Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Klopt het dat deze olie niet geschikt is voor in olietank doen?Had deze olie mee gekregen,maar twijfel of deze wel goed is?Welke olie raden jullie aan?Castrol,Motul?Ik hoor graag?
Grtz
 

Bijlagen

  • 0A767D61-C6DC-47EC-BB8E-56AA3E3F2A72.jpeg
    0A767D61-C6DC-47EC-BB8E-56AA3E3F2A72.jpeg
    139,6 KB · Weergaven: 7
Thx ik zal eens ff kijken👍Kon op het net eigenlijk alleen maar vinden als pre-mix.
Een zeer goed alternatief is Putoline RS959,ik gebruik dat al jaren in mijn 2 takten en voldoet zeer goed,
met enig speurwerk ook nog voor een redelijke prijs te vinden,ik heb toen een hele doos gekocht van
een handelaar op MP voor onder 9,95,- per liter.Pre mix olie kan ook wel in een tankje maar dan alleen in de zomer
bij hoge temperatuur gebruiken.
 
Castrol power rs is ook prima! Gebruik ik al tientallen jaren.
Ben daar persoonlijk geen fan van,die olie veroorzaakte bij mij te veel inwendige vervuiling,Putoline verbrand bewezen veel schoner.
Ik heb in het verleden met de eigenaar van Motorcross Aad gesproken die gebruikte voor de wedstrijd motoren Motul 800
en vond dat de beste olie die er te krijgen is,toen heeft hij een keer Putoline RS 959 getest op de testbank een crosser 8 uur achter elkaar
laten draaien,de zuiger die er uit kwam kon zo weer het doosje in zo schoon en onbeschadigd zag die er uit,dat had hij bij geen 1 andere olie
meegemaakt,ik heb die zuiger gezien en die zag er inderdaad nieuw uit.Ik gebruikte die Putoline in mijn snelle Kreidler na 1600km
was de zuiger nog zeer schoon met miniem verbrandingsresten op de kop en die stond te rijk gesmeerd.
 
Laatst bewerkt:
Ach een ieder heeft zijn voorkeur zullen we maar zeggen....Castrol is het voor mij!
Over olie kan je uren praten, zoveel mensen zoveel meningen en als iets goed bevalt waarom zou je dan gaan veranderen......
 
Laatst bewerkt:
Ach een ieder heeft zijn voorkeur zullen we maar zeggen....Castrol is het voor mij!
Over olie kan je uren praten, zoveel mensen zoveel meningen en als iets goed bevalt waarom zou je dan gaan veranderen......
Indeed,het is dat mijn persoonlijke favoriet de Mobil racing niet meer of moeilijk te krijgen is anders was ik ook
nooit veranderd,die olie heb ik gebruikt in mijn rgv250 37000km met een setje zuigers gedaan,en toen preventief vervangen ,nog niet eens
omdat het nodig was,de powervalves zagen er ook nog als nieuw uit.Het was ook de enigste olie waarbij het blok stil was,bij alle andere merken die ik getest heb hoorde je de zuigerveren in meer of mindere mate rinkelen in de cilinders.
 
Ben daar persoonlijk geen fan van,die olie veroorzaakte bij mij te veel inwendige vervuiling,Putoline verbrand bewezen veel schoner.
Ik heb in het verleden met de eigenaar van Motorcross Aad gesproken die gebruikte voor de wedstrijd motoren Motul 800
en vond dat de beste olie die er te krijgen is,toen heeft hij een keer Putoline RS 959 getest op de testbank een crosser 8 uur achter elkaar
laten draaien,de zuiger die er uit kwam kon zo weer het doosje in zo schoon en onbeschadigd zag die er uit,dat had hij bij geen 1 andere olie
meegemaakt,ik heb die zuiger gezien en die zag er inderdaad nieuw uit.Ik gebruikte die Putoline in mijn snelle Kreidler na 1600km
was de zuiger nog zeer schoon met miniem verbrandingsresten op de kop en die stond te rijk gesmeerd.

:Y

hier ook al jaren RS959. Dealer waar ik ze sinds paar jaar haal heeft een vrij grote omzetstijging van de RS959 nadat hij eens een klant aanraadde om die in zijn enduro te kappen toen die vroeg voor een andere olie die minder rookte. Heel die hun clubje zijn daarna over gestapt.
 
Heb ik mogelijk wel interesse in. Wat kost dat?
Twijfel nog tussen 710 en elf htx.
:W
 
Mocht iemand nog ergens een RGV250 duo seat cover te koop weten of er tegen aan lopen, dan houd ik me aanbevolen.
 
Netjes! Zwart spuiten die steun en naast de open haard met dat blok....O-):)

Jaren geleden deed ik via via een klusje, kom ik daar stond er een keurig SF 750 blok in een steun in de huiskamer maar geen TV.
Heee, Laverda blokje zei ik, mooi man !! Ja zei die gast, daar kan ik uren naar zitten kijken
 
Jaren geleden deed ik via via een klusje, kom ik daar stond er een keurig SF 750 blok in een steun in de huiskamer maar geen TV.
Heee, Laverda blokje zei ik, mooi man !! Ja zei die gast, daar kan ik uren naar zitten kijken

😁 ik kom wel eens in een huis waar een ajs boyracer en een matchless g50 in een hoek van de kamer staan. En in die hoek staat een bank stel en twee luie stoelen naar die racers gericht....En Ik kan daar ook wel eens een uurtje zitten kijken. In een andere hoek staat dan een tv met een bank stel en daar zitten meestal dames tv te kijken.... dat stoort hoor 🤨


😁😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan