Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11


Hi RG-Gamma, Ik heb nog op die site gekeken. Echt een duidelijk antwoord kon ik niet vinden. Ze hebben het over de sensor zelf en dat deze door de olie snel vervuild.
En wat ik zelf ook dacht is, dat het "verse" mengsel met het verbrande mengt. Hierdoor krijg je dan een "verkeerde" meting. Maar goed, er zijn toch mensen die een tweetakt op deze manier afstellen. Ik vraag me alleen af hoe zij dit dan doen. :?
 
voor de prijs van de investering kan je hem even goed laten afstellen op een testbank.

met een EGT ben je veel beter af. te warm = te arm, te koud = te rijk.
Wobbly bv tuned met een EGT. sensor altijd op dezelfde afstand van de zuiger, en na iedere verandering aan de motor tuned hij de carbu tot hij een temp van (uit mijn hoofd) 650° heeft omdat dat de temp is waarbij de (of beter gezegd zijn) uitlaat optimaal presteert en je iedere wijziging moet vergelijken met dezelffde omstandigheden.
vermits de werking van de uitlaat afhankelijk is van de temperatuur (eigenlijk van de snelheid van het geluid, maar die wrdt mede bepaald door de temp) , moet je voor vergelijkingen zorgen dat de werking van de uitlaat steeds dezelfde is.

allemaal leuk speelgoed, maar als je met een standaard blok rijdt nergens voor nodig.
 
Ik ben verder gegaan met het herstellen van mijn uitlaat. Hierbij even een korte samenvatting wat gedaan:
- uitlaat stralen (was roestig en zwart gespoten, zag er niet uit)
- uitlaat met messing borstel reinigen
- Lasnaden op de uitlaat met brander behandelen
- Rest alleen de blanke lak nog.

Startpunt.JPG


20200226_215135.jpg
20200226_222750.jpg


20200226_223907.jpg
 

Bijlagen

  • Startpunt.JPG
    Startpunt.JPG
    148,6 KB · Weergaven: 8
thnx! Het is erg leuk werk om te doen. Kan er van genieten als iets in slechte staat mooi opknapt. Zitten ook best wel wat uren in de twee uitlaten. zal nog wel even duren voor ze er onder zitten, had al een maand niet aan de motor kunnen werken en heb er nog genoeg aan te doen
 
Ik ben verder gegaan met het herstellen van mijn uitlaat. Hierbij even een korte samenvatting wat gedaan:
- uitlaat stralen (was roestig en zwart gespoten, zag er niet uit)
- uitlaat met messing borstel reinigen
- Lasnaden op de uitlaat met brander behandelen
- Rest alleen de blanke lak nog.

Bekijk bijlage 1469250

Bekijk bijlage 1469251Bekijk bijlage 1469252

Bekijk bijlage 1469253

Tering Jantje, soms word je gewoon blij als je ziet met hoeveel liefde deze motoren nog mooi gemaakt worden :}
 
De uitlaten zijn vandaag in de blanke lak gegaan en zien er weer top uit. Helaas vergeten een foto te maken. Heb ook de compressie gemeten, 145psi op beide. Volgens mij ruim voldoende. Van de onderste cilinder heb ik de powervalves verwijderd. Zagen er netjes uit maar wel vettig. Volgens mij ook de originele met rolpin.

Vraagje: moet er nog iets van olie of vet op de powervalves bij terugplaatsen? Of zet ik ze er "droog" in?
 
Laatst bewerkt:
De uitlaten zijn vandaag in de blanke lak gegaan en zien er weer top uit. Helaas vergeten een foto te maken. Heb ook de compressie gemeten, 145psi op beide. Volgens mij ruim voldoende. Van de onderste cilinder heb ik de powervalves verwijderd. Zagen er netjes uit maar wel vettig. Volgens mij ook de originele met rolpin.

Vraagje: moet er nog iets van olie of vet op de powervalves bij terugplaatsen? Of zet ik ze er "droog" in?

Meningen zijn verdeeld, maar de verschillende varianten die ik heb gehoord: droog, tweetaktolie, keramisch vet. Ik doe de laatste, maar dat is een gevoelskwestie.
 
Naar mijn mening worden de kleppen wel gesmeerd door het residu van de uitlaat gassen wat er langs komt.
 
Dag heren,

Ben mijn van origine duitse fiets rijklaar aan het maken. Heb nu de originele maten sproeiers besteld, best duur bij elkaar :p

Maar nu zag ik, dat de 'pilot air solenoid' weg gehasld is. En het resterende slangetje een kogeltje inzit. De 2 main air solenoids zijn nog wel aanwezig.

Nu las ik in de rgv kit manual, dat je alles wel kan afdoppen en 1 main solenoid kan laten zitten. Dit is meer voor volgas circuit gebruik lijkt mij.

Nu heb ik ool wel gelezen dat de pilot air afgedopt wordt, omdat het afstellen dan makkelijker zou zijn?

Wat zat ik doen, situatie zo laten of een pilot solenoid aansluiten. Of maar 1 main solenoid aangesloten laten?

Gr

Een aantal pagina's terug is deze zelfde vraag voorbij gekomen en voor zover ik weet uitgebreid besproken. Vaak wordt een deel van de solenoids verwijderd door Fischer.
 
Shit dat was ik zelf onder andere :p druk geweest met de cilinders enz dat ik dit alweer vergeten was. Maar zie dat het niet zoveel uitmaakt.
 
Shit dat was ik zelf onder andere :p druk geweest met de cilinders enz dat ik dit alweer vergeten was. Maar zie dat het niet zoveel uitmaakt.

:) _O- Lol!

Ik vind het zelf vaak lastig om dingen technisch uit te leggen maar onthoud dan wel weer wat er hier voorbij komt en dat kan soms ook helpen. Heb er zelf voor gekozen om de bij mij missende solenoids weer terug te zetten.
 
Weet iemand zo de standaard setting voor een MK1 RS250 met originele ophanging? In het werkplaatshandboek wordt alleen gesproken over het instellen, niet wat de basis setting is. Ik zoek dus hoe de vering standaard staat ingesteld zodat ik een uitgangspunt heb.

Gisteren heb ik de achterdemper verwijderd en alle naaldlagers overnieuw ingevet, was wel even nodig. Wat een rotzooi zat er daar, zat een cm dikke plekzooi op. 1 naaldlager was zonder kooi kwam ik achter. Resultaat was een werkblad vol naaldjes, maar ze zitten er weer in. Vandaag een bestelling voor nieuwe olie en voorvorkkeerringen geplaats. Verwacht ze morgen binnen en dan kan ik het inbouwen. Zag ook dat er speling op de pulleys van de powervalves zat, was iets ingesleten waardoor de afstelling niet kon kloppen. Wordt nu opgelast en dan zit het straks weer mooi strak. Einde begint in zicht te komen. Als de voorvork klaar is kunnen de uitlaten eronder (en wat zijn ze mooi geworden, foto volgt bij eind resultaat straks) en kan de motor voor het eerst weer lopen. Wellicht toch nog klaar voor het nieuwe seizoen straks.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er toevallig iemand voor mij de twee veertjes welke achter de pulleys van de powervalves zitten? De mijne zijn door een verkeerde afstelling wat ingelopen en ze zijn niet meer nieuw te krijgen zag ik. Gaat om veertje nr 5 in onderstaande link.

Klik

Hopelijk kan iemand me helpen
 
Heeft er toevallig iemand voor mij de twee veertjes welke achter de pulleys van de powervalves zitten? De mijne zijn door een verkeerde afstelling wat ingelopen en ze zijn niet meer nieuw te krijgen zag ik. Gaat om veertje nr 5 in onderstaande link.

Klik

Hopelijk kan iemand me helpen

Bij Suzuki gewoon nog verkrijgbaar, partnummer: 1128522D00. Dus ff op naar de Suzuki dealer.
 
Vanavond samen de remblokken vervangen...... van de VFR400R :)
 
Jup die. Maar noem cmsnl bewust niet wegens de hoge verzendkosten. Wat is er mis met de Suzuki dealer?
Er is niks mis met de Suzuki dealer,maar het gemak van online bestellen heeft soms de voorkeur,en niet iedereen
heeft een dealer in de buurt,dan moet je ook je reiskosten mee rekenen. ;)
Hun standaard verzendkosten bedragen 9,68 maar hou er rekening mee dat er een minimale order waarde word gehanteerd van 10,-
bedraagt het totaal van de order een waarde van minder dan 10,- dan word dat bedrag verhoogd naar 10,- ,hou daar dus rekening mee.
wat ik niet snap dat er in Nederland nauwelijks de mogelijkheid is om online te bestellen bij dealers,in het buitenland is dat al vrij normaal.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan