Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Afgelopen zaterdag naar Premium een Honda testen. Was leuk. Op de terugweg naar huis veel regen en halverwege knapte mijn gaskabel, zucht.
Gelukkig bij de hendel, dus de kabel losgetrokken en met de hand gas gegeven aan de kabel. Op deze manier licht gehandicapt naar huis kunnen poekelen.
Van de week even kijken of ik zelf een kabeltje kan fixen of dat ik er ergens eentje probeer te regelen.

Onlangs nog even over marktplaats gesnuffeld, maar wat een vracht RS250's worden er momenteel aangeboden. Weliswaar voor astronomische getallen, maar dan nog.
 
Gaskabeltje even van de brommer geplukt.
Even gesnuffeld, maar voor de 1995 types zijn de kabels op, blijkbaar.

Als ik even verder snuffel blijkt dat er nog wel een gaskabel leverbaar is, maar die is voor het nieuwere type RS250. Weet iemand of er daadwerkelijk verschil in zit? En dan dusdanig dat het niet gaat werken op de 1995 RS?
Op de plaatjes zien ze er wel hetzelfde uit.

Zelf maken is niet makkelijk, want het tonnetje wat in de gashendel moet, mag maar iets 6 mm breed zijn. Anders loopt ie aan en dat is niet handig.
 
Niet veel leven hier. Maar goed.
Toch maar een gaskabel van een nieuwer type RS besteld. Die is bijna hetzelfde. Het bochtje bij de verdeelbox is wat rechter dan mijn oude kabel. Die heb ik voorzichtig iets bijgebogen.
Vervolgens wilde het 'tonnetje' niet door de gashendel. Dit tonnetje is een halve millimeter groter dan de originele en dat past net niet. Aldus het gat iets opgeruimd zodat het tonnetje door de hendel heen kan en in de gashendel zelf kan vallen.

Past prima nu.
 
Even inbreken in het topic: ik heb mijn zwarte GSX-R, als hommage aan de 250cc machine van Max Biaggi uit 1995, voorzien van o.a. een paar Chesterfield stickers.

Weliswaar na heel lang dubben, normaal hou ik namelijk helemaal niet van stickers, andere remhendels, aftermarket spiegels en andere “verfraaiingen”. Maar ik zat er al jaren mee in mijn hoofd om iets met die zwarte Chesterfield livery te doen (vroeger als 17-jarige had ik een SR 50 Max Biaggi replica, in 1997).

Ik ben superblij met het resultaat. Alleen het groene lijntje mist een beetje nog.
Ik kom in de OP ook een mooie RS met Chesterfield livery tegen, die ook groene rimstriping heeft. Misschien dat ik dat nog doe om het af te maken.

IMG_2289.jpeg
 
Ik ben bezig met een restauratie van een rs 250 chesterfield!
Zat lang te twijfelen om deze naar een Reggiani te doen maar ik ga toch voor de originele livery zoals die geleverd is. Alles moet herspoten worden nog.

Frame en brug zijn inmiddels klaar:
98D834D5-12DE-46B4-A66B-8DF4097540FF.jpeg
EC63DCD0-E768-430C-A0BF-145BA10ED685.jpeg
D72E36B4-BE86-46AC-915D-6ACE73452EE2.jpeg
 
Ik ben bezig met een restauratie van een rs 250 chesterfield!
Zat lang te twijfelen om deze naar een Reggiani te doen maar ik ga toch voor de originele livery zoals die geleverd is. Alles moet herspoten worden nog.

Frame en brug zijn inmiddels klaar:
Bekijk bijlage 1876619Bekijk bijlage 1876620Bekijk bijlage 1876621
Goed dat je de originele livery aanhoudt! Voor mij was het een breekpunt dat een recent aangeboden RS250 Chesterfield origineel een andere livery bleek te hebben, maar dat wist je al.
 
Onderling in de jaren zit nog verschil in de kleur van de bies, maar daar was je misschien al achter.

Ik moet nodig de rs weer eens klaarmaken
 
De RS is een tijdje uit de running geweest. Inmiddels heb ik de Ohlins achterschokbreker die ik al jaren terug heb laten reviseren gemonteerd en nieuwe Andreani cartridges ter vervanging van de originele Showa exemplaren. Accu wilde niet meer laden. Spoel doorgebrand. Gelukkig had ik nog een reserve ontsteking. Inserts gecorrodeerd dus vervangen. Nu gelijk maar het hele koelsysteem reinigen en dan als het goed is morgen rijden.

Gelijk dit topic even wat leven in blazen. Goed weekend allemaal.

IMG_20230423_153107.jpg

IMG_20230527_150115.jpg
IMG_20230527_140305.jpg

IMG_20230422_134459.jpg
 
De RS is een tijdje uit de running geweest. Inmiddels heb ik de Ohlins achterschokbreker die ik al jaren terug heb laten reviseren gemonteerd en nieuwe Andreani cartridges ter vervanging van de originele Showa exemplaren. Accu wilde niet meer laden. Spoel doorgebrand. Gelukkig had ik nog een reserve ontsteking. Inserts gecorrodeerd dus vervangen. Nu gelijk maar het hele koelsysteem reinigen en dan als het goed is morgen rijden.

Gelijk dit topic even wat leven in blazen. Goed weekend allemaal.

Bekijk bijlage 1884173
Je brug lijkt gescheurd?
 
Weer de rs uitgelaten😎Eerste rondje van het jaar👌🏻Liep goed,en weer ff gevuld met 98.Kan je nog ergens in omgeving Bollestreek/Haarlemmermeer 102octaan benzine kopen?Voorheen had Firezone het in Uithoorn,of Vogelenzang.
 

Bijlagen

  • IMG_0959.jpeg
    IMG_0959.jpeg
    335,5 KB · Weergaven: 19
Weer de rs uitgelaten😎Eerste rondje van het jaar👌🏻Liep goed,en weer ff gevuld met 98.Kan je nog ergens in omgeving Bollestreek/Haarlemmermeer 102octaan benzine kopen?Voorheen had Firezone het in Uithoorn,of Vogelenzang.
Loogman in Aalsmeer (bij Amstelveen) heeft “super 100+”, kost wel 2,469

IMG_2681.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan