• Beste Bezoeker,

    MF heeft een update gehad. Kijk hier voor meer informatie.

Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Bartje_twee-en-halfje

MF veteraan
10 jun 2008
8.185
0
34





Het 11e deel alweer. Deze 2takten blèhren en roken gewoon door. *O*

Welkom in het RS250 & RGV 250 topic. Hier kun je van alles vinden over deze twee fantastische 2-takt machines. De reden dat deze twee motoren in hetzelfde topic staan is simpelweg omdat ze nagenoeg dezelfde 2-takt motor hebben.
Ook andere merken 2-takters zijn van harte welkom met ons mee te discussiëren en/of te ouwehoeren. Veel lees- en vooral rijplezier!




Historie:
Deel 1: rs/rgv 250 het topic (info/chat etc)
Deel 2: rs/rgv 250 het topic (info/chat etc) part 2
Deel 3: RS/RGV 250 topic (info,chat etc.) Part 3
Deel 4: RS/RGV 250 topic (info,chat etc.) Part 4
Deel 5: RS/RGV 250 topic (info,chat etc.) Part 5
Deel 6: RS/RGV 250 topic (info,chat etc.) Part 6
Deel 7: Het RS250 & RGV 250 topic: deeltje 7
Deel 8: Het RS250 & RGV 250 topic: deeltje 8
Deel 9: Het RS250 & RGV 250 topic: deeltje 9
Deel 10: Het RS250 & RGV 250 topic: deeltje 10









Anand hoort er eindelijk bij, we maken hem ook maar gelijk ere-eigenaar voor 2016 :+
Een echte 250 fabrieksracer!



TZ250



Voornaam: Anand
Motor: Aprilia RSW250 fabrieksracer



smokey_rs250




Voornaam: Redmer
Woonplaats: Noorden des lands
Motor: 2x Aprilia RS250
Bouwjaar: 2002 (straatfiets) & (nb) (circuitfiets)

Mods straatfiets:
- Tyga uitlaatsysteem
- Komt nog meer
Mods circuitfiets:
- Veel



Bitaktus_Snellus


Voornaam: Johan
Woonplaats: Groningen
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1996

Mods:
- Blauwe racing kuipruit met naam erop
- Fischer powervalves
- Stalen remleidingen
- Cilinders en carter geflowd, waar nodig en mogelijk...
- Hyperpro progressieve veren
- Marchesini-stickers op de velgrand
- Mono-seat
- Duo-voetsteunen verwijderd
- Kellermann knippers achter en kleine knippers voor
- Jolly moto full racing uitlaatsysteem

Overige info:
Johan z'n RS250 staat graag in de publiciteit, een compleet artikel in de Kickstart en Aprilia van de week op de officiële Aprilia blogspot zijn daar tot nu toe het resultaat van.



RicM


Voornaam: Richard
Woonplaats: Yerseke
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 2000

Mods:
- nb

Overige info: Richard heeft veel 2-takt kennis en is zeer begaan met de Ignitech ontstekingen. Zie ook bij de filmpjes een filmpje van een RS op de testbank.



Roy "R"


Voornaam: Roy
Woonplaats: Achterhoek
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 2000

Mods:
- Kuipenset 1999
- Nickname op kuipruitje
- Complete revisie by PS
- Cougar Red PV's
- PS cilinderkoppen
- Jim Lomas RVS uitlaat (aangepast voor Giannelli dempers)
- Giannelli dempers
- Öhlins stuurdemper
- Öhlins achtershock, was ooit bedoeld voor de brommer van "ene" Thomas Lüthi
- Voorveren van Öhlins, ingaande demping vergroot
- ABM preload adjusters
- Carbon voorspatbord ,hugger, cockpit cover, "luchtinlaat" en carbon 'tussenkuipdeel'
- CNC gefreesde rempomp en hevel
- CNC gefreesde koppelingshouder en hevel
- Braking wave schijven (voor en achter)
- Stalen remleidingen met blanke cover en rode banjobouten
- Roose motorsport rode KVS leidingen
- JT voortandwiel, RK (XW-ring) ketting en Wieres zwart achtertandwiel
- Zwarte haakse ventielen

More to come...
Zie: Roy's pimp topic



Bartje_twee-en-halfje


Voornaam: Bart
Woonplaats: Noordwest-Gelderland
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 2002

Mods:
- Arrow uitlaatsysteem
- Carbon hugger
- Carbon cockpit-cover
- Carbon luchthapper
- Carbon remvloeistofpotje houdertje (jaja :P)
- Vince Racing cilinderkoppen met TZ02 inserts
- NGK rode bougiekabels met 5K Ohm bougiedoppen
- Lange eerste versnelling Moore Performance

More to come...



Thunderase


Voornaam: Emiel
Woonplaats: Twente
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1996

Mods:
- Mk2 Race kuipsen set (2005 Aprilia MS Corse Replica)
- Translogic Micro Dash
- Donkere kuipruit
- Stalen remleidingen
- Tyga exhaust system met carbon dempers
- 2 Delige PV's (Luca Biagini)
- Vince Racing Cylinder koppen
- Vince Racing Inserts To01
- Ignitech onsteking (met dank aan RicM)
- CNC Aluminium rearsets
- Duo-voetsteunen verwijderd
- Zwarte haakse ventielen
- Kleine knipperlichten



bigw


Voornaam: Willert
Woonplaats: Harderwijk
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1999

Mods:
- Tyga uitlaten
- 2 Delige PV's (Luca Biagini)
- WP stuurdemper



Steinergixxer


Voornaam: Stijn
Woonplaats: Rillaar (België)
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: geen idee-track bike

Mods:
- Stalen remleidingen
- Radiale pomp
- Jolly moto's
- Red Cougar Cylinder koppen
- Ignitech
- Quickshifter
- TZ zuigers
- Droge koppeling en CR bak
- Lichte achterschijf



Jan K



Voornaam: Jan
Woonplaats: Vaassen
Motor: Suzuki RGV 250 SP VJ23
Bouwjaar: 1996

Mods: Veel



Kikke


Voornaam: Erik
Woonplaats: Zwanenburg
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1999

Mods:
- Tyga uitlaten
- Cougar Red PV's
- VHM koppen
- HEL remleidingen
- Radiale rempomp
- Vertex zuigers met 1 veer
- Flo Commander pilot en main
- Piper Cross filter
- Woodcraft rearset
- Tyga carbon voorspatbord en hugger



rene 250


Voornaam: René
Woonplaats:Capelle aan den IJssel
Bouwjaar RS: 1998

Mods:
- Gouden koppen met losse inserts (geen VHM)
- Arrow uitlaten
- Magura radiale pomp
- Verhoogd ruitje
- Renthal Clipons
- ? merk powervalves
- Hele lichte carbon/kevlar achterkant met speciaal gemaakt subframe.



MaxBiaggi



Voornaam: Mario
Woonplaats: Belfeld
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1999

Mods:
- Zwarte kuipruit.
- Ledachterlicht.
- Kleine knipperlichten achter.



16-ventiler


Voornaam: Arnold
Woonplaats: Zuidwolde
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 2000

Mods:
- Arrow uitlaten



Gert_


Voornaam: Gert
Woonplaats: Noordwest-Gelderland
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1995

Mods:
- Arrow uitlaten
- Cougar Red powervalves
- Geflowde carters
- Ignitech ontsteking



Ami


Voornaam: Mark
Woonplaats: omgeving Westland
Motor: Suzuki RGV250 VJ22
Bouwjaar: 1993

Mods:
- Gemodificeerde PV's (drie-delige)
- Zeeltronic
- Aangepaste PV aansturing



Enrico


Motor: Suzuki RGV250 VJ22
Bouwjaar: 1994

Mods:
- Tyga NSR250 kuipwerk
- Carbon voorspatbord
- Carbon Hugger
- Remklauwen Hayabusa
- Uitlaten van Henko
- Digitaal dashboard
- Pazzo hevels
- GSXR600 K4 schokbreker
- Stalen HEL remleidingen



zert


Voornaam: Wim
Woonplaats: Brugge
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1998

Mods:
- Arrow uitlaten
- Cougar Red cilinderkoppen
- Cougar Red powervalves
- Zeeltronic ontsteking
- TTW alu koppelingsplaten met ceramic coating
- Koelleidingen Roose Motorsport
- Hyperpro stuurdemper
- Tyga carbon voorspatbord
- T12tech alu chain adjusters



PH_F4


Voornaam: Leon
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1999

Mods:
- Arrow uitlaten
- Circuit kuipen
- Single ring zuigers
- Alu clipons
- Yoshimura rem/schakelset



Pelgreen


Woonplaats: 's Heerenberg
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1997

Mods:
- Arrow uitlaten
- VHM koppen



monster ed


Voornaam: Edwin
Woonplaats: Klaaswaal
Motor: Aprilia RS 250
Bouwjaar: 1997

Mods:
- MK2 kabelboom en tellerpartij
- MK2 voorpoten
- Blauwe Mille/Pegaso velgen
- Arrow uitlaatsysteem
- Tyga carbon voor- en achterspatbord
- Wave-remschijven voor en achter
- Ignitech ontsteking
- Tyga rem/schakelset
- Blauw MRA kuipruitje



gebrabbel


Naam: Mark
Woonplaats: Den Haag
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1995

Mods:
- geen



Het schuin-rokershoekje



Gewaardeerde topic-leden en tweetakteigenaren die geen RS of RGV bezitten, ook wel de schuinrokers!



teamheronsuzuki



Voornaam: Bas
Woonplaats: Ergens in NL
Motor: 2x Suzuki RG500 & Suzuki GT750 caféracer
Bouwjaar: jaar kruik/goeie ouwe tijd (doorhalen wat van toepassing is)



rdv350



Voornaam: William
Woonplaats: Opoeteren (België)
Motor: Yamaha TZ250 en nog iets van een brommer!
Bouwjaar: 1999









De RS250 en de RGV250 VJ22 zijn motorisch gelijk, zelfs tot aan de luchtfilterkast. Uitlaten zijn wel verschillend door andere ophangpunten. Buiten het motorische gedeelte is uiteraard alles anders.

Tussen de VJ22 en de VJ21 zijn wel een aantal kleine motorische en uiterlijke verschillen. De verschillen staan hier op een rijtje: Klik

De verschillen tussen het nieuwe en het oude model RS250 staan hier op een rijtje: Klik



Werkplaatshandboek/Manuals
RS250 handboek alleen engels
RS250 handboek origineel
RGV handboek



Exploded views
Exploded views RS250 op Easyparts.nl
Exploded views RGV 250 op cmsnl.com



Mengsmering olieën

Castrol
Castrol TTS (Nieuwe naam: Power RS 2T) (Semi-synthetisch, olie-injectie en pre-mix geschikt, goede olie voor redelijke prijs, geeft redelijk aanslag op PV's e.d., €9,50-12,50 per liter)
Castrol XR77 (100% synthetische olie, pre-mix only, puur voor racers die continu hoge TPM draaien, voor ongelode benzine, €20,00-24,50 per liter)
Castrol A747 (100% synthetische olie, pre-mix only, puur voor racers die continu hoge TPM draaien, voor gelode benzine €20,00-24,50 per liter)


Putoline
Putoline Ester Tech RS 959 (100% synthetisch, olie-injectie en pre-mix geschikt, voor motoren die onder extreem zware raceomstandigheden moeten functioneren, weinig tot geen aanslag op PV's en zuiger, ruikt minder lekker als Castrol Power RS 2T, €15,00-19,00 per liter)

Motul
710 (100% synthetisch, olie-injectie en pre-mix geschikt, €14,00-16,00)
800 2T Factory Line Road Racing (100% synthetisch, pre-mix only, voor (zeer) zware circuitbelasting, €17,50-25,00)



Uitlaten

Jolly Moto
Officiële website: www.jollymoto.it
Korte info: Jolly Moto staat bekend om dure maar ook goede uitlaten. Helaas is de prijs/kwaliteit verhouding meestal niet erg goed te noemen. Te verkrijgen met zowel aluminium als carbon dempers, zowel in originele als in side-by-side opstelling.



Arrow Exhausts Systems
Officiële website: www.arrow.it
Korte info: Uitlaten met een goede prijs/kwaliteit verhouding. 1 van de weinige uitlaatsystemen die geleverd worden met kevlar dempers. Deze uitlaat is enkel de verkrijgen in de originele opstelling.



Tyga-performance
Officiële website: www.tyga-performance.com
Korte info: Snelle en lichtere uitlaten voor een schappelijke prijs. De uitlaten zijn in zowel RVS als normaal lichtgewicht staal. Ook deze uitlaten zijn te verkrijgen met aluminium en verschillende kleuren carbon dempers. Ze zijn in side-by-side en originele opstellingen te verkrijgen.
Goed opletten waar je de uitlaten besteld; de importkosten kunnen hoger dan verwacht zijn indien direct besteld bij tyga-performance.



Jim Lomas
Officiële website: www.lomasexhaust.com
Korte info: Deze uitlaten zijn te verkrijgen in de opstelling; side by side:



en de originele opstelling:



Verder kan er gekozen worden uit carbon en aluminium dempers.

Klik hier voor veel uitlaten met foto's op een rij op het Aprilia forum.



Cilinderkoppen

Cougar Red
Officiële website: http://www.cougarred.com
Korte info: Deze cilinderkoppen zorgen voor een betere koeling en voor betere prestaties. De koppen worden met losse inserts(binnenkop) geleverd waardoor de squish en inhoud desgewenst nog meer aangepast kan worden. In deze koppen worden o-ringen toegepast. De inserts zijn uiteraard ook los te koop.



VHM Racing
Officiële website: http:/www.vhm.nl/
Korte info: De bekende opvallende gouden koppen van VHM. Zorgen uiteraard ook voor betere prestaties en koeling. Ook worden bij deze koppen o-ringen toegepast en worden deze met losse inserts geleverd. VHM kan ook inserts op maat voor je laten maken.



Koppen van Vince van het RGV forum
Officiële website: http://www.vinceracing.tk/
Korte info: Voor een mooie prijs kun je je originele koppen laten uitfrezen en voorzien van losse inserts die ontworpen zijn door Vince zelf. Hierdoor kun je voor relatief weinig geld je squish en inhoud aanpassen en vervalt de (ellendige) koppakking d.m.v. het gebruik van o-ringen.



Fischer
Officiële website: www.fischerkfz.de
Korte info: Fischer past originele cilinderkoppen naar wens aan. Rechte bougie en aangepaste verbrandingskamer en ook o-ringen kunnen gerealiseerd worden.



Förster
Officiële website: http://www.musfoerster.de/
Korte info: Zelfde formule als Red Cougar en VHM racing. Compleet andere koppen met inserts en o-ringen.



Fiedler
Officiële website: www.motorrad-fiedler.de
Korte info: Fiedler past net als Fischer originele cilinderkoppen aan. Verder weinig info bekend, maar stel gerust je vragen aan Fiedler zelf, is altijd bereid om uitvoerig je vragen te beantwoorden, ook in het engels.



Power-valves
Een groot euvel bij deze motorfietsen zijn de power-valves, hier op het forum doorgaans PV's genoemd. Het probleem is dat het middendeel, ook wel centerpieces, in de cilinder kan glijden doordat de pin die daar doorheen zit, los is gaan zitten.
Hiervoor zijn inmiddels ook verschillende oplossingen.

Cougar Red
Officiële website: http://www.cougarred.com
Korte info: Complete power-valves waar de centerpiece een redesign ondergaan heeft. Dit heeft als uitkomst een grotere en dikkere pin en is de centerpiece uit één stuk gefreesd. Dit is, kwalitatief gezien, de beste oplossing. Maar kwaliteit heeft z'n prijs.



TTW centerpieces
Officiële website: www.thetuningworks.com
Sean van TTW heeft z'n eigen centerpieces ontworpen. Deze zijn uit één deel aluminium gefreesd en zijn behandeld met een slijtvaste coating. Helaas is al bij verscheidenen gebleken dat deze net zo zwak zijn als de originele en willen we afraden.



2-delige power-valves van Luca Biagini
Website: http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?207652-Powervalves-for-sell&highlight=piece+powervalves
Luca Biagini (Biagio) van het Apriliaforum.com verkoopt deze 2-delige power-valves. Ze werken precies hetzelfde als de originele 3-delige. Het beste kunnen ze afgesteld worden met een Ignitech ontsteking, omdat het twee-delige PV's betreft en ze iets anders moeten openen dan de originele 3-delige. Erg goede prijs/kwaliteit verhouding.



Billet power-valves
Officiële website: Geen
Korte info: PV's uit één stuk die zorgen dat de uitlaatpoort altijd geheel open staat. Deze willen we je ten strengste afraden, omdat het vermogen dan tot 9.500/10.000 toeren achter blijft. Vanaf dit toerental staan ze origineel volledig open. Hier krijg je dus een zeer onrijdbare motorfiets van!



Rear sets
Voor verschillende rearsets, klik hier.

Woodcraft
Dit zijn niet verstelbare rearsets. Prijs is netjes, ervaringen zijn ook goed. Voordeel is dat deze modulair te verkrijgen zijn.



Gilles
Dit zijn verstelbare rearsets. Geen ervaringen bekend. Zijn vrij grof opgebouwd maar een opvallende verschijning.



Tyga Performance
Sinds kort maakt Tyga ook rearsets voor de RS, daar ze het al langer deden voor de RGV. Niet verstelbaar en ook modulair te verkrijgen. Niet duur, maar vergis je niet in de importkosten.











Bekende (2-takt) shops voor de RS250/RGV250:

www.easyparts.nl
In hun webshop zijn de originele Aprilia onderdelen eenvoudig middels een microfiche afbeelding per type en bouwjaar te selecteren en kopen.

www.cmsnl.com
Webshop is op dezelfde manier opgezet als EasyParts.nl, alleen dan voor Suzuki onderdelen. Ook voor blok onderdelen erg gemakkelijk.

www.thetuningworks.com
Webwinkel uit de UK, zeer uitgebreid en speciaal aanbod.

www.motor2000.nl
Zaak met verstand van de RS250

www.pstuning.nl
Pieter Schmidt is één van de bekendste 2-takt specialisten van Nederland. Vooral vanwege de door hem op maat gemaakte uitlaten.

www.rh-motoren.nl
Klein zaakje met liefde voor 2-takt motoren. Levert verschillende tuningsdelen.

www.ebay.nl
Vul de volgende zoekopdracht (incl. de haakjes) in:
(RS250, RS 250) of (RGV250, RGV 250)
Hiermee vind je bijna alle onderdelen die op Ebay staan voor onze motoren.

De drie F's uit Duitsland:

www.fischerkfz.de

www.musfoerster.de/

www.motorrad-fiedler.de




Filmpjes:

[NORML]http://www.youtube.com/watch?v=Pmva-DvaHvM[/NORML]
Nieuw model Aprilia RS250, met Arrow uitlaat, speciale velgen en meer!

http://www.youtube.com/watch?v=dR9PZiKmCAw
Onboard-filmpje van Bitaktus op het circuit van Assen

http://www.youtube.com/watch?v=19mrRhckuPc
Filmpje van de RS250 van Bitaktus op de testbank

http://www.youtube.com/watch?v=N2T7_q-3Sgo
Filmpje van een RS250 bij RicM op de testbank




Geplande meetings
Er wordt vaak over gesproken, dus moet het er toch een keer van komen! B| Ideeën zijn welkom! *D




Met dank aan iedereen die aan deze TS heeft meegeholpen.
 
Laatst bewerkt:

Bartje_twee-en-halfje

MF veteraan
10 jun 2008
8.185
0
34
Hier kunnen we weer verder. ;)

Er zijn inmiddels wat eigenaren verdwenen en volgens mij ook wat nieuwere. Die zal ik binnenkort updaten.
 
Laatst bewerkt:

monster ed

MF veteraan
28 mrt 2010
1.289
0
44
klaaswaal
Bartje je kunt M.Biaggi#1! Verwijderen die heb ik overgenomen. Heb alleen nog geen goede foto gemaakt. Hij staat nu bij Pieter als hij klaar is zal ik een goede foto maken.
 

bigw

Die hard MF'er
5 apr 2004
536
0
33
Waddinxveen
Bartje dat laatste filmpje in de OP is prive. Zou hem wel eens willen zien, kan je het openbaar zetten?
 

Gebrabbel

Die hard MF'er
15 jan 2006
353
0
Den Haag
Complimenten voor het bijhouden van dit forum!!!!
Je mag mijn foto ook plaatsten misschien brengt het geluk dat hij weer snel rijd :)
 

Bartje_twee-en-halfje

MF veteraan
10 jun 2008
8.185
0
34
Bedankt voor de complimenten, maar toch vind ik dat ik erg achterloop. :P
Plaatjes van de vorige topic-opener werken al 2 deeltjes niet ofzo... :')

Ik heb al leuke plaatjes opgeslagen, die nog even bewerken en dan kunnen ze er ook in. Ff tijd en zin zien te vinden. Dat moet ik maar eens na Portugal doen, want vanaf donderdag zit ik daar met de noppenbrommert voor anderhalve week! *O*
 

Ami

Die hard MF'er
27 aug 2010
252
0
Gister lekker bezig geweest. Dacht eerst gewoon mijn blok eruit te halen, maar zo gaat het eigenlijk ook wel. :)