Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Totdat je eens samen rijdt met een moto3 op het circuit, ik vind het echt vet, hoe laat die mannen remmen en hoe hard ze rond gaan. Daarom wil ik nu met een RS circuit gaan rijden. Afgelopen jaren supermono gereden.

Stukje nostalgie zal meespelen vermoed ik.
 
Jullie gaan vast niet naar de TT :+

Ach, de tweetakttijd was zeker een mooie tijd maar tijden veranderen.
Als het 2 wielen heeft, snel gaat en kabaal maakt ben ik al tevreden.

Met het E bike gebeuren in het voorruitzicht is de overgang van tweetakt naar viertakt in de GP's maar peanuts.
 
Maakt niet uit, ik compenseer het wel. Iemand nog een tweetakt te koop? :+
 
2 takt spul bleef ook gewoon heel,ik kan mij niet herinneren dat er een Aprilia kapot ging in de GP.
Die moto 2 klasse is gewoon niks bijzonders meer,het is net of je naar een supersport wedstrijd zit te kijken,
al vind ik die nog spannender door de verschillende merken en motorblokken.
Geef wat kleppendingen betreft mij maar de jaren 60 viertakten,6 cilinders van 250cc dat was nog leuk.

toen mochten ze nog zowat onbeperkt onderdelen/blokken gebruiken , dat is tegenwoordig een heel stuk anders.
 
Ja maar die moto 3 blokjes blijven saaie dingen,en wat vermogen betreft nog niet eens op het niveau
van een jaren 60 Honda 250 6 cilinder,en ongeveer de helft van een 250 2 takt,hoezo ontwikkeling8)7

je moet dan ook een appel met een appel vergelijken en niet met een sixpack appels of 2 peren 8)7

jij volgt het niet echt meer volgens mij. standaard blokjes in de Moto3 ?
 
je moet dan ook een appel met een appel vergelijken en niet met een sixpack appels of 2 peren 8)7

jij volgt het niet echt meer volgens mij. standaard blokjes in de Moto3 ?

Standaard misschien niet maar spannend en technisch interessant ook niet, dikke scheten klasse is het...
 
Standaard misschien niet maar spannend en technisch interessant ook niet, dikke scheten klasse is het...

ben ik deels met je eens , de 125/250 blijft prachtig tov de huidige klasse.
maar 14 k toeren uit een 250 cc 1 cilinder vind ik technisch zeker wel interessant.
 
ben ik deels met je eens , de 125/250 blijft prachtig tov de huidige klasse.
maar 14 k toeren uit een 250 cc 1 cilinder vind ik technisch zeker wel interessant.
Hmmm maar een 1 cilinder 250cc kleppenhok.
je moet dan ook een appel met een appel vergelijken en niet met een sixpack appels of 2 peren 8)7

jij volgt het niet echt meer volgens mij. standaard blokjes in de Moto3 ?
Volg het nog steeds,mischien niet standaard maar wel weinig vermogen,zo,n 55pk is nou niet wereldschokkend.
 
Wat een non-discussie. Als je de techniek van een moto2 of moto3 van dichtbij ziet is dat toch fantastisch mooi?
Laten we het maar weer over de RS/rgv hebben.
Mijn cilinder na een ruzie met een circlip.
 

Bijlagen

  • IMG_20190305_230609.jpg
    IMG_20190305_230609.jpg
    63 KB · Weergaven: 11
Volg het nog steeds,mischien niet standaard maar wel weinig vermogen,zo,n 55pk is nou niet wereldschokkend.

het klinkt als een stadion vol vuvuzela's dat is inderdaad ongelooflijk crap.
ze zijn gelimiteerd tot 14.000rpm, je kan dat dus niet als een minpunt beschouwen
en in 2012 hadden ze al 54pk, dat zal ondertussen wel wat meer zijn dan 55

Moto3 vs MX2: Just dirt bike engines in a Grand Prix chassis? - KTM BLOG

van mij mogen ze ook onmiddelijk terug 2-takten toelaten, maar daarom moet je niet blind zijn voor de technische hoogstandjes van nu ;)
 
het klinkt als een stadion vol vuvuzela's dat is inderdaad ongelooflijk crap.

van mij mogen ze ook onmiddelijk terug 2-takten toelaten, maar daarom moet je niet blind zijn voor de technische hoogstandjes van nu ;)

Ik vindt het wel een mooi geluid. Maar ik ben ook een fan van 1 en 2 cilinder 4tacten. Ik vindt ze prettig om te rijden en racen.

Maar wat mij betreft hadden de 2 tacten niet mogen verdwijnen. Want het zou zijn om de kosten terug te brengen, maar dat is niet bepaald geslaagd.
Het zou veel mooier zijn geweest als 2tacten nog steeds toegestaan waren alleen met dezelfde brandstof liters per wedstrijd als de 4 tacten.
 
Rijd er dit jaar nog iemand mee met de nationale 2taktdag te Moergestel?

Over 2 weken. Vorig jaar was het een erg gezellige en mooie rit.
 
Ik vindt het wel een mooi geluid. Maar ik ben ook een fan van 1 en 2 cilinder 4tacten. Ik vindt ze prettig om te rijden en racen.

Maar wat mij betreft hadden de 2 tacten niet mogen verdwijnen. Want het zou zijn om de kosten terug te brengen, maar dat is niet bepaald geslaagd.
Het zou veel mooier zijn geweest als 2tacten nog steeds toegestaan waren alleen met dezelfde brandstof liters per wedstrijd als de 4 tacten.
Ach wat wij ook mogen vinden maakt geen moer uit,de hoge heren hebben dat nu eenmaal zo besloten.
Persoonlijk zou ik het liefst 2 en 4 takten door elkaar zien net zoals vroeger,en dan ongelimiteerd wat cilinder aantal betreft.:Y8-)
 
Nee in de tijd dat Doohan elke race 2 rondjes voprsprong had was interessant... Geef mij maar mindere motorblokken maar wel spanning dan andersom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan