Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Vieze sadisten!

RGV.JPG
 
Beetje hetzelfde verhaal als Gianelli en Arrow, 2 merken zelfde fabriek. Wellicht komt er een 'A-merk" en "premium" variant zoals je bij veel merken ziet
 
Beetje hetzelfde verhaal als Gianelli en Arrow, 2 merken zelfde fabriek. Wellicht komt er een 'A-merk" en "premium" variant zoals je bij veel merken ziet

Tot voor kort had ik nog nooit van Gianelli gehoord. Tot ik een RGV kocht met deze uitlaten. Vond ze niet eens mooi terwijl ik Arrow uitlaten wel mooi vind. Goed om te weten dat ze uit de zelfde fabriek komen :t
 
Zo’n advertentie in een tweetakttopic:

Bekijk bijlage 1461772

Ons een beetje hersenspoelen. Geen accubak voor mij :P :N
Hmm ,met een beetje pech mag je straks alleen nog maar met een accubak de straat op,dat is wat de regering het liefst zou zien
gebeuren,dan kan je met je 2 takt alleen nog maar in je tuin rijden,of misschien nog op het circuit.
 
Hmm ,met een beetje pech mag je straks alleen nog maar met een accubak de straat op,dat is wat de regering het liefst zou zien
gebeuren,dan kan je met je 2 takt alleen nog maar in je tuin rijden,of misschien nog op het circuit.

Het zal me niet verbazen. En je dan wel verplicht wegenbelasting laten betalen.
 
Tot voor kort had ik nog nooit van Gianelli gehoord. Tot ik een RGV kocht met deze uitlaten. Vond ze niet eens mooi terwijl ik Arrow uitlaten wel mooi vind. Goed om te weten dat ze uit de zelfde fabriek komen :t

Goeie ouwe tijd op de scooter met een Gianelli nrx👌
 
Goeie ouwe tijd op de scooter met een Gianelli nrx👌

In mijn tijd reed je op een Puch of een MT(X) en nog een enkeling op een MB, Kreidler of Zundap. De Puchjes en Vespa's opvoeren met Polini of Malossi onderdelen werd dan wel weer regelmatig gedaan om zodoende de MT's dan weer sneller af te zijn. Gianelli heb ik dan ergens gemist of dat kwam later. De scooters kwamen later.
 
20200204_222955.jpg


Ik ben bezig met de restauratie van mijn jollymoto uitlaten. Deze zaten onder de motor toen ik deze kocht maar waren niet mooi meer. Ergens in een verleden ooit zwart gespoten en die verf had zn beste tijd wel gehad. Dus gisteren aan het stralen gegaan om de lak en deels roest er af te krijgen. Daarna aan het borstelen om een mooie glans erop te krijgen (op de foto ben ik halverwege, zie je het verschil tussen borstelen en stralen goed). Dat deel is nu klaar, moet alleen de lasnaden nog vlammen om de kleur erin terug te krijgen en de dempers polijsten. Dan kunnen de pijpen in de blanke lak en terug onder de motor
 
Hoi iedereen,

Ik ben Bram, en ben bezig aan een race-projectie. Op basis van een CR500 blok, met RS250 geometrie (probeer in de buurt te komen)
Nu heb ik wel nog wat werk aan de motor, maar ik zal al wat te piekeren over de bandenkeuzes. Ik rijd er enkel circuit mee, dus was aan het kijken voor slicks. De 160 achteraan zal wel gemaakt zijn voor onze lichtere machines. Maar ik maak me wat zorgen over de voorband. Bestaan er voorhanden die ontwikkeld zijn voor onze motoren, of slaan jullie dezelfde banden om de velg als een dikke 1000cc?
Het kan zijn dat ik me voor niets druk maak ... dus kom ik het hier aan de kenners maar even vragen 😊
Fototje (omdat het niet enkel een saaie tekst hoeft te zijn)
20191206_175646.jpg
 
Welkom Bram. Ben zelf niet zo’n fanatieke coureur maar weet wel dat ik me aan de originele maten houdt. Dit omdat de vorige eigenaar gekozen heeft voor een maat breder achter en deze bijna tegen de ketting aan komt. Ondanks de geringe bandenkeuze voor deze motoren denk ik dan dat de originele maten niet voor niets zijn voorgeschreven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan