Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Ik ben stilaan aan't denken dat nu het allerlaatste moment is om mijn collectie droommotoren uit mijn jeugd aan te leggen (1995-2003), maar sommige zijn al aan de prijzenvlucht begonnen.
5 jaar terug was beter geweest.
Dan was ik net op tijd. Maar alles is relatief, over tien jaar zeg je waarschijnlijk hetzelfde. Ooit moet je je kans pakken anders blijft het bij dromen ;)
 
Hi allemaal. Zoals in oktober hier gemeld ben ik bezig met opknappen van een mk2 na een paar jaartjes in een schuur. Gaat de goede kant op, kan weer bijna gaan opbouwen. De huidige banden (Dunlop Qualifier) zijn uit 2009, dus ga ik vervangen. Wil de standaard maat (150 60 17 en 120 60 17), rij niet op circuit en wil ook nog wat grip hebben als het kouder is / als ik word overvallen door regen. Levensduur maakt niet uit, zal toch niet zoveel rijden. Ongetwijfeld zijn er inmiddels betere banden, maar een uitgebreide zoektocht geeft voor mij niet echt duidelijkheid. Wat raden jullie aan?
 
Hi allemaal. Zoals in oktober hier gemeld ben ik bezig met opknappen van een mk2 na een paar jaartjes in een schuur. Gaat de goede kant op, kan weer bijna gaan opbouwen. De huidige banden (Dunlop Qualifier) zijn uit 2009, dus ga ik vervangen. Wil de standaard maat (150 60 17 en 120 60 17), rij niet op circuit en wil ook nog wat grip hebben als het kouder is / als ik word overvallen door regen. Levensduur maakt niet uit, zal toch niet zoveel rijden. Ongetwijfeld zijn er inmiddels betere banden, maar een uitgebreide zoektocht geeft voor mij niet echt duidelijkheid. Wat raden jullie aan?
Ja banden is een dingetje op deze motoren omdat de standaard maat niet ruim aangeboden meer wordt. Elke zoveel pagina's wordt deze vraag besproken. Hopelijk neem je het me niet kwalijk maar de zoekterm "banden" in dit topic levert de volgende zoekresultaten op:


:)
 
Dank voor het meedenken! Ik zocht niet specifiek binnen dit topic, dus kreeg ook heel brede zoekresultaten. Niet handig, snap nu hoe je specifieker kunt zoeken.
 
Het komt er kort gezegd op neer dat er een aantal liefhebbers zijn voor de Conti SM banden. En ook dat er nog een aantal liefhebbers zijn voor de Bridgestone Battlax RS10 banden die zo ongeveer als enigen nog banden van het originele formaat maakt voor deze motoren.
 
Laatst bewerkt:
Om nog even terug te komen op het bandenverhaal: @65x45.2 wees me er net op dat er een veel groter aanbod is in de originele RGV / RS bandenmaten dan menigeen wellicht denkt. In mijn herinnering was het aanbod een paar jaar geleden echt een stuk geringer. Toen was Bridgestone zo ongeveer de enige die deze maat nog aanbood. Een zoekterm op Pneus.nl levert dit als resultaat op:


Gewoon even op bandenmaat zoeken dus op de sites van bandenleveranciers en voila. Gezien ik al ongeveer tien jaar met veel plezier met de Pirelli ST en GT Angels rijd op mijn toermotor, is voor mij dan de keuze niet moeilijk meer!
 
Ik zag inderdaad ook een ruim aanbod, vandaar mij vraag om advies. Er wordt nu een set Michelin Road 5 onder gelegd, goede verhalen over gelezen. Ik zal straks vanzelf ervaren hoe dat bevalt op de lichte RS.
 
Ik zag inderdaad ook een ruim aanbod, vandaar mij vraag om advies. Er wordt nu een set Michelin Road 5 onder gelegd, goede verhalen over gelezen. Ik zal straks vanzelf ervaren hoe dat bevalt op de lichte RS.
Ik zou zelf ook voor sport toer banden gaan. En de Michelin (Pilot) Road serie komt al jaren goed uit de testen, daar hoef je geen spijt van te krijgen voor het gebruik op de weg zoals je het eerder omschreef.
 
Als je toch niet veel rijdt moet je de banden waarschijnlijk vervangen omdat ze verouderen ipv verslijten.
Persoonlijk zou ik voor een S22 oid gaan, de huidige generatie sportbanden doen het ook aardig in de regen.
Heb je ook lekker veel grip mocht je knee down aspiraties krijgen ;)
 
Ik had zelf de sportiefste banden die er toen te krijgen waren onder m,n RS zitten,veel
grip is het belangrijkste bij zo,n fiets,door het toch al lage gewicht haal je zelfs met dat
soort banden nog een behoorlijk hoog aantal km,s.
 
Ik had zelf de sportiefste banden die er toen te krijgen waren onder m,n RS zitten,veel
grip is het belangrijkste bij zo,n fiets,door het toch al lage gewicht haal je zelfs met dat
soort banden nog een behoorlijk hoog aantal km,s.
Dat lage gewicht heb je zelf toch al gecompenseerd? 😜😄

En zoveel mensen, zoveel meningen net als met de vraag: “Welke olie adviseren jullie?”
 
Voor het eerst in lange tijd weer een pakje binnen. Wat zou er in zitten, altijd spannend en Kevin is net zo nieuwsgierig als ik!

IMG_0083.JPG

IMG_0084.JPG


Tadaa *O*

IMG_0085.JPG
 
Denk het wel, Bart die dit topic ooit gestart is, is ook minstens van die lengte
Je kan hem altijd even een privé bericht sturen.
 
Deze heb ik jaren geleden op het Engelse RGVforum langs zien komen, 1 van de beste die ik gezien heb.
 
Gisteren geïnformeerd naar een vtr sp1, leuk gesprek aangeknoopt en fototje ontvangen van onder andere de rg250 walter wolf die die meneer staan had.
Ook best een ferm ding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan