Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Ja ja, ik had natuurlijk eerst even naar de oude zuigers kunnen kijken, dan had ik het ook gesnapt, maar toch bedankt ;)
 
Nog even terug komend op het verhaal van het verzekeren van motorfietsen die geschorst zijn.
Ik heb nu al diverse maatschappijen aangeschreven en allen met hetzelfde antwoord: kan niet.

Ik ben dus ernstig benieuwd of mensen het hier wel lukt.
Dus geschorste motorfietsen allen samen in 1 anti diefstal/inboedel verzekering...
 
Ja, maar ik heb geen oldtimers.. Ben erg benieuwd hoe sommige dit opgelost hebben.
 
Dit weekend heb ik een begin gemaakt met het monteren van een Ignitech op mn RS250. Vorig jaar had ik een .ign file (met 23D70 map)gevonden waarvan ik hoopte dat de basis dingen ingesteld zouden zijn. Nu is het me nog niet gelukt om de motor te starten (met gewone cpu is het 1 keer trappen).
Kunnen jullie kijken of er verkeerde instellingen staan in onderstaande screenshots?
full


full


Ik heb geprobeerd met en zonder het vinkje bij 'Pickups interchange'. Bij de Ignitech heb ik verloopstekkers gekocht (webshop PS), zou dus plug en play moeten zijn. Als ik de test doe verschuift de servo van de PV en geven cilinder 1 en 2 een vonk.

BTW, de 9.9V is nadat ik een tijdje het systeem aan heb staan, ik begon steeds met een opgeladen accu.

Heeft iemand een suggestie?
 
Blijkbaar is verzwijgen dat er een kenteken op zit de enige manier... Raar maar waar.. Dan zijn ze wel te verzekeren net als crossers of wegracers zonder kenteken.
 
Blijkbaar is verzwijgen dat er een kenteken op zit de enige manier... Raar maar waar.. Dan zijn ze wel te verzekeren net als crossers of wegracers zonder kenteken.
Dat maar doen dan... Als ze gestolen zijn, kunnen ze dat toch niet meer achterhalen! :X
 
Heeft iemand een suggestie?
Heb je al geprobeerd om de pick-ups te verwisselen? Daar zit verschil in, vraag me niet waarom, dat weet ik niet.
Maar met installatie van mijn Ignitech had ik exact hetzelfde als u. Na wissel van de pick-ups was het starten en lopen.

De map zelf heb ik nog niet vergeleken want ik zit niet achter de juiste pc.
 
Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd om de pick-ups te verwisselen? Daar zit verschil in, vraag me niet waarom, dat weet ik niet.
Maar met installatie van mijn Ignitech had ik exact hetzelfde als u. Na wissel van de pick-ups was het starten en lopen.

De map zelf heb ik nog niet vergeleken want ik zit niet achter de juiste pc.

In de software (dus pin 9 en 20) zelf kan je ze verwisselen, dat gaf geen verschil, of bedoel je iets anders? Ik heb je perikelen met de Ignitech doorgelezen (Celicas forum.eu), daar heb je het erover dat het draadschema van Aprilia niet klopt (draadkleur van de pick-up voor betreffende cilinder zijn omgekeerd). Van het weekend ga ik de verloopstekker doormeten.

Zou je één van je .ign bestanden naar mij kunnen sturen? (willert46[apenstaart]gmail[punt]com).

Ik wil de boel eerst werkend hebben voordat ik de testbank op ga.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag rsje mogen ophalen bij PS tuning. Hij vertelde me dat ik alles netjes had afgesteld en een uitdraai van 64 pk en 39 Nm mag ik zeer tevreden over zijn. Ik blij want is de eerste keer dat ik dat ding uit elkaar schroef en alles op gevoel en internet gedaan. Ook met dank aan dit forum....Nu hopelijk snel lekker weer om te kunnen knallen. Helaas de voorspellingen regen........
Heb ik weer.
 
Nu motorisch alles ok is ga ik langzaam aan aan het rijwielgedeelte beginnen.
Ik zoek als basis de standaard afstelling van de vering, heb op internet alleen handleidingen van MK2 gevonden maar dit is een 1995 model en daar is het voor helemaal anders. Wie o wie kan mij aan de basisafstelling helpen en nog mooier is de handleiding die je bij aanschaf van een motor erbij krijgt.
 
Nu motorisch alles ok is ga ik langzaam aan aan het rijwielgedeelte beginnen.
Ik zoek als basis de standaard afstelling van de vering, heb op internet alleen handleidingen van MK2 gevonden maar dit is een 1995 model en daar is het voor helemaal anders. Wie o wie kan mij aan de basisafstelling helpen en nog mooier is de handleiding die je bij aanschaf van een motor erbij krijgt.

Nog een blauwe RS bij PS gezien? :+
Kan ook niet wachten om deze op te halen, heb anders straks te weinig tijd mee om verder op te bouwen terwijl ik 8 april weer moet rijden.
 
Nog een blauwe RS bij PS gezien? :+
Kan ook niet wachten om deze op te halen, heb anders straks te weinig tijd mee om verder op te bouwen terwijl ik 8 april weer moet rijden.
Jazeker met regenbanden erop stond er voor een ontsteking vervangen geloof is
 
Terug
Bovenaan Onderaan