Het RS250 & RGV 250 topic: Koos titelloos! deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed het is weer winter, tijd om weer eens verder te knutselen aan de RS250.
Ze staat weer warm en droog in de huiskamer...

Ik zou nog wel graag een leuk rem/schakelsetje willen voor de RS, weten jullie goede adresjes welke ze leveren tegen enigzins redelijke prijzen?
tevens wil ik graag van mn koppakkingen af zonder de compressie te veranderen...dus zoek nog een leuk setje koppen, al dan niet origineel/aangepast of aftermarket koppen.
Is dat nog ergens te krijgen? Of maybe heeft iemand hier nog iets liggen?

edit: Ik zit net op roteg.nl te kijken en daar heb ik een set VHM koppen voor €355,-.
Geen gekke prijs lijkt mij. De inserts zijn €40,- per stuk. Maarrrr welke inserts kan ik het beste nemen met een standaard RS 250 met arrow uitlaatjes?
 
Laatst bewerkt:
Vraag 2 voor de experts, ik heb nu ongeveer 500km met mijn nieuwe cilinders gereden en wanneer ik door de uitlaatpoortjes naar binnen kijk zie ik hier en daar een "veegje"in de cilinderwand. Op onderstaande foto kon ik er nog het beste beeld van krijgen..is dit normaal of....?
cilinderwandje.png
 
Ikzelf heb ze superschoon gekregen met van die staalsponsjes met zeep erin, verkrijgbaar bij de supermarkt :P En ja, zonder de coating te beschadigen en zonder krasjes.


Ok, zal eens kijken of ik die ook kan vinden, maar ik ga eerst eens die andere manier proberen. Ik heb ze nog nooit echt goed schoongemaakt, dus ik weet ook niet hoe je kunt zien of de coating is beschadigd of niet. Zal is kijken of ik een fotootje kan maken van de setjes.
Wat als die coating is beschadigd, wat heeft dit voor effect? Ik zou zelf denken dat ze dan sneller vuil worden.
 
Ok, zal eens kijken of ik die ook kan vinden, maar ik ga eerst eens die andere manier proberen. Ik heb ze nog nooit echt goed schoongemaakt, dus ik weet ook niet hoe je kunt zien of de coating is beschadigd of niet. Zal is kijken of ik een fotootje kan maken van de setjes.
Wat als die coating is beschadigd, wat heeft dit voor effect? Ik zou zelf denken dat ze dan sneller vuil worden.

De coating op de std pv's is een zg non-stick coating en is er idd om minder snel vuil te worden
Mijn std pv's is de coating her en der al wat weg gesleten maar heb er nooit problemen mee gehad
 
de olie die je gebruikt zorgt voor aanslag op je PV.
sommigen olieen laten meer en sommigen minder achter.

ik zie helemaal niets om je zorgen over te maken in die cilinder
 
Nu de sneeuw er weer ligt is het tijd om mn RS eens te verzorgen en weg te zetten..

Volle tank, accu eruit.. Maareh, iemand nog tips voor in de winter om de motor de winter door te helpen?
 
Nu de sneeuw er weer ligt is het tijd om mn RS eens te verzorgen en weg te zetten..

Volle tank, accu eruit.. Maareh, iemand nog tips voor in de winter om de motor de winter door te helpen?
Volgens mij maakt een volle tank niet uit aangezien de benzinetank van kunstof is en toch niet roest... :)
 
Ik hoor trouwens meerdere mensen over olie of drap wat bij de uitlaatflens van de liggende cilinder langs loopt/ druppelt. Ik heb vrijdag de uitlaatjes even verwijderd en toen liep er een flinke scheut mengolie uit...dus heb alle vier de oliesproeiertjes even doorgeblazen en het viel me op dat 3 van de 4 behoorlijk weerstand gaven en de 4e vrijwel niet. Dus heb het idee dat deze bij stilstand olie in het carter lekt wat er dus bij de onderste uitlaatpoort weer uitloopt. Dit zal ook de verklaring zijn voor het probleem dat mijn aprilia flinke oliesputters uit de uitlaatjes produceert.. :P gelukkig heb ik nog een nieuwe oliesproeier liggen dus deze zal ik komende week monteren, eerst nog even locktite scoren om ervoor te zorgen dat hij er niet uit kan rammelen. Maar misschien is dit de reden waarom sommige RSjes last van een druiper hebben? :+
 
Ik hoor trouwens meerdere mensen over olie of drap wat bij de uitlaatflens van de liggende cilinder langs loopt/ druppelt. Ik heb vrijdag de uitlaatjes even verwijderd en toen liep er een flinke scheut mengolie uit...dus heb alle vier de oliesproeiertjes even doorgeblazen en het viel me op dat 3 van de 4 behoorlijk weerstand gaven en de 4e vrijwel niet. Dus heb het idee dat deze bij stilstand olie in het carter lekt wat er dus bij de onderste uitlaatpoort weer uitloopt. Dit zal ook de verklaring zijn voor het probleem dat mijn aprilia flinke oliesputters uit de uitlaatjes produceert.. :P gelukkig heb ik nog een nieuwe oliesproeier liggen dus deze zal ik komende week monteren, eerst nog even locktite scoren om ervoor te zorgen dat hij er niet uit kan rammelen. Maar misschien is dit de reden waarom sommige RSjes last van een druiper hebben? :+

Toevallig dat je hierover begint. Ik heb gister mijn RGV even laten lopen en het viel mij ook op dat er olie sputters uit de uitlaat komen. Tevens loopt/druppelt er aardig wat olie langs beide uitlaatflenzen via de uitlaat naar beneden.

Wat bedoel jij precies met de sproeiers doorblazen? Zij dat die sproeiertjes waar de slangetjes van de oliepomp naar toe gaan? Deze heb ik tijdens het opbouwen van het blokje al doorgeblazen.

Wat kan in mijn geval dan het probleem zijn van die oliedruppels langs de flenzen en de sputters uit de uitlaat?

Edit: Kan het misschien zijn dat ik veel te veel olie gebruikt heb bij het monteren van de powervalves en cilinder?
 
Laatst bewerkt:
dat is geen olie, maar overbrand mengsel.
dat word veroorzaakt door langzaam rijden/pruttelen.
 
dat is geen olie, maar overbrand mengsel.
dat word veroorzaakt door langzaam rijden/pruttelen.

Dank voor het duidelijke antwoord, ergens dacht ik ook al aan zoiets.
Na een goede rit zou het over moeten zijn...

De testrit bewaar ik voor de lente, zonde om met de gepolijste onderdelen in de pekel te gaan rijden.

Weet iemand in welke stand de sensor moet staan die aan de 'junctionbox' zit. Dat is dat doosje waar de gaskabel samenkomt met de kabeltjes van de oliepomp en de carbs.

Ik heb die schroefjes los gehad, maar zie nu in het WPHB dat dat 'PRESET' is. Kan een verkeerde stand de oorzaak zijn dat ik helemaal geen vermogen heb?
 
dat is geen olie, maar overbrand mengsel.
dat word veroorzaakt door langzaam rijden/pruttelen.
Bij mij is het weldegelijk olie. Aangezien het in exact dezelfde blauwe kleur eruit loopt als waar ik het in het mengreservoir bijvul ;)
 
Toevallig dat je hierover begint. Ik heb gister mijn RGV even laten lopen en het viel mij ook op dat er olie sputters uit de uitlaat komen. Tevens loopt/druppelt er aardig wat olie langs beide uitlaatflenzen via de uitlaat naar beneden.

Wat bedoel jij precies met de sproeiers doorblazen? Zij dat die sproeiertjes waar de slangetjes van de oliepomp naar toe gaan? Deze heb ik tijdens het opbouwen van het blokje al doorgeblazen.

Wat kan in mijn geval dan het probleem zijn van die oliedruppels langs de flenzen en de sputters uit de uitlaat?

Edit: Kan het misschien zijn dat ik veel te veel olie gebruikt heb bij het monteren van de powervalves en cilinder?
ja dat zijn die sproeiertjes waar die slangetjes naartoe gaan. Even een ander slangetje erop en blazen. Je moet flink blazen wil er lucht doorheen gaan, hoef je maar zacht te blazen dan kan het zijn dat ze lekken tijdens stilstaan
 
Hoppa! de uitlaten zijn gestraald, de lassen terug gebracht met een brander (zijn helaas wel wat breed geworden maar boeit me niet zo) en daarna heb ik ze in de hitte bestendige lak gezet en afgebakken met een gasbrander.... tevreden met het resultaat iig, mocht er interesse zijn zal ik wat foto`s maken
 
als ik van jullie was zou ik toch maar eens gaan nalezen of opzoeken hoe je de olienippels het best en het veiligste test zonder deze misschien gaan te beschadigen door er 5 of 10 bar luchtdruk door te blazen .
 
als ik van jullie was zou ik toch maar eens gaan nalezen of opzoeken hoe je de olienippels het best en het veiligste test zonder deze misschien gaan te beschadigen door er 5 of 10 bar luchtdruk door te blazen .

Ik heb toen het blokje openlag gewoon met perslucht die messing punten doorgeblazen. Is dit iets heel ergs dan?

Als ik het me goed herinner gaan er twee sproeiertjes naar de krukaslagers. En per cilinder zit nog zo'n sproeiertje.

De olie die bij mij via de uitlaatpoort naar buiten loopt is donkerbruin/zwart en achter uit de uitlaatjes komen zwarte spetters.
 
Laatst bewerkt:
als ik van jullie was zou ik toch maar eens gaan nalezen of opzoeken hoe je de olienippels het best en het veiligste test zonder deze misschien gaan te beschadigen door er 5 of 10 bar luchtdruk door te blazen .
Ik blaas met mijn mond dus beschadig helemaal niets.
 
Ik heb toen het blokje openlag gewoon met perslucht die messing punten doorgeblazen. Is dit iets heel ergs dan?

Als ik het me goed herinner gaan er twee sproeiertjes naar de krukaslagers. En per cilinder zit nog zo'n sproeiertje.

De olie die bij mij via de uitlaatpoort naar buiten loopt is donkerbruin/zwart en achter uit de uitlaatjes komen zwarte spetters.
Perslucht is niet oke...
 
Dan maar hopen dat ik niks gesloopt heb...
Moet je even checken door er een goed passend slangetje op te zetten en dan te blazen. Moet je flink blazen om er lucht doorheen te krijgen én als je zuigt dat je geen olie in je smoel krijgt zijn ze oké. Kun je er door zacht te blazen al lucht doorheen krijgen dan zou ik de betreffende nippel vervangen voor een nieuwe.
 
Ik heb toen het blokje openlag gewoon met perslucht die messing punten doorgeblazen. Is dit iets heel ergs dan?

Als ik het me goed herinner gaan er twee sproeiertjes naar de krukaslagers. En per cilinder zit nog zo'n sproeiertje.

De olie die bij mij via de uitlaatpoort naar buiten loopt is donkerbruin/zwart en achter uit de uitlaatjes komen zwarte spetters.


Volgens mij staat er in het WPHB hoe die slangetjes kunt testen. Er staat dan ook hoeveel ml/s of zoiets door moet gaan. Dat is alleen wel met draaiende motor, dus daar heb je dan nu niet veel aan.
 
Je kan dit ook door tweetaktolie in de houder van een injectiespuit te doen en daarop een stukje olieleiding op te plaatsen en dan kijken of je erdoor kan spuiten met dit maar je mag niet kunnen opzuigen met dit .
Hopelijk begrijpen jullie deze verwarde uitleg van een domme belg _O- _O-
vergeten te vertellen dat je dit ook steeds doet wanneer je het hartje hebt opengehad met alle olieleidingen zodat je zeker bent dat deze allemaal open zijn en ook in 1 keer olie hebben
 
Laatst bewerkt:
Je kan dit ook door tweetaktolie in de houder van een injectiespuit te doen en daarop een stukje olieleiding op te plaatsen en dan kijken of je erdoor kan spuiten met dit maar je mag niet kunnen opzuigen met dit .
Hopelijk begrijpen jullie deze verwarde uitleg van een domme belg _O- _O-
vergeten te vertellen dat je dit ook steeds doet wanneer je het hartje hebt opengehad met alle olieleidingen zodat je zeker bent dat deze allemaal open zijn en ook in 1 keer olie hebben

Ok lijkt mij ook te moeten kunnen. Maakt het dan nog uit hoe je zuigers staan?
Hoe kan het eigenlijk dat je het er wel in kan spuiten, maar niet eruit?

Haal je trouwens de "hoofdslang" los? of doe je die slangetjes per cilinder doorspuiten?
 
ik doe gewoonweg de slangetjes aan de cylinders en carterhelften los en spuit de olie in tegengestelde zin na een operatie aan haar hartje daar dit makkelijker is dan die aan de pomp los te doen .
Je kan niet uitzuigen daar er een terugslagklepje inzit om te voorkomen dat de olie terug naar de oliepomp kan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan