Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Iemand belang bij een kentenkenplaathouder:

UBqvL5C.jpg

uaUzHQq.jpg

PaQyzle.jpg


Indien interesse, laat maar weten. Prijs komen we wel uit. Mag ook via PM.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn Lucky zaten Giannelli uitlaten. Omdat ik hem terug naar origineel wil hebben, vorig jaar al een paar uitlaten opgehaald in Amsterdam. Ze waren niet in topstaat, maar met veel vlijt heb ik ze inmiddels toch best fraai gekregen. Ze hadden over het algemeen maar zeker bij de Suzuki letters behoorlijk oppervlakkige roest. Maar vooral de 2 uiteinden waren goed verroest.

Voor (En hier was de roest bij de letters al weg):

VqsgjJm.jpg

RowWsvP.jpg

f9JfKXM.jpg


Na:

Onderste gedaan, bovenste nog niet:
IvqVCs0.jpg

Beiden gedaan:
ZOnt89j.jpg

4NdEdr6.jpg


Ben best tevreden met het eindresultaat. Vraag me 1 ding af: Wat eerst bruin was en echt ingewreten roest, is nu logisch gezien zwart. Iemand nog een idee of ik dat nog ergens mee kan behandelen voor een langere levensduur?
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik gebruikte vroeger chroom verf om dat soort plekjes weg te werken,dat zag er dan weer
een stuk beter uit.
Het is alleen niet erg bestendig,je zal het weer eens moeten nabehandelen.
Of als alternatief, https://www.google.nl/aclk?sa=l&ai=...hUKEwiouqOrxcHcAhVNnRoKHbvMBwgQ9aACCDo&adurl=
Of Aluminium universal (zilver) -SP127- €15.25 - VHTlak.nl
Het is eigenlijk uitproberen welke lak in de buurt komt van de demper kleur.

Thanks Paul! Altijd fijn, dergelijke tips van ervaringsdeskundigen :t
 
Wegens schade door ongeval, die niet te herstellen is, ben ik op zoek naar een frame en achterbrug in prima conditie .
Wel een tweede type rs250, liefst op papier 2000 of nieuwer.
Hoeft geen kenteken te hebben.

Eventueel heb ik een 1999 model achterbrug en frame, en ook een 1995 frame in te ruilen.



Ook nog een ander vraagje:
Iemand nog een idee om de busjes te maken waarmee de kappen aan de zijkanten met de splitpen aan het frame vastzit?


Alle hulp zie ik graag tegemoet. :t
 
Ik heb evt. nog een restauratie projectje staan wat misschien weg mag. Is een nagenoeg complete Mk2, zonder blok. Met belgische papieren. Moest je interesse hebben, ik hoor het wel. Prijs, gaat enkel weg voor een goed bod.
 
Beste Tweetakters,

Met dit warme weer niet veel gesleuteld, maar even update...
#bestelling cmsnl, toegekomen dus originele stevige bouten haha.
#Sleutel laten bijmaken, pas op tankdop, contactslot en duozit.
full

#originele remleidingen en remverdeler...
full

#andere remschijven, mooier+minder slijtage
full


Nog een vraagje, wat zijn de verschillen tussen de gewone en sp versie van de vj21?
Grtjes J.
 
Voor zover ik weet alleen een andere achterschokbreker met reservoir.
De latere VJ22 SP had een droge koppeling en close ratio versnellingsbak.
Ik vond dit nog op een website,helaas alleen in het Japans,
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...1-88-90.html&usg=AOvVaw1-C1iNcQzlVqqlUnzirOlN

Dank je Rg-gamma,

Leuk om te horen, ik dacht ook aan,
#reservoir/instelbare schokdemper,
#instelbare voorvering
#kapje op duozit, of totaal geen duo...
De mijne heeft,
#een volledig instelbare voorvork,
#een reservoir op de schokdemper, dat moet ik dus verplaatsen naar, rechts onder bij voetsteun...
#afdekkap duozit, heb ik niet, verloren gegaan waarschijnlijk...
Is er iets bekend van Ch.Nr?, op de rgv.uk site...die nrs. komen niet overeen met mijne....

Grtjes J.
 
Er zijn nog veel meer verschillen t.o.v. de gewone vj21.
Ik heb de originele folder en laatst een stuk gelezen over iemand die er eentje helemaal heeft gerestaureerd.
Zit bijvoorbeeld ook een close ratio bak in.
Heb je foto's van die van jou?
 
Dag mikestrike,

Ik heb hier de laatste pagina’s wat foto’s geplaatst,
de motor is nog niet helemaal klaar.
‘k Heb er ook nog niet mee gereden.
Die originele folder? dat is misschien wel leuk? Om in te scannen,
En hier even op het forum te plaatsen,
Japanse folders in overvloed op het web, maar een europese...ik nog niet gezien...

Grtjes Jochen

1)Wat raden jullie mij aan voor de achterband?
Ik zit met een 18” velg achter,

#H banden max 210km/h (aan te raden ivm gewicht motor, is mij aangeraden)
2)Maar welke maat?
140/60R18 (alleen buiten EU verkrijgbaar)(geen CE goedkeuring?)
150/60R18 (past die?)
130/70R18 (is vrij smal en hoog)
3)hoe breed is de achtervelg 3,5” of 4” ?

J.
 
Hey,

Het gaat ook om een Japanse folder.
Volgens mij is de SP alleen in japan verkocht.
Er zijn er overigens maar 500 van gemaakt en zijn dus heel zeldzaam.
Ik zal zo eens kijken of ik jouw foto's kan vinden.
Ken je het Engelse blad Practical Sportsbikes? Daarin stond namelijk een jaar geleden een heel artikel in. Misschien wel leuk om op te zoeken.
 
velg is zelfde maat als een KR1 : 18x4.0. 150/60 is geen enkel probleem, verkies ze zelfs boven 140/60

130/70 gaat een kompleet belachelijk zicht zijn, en die band is gewoon te smal. 150/70 zou ook nog kunnen, maar ook dat komt er bij mij niet op vanwege het uiterlijk.
 
@Janbros. Bedankt,

Dus de bridgestone BT090pro zal het worden....
Als voorband,
ik heb ooit lang geleden 110/70-17 gereden...
Daar word je niet vrolijk van, valt de bocht in, en weinig feedback op hellingshoek.
Heeft iemand? de combinatie 120/70-17&150/60-18 getest?

Grtjes Jochen
 
ParcticalSportbikesMag. Nov2016.
full

full

full

full

full

Te koop op het web, geen 6euro...want ik vrees dat de letters klein uitvallen...
Grtjes
J.
 
Heeft iemand toevallig nog een mk2 dashboard liggen die te koop is?

Ik kom niet van een slecht werkende toerenteller af(gaat niet verder dan 4000-5000 rpm) en
een temperatuurmeter met een starttemperatuur van 48 graden.
 
Nee sorry, alleen mk1 tellers



Ik ben ook op zoek naar een koplamp voor een mk1
Graag bericht als iemand deze niet in gebruik heeft
 
Terug
Bovenaan Onderaan