originele Aprilia onderdelen eenvoudig middels een microfiche afbeelding per type en bouwjaar te selecteren en kopen.

www.cmsnl.com
Webshop is op dezelfde manier opgezet als EasyParts.nl, alleen dan voor Suzuki onderdelen. Ook voor blok onderdelen erg gemakkelijk.

www.thetuningworks.com
Webwinkel uit de UK, zeer uitgebreid en speciaal aanbod.

www.motor2000.nl
Zaak met verstand van de RS250

www.pstuning.nl
Pieter Schmidt is één van de bekendste 2-takt specialisten van Nederland. Vooral vanwege de door hem op maat gemaakte uitlaten.

www.rh-motoren.nl
Klein zaakje met liefde voor 2-takt motoren. Levert verschillende tuningsdelen.

www.ebay.nl
Vul de volgende zoekopdracht (incl. de haakjes) in:
(RS250, RS 250) of (RGV250, RGV 250)
Hiermee vind je bijna alle onderdelen die op Ebay staan voor onze motoren.

De drie F's uit Duitsland:

www.fischerkfz.de

www.musfoerster.de/

www.motorrad-fiedler.de




overig.jpg





Filmpjes:

[NORML]http://www.youtube.com/watch?v=Pmva-DvaHvM[/NORML]
Nieuw model Aprilia RS250, met Arrow uitlaat, speciale velgen en meer!

http://www.youtube.com/watch?v=dR9PZiKmCAw
Onboard-filmpje van Bitaktus op het circuit van Assen

http://www.youtube.com/watch?v=YY59a1U4VuY
Onboard-filmpje van Despo op circuit Lezennes

http://www.youtube.com/watch?v=19mrRhckuPc
Filmpje van de RS250 van Bitaktus op de testbank

http://www.youtube.com/watch?v=N2T7_q-3Sgo
Filmpje van een RS250 bij RicM op de testbank

http://youtu.be/1zhFP4hOTdM
Bartje achtervolgt in de Eifel




Met dank aan iedereen die aan deze TS heeft meegeholpen.
 
Laatst bewerkt:
Und weiter gehen jah! :]









Iemand nog hiaten gevonden in de TS? Het plaatje van de billet PV's had ik al ontdekt. :Y
 
Voor Gert, MAJ's open bij 3000 en dicht bij ongeveer 8000 (beetje eerder gaat ook goed) Even op de dyno kijken wat je AF doet, zie je heel goed.
 
PS doet geen AF meting. En thuis moet ik het op gevoel doen, het is even niet anders.

Met de grote main sproeiers in de carburateurs heb ik de maj's afgedopt. Vervolgens verzuipt ze bij 4.000 à 5.000 toeren.
Vervolgens de standaard sproeiers gemonteerd, en weer de maj's afgedopt. Weer verzuipen bij 4.000 à 5.000 toeren.
De maj's weer aangesloten en met de Ignitech dicht gezet, geeft geen verschil.
Zo ondertussen dus alles al wel bekeken en getest, maar volgens mij heb ik geen valse lucht of foute sproeiers.

Met deze standaard sproeiers een avondje aan het stoeien geweest.
Het fijnste rijden in het middentoerengebied is met een stukje tape voor de inlaatgaten van de airbox. Op ongeveer de helft van de gaten.
De maj's staan dan op 7.600 tot 13.000 toeren (deze laatste kolom niet aangevinkt). Als ik de laatste waarde lager zet, dan verzuipt ze bij dat toerental. Dat heb ik goed geprobeerd door bij 8.000 toeren te beginnen en iedere keer 500 toeren op te hogen.
Uiteraard kan ik voelen dat ze op topvermogen nogal te kort komt, maar in het gebied tussen 7.000 en 8.000 toeren doet ze het dan als een trein.

Vervolgens de tape weggehaald en weer testen. Om dan een redelijk (niet eens goed) tussengebied te scoren (7.000 - 8.000) moet ik de maj's op 6.000 en 6.500 zetten. Als ik de laatste hoger zet, dan komt ze brandstof te kort bij 7.000 toeren.
Ik kan wel merken dat ze zonder deze tape meer power heeft boven de 10.000 toeren, maar het gaat niet vloeiend, dus daar mankeert nog het één en ander.
 
Mooi dat m'n nieuwe foto dr ook bij staat.

@ Gert: is de instelling van de Ignitech niet de reden dat het één en ander niet klopt?
In ieder geval kan ik me voorstellen dat je mengsel verhouding anders wordt als je de ontsteking aangepast hebt.
 
ze moeten ook OPEN tussen 3000 en 8000 gert, als je ze afdopt of met de ignitech dicht zet zijn ze in beide gevallen dicht en dan verzuipt ie inderdaad... PAJ kun je afdoppen.
 
ze moeten ook OPEN tussen 3000 en 8000 gert, als je ze afdopt of met de ignitech dicht zet zijn ze in beide gevallen dicht en dan verzuipt ie inderdaad... PAJ kun je afdoppen.
Dat van dat afdoppen weet ik, maar dat deed ik om te testen of er soms iets niet goed zat. Dit op aanraden van PS.

Zonder tape voor het luchtfilter, moet ik de maj's sluiten tussen 7 en 8.000, anders trekt ze er gewoonweg niet doorheen.
Voor het mooie moeten ze misschien weer even open na de 8.000 maar zoveel opties wonen er niet in de Ignitech. Maar eigenlijk moet er nog gewoon even gestoeid worden met de jet/buis settings, vermoed ik.
 
Dat van dat afdoppen weet ik, maar dat deed ik om te testen of er soms iets niet goed zat. Dit op aanraden van PS.

Zonder tape voor het luchtfilter, moet ik de maj's sluiten tussen 7 en 8.000, anders trekt ze er gewoonweg niet doorheen.
Voor het mooie moeten ze misschien weer even open na de 8.000 maar zoveel opties wonen er niet in de Ignitech. Maar eigenlijk moet er nog gewoon even gestoeid worden met de jet/buis settings, vermoed ik.
Gert je zoekt het te ver en te ingewikkeld heb ik het gevoel.... :N
 
ik denk dat t in tegenovergestelde richting werkt met de ignitech.
wat jij denkt dat open is, is dicht en andersom.
 
Tape op het luchtfilter ?? Gewoon std houden !! Geen extra gaten en dat soort onzin !

En met open bedoel ik de uitgang van de ignitech actief tussen 3000 en 8000 (dus aangevinkt in de software)
 
Er is niets ingewikkelds aan. Alles qua carburateur en airbox is stock.

Er zitten geen extra gaten in het luchtfilter. Maar een simpele manier om te kijken of de motor te arm staat is het plakken van tape voor de ingang van de luchtfilterbox. Zo'n beetje precies op de helft. Minder zuurstof met de zelfde hoeveelheid brandstof = rijker.
Ik zou ook het luchtfilter er even uit kunnen halen, om te kijken of ze dan soms meer lucht krijgt, dus een armer mengsel creëren, maar dat is meer werk dan het plakken van een stukje tape.
En zoals je gelezen hebt, met stock jets en tape doet ze het gewoon het beste in het tussen gebied. Het is niet anders.

Maar ideaal is dat natuurlijk niet, want die gaten moeten gewoon open, zoals het hoort. Maar ja, dan houd ze in, in het tussengebied. Dus te arm.

Die Ignitech snap ik wel (dacht ik). Als ik handmatig de airjets afdop, verzuipt ze, en als ik met de Ignitech de airjets afsluit, dan verzuipt ze ook. Alleen door te tweaken daarmee gaat ze het goed doen, en geloof me, ik heb zo ondertussen al wel honderden sprintjes getrokken hier op de rondweg :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan