Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Weet ik best maar als de fiets op de testbank heeft gestaan heeft die er toch meer dan 10minutjes opgestaan.
Tenzzij de man gewoon echt een rs kan afstellen met frisse motor binnen de 3 km...want 63 pk deruit persen met een vers blok is toch al netjes.
Moet toch ook een ingereden wordenop de testbank of is dat helemaal verleden tijd?
 
is die gedaan geweest bij PS tuning ?

ik heb er ook een eigenaardig verhaal over, complete rs binnengedaan voor revisie, nieuwe coating, nieuwe zuigers en afstelling want het moest op mengsmering.
fiets opgehaald en kreeg er een nette grafiek bij van de test ( 63 pk op de bank, zeer netjes )
eenmaal thuis ffe de fiets gestart, opgewarmd en eens even in de straat ermee ..naait het blok gewoon vast!!! ( @ 7000 toeren dus zeker niet direct de limiet opgezocht )
gedemonteerd en zie inderdaad dat de zuiger vastgelopen was, en dat na 1km!!
ook merkten we op dat de zuiger NIEUW was, geen koolafzetting op de top,niets alsof de fiets voor de eerste keer gestart was.
dan stel ik me toch ernstige vragen of de fiets ooit op de testbank is geweest ...want ik kan me niet voorstellen dat je een rs gewoon ffe nieuwe zuigers geeft en zomaar even 63 pk deruit knalt na 1 draai van de gashendel.
even gebeld en daar kregen we te horen dat we waarschijnlijk verkeerd mengsel verhouding hadden gebruikt in de tank... B|
de tank was nog gevuld met mengsel van ps tuning zelf.
toen stelde hij voor om de cilinder opnieuw op te sturen voor behandeling enzz .. |( betaal je even 1200 euro voor een revisie en moet je na 1km al terug je cilinders opsturen .

Ik ben er bij geweest toen de motor nog op de testbank stond.
Hij was al bezig geweest en liet mij even zien hoe het er uit zag. Allemaal keurig. Motor was al een beetje ingereden dus.
Brandstof heb ik iets bijgevuld met de verhouding zoals mij werd verteld. Rest van de tank was nog vol met de brandstof die er nog in zat.
Ik kan me niet voorstellen dat er iets verkeerd is gedaan tijdens de revisie of door mij. Ik heb mij keurig ingehouden
de eerste rondjes(stuk of 4).

Maar waar het aan ligt ben ik wel erg benieuwd naar.
Ik denk dat ik van de week maar even de kop er af haal om e.e.a te bekijken.
Helaas kan ik de derde week van augustus pas terecht vanwege vakantie. De enige circuitdag dat ik dan nog red is september of heel misschien nog één in augustus

Ik baal er ontzettend van. Hele seizoen naar de knoppen.

Maar bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
wat is de prijsklasse dat die in zoekt ?
anders staat er nog een zeer leuke te koop via de BRS website
Team BRS / BRS Suspension Works in zoekbalk van smoelboek rammen en berichtje sturen.

[afbeelding]

Lache, die RS ziet er vergelijkbaar uit als die van mij in circuit trim.

full
 
Ik zie Tyga dempers maar volgens mij op originele uitlaten. Weet je wat er aan die fiets is gedaan? Of is hij standaard?

jep gewoon tyga dempers.
fiets is standaard, gewoon achter ohlins en voorvork is gereviseerd door Bitubo zelf.
 
ik heb er ook een eigenaardig verhaal over, complete rs binnengedaan voor revisie, nieuwe coating, nieuwe zuigers en afstelling want het moest op mengsmering.
fiets opgehaald en kreeg er een nette grafiek bij van de test ( 63 pk op de bank, zeer netjes )
eenmaal thuis ffe de fiets gestart, opgewarmd en eens even in de straat ermee ..naait het blok gewoon vast!!!
Met mijn RS met Ignitech daar ook geweest. De mijne had zelfs 68 pk op de bank, maar stond wel veel te arm. Dat had te maken met een instelling in de Ignitech (Power Out2 stond ingeschakeld tot redline!) en dat vond, en vind, ik nog steeds slordig. Aangezien ik speciaal naar iemand toe gegaan ben om iemand met kennis het geheel af te laten stellen.
Maar goed, bij mij was gelukkig alleen de zuiger stuk.
Verder niks gemeld, want garantie op een tweetakt krijg je zo goed als nooit.
Nieuwe zuigers erin en daarna zelf afgesteld en ondertussen al een paar duizend km verder.
 
Beste Janbros,

Motor draait niet op 1 cilinder hoor! Filmpje is van na 15 min warm draaien in het begin beide uitlaten mooie olie wolkjes uit de uitlaten maar na tijd slechts constant uit 1 uitlaat de andere werkt nog mee ! ( warm en uitlaat gas ok). Nu vroeg ik me af of van jullie er veel rook uit komt? Na warm draaien?

Groeten Sam
 
het is maar een filmpje, maar ik geloof echt niet dat hij op 2 cylinders draait daarin. voor het filmen mss wel, en daarom voelt hij nog warm. GEEN rook uit een 2-takt ... rara.

maar vooral : hij klinkt gewoon als een 2-cylinder waarvan er maar 1 werkt (na meer dan 20 jaar herken ik dat geluid echt wel) , en hij reageert slecht en veel te traag op gasgeven. vergelijk maar eens met deze :

 
Laatst bewerkt:
Die van mij klinkt niet veel anders, maar reageert wel veel vlotter op het gas.
Dit klinkt niet als gevalletje 1-cilinder.

Bij mij verdwijnt de rook na het warmdraaien ook grotendeels. Alleen bij volle belasting, vooral na een stukje toeren, komt er een leuk blauw wolkje.
 
@ Janbross bedankt voor het filmpje ! Heb eens vergeleken en in het filmpje krijgt de ene uitlaat ook duidelijk een blauwe rookpluim en de andere niet/nauwelijks ... Zal er morgen toch maar eens mee door het straat rijden😶 Zo ben ik zekerder...

Hebben jullie veel problemen met jullie uitlaatpakkingen? Heb originele uitlaat en daar zitten er 3 dichtingen in (!) maar "zweten" een beetje....

Groeten Sam
 
Wie heeft er wel eens een krukas laten reviseren? Ik heb hier nog een gare krukas en ik twijfel of ik er wat mee zal (laten) doen of niet.

Ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen en kosten.
 
Wie heeft er wel eens een krukas laten reviseren? Ik heb hier nog een gare krukas en ik twijfel of ik er wat mee zal (laten) doen of niet.

Ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen en kosten.

Informeer eens bij RH motoren in Nieuwleusen (In dezelfde straat als Ten Kate Motoren)
 
het is maar een filmpje, maar ik geloof echt niet dat hij op 2 cylinders draait daarin. voor het filmen mss wel, en daarom voelt hij nog warm. GEEN rook uit een 2-takt ... rara.

maar vooral : hij klinkt gewoon als een 2-cylinder waarvan er maar 1 werkt (na meer dan 20 jaar herken ik dat geluid echt wel) , en hij reageert slecht en veel te traag op gasgeven. vergelijk maar eens met deze :

Strakke fiets Jan... :}

Ik ben het met je eens. (ik had het zelf iets rustiger gebracht, niet iedereen weet meteen bij een eerste tweetakt waar op je moet letten.) Hij klinkt idd wel errug tam!!

Overigens rookt mijne ook altijd meer uit één uitlaat dan de andere, dus dat hoeft niet persé een aanwijzing te zijn. Dat tie sloom klinkt, jup... Ik vraag me af of je um een beetje op toeren krijgt.
 
is niet jan z'n fiets hoor ( dacht ik toch, is van een zweed ofzo ..was echt een strakke fiets, carbon/magn velgen etc)

maar ik vind ook dat de fiets veels te sloom oppakt, en ik vermoedt dat die idd geen 10 000tr/min haalt als je erom vraagt.
post eens een filmpje van de fiets stationair anders, als die geen 1100 tr draait ofzo dan draait die zeker op 1pit.
 
is inderdaad mijn fietsje niet, ben zelf al meer dan 20 jaar KR1-verslaafd *O*

anders eens toerenafvaltest doen. misschien dat die ene cylinder nog wel iets doet, maar veel vermogen leveren doet die echt niet.

vrijloop op bv 2.000 toeren zetten, en om beurten beide bougiedoppen lostrekken. als beide cylinders even hard werken, zou in beide gevallen het toerental even diep moeten zakken.

zie je het niet zitten om zomaar een bougiedop los te trekken (schrik voor schok of kapotte CDI of ...), motor stil leggen, bougiedop los, reserve bougie erin en tegen massa leggen en zo starten.
 
@ Janbross bedankt voor het filmpje ! Heb eens vergeleken en in het filmpje krijgt de ene uitlaat ook duidelijk een blauwe rookpluim en de andere niet/nauwelijks ... Zal er morgen toch maar eens mee door het straat rijden😶 Zo ben ik zekerder...

Hebben jullie veel problemen met jullie uitlaatpakkingen? Heb originele uitlaat en daar zitten er 3 dichtingen in (!) maar "zweten" een beetje....

Groeten Sam

Bij mijn RS heb ik heel wat moeite moeten doen om de uitlaten lekvrij te krijgen. Uiteindelijk is het gelukt met viton X ringen (ipv de std O ringen die Tyga meelevert) met een beetje blauwe Loctite 5926.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan