Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Ik kan even wat advies gebruiken:
Vandaag mijn eerste rit op de RS gemaakt dit jaar. Bij bepaalde snelheden hoorde ik een zoemend geluid, zodra ik het gas dichtdraai. Bij gas geven neemt het af. Thuis de motor op de paddockstand laten draaien in de versnelling, en toen bleek het geluid bij het voorste tandwiel vandaan te komen vanaf een bepaalde snelheid. Als ik het wiel met de hand ronddraai hoor ik niets geks. Nu voel ik axiaal speling van ongeveer 0,5-0,7 mm op de as van het voorste tandwiel. Radiaal kan ik geen speling ontdekken. Hij schakelt verder goed.
Mijn vraag is nu of het geluid veroorzaakt kan worden door de axiale speling? Is deze speling onacceptabel? En zo ja, kan ik het lager van de uitgaande as vervangen zonder het blok uit het frame te halen? Ik kom er met het WPH niet helemaal goed uit.
Alvast bedankt!
Erik


speling heb ik ook bij mn rs, maar daarentegen geen zoemend bijgeluid.
 
Iemand toevallig in het bezit van de MD-RS-23 hier?

Ik ben weer op zoek naar een RS en zou het liefst mn oude beestje terugkopen. ( ja spijt als haar op een hond dat ik hem weg heb moeten doen )
 
Is dat niet mijn oude fiets?
Ik ga het eens nakijken.






Edit: Ja, dus. 2013 tot 2015
Daarna ben ik overgegaan op een andere rs

Klein wereldje
 
Laatst bewerkt:
Dag iedereen,

Vandaag een circuitdagje Mettet gehad maar jammer genoeg slechts 1 sessie kunnen voltooien. Want RS begon helemaal warm te lopen toen ik binnenkwam 100 graden 😬 . Na de ene sessie gezocht wat probleem was en ongelooflijk de bus die in de bovenste cilinder in de zijkant zit gewoon losgekomen 😬. Deze zit er gewoon in geprest! Doen jullie daar pakkingmiddel/ easy gasket aan? Of gewoon zo terug in tikken?
Om de dag nog verder te verkl#ten begon mijn carburateur over te lopen ook de bovenste cilinder! Nu carburateur gedemonteerd volledig gekuist, vlotter lekt niet is ok ( dacht mss door ethanol maar tank altijd 98) en alles ziet er goed uit, maar toch loopt deze over plunjer die aan vlotter hangt zag er prima uit ook veertje inwendig ok. Iemand idee?

Groeten Sam
 
Als je de aansluiting bedoel waar je koelslang aanzit, die zit vast met een bepaald type loctite. Heb hetzelfde een keertje gehad. Type weet ik zo niet, maar dat moet in een manual wel ergens staan.
 
Hallo, ik zou graag wat advies willen hebben. Ik heb een leuke rs125 op het oog. Ik meen 28k op de teller en 5k geleden een zuigerwissel gehad. Niet aantoonbaar dus puur op vertrouwen. Ik ben op zoek naar een bike puur voor de fun. Er worden geen lange ritten mee gemaakt. Een rondje om de kerk of als de vrouw de auto nodig heeft om naar het werk te gaan (ongeveer 10 km). Een kleinere lichtere bike zou ideaal zijn om snel te pakken en makkelijk door een smalle poort en smalle gang te gaan achter het huis. Ik heb geen technische kennis en zou dus al het onderhoud uit moeten besteden. Is dit een juiste keuze voor mijn situatie of toch misschien iets anders? Graag je mening aub. Thanx!
 
Heren, mijn VJ23 gaat (terug) in de verkoop.

Motor in november uit de UK gehaald, ingevoerd (Belgische papiermolen), maar hoewel het een schitterende fiets is, kom ik niet meer toe aan rijden... Laat staan 2takt. En, hoe moeilijk ik dit ook kan/wil toegeven, met mijn lengte is lekker een ritje maken op zondagochtend meer een marteling met kramp in de heupen en polsen.

Stuur me gerust een mailtje voor meer info.

Te koop: Suzuki RGV250 VJ23 - Motor-Forum
 
hallo,

iemand die hier toevallig nog kuipdelen heeft liggen voor een rgv 250 vj 22?
ik zoek linker, rechter kuip en V-stuk.
Kuipdelen mogen krassen hebben en kleur is van geen belang.


Dank
 
Dag allen,

Het koelwater buisje vervangen en zoals aangegeven met loctite in gekleefd maar na wat verder sleutelen tot de conclusie gekomen dat de top cilinder water heeft binnengekregen. Er zat nl water in de uitlaat en wou niet starten...
Op het zicht geen schade enkel dient de dichting zeker te worden vervangen (duh!). Maar nu vroeg ik me af of de onderste dichting ook een water kanaal bevat of niet? Ik denk het niet is ook van ander materiaal, maar om zeker te zijn wou ik het gewoon vragen...
De reden dat ik niet de cilinder er wil afhalen is gewoon het volgende heb in de korte tijd niet echt veel tijd plus de volgende track day staat al voor de deur 4/6 dus zou de reparatie zo simpel mogelijk willen houden. Er staat toch een revisie op het programma deze winter. Dan kan er toch niet gereden worden. En de cilinderkop er af halen dichting vervangen en op moment trekken is geen groot werk....

En deze vraag had ik ook nog, ik vermoed dat er ook water in het motorblok kan zitten, kan ik dit aflaten?
En zo ja waar?
Alvast dank en sorry voor al de rare vragen
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog wat onderdelen liggen?

Ik zoek nog:

- achterbrug
- voorvork (oude type)
- schakelset met schetsplaat
- stuurgewicht

:)
 
Dag allen,

Het koelwater buisje vervangen en zoals aangegeven met loctite in gekleefd maar na wat verder sleutelen tot de conclusie gekomen dat de top cilinder water heeft binnengekregen. Er zat nl water in de uitlaat en wou niet starten...
Op het zicht geen schade enkel dient de dichting zeker te worden vervangen (duh!). Maar nu vroeg ik me af of de onderste dichting ook een water kanaal bevat of niet? Ik denk het niet is ook van ander materiaal, maar om zeker te zijn wou ik het gewoon vragen...
De reden dat ik niet de cilinder er wil afhalen is gewoon het volgende heb in de korte tijd niet echt veel tijd plus de volgende track day staat al voor de deur 4/6 dus zou de reparatie zo simpel mogelijk willen houden. Er staat toch een revisie op het programma deze winter. Dan kan er toch niet gereden worden. En de cilinderkop er af halen dichting vervangen en op moment trekken is geen groot werk....

En deze vraag had ik ook nog, ik vermoed dat er ook water in het motorblok kan zitten, kan ik dit aflaten?
En zo ja waar?

alleen al omwille van je 2de vraag cylinder eraf halen en controleren.

neen, er is nergens een afwatering voorzien in het carter.
 
Hallo, ik zou graag wat advies willen hebben.
...
Graag je mening aub. Thanx!
Mijn mening? Ik zou geen tweetakt kopen als ik zelf niet zou sleutelen.
Er is altijd wel wat met zo'n ding.
Het is nog een Aprilia ook, dus gegarandeerd sleutelplezier.
 
Mijn mening? Ik zou geen tweetakt kopen als ik zelf niet zou sleutelen.
Er is altijd wel wat met zo'n ding.
Het is nog een Aprilia ook, dus gegarandeerd sleutelplezier.

Rare opmerkingen.
Gewoon netjes onderhouden volgens het boekje en gezond verstand gebruiken. Dan hoeft onderhoud niet veel anders te zijn dan een 4-takt (en goedkoper ook).
En alles wat er aan mijn RS is stuk gegaan heeft niets te maken met Aprilia, maar met Suzuki.
 
Hallo, ik zou graag wat advies willen hebben. Ik heb een leuke rs125 op het oog. Ik meen 28k op de teller en 5k geleden een zuigerwissel gehad. Niet aantoonbaar dus puur op vertrouwen. Ik ben op zoek naar een bike puur voor de fun. Er worden geen lange ritten mee gemaakt. Een rondje om de kerk of als de vrouw de auto nodig heeft om naar het werk te gaan (ongeveer 10 km). Een kleinere lichtere bike zou ideaal zijn om snel te pakken en makkelijk door een smalle poort en smalle gang te gaan achter het huis. Ik heb geen technische kennis en zou dus al het onderhoud uit moeten besteden. Is dit een juiste keuze voor mijn situatie of toch misschien iets anders? Graag je mening aub. Thanx!

Zelf vind ik het onderhoud wel meevallen. Een RS125 vind ik een leuke motor en is voor korte ritten best geschikt. Wat boeren verstand en netjes met je motor omgaan, zorgt er voor dat je redelijk probleemloos kan rond rijden.

Succes met je overweging.
 
Rare opmerkingen.
Gewoon netjes onderhouden volgens het boekje en gezond verstand gebruiken. Dan hoeft onderhoud niet veel anders te zijn dan een 4-takt (en goedkoper ook).
En alles wat er aan mijn RS is stuk gegaan heeft niets te maken met Aprilia, maar met Suzuki.
Dat zal, ik heb twee Aprilia's tweetakt (RS250 en SX125), en drie japanners viertakt. Aan die twee Aprilia's heb ik meer trammelant en werk gehad dan aan die japanners. En dan heb ik de eerste japanner slechts vanaf 1995 in mijn bezit, en de Aprilia's iets van de laatste zes jaar.
Even een korte opsomming Aprilia, onder andere:
- Kuipdelen die niet passen.
- Gesmolten koplamp
- Olie lekkage
- Zuigerproblemen
- Bakproblemen
- Lekkende voorpoten
- Ontstekings problemen
- Afstel problemen
- Bedrading welke niet klopt

En dan rij ik nog de meeste kilometers op de japanners.

Ik ben net zo'n hamster, dus ik bewaar alles. Van mijn Aprilia's heb ik in die paar jaar al drie dozen met onderdelen met nieuw, stuk en reserve.

Van de japanners heb ik bij elkaar nog geen eens 1 doos.
Van de Honda is de spanningsregelaar een keer stuk geweest en van de Yamaha waren onlangs de gasnaalden + buizen versleten. Dat is het wel zo'n beetje.

Bij een ander is het vast anders, maar bij mij heb ik een bult sleutelplezier aan die tweetakten gehad. Dat kan ik gelukkig zelf, dan is het ook niet zo duur. Maar als ik dat allemaal had moeten laten doen, dan is de grap er snel vanaf.

Dus ik vind nog steeds dat als je niet zelf sleutelt, dat het dan niet handig is als je een tweetakt koopt.

Mijn idee: wil je graag sleutelen, koop een Aprilia, wil je graag probleemloos rijden, koop een japanner.
 
De basis vind ik wel mooi, alleen het scherm, de spiegels, de velgen en het zadel zou ik zwart willen hebben en de prijs vind ik te hoog.

Voor een moderne supersport zijn al die pimp parts wel leuk. Maar die wave schijven, extra stuurdemper en alle goudkleurige items, ik weet het niet. Verder een chinese kuipset, maar daar kom je misschien wel niet meer onderuit langzamerhand. De originele goede kuipsets worden schaars.

En de prijs: Ja, schandalig, maar je ziet ze niet snel meer onder de 5k. momenteel. Of ze het er voor krijgen, is de vraag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan