Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Bleek niets van te kloppen wat er in de CDI zat.
Zelf uit t hoofd wat er ingezet.....meteen 95pk met een bredere koppel curve dan de tz.
Heb ondertussen data gekregen van iemand, gaan we nog een dagje vol aan de gang, dan komt ie wel naar de 100
 
ja klopt , ze beginnen aardig zeldzaam te worden.
is voor een project dus moet ik maar geduld hebben tot er wat leuks/fatsoenlijks te koop komt te staan.
maar kon zijn dat toevallig hier iemand nog een ''reserve'' had staan waar onderdelen van missen.
 
Ik heb een vraagje: De rechter remschijf aan de voorzijde is krom. Ik heb een setje remschijven gevonden online. Nu vraag ik mij af of er links-rechts verschil is, en of de schijven van het eerste type RS gelijk zijn aan de laatste types. De verkoper zegt dat er waarschijnlijk geen verschil is tussen links en rechts.

Gr Erik
 
Ik heb nog een Australisch frame en achterbrug van een rs250 liggen.
krijg je niet op kenteken in NL maar als dat niet nodig is....
 
Heren,sorry voor het binnen vallen.
Ik heb wat vragen over een RS250,ik weet een RS250 te koop van het laatste type deze is compleet orig. en heeft maar 7000km gereden,prijs die men vraagt lijkt me redelijk.
Maar waar op te letten als deze al een tijdje heeft stilgestaan , bedoel dan voornamelijk motorisch.
Er staat ook een RGV 250 luckystike weet ik de prijs nog niet van maar wat zou de beste keuze zijn.
 
Heren,sorry voor het binnen vallen.
Ik heb wat vragen over een RS250,ik weet een RS250 te koop van het laatste type deze is compleet orig. en heeft maar 7000km gereden,prijs die men vraagt lijkt me redelijk.
Maar waar op te letten als deze al een tijdje heeft stilgestaan , bedoel dan voornamelijk motorisch.
Er staat ook een RGV 250 luckystike weet ik de prijs nog niet van maar wat zou de beste keuze zijn.
Ha emile :W
 
Heren,sorry voor het binnen vallen.
Ik heb wat vragen over een RS250,ik weet een RS250 te koop van het laatste type deze is compleet orig. en heeft maar 7000km gereden,prijs die men vraagt lijkt me redelijk.
Maar waar op te letten als deze al een tijdje heeft stilgestaan , bedoel dan voornamelijk motorisch.
Er staat ook een RGV 250 luckystike weet ik de prijs nog niet van maar wat zou de beste keuze zijn.

Kijk eerst maar eens goed of het een echte lucky strike is...
 
Vandaag heb ik mijn rgv lucky strike voor het eerst gestart.
De motor had toch heel wat jaartjes stil gestaan, gelukkig wel zonder benzine weg gezet.
Echter na 3 keer trappen liep hij al dus dat viel mee, uiteraard een paar liter verse benzine getankt.
Hieronder de link naar het filmpje wat ik gemaakt heb:

 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik mijn rgv lucky strike voor het eerst gestart.
De motor had toch heel wat jaartjes stil gestaan, gelukkig wel zonder benzine weg gezet.
Echter na 3 keer trappen liep hij al dus dat viel mee, uiteraard een paar liter verse benzine getankt.
Hieronder de link naar het filmpje wat ik gemaakt heb:


Mooi man :}
Heb je hem pas gekocht?
 
Nee al een tijdje geleden maar hij stond bij een vriend van me, nu toch maar eens naar huis gehaald.
Er zitten Duitse papieren bij dus ik kan er helaas (nog) niet mee rijden.
Denk erover om er een andere uitlaat onder te monteren en dan meteen even na laten kijken motorisch.
Kenteken aanvragen is daarna zo geregeld.
 
Na een kortstondig dagje 30 april op Assen(2 rondjes) viel ik uit.
Nu blijk ik geen (nul!) compressie te hebben op de bovenste cilinder.
Blok gaat vandaag open, maar is er iemand die eventueel (op zeer korte termijn) een betrouwbare bron weet waar ik een blok vandaan kan halen?
13 mei ga ik weer rijden dus is het handig om alvast overal rekening mee te houden :(

Roy, leuk dat je even langskwam, jammer dat ik verder geen tijd had. Volgende keer weer ;)
 
Na een kortstondig dagje 30 april op Assen(2 rondjes) viel ik uit.
Nu blijk ik geen (nul!) compressie te hebben op de bovenste cilinder.
Blok gaat vandaag open, maar is er iemand die eventueel (op zeer korte termijn) een betrouwbare bron weet waar ik een blok vandaan kan halen?
13 mei ga ik weer rijden dus is het handig om alvast overal rekening mee te houden :(

Roy, leuk dat je even langskwam, jammer dat ik verder geen tijd had. Volgende keer weer ;)
Dat is balen hoop dat het niet al teveel schade is. :(
 
Bij TTW kun je ook de verbeterde versie krijgen die door Moore performance is gemaakt. Die zou het probleem voor goed moeten verhelpen door een ander design. Betaal je wel meer voor en je moet dan eigenlijk ook overstappen naar de lange eerste versnelling. Dan wordt het wel een prijzig verhaal. :/
Is er iemand met ervaring met deze set? En dan in het wild? Ik bedoel, op het circuit zal dit vast fantastisch zijn, maar hoe doet dit het op de straat?
Een lange eerste versnelling is niet echt handig bij stoplichten.
 
Ik dacht dat RH motoren in nieuwleusen altijd wel enkele blokken op voorraad heeft.
Heb er echter zelf geen ervaring mee

€1000,- !

Hoop voor iets minder wat te vinden. Maar misschien dat de schade meevalt en reparatie binnen een week kan. We gaan het vandaag zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan