Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Bekijk bijlage 1667548
Vandaag hebben we een goede sessie gehad op de bank van MVS (Nederhorst Den Berg). Oorspronkelijk stond het mengsel veel te arm (zie curve met maar 40 pk). Daarna hebben we de air jets, ontstekingscurve en PV curve geoptimaliseerd. Met als resultaat 70 pk.

Setup:
VHM 12.0 cc koppen
Vertex zuigers met enkele veer
2 delige PVs
Tyga uitlaten
Zo,n 30pk verschil 😮 ,dat merk je wel met rijden:Y
 
Ik ben even aan het inventariseren wat ik allemaal nodig heb voor ik vd winter verder ga met het perfectioneren van mijn blok.

Nu heb ik het idee dat er zo'n elbow op mijn blok lekt. Als ie een tijdje heeft gestaan rookt de onderste uitlaat als 'n ketter en dit is pas over nadat ik hem leeggedraaid heb.

Nu doe ik dit altijd heel voorzichtig maar wanneer ik evt andere koppen ga monteren met meer compressie kan ik dit er natuurlijk niet hebben.

Iemand een idee waar je ze kunt verkrijgen en of ze een beetje fatsoenlijk los te krijgen zijn?
 
En geloof mij maar dat wil je niet 🤪 😬:+
_O-

Ach besef de laatste tijd ook steeds meer: Alles is relatief. Je kan die mooie 2-takten ook niet je mee in je urn nemen. Evenmin als het geld. Het is gewoon een leuke hobby.
 
_O-

Ach besef de laatste tijd ook steeds meer: Alles is relatief. Je kan die mooie 2-takten ook niet je mee in je urn nemen. Evenmin als het geld. Het is gewoon een leuke hobby.
Nu zijn ze nog geld waard,door al het milieu gezever mag je straks niet meer op zo,n vervuilend iets rijden,
vraag me af wat dat met de prijs gaat doen,waarschijnlijk niet veel voor de echte verzamelaars stukken,maar voor de andere 😬
 
Ik denk zelf dat ze alleen duurder zullen worden.. 2takt met kenteken kunnen ze wel uit grote steden verbieden.. Maar ze zullen dat nooit overal kunnen doen
 
Ik denk zelf dat ze alleen duurder zullen worden.. 2takt met kenteken kunnen ze wel uit grote steden verbieden.. Maar ze zullen dat nooit overal kunnen doen
Nou zou daar niet te hard op rekenen,ze kunnen daartoe gedwongen worden door de Rechter,net zoals
de Rechter de regering dwingt extra maatregelen te nemen tegen stikstof,de tijden dat de regering zelf uitmaakt wat wel
of niet verboden moet worden zijn voorbij,die milieu organisaties hebben dat nu ook door en zouden het liefst alles met een
verbrandingsmotor vandaag nog verbieden,straks word je als paria gezien als je het nog waagt met een verbrandingsmotor te rijden.
 
Voor nieuwe motoren/voertuigen 100% gelijk. Maar ze kunnen nooit alles gaan verbieden..
Ja dat dachten ze bij Shell ook,helaas was de waarheid anders,reken er maar op dat de meest vervuilende voertuigen het eerst aan de beurt zijn.
 
Ach.. ergens hoop ik dat je gelijk krijgt. Zijn nog enkele 2takts die voor mij nu niet te betalen zijn, maar ik wel graag zou willen
 
Terug
Bovenaan Onderaan