Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Daarom vind ik het altijd zo mooi om programma's als Wheeler Dealers te volgen. Zeker toen ze nog in de UK zaten. Voor elk probleempje was er wel weer ergens een klein toeleveringsbedrijfje in een boerderijtje in een county te vinden die voor een mooie prijs het probleem kan fiksen :t
Ja, Jim will Fixs it.;)
 
Ja, Jim will Fixs it.;)
No, Edd! :) Ff gegoogled, die show is echt van voor mijn tijd :Y

1605207036253.png
 
Even terug lezen, ik had het bewust over de UK periode. In de VS heb je geen county's en vond het in de UK met Edd China leuker :Y
Dacht het wel, ;),overigens vind ik ze beide leuk,alleen hadden ze Brewer er uit moeten mikken ipv Edd.
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Op you tube kan je ook een eigen programma van Edd zien,veel leuker zonder die schreeuwlelijk die denkt dat hij heel wat is.
 
Cilinders van vj21 en rs250/vj22 verschillen wel degelijk qua poorten.
Volgens mij zit er ook tussen mk1 en mk2 rs250 verschil, mk1 zijn e2 cilinders en mk2 e3. Heb een gekeken en er zit bij mij wel wat verschil in bij degene die ik heb liggen.
 
Yes, dat moet die zelf weten. Afhankelijk van hoe origineel je het wil hebben.
Let er wel even op dat niet alle zuigers in alle cilinders kunnen (of andersom)
 
Yes, dat moet die zelf weten. Afhankelijk van hoe origineel je het wil hebben.
Let er wel even op dat niet alle zuigers in alle cilinders kunnen (of andersom)
Het mooiste is gewoon bijpassende cilinders bij het model dat hij heeft,maar als ik bv op E bay kijk doen ze daar vaak ook maar wat
en schelden 89 cilinders uit voor Vj22 terwijl die pas in 91 is gekomen.
 
Het mooiste is gewoon bijpassende cilinders bij het model dat hij heeft,maar als ik bv op E bay kijk doen ze daar vaak ook maar wat
en schelden 89 cilinders uit voor Vj22 terwijl die pas in 91 is gekomen.

Het wordt bijna nooit vermeld omdat het ook niet weten, het viel mij op toen ik een cilinder om wou ruilen van mijn mk1 naar mk2.
 
Het probleem is de 88 cilinder, dit is een k model. Deze zuigers worden niet meer gemaakt en de overige rgv zuigers passen niet. Andere probleem is dat de 89 vj21 cilinder prima past op een vj22, maar die is dus vastgelopen. Dus er zal links of rechtsom iets met die cilinder moeten gebeuren. Ik heb wel een aanbod nu staan voor 2x een rs250 e3 cilinder.

Als het goed is zit er wel degelijk timing verschil tussen alle cilinders. Als ik mij verveel zal ik deze 2 eens in kaart brengen
 
Ja 2 verschillende met verschillende timing werkt inderdaad niet goed,dus inderdaad zorgen dat je 2 gelijke krijgt.
 
Gratis af te halen (soest of Utrecht)
Kwam volgens mij van m'n mk1 af


Koppelingshendel kwam trouwens van een RSV4 af.!!!!!!!!! Mijn fout!!!!!!
 

Bijlagen

  • IMG_20201121_141332.jpg
    IMG_20201121_141332.jpg
    857,1 KB · Weergaven: 6
  • IMG_20201121_141317.jpg
    IMG_20201121_141317.jpg
    612,1 KB · Weergaven: 6
  • IMG_20201121_141300.jpg
    IMG_20201121_141300.jpg
    621,2 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Gaat wel redelijk hoor. Kom de dagen wel door.

Wat betreft de hendel, ik kijk er tegenwoordig wat anders tegenaan.
Ik geef ook graag wel eens wat weg. Moet niet te gek worden natuurlijk.
Heb wel een grote klap op m'n hoofd gehad8)7, maar kan nog wel geld tellen😁


Koppelingshendel kwam trouwens van een RSV4 af. Mijn fout
 
Nieuwe onderdelen besteld;
Verbeterde design powervalves
Pulleys
Air solonoids
Ik heb een set E2 cylinders kunnen regelen met kapotte wanden. de bestelling voor de nieuwe zuigers staat bij OEMparts maar dat duurt nogal lang. Als de zuigers binnen zijn kunnen cylinders door naar de nicalsilboer. Zodoende ben ik opzoek naar iemand die een nier van mij wil overnemen...

Om even terug te komen op de VJ21 cylinders. Ik heb hier een K model liggen (88) en een L model (12C1). Overal is te lezen dat de K model andere zuigers nodig heeft, welke niet meer worden geleverd.... Nu heb ik een poortmap gemaakt van de 2 cylinders en voor wat ik kan zien, zie ik alleen dat de boosterport wat anders is maar grote verschillen zie ik zelf niet. Iemand hier ervaring mee waarom de K andere zuigers nodig zou zijn?

50644221373_3afe1807a3_b.jpg


50645108593_11c7963570_b.jpg
 
Hallo allen,

De beste wensen en alle goeds voor het komend nieuwe jaar! Daarnaast wil ik melden dat ik van plan ben mijn RGV te gaan verkopen. Na ongeveer 13 jaar heel veel plezier te hebben beleelfd, vind ik het tijd voor een verandering. Hij staat nog nergens te koop, omdat ik hem graag aan een liefhebber wil verkopen. Die hem niet (alleen) ziet als investering, maar plezier wil beleven door erop te rijden.
Mocht je iemand weten of zelf interesse hebben, stuur me dan even een PMtje.

Groeten, Mark
 
Hallo allen,

De beste wensen en alle goeds voor het komend nieuwe jaar! Daarnaast wil ik melden dat ik van plan ben mijn RGV te gaan verkopen. Na ongeveer 13 jaar heel veel plezier te hebben beleelfd, vind ik het tijd voor een verandering. Hij staat nog nergens te koop, omdat ik hem graag aan een liefhebber wil verkopen. Die hem niet (alleen) ziet als investering, maar plezier wil beleven door erop te rijden.
Mocht je iemand weten of zelf interesse hebben, stuur me dan even een PMtje.

Groeten, Mark
Jammer dat je hem weg doet. Maar al in gedachte wat voor leuks er voor terug komt? Tof dat je hem aan een liefhebber gunt :t
 
Jammer dat je hem weg doet. Maar al in gedachte wat voor leuks er voor terug komt? Tof dat je hem aan een liefhebber gunt :t
Ik ga pas verder kijken als ik mijn RGV aan een liefhebber heb overgedragen. Ik ben zelf altijd een liefhebber geweest sinds het eerste moment dat ik er op een had gereden. Toen was ik verkocht. Ik kan van mezelf wel zeggen dat ik ook echt een liefhebber ben (geweest). Hoe leuk is het dan om dan ook aan een liefhebber te verkopen.
 
Iemand die ervaring heeft met een racekuip ism verlichting? Kan dit uberhoud een beetje?
 
Iemand die ervaring heeft met een racekuip ism verlichting? Kan dit uberhoud een beetje?
Originele verlichting of noodverlichting? Noodverlichting kun je relatief eenvoudig aanbrengen met een paar beugeltjes onder de kuipdelen (voor en achter). Originele verlichting wordt lastig, want je mist de montage punten in de kuip. Vooral de koplamp is best zwaar, dus een steuntje lijmen gaat je niet helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan