Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

:o :? zo'n 25 geleden ging je gewoon naar Frankrijk op vakantie met een 2tact :P
[afbeelding]

Voel me spontaan oud.......
Ben met de RS al meerdere malen naar noord Frankrijk gegaan.
0,0 snelweg pakken en vaak stoppen voor natje/droogje etc.
Prima te doen hoor en Belgie mooi langs de kust rijden is nog eens prachtig ook.
 
Beste Forum vrienden,

Eindelijk,

Ik ben gestart met de Suzuki Rgv250 vj21...

na lang verzamelen, de onderdelen worden schaars...

Wat moet er gebeuren,
*contactslot aansluiten
*1sleutel voor de 3sloten
*dashbord aansluiten, verlichting
*ander subframe
*uitlaatdempers verfraaien
*aluminium delen opfrissen
*2takt oliepomp ‘t checken
*spiegels monteren
*balhoofdlagers vervangen


full

full


Heeft iemand van jullie?

*originele bouten van Suzuki (4x M8x20 zeskant in de kop staat een 4, bevestiging schetsplaat voetsteun-frame)
*originele remschijven, zelfde als 1ste generatie gsx-f 750.

Kan iemand mij helpen?
Grtjes Joebiker
 
Beste Forum vrienden,

Eindelijk,

Ik ben gestart met de Suzuki Rgv250 vj21...

na lang verzamelen, de onderdelen worden schaars...

Wat moet er gebeuren,
*contactslot aansluiten
*1sleutel voor de 3sloten
*dashbord aansluiten, verlichting
*ander subframe
*uitlaatdempers verfraaien
*aluminium delen opfrissen
*2takt oliepomp ‘t checken
*spiegels monteren
*balhoofdlagers vervangen


[afbeelding]
[afbeelding]

Heeft iemand van jullie?

*originele bouten van Suzuki (4x M8x20 zeskant in de kop staat een 4, bevestiging schetsplaat voetsteun-frame)
*originele remschijven, zelfde als 1ste generatie gsx-f 750.

Kan iemand mij helpen?
Grtjes Joebiker

Altijd leuk, zulke projecten :Y :t

Heb niets liggen, maar kan je na recente eigen ervaring wel algemene tips geven:

-Mochten originele bouten bij Suzuki niet meer te verkrijgen zijn, zoek dan op dezelfde maat bij andere merken. En soms kan een ouderwetse ijzerwarenboer (er zijn er niet veel meer, maar ze zijn er nog wel), je ook helpen.

-Voor remschijven e.d., zoek op Ebay kleinanzeigen. Daar zijn er de laatste maanden verschillenden voorbij gekomen.
 
Thx NR34,

Idd, ebay-klein. is wel de place to be,
Al veel dingen gevonden voor betaalbare prijzen.
Ik heb het schijt, aan grote bedrijven zoals (xxxxxxxx-parts, xxxxx-onderdelen)
Dure stukken verkopen JA, :Y
Moeite doen voor een boutje NEEN. :N
Zij willen enkel het grote geld oprapen :Y
maar de echte liefhebber helpen??? :N
Voor die fiets hebben we geen bouten,
Maar voor een andere suzuki? Een assortimentje bouten M5, M6, M8?
Neen dat hebben we niet _O- ,
We breken xxx motoren af, maar we hebben geen bouten _O-

Maar ja,
af en toe moet je de,stukken toch hebben, en dan kan je niet anders...
Ervaren jullie dit ook?

Grtjes Joebiker
 
Thx NR34,

Idd, ebay-klein. is wel de place to be,
Al veel dingen gevonden voor betaalbare prijzen.
Ik heb het schijt, aan grote bedrijven zoals (xxxxxxxx-parts, xxxxx-onderdelen)
Dure stukken verkopen JA, :Y
Moeite doen voor een boutje NEEN. :N
Zij willen enkel het grote geld oprapen :Y
maar de echte liefhebber helpen??? :N
Voor die fiets hebben we geen bouten,
Maar voor een andere suzuki? Een assortimentje bouten M5, M6, M8?
Neen dat hebben we niet _O- ,
We breken xxx motoren af, maar we hebben geen bouten _O-

Maar ja,
af en toe moet je de,stukken toch hebben, en dan kan je niet anders...
Ervaren jullie dit ook?

Grtjes Joebiker

Vind jij het fijn dat je betaald krijgt aan het eind van een werkdag?
Dit soort bedrijven verliezen geld op mensen zoals jij die een half uur werk kosten voor 1 boutje. Dat is toch simpel. Aan het eind van de dag wil iedereen zijn rekeningen kunnen betalen en anders moet je het gewoon in de hobby hoek zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Thx NR34,

Idd, ebay-klein. is wel de place to be,
Al veel dingen gevonden voor betaalbare prijzen.
Ik heb het schijt, aan grote bedrijven zoals (xxxxxxxx-parts, xxxxx-onderdelen)
Dure stukken verkopen JA, :Y
Moeite doen voor een boutje NEEN. :N
Zij willen enkel het grote geld oprapen :Y
maar de echte liefhebber helpen??? :N
Voor die fiets hebben we geen bouten,
Maar voor een andere suzuki? Een assortimentje bouten M5, M6, M8?
Neen dat hebben we niet _O- ,
We breken xxx motoren af, maar we hebben geen bouten _O-

Maar ja,
af en toe moet je de,stukken toch hebben, en dan kan je niet anders...
Ervaren jullie dit ook?

Grtjes Joebiker

Prima ervaringen met Pol's motoren te Waalwijk Welkom Frans neemt alle tijd voor je om de goede bouten te kunnen leveren, aanrader :t
 
Beste Forum vrienden,

Eindelijk,

Ik ben gestart met de Suzuki Rgv250 vj21...

na lang verzamelen, de onderdelen worden schaars...

Wat moet er gebeuren,
*contactslot aansluiten
*1sleutel voor de 3sloten
*dashbord aansluiten, verlichting
*ander subframe
*uitlaatdempers verfraaien
*aluminium delen opfrissen
*2takt oliepomp ‘t checken
*spiegels monteren
*balhoofdlagers vervangen


[afbeelding]
[afbeelding]

Heeft iemand van jullie?

*originele bouten van Suzuki (4x M8x20 zeskant in de kop staat een 4, bevestiging schetsplaat voetsteun-frame)
*originele remschijven, zelfde als 1ste generatie gsx-f 750.

Kan iemand mij helpen?
Grtjes Joebiker

Die van de gewone voetsteunen hebben geen zeskantbouten.
Daar horen deze in, BOLT(8X20), fits RGV250 1989 (K) (E02 E04 E21 E24 E34) - order at CMSNL
 
Laatst bewerkt:
@rg-gamma, thx gevonden,
@enrico, in de hobby-hoek...al eens gedacht aan bepaalde treksterkte die een motorfabrikant gebruikt, er zijn genoeg terugroep-acties door slechte bouten...in de hobby-hoek...nee dus, ik wil niet dat mijn voetsteun in het midden v.d. bocht afbreekt.
@NR34, dank voor de tip.

Als je een motor restaureert...
doe je het goed of je doet het niet...
zo simpel is het.
Iedereen doet ermee wat hij wil,
maar vergeet niet dat er honderden ingenieurs,
in het verleden echt over nagedacht hebben...
Berekeningen gemaakt hebben, getest -en ook gefaald hebben...
Zodat de motoren nu, op een hoog niveau gekomen zijn,
Dus denk 2x na, als je zogezegt je motor gaat ‘verbeteren’....
 
Update,
Opfrissen aluminium...
full

Altijd leuk, ongeschonden achterstuk met originele sticker
full

Ook de kopkuip is nog de originele...
full

Vanmiddag...het remsysteem nakijken...
Grtjes.
 
Ik heb vroeger een VJ21 gehad,geheel standaard gelaten,gekocht met 3000km op
de teller,en daar in 6 maanden tijd 16000km bij gezet,toen verkocht aan een kennis,
die heeft pas bij 34000km de zuigers vervangen.Ik gebruikte Mobil 2 stroke racing olie,
daar liep het blokje super goed en stil op.Diverse andere merken geprobeerd ,Castrol,Shell,Silkolene,Putoline,maar bij
al die andere merken hoorde je de zuigers rammelen in de cilinders.
 
Beste tweetaktverwanten. Wij gaan 3 september weer ons jaarlijkse dagje :] "de pottendijk" doen.
Wie doet er mee???
 
Laatst bewerkt:
Beste tweetaktverwanten. Wij gaan 3 september weer ons jaarlijkse dagje :} "de pottendijk" doen.
Wie doet er mee???

[afbeelding]

Klinkt fout _O-
Wat houdt het in? Heb je meer info of een link? Als ik mijn RGV tegen die tijd klaar heb, wie weet.
 
@rg-gamma, bedankt voor de tip, maar ik heb hem net volgedaan met denicol racing syntex.
full

Ik heb deze olie ook in de TDR250, en dat gaat heel goed...
En door connecties (Sander Claesen Delta motors Turnhout Aprilia Racing) betaal ik 10€ voor 1liter.
Grtjes, en iedereen en fijn TT-weekend :)
 
Wat mij betreft blijft t evenement een vervolg hebben. Ondanks dat ik mn wedstrijden (ZAC) op grote banen rij, heb ik op zo'n dag altijd lol. Is ook goed voor vertrouwen in de bochten.
 
Kan iemand me helpen met mijn zoektocht naar een rs250 voorwiel? Liefst met schijven en as er bij.

Iemand nog iets liggen misschien?
Stuur me dan even een pb aub!

Thanks,

MJ
 
Beste Forum-leden,

Kent iemand deze uitlaat?
Een krul vlakbij de cilinder, en dan recht naar achter...
Ophanging van mijn uitlaten is ook anders...
Ik heb geen idee wat merk het is, er staat niets op...

Grtjes Jochen
full


Hier zie je de ophanging...
full

Ik heb ook het spatbord opgefrist...

@mj-works, sorry geen rs voorwiel hier in Turnhout...
 
Beste Forum-leden,

Kent iemand deze uitlaat?
Een krul vlakbij de cilinder, en dan recht naar achter...
Ophanging van mijn uitlaten is ook anders...
Ik heb geen idee wat merk het is, er staat niets op...

Grtjes Jochen
[afbeelding]

Hier zie je de ophanging...
[afbeelding]
Ik heb ook het spatbord opgefrist...

@mj-works, sorry geen rs voorwiel hier in Turnhout...

Lijkt wel alsof er een crossmotor uitlaatbouwer bezig geweest is,dempers lijken
ook op die van een crossmotor.
 
Handige dempers, met popnagels...
en links en rechts opgehangen, niks mis mee,
maar ik was benieuwd wie de uitlaten gemaakt zou kunnen hebben...
Dat zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Ik heb nog veel werk...
Olie/koelvloeistof wisselen,
Heeft iemand ervaring met oude koelvloeistof?
Vaatwastabletten oplossen in kokend water, en dan beetje erbij...heb ik is gelezen?...
Ok 👌 hoor het wel, grtjes.
 
De enigste motor die ik ken die ook zulke bochten in de uitlaat heeft is een Honda
NS400,misschien hebben die als voorbeeld gediend ,
honda-ns400r-1985-f-england-exhaust-muffler_bigma000134f19_6692.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan