Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Nee hoor ,als ik zo redeneer heb ik bijna al m,n fietsen te snel weggedaan,veel doen nu veel meer opbrengen,RD,s RG,s,RGV,RS,CBX,Z900,Z1000,
CB900,CB750,CB500,GT750,T350,T500,NS400,s,TDR,TZR,KR1-S,Kawasaki 3 cilinder,RV,s,CR500,GSX 1100 Katana,GSX750 Katana,maar ook genoeg die nu nog steeds weinig meer waard zijn,maar ik kan wel zeggen dat ik er plezier mee gehad heb en dat kunnen er maar heel weinig ook zeggen.🤪
Nu betaal je de hoofdprijs voor fietsen waarvan ik vind dat ze het gewoon niet waard zijn,zijn mensen er super zuinig op,want ja hij heeft veel geld gekost,
dus niet te veel op rijden en bij een krasje ga je uit je dak,gelukkig heb ik toen normaal er mee kunnen rijden en hoefde me niet druk te maken over een krasje hier en daar.
@NR34,hoeveel km,s heb jij al gereden met je RGV en RG500}),ik heb in 3 maanden tijd toen 16000km gereden met m,n RGV,en probleemloos,
na de verkoop heeft de nieuwe eigenaar pas bij 34000km de zuigers vervangen.

Ik denk dat iedereen deze verhalen inmiddels wel van je kent _O- _O-
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Hallo allemaal.

Zal me eerst eens voorstellen, dat is op dit forum namelijk al weer lang geleden. René, 38 jaar en woonachtig in Heemstede. Na suzuki, yamaha, aprilia en ducati onlangs een mooie 2018 triumph street triple RS aangeschaft. En in de schuur ook een 2002 RS250 die ik in 2015 van de eerste eigenaar heb gekocht. Eerste 2 jaar een paar keer mee gereden, maar door tijd- en ruimtegebrek onder een dekentje in de hoek van een schuur beland. Nu eruit gehaald en alles weer netjes maken. Top end revisie is nog niet nodig, dit doe ik later wel een keer. Nu dus vooral poetsen, carburateur revisie, olie, filters, powervalves nieuwe kabels / poulies en afstellen, accuutje, etc. Ik heb bijna alle onderdelen inmiddels in in huis.

Modificaties zijn: Arrow uitlaatset, Cougar Red powervalves, radiale rempomp, Ohlins achtershock (geen idee welk type).

Heb dit RS forum altijd meegelezen, dus weet dat er best wat kennis en ervaring zit. Zou fijn zijn als ik daar gebruik van kan maken de komende tijd. Ik zal namelijk best nog wat dingen tegenkomen die ik zo 1-2-3 niet weet, dat maakt het juist ook leuk.

Eerste dingetje: wie heeft er een werkplaatshandboek? Mooiste is natuurlijk hardcopy, maar digitaal is een goed alternatief. Heb voor digitaal al flink lopen zoeken, maar het beste wat ik kan vinden heeft na een goed begin vooral heel veel pagina's zonder plaatjes, dat schiet niet echt op.

Groeten,
René

IMG_2443.JPGIMG_0667.jpg
 
Dankje. Inderdaad, die zijn dood. Gebruikshandleiding had ik inderdaad wel makkelijk kunnen vinden, maar WPHB dus nog niet. Hoop dat iemand die (zo compleet mogelijk) ergens op zijn PC heeft staan....
 
Weet iemand uit z'n hoofd welke maat sleutel je nodig hebt voor een standaard shock van een '95
 
Nu ben ik bezig mijn 'mild steel' tygas op te knapoen. Omdat de lak bruin was en er veel olie en vuil in de lak was gebrand. Nu heb ik ze kaal gehaald. En de lasnaden weer opgehaald. Nu wil ik ze eigenlijk niet meer lakken,omdat er dus snel vuil in brand en bruin wordt.

Blijft het goed gaan als ik ze gewoon regelmatig olie en schoon houdt?
 

Bijlagen

  • 20201027_210006.jpg
    20201027_210006.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 5
Nu ben ik bezig mijn 'mild steel' tygas op te knapoen. Omdat de lak bruin was en er veel olie en vuil in de lak was gebrand. Nu heb ik ze kaal gehaald. En de lasnaden weer opgehaald. Nu wil ik ze eigenlijk niet meer lakken,omdat er dus snel vuil in brand en bruin wordt.

Blijft het goed gaan als ik ze gewoon regelmatig olie en schoon houdt?
Als de motor niet in een vochtige stalling staat en je houd het bij misschien wel,
ik had ook dat soort pijpen maar heb ze zwart gespoten want bij mij was de garage wel vochtig en dan blijven ze roesten,en je kon niet overal
goed bij om ze vet te houden,je moest het ook na iedere rit weer invetten want olie brand er af.
Voor m,n andere motor heb ik toen RVS pijpen genomen,dan heb je dat gezeur niet.
Er voor,
GroteFoto-ZIV33AVF.jpg


Er na,
004rd_zpssqlb9h1r.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: AWH
Ik heb hetzelfde gedaan met mijn jolly moto's. Als ik ermee gereden heb spuit ik ze in met wat vettigheid (WD-40 oid) en haal het vuil eraf. Dat gaat vooralsnog wel goed, al zullen ze best wat donkerder geworden zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan