Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Voor de liefhebbers nog een update van het Lucky project:

Om een idee te geven. Zo kocht ik hem:

Iglsd2f.jpg


Inmiddels zijn alle niet originele stickers en onderdelen er al lang af. En liggen de kuipdelen die echt een reparatie nodig hebben al sinds september bij de spuiter. Ja je leest het goed, sinds september :o

Zelf maken we gelukkig wel vorderingen. Het blok hangt inmiddels alweer terug in het frame, voorzien van nieuwe powervalves en schoon gemaakt:

qFL598D.jpg

S13x6rf.jpg

QQyKz6y.jpg


En op dit moment, de mooiste stap. De velgen gisteren opgehaald bij Marcelo ofwel Appiers, die ze voorzien heeft van een prachtige poedercoatlaag plus blanke laklaag.

Voor:
jKHg9Ag.jpg

OoBioJ4.jpg


Na:
fuzl2ke.jpg

2GnkenH.jpg


Na het ontdoen van de lelijke zwarte wrap / plastidip, bleek het voorwiel dusdanige lakbeschadigingen te hebben, dat een nieuwe laklaag echt nodig was. En het resultaat mag er echt zijn! En ook nog snel. Na een ruime week waren ze al klaar. Marcelo, super bedankt. Ik kan je echt aanbevelen! :}
 
Laatst bewerkt:
@NR34: ziet er goed uit man!

Zelf heb ik 2 jaar geleden de gemodificeerde PV's gekocht. Deze zouden ook een beschermlaag / geharde laag hebben. Alleen na twee jaar is deze laag behoorlijk beschadigd :( . Elk jaar schoonmaken lijkt mij wel voldoende en het is niet dat ik in een jaar tijd de wereld ben rond gereden (was het maar zo :] )

Wat zijn jullie ervaringen?

Zelf denk ik er aan om er een nieuwe laag op te laten zetten, zodat er minder kool op blijft zitten en het dus soepel blijft lopen. Hebben jullie ideeën?
 
@NR34: ziet er goed uit man!

Zelf heb ik 2 jaar geleden de gemodificeerde PV's gekocht. Deze zouden ook een beschermlaag / geharde laag hebben. Alleen na twee jaar is deze laag behoorlijk beschadigd :( . Elk jaar schoonmaken lijkt mij wel voldoende en het is niet dat ik in een jaar tijd de wereld ben rond gereden (was het maar zo :] )

Wat zijn jullie ervaringen?

Zelf denk ik er aan om er een nieuwe laag op te laten zetten, zodat er minder kool op blijft zitten en het dus soepel blijft lopen. Hebben jullie ideeën?

Thanks! Stapje voor stapje komen we verder. Kan niet wachten tot we kunnen rijden en het geluid weer kunnen horen. Jij had de PV's toch ook bij Erik besteld? Volgens mij schreef je dat net nadat ik ze bij hem besteld had. Maar inderdaad regelmatig open maken en checken is aan te bevelen. En als ik de prijzen van de cilinders zie, dan valt het met de powervalve prijzen nog mee :) Dus we kunnen altijd nog een keer die Italiaanse proberen indien nodig :X

En is het nog gelukt met de foto van de paddockstand adapters?

Ik zal binnenkort een foto maken van de adapters. Waar ik hem lang lang geleden heb gekocht, weet ik niet meer.

Duurt lang :+
 
@NR34: ziet er goed uit man!

Zelf heb ik 2 jaar geleden de gemodificeerde PV's gekocht. Deze zouden ook een beschermlaag / geharde laag hebben. Alleen na twee jaar is deze laag behoorlijk beschadigd :( . Elk jaar schoonmaken lijkt mij wel voldoende en het is niet dat ik in een jaar tijd de wereld ben rond gereden (was het maar zo :] )

Wat zijn jullie ervaringen?

Zelf denk ik er aan om er een nieuwe laag op te laten zetten, zodat er minder kool op blijft zitten en het dus soepel blijft lopen. Hebben jullie ideeën?

Ben even benieuwd welke PV's je erin hebt zitten; in NR34 zitten ze van Eric Potze ( Als ik het mis heb Peter hoor ik het wel )

Als je de PV een hardere laag geeft dan het huis waarin ze bewegen gaat dat dan niet sneller slijten ?? vraag ik me zo af...
 
Voor de liefhebbers nog een update van het Lucky project:

Om een idee te geven. Zo kocht ik hem:

[afbeelding]

Inmiddels zijn alle niet originele stickers en onderdelen er al lang af. En liggen de kuipdelen die echt een reparatie nodig hebben al sinds september bij de spuiter. Ja je leest het goed, sinds september :o

Zelf maken we gelukkig wel vorderingen. Het blok hangt inmiddels alweer terug in het frame, voorzien van nieuwe powervalves en schoon gemaakt:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En op dit moment, de mooiste stap. De velgen gisteren opgehaald bij Marcelo ofwel Appiers, die ze voorzien heeft van een prachtige poedercoatlaag plus blanke laklaag.

Voor:
[afbeelding]
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]
[afbeelding]

Na het ontdoen van de lelijke zwarte wrap / plastidip, bleek het voorwiel dusdanige lakbeschadigingen te hebben, dat een nieuwe laklaag echt nodig was. En het resultaat mag er echt zijn! En ook nog snel. Na een ruime week waren ze al klaar. Marcelo, super bedankt. Ik kan je echt aanbevelen! :}

:t ziet er netjes uit, zie ze morgen wel.

En het wordt zeker een hele nette maar ook technisch in topstaat lukkie :Y
 
kun je geen dlc coating op de powervalve's aanbrengen? zomaar een gedachte hoor , ik weet dat ze bij de sxv eerst hardchrome upper cups gebruikte maar die waren snel versleten en begon de nokkenas aan te tasten , de dlc upper cups gaan bij mijn motor al 300 uur mee.
 
kun je geen dlc coating op de powervalve's aanbrengen? zomaar een gedachte hoor , ik weet dat ze bij de sxv eerst hardchrome upper cups gebruikte maar die waren snel versleten en begon de nokkenas aan te tasten , de dlc upper cups gaan bij mijn motor al 300 uur mee.

Nog nooit van gehoord; ff gegoogled. interessant, eens verder zoeken of het mogelijk is en waar ze dat kunnen enz.
 
Voor de liefhebbers nog een update van het Lucky project:

Om een idee te geven. Zo kocht ik hem:

[afbeelding]

Inmiddels zijn alle niet originele stickers en onderdelen er al lang af. En liggen de kuipdelen die echt een reparatie nodig hebben al sinds september bij de spuiter. Ja je leest het goed, sinds september :o

Zelf maken we gelukkig wel vorderingen. Het blok hangt inmiddels alweer terug in het frame, voorzien van nieuwe powervalves en schoon gemaakt:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En op dit moment, de mooiste stap. De velgen gisteren opgehaald bij Marcelo ofwel Appiers, die ze voorzien heeft van een prachtige poedercoatlaag plus blanke laklaag.

Voor:
[afbeelding]
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]
[afbeelding]

Na het ontdoen van de lelijke zwarte wrap / plastidip, bleek het voorwiel dusdanige lakbeschadigingen te hebben, dat een nieuwe laklaag echt nodig was. En het resultaat mag er echt zijn! En ook nog snel. Na een ruime week waren ze al klaar. Marcelo, super bedankt. Ik kan je echt aanbevelen! :}

Sinds September :? ,dan is het zeker een tussendoor karweitje,anders had ik
toch echt een andere spuiter gezocht.Ik had al mijn spuitwerk binnen 5 weken terug en
perfect gespoten,helaas is Meerman er mee gestopt,de man was echt heel goed.
 
Sinds September :? ,dan is het zeker een tussendoor karweitje,anders had ik
toch echt een andere spuiter gezocht.Ik had al mijn spuitwerk binnen 5 weken terug en
perfect gespoten,helaas is Meerman er mee gestopt,de man was echt heel goed.

Ik zou ze ook het liefst terug halen, baal er enorm van! In september werd gezegd dat het 2 weken zou duren. Maar iedere keer hield meneer zich niet aan de gemaakte afspraken. "donderdag klaar", "maandag klaar", etc. In Maart kon ik de kuipdelen eindelijk ophalen. Thuis aangekomen bleek er lucht onder letters en de gele folie te zitten. Zou hij oplossen, dus weer terug. En inmiddels zijn we weer 2 maanden verder. Ben 1x echt pissed geweest. Maar ook dat helpt niet. Meneer blijkt mindere tijden gehad te hebben en zich daarom te verhuren als vrachtautochauffeur. Ook regelmatig weg met zijn raceteam. En spuit hij wel voor de diverse raceteams. Dat levert blijkbaar meer op. Maar in die tussentijd liggen een hoop andere projecten op zijn planken te verstoffen :(

Ben voor een volgend project al op zoek naar een andere spuiter. En volgende week gaat het naar de rechtsbijstand zoals het er nu naar uit ziet.
 
Hard anodiseren, nicoseal

Ik heb bij drie bedrijven nagevraagd of een harde geanodiseerde laag qua temperatuur kan hebben. Dit is volgens hun ongeveer 95 graden celsius. Dit lijkt mij te laag voor een uitlaatklep van een 2-takt.

Nicoseal is misschien wel een idee :) . Is natuurlijk wel erg hard en ik weet niet hoe dit verloopt met de boringen waar de PV's in zitten.
 
Thanks! Stapje voor stapje komen we verder. Kan niet wachten tot we kunnen rijden en het geluid weer kunnen horen. Jij had de PV's toch ook bij Erik besteld? Volgens mij schreef je dat net nadat ik ze bij hem besteld had. Maar inderdaad regelmatig open maken en checken is aan te bevelen. En als ik de prijzen van de cilinders zie, dan valt het met de powervalve prijzen nog mee :) Dus we kunnen altijd nog een keer die Italiaanse proberen indien nodig :X

En is het nog gelukt met de foto van de paddockstand adapters?Duurt lang :+

De fotoos heb ik inderdaad gemaakt, maar anderhalve week geleden liet ik mijn telefoon vallen ;( . Als het goed is kunnen ze hem volgende week repareren en dan stuur ik je de fotoos!
 
Nog nooit van gehoord; ff gegoogled. interessant, eens verder zoeken of het mogelijk is en waar ze dat kunnen enz.

Wat is een DLC coating?

Zelf dacht ik wel aan temperaturen van rond de 750 graden. In eerste instantie heb ik naar een PFE (teflon)-laag gekeken, maar dit haalt de temperatuur niet. Ik weet dat voor 4-takt kleppen een mix van Nikkel en Chroom wordt gebruikt.

Ik heb de kleppen bij knal naarpotz besteld en heb hem hier ook naar gevraagd.
 
Ik zou ze ook het liefst terug halen, baal er enorm van! In september werd gezegd dat het 2 weken zou duren. Maar iedere keer hield meneer zich niet aan de gemaakte afspraken. "donderdag klaar", "maandag klaar", etc. In Maart kon ik de kuipdelen eindelijk ophalen. Thuis aangekomen bleek er lucht onder letters en de gele folie te zitten. Zou hij oplossen, dus weer terug. En inmiddels zijn we weer 2 maanden verder. Ben 1x echt pissed geweest. Maar ook dat helpt niet. Meneer blijkt mindere tijden gehad te hebben en zich daarom te verhuren als vrachtautochauffeur. Ook regelmatig weg met zijn raceteam. En spuit hij wel voor de diverse raceteams. Dat levert blijkbaar meer op. Maar in die tussentijd liggen een hoop andere projecten op zijn planken te verstoffen :(

Ben voor een volgend project al op zoek naar een andere spuiter. En volgende week gaat het naar de rechtsbijstand zoals het er nu naar uit ziet.

Tja bij een raceteam zijn ze niet zo kritisch op de afwerking,daarom zal hij dat
liever doen.Ik breng mijn spuitwerk altijd naar goede spuiters zoals Meerman was en
GL paints,dan weet ik dat het goed gedaan word en na een paar jaar er nog op zit ook al kost het meer dan bij beun de haas. ;)
 
Tja bij een raceteam zijn ze niet zo kritisch op de afwerking,daarom zal hij dat
liever doen.Ik breng mijn spuitwerk altijd naar goede spuiters zoals Meerman was en
GL paints,dan weet ik dat het goed gedaan word en na een paar jaar er nog op zit ook al kost het meer dan bij beun de haas. ;)

Geen probleem hoor. Maar dan moet je geen ander werk aannemen. Of ten minste melden dat het een half jaar kan duren. Dan laat je de keuze aan je klanten. Nu is er gezegd: "Het duurt 2 weken". En inmiddels zijn we bijna 9 maanden verder. En ik acht de kans klein, maar mocht je dit lezen: Bedankt Tonny, heb echt het gevoel dat je hart hebt voor je klanten. Maar in ieder geval niet voor mij tot zover :t
 
~
...

En is het nog gelukt met de foto van de paddockstand adapters?Ik dacht ineens aan de backup die ik nog van mijn telefoon had gemaakt. De foto stond daar nog tussen :) . Een deel (voorste) is std. en het achterste is wat ik met een maatje erop heb gebeund.

full


Ik hoop dat je er iets mee kan!
 
\
...

En is het nog gelukt met de foto van de paddockstand adapters?Ik dacht ineens aan de backup die ik nog van mijn telefoon had gemaakt. De foto stond daar nog tussen :) . Een deel (voorste) is std. en het achterste is wat ik met een maatje erop heb gebeund.

[afbeelding]

Ik hoop dat je er iets mee kan!


Hehe zie je nou wel. Het ging me om die laatste zin. Dat moet wel zelf gefabriceerd zijn, anders kan het niet met die rare ongelijke voorpoot. Thanks!
 
Hehe zie je nou wel. Het ging me om die laatste zin. Dat moet wel zelf gefabriceerd zijn, anders kan het niet met die rare ongelijke voorpoot. Thanks!

Zit je weer op MF; naar de garage jij :+

Vanavond de velgen gezien, Netjes, kan Appiers ook aanraden :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan