Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

dat is gewoon porno!! :9

heb nog niet de gepaste fiets gevonden om carbon wielen te geven, maar dat komt er wel eens van! ( gewoon puur porno factor! ..had wel al eens magnesium wielen eronder en dat was ook fijn rijden! )

Nu nog carbon voorvorkje ? })
 
Hopelijk heeft iemand een gouden tip in deze warmte
Helaas is met ritje voorvork keerring van linker poot geploft . Nu ben ik druk bezig, pootje uit elkaar maar er zit een borg voor die keerring zonder gaatjes om er een tang ofzo op te zetten.
Het is een 1995 model en zoek naar hulp die ik niet in de handleiding vind iemand een tip om hem eruit te krijgen zonder de poot te slopen?
Mark
 
Twee weken geleden mijn JL uitlaten binnen gekregen. Helemaal blij natuurlijk :9~
Alles ff snel bekeken of er niks miste. Gelukkig compleet.

Vandaag de boel opschuren om ze binnenkort te kunnen spuiten. Nee, kom ik erachter dat er drie deuken in zitten. ;( ;( ;( Twee flinke deuken in de ene en een kleinere in de ander.
Dan wordt je wel ff gek |( .

Waarschijnlijk met de post verkeerd gegaan en ik moet zeggen dat het nu ook niet echt stevig was ingepakt i.c.m. de dempers die tussen de uitlaten in lagen.

Ik hoop dat het goed komt, want anders kun je er weinig mee denk? Of is uit deuken wel te doen bij dit soort uitlaten?
Als jullie wat weten, dan hoor ik het graag!
 
Wie van jullie heeft er een upgrade gedaan aan zijn Showa vork en zo ja wat heb je er aan veranderd?

Zelf heb ik mijn voorvork van mijn RGV naar HK gestuurd. En deze op mijn gewicht en rijstijl laten afstellen. Je hebt alleen met een standaard voorvork weinig afstel mogelijkheden.

Volgens mij heb je van Andreani? een goede insert, waar wel meer mee kan.
 
Heren,

Vandaag besloten dat de verkoop van mijn RS uitbesteed word aan een tweetakt specialist. Daar word de motor komende week gepoetst en klaargemaakt voor eventuele proefritten. Als hij klaar is zal de prijs 5250 euro zijn en zal ik het linkje naar de foto's en de zaak van de verkopende partij hier posten.
 
Vanochtend heb ik een reactie gekregen van Jim Lomas. Zij zeggen dat de deuken er in horen, zodat het goed gaat bij het stepje, beugel voor de kuip en om te voorkomen dat de twee uitlaten elkaar raken.

Hoe is dit bij andere uitlaten, zoals Tyga of Jolly Moto?

Graag jullie reactie
 
Vanochtend heb ik een reactie gekregen van Jim Lomas. Zij zeggen dat de deuken er in horen, zodat het goed gaat bij het stepje, beugel voor de kuip en om te voorkomen dat de twee uitlaten elkaar raken.

Hoe is dit bij andere uitlaten, zoals Tyga of Jolly Moto?

Graag jullie reactie
Tyga Niet. Althans niet bij de versie met de dempers beiden aan de rechterkant.
 
Vandaag eindelijk weer een stukkie gereden. In het vertrouwde Westland. Meteen maar op dezelfde plek een nieuwe foto gemaakt.
Met de Arrows en lekvrije voorpoten en schone PVs
full
 
Vanochtend heb ik een reactie gekregen van Jim Lomas. Zij zeggen dat de deuken er in horen, zodat het goed gaat bij het stepje, beugel voor de kuip en om te voorkomen dat de twee uitlaten elkaar raken.

Hoe is dit bij andere uitlaten, zoals Tyga of Jolly Moto?

Graag jullie reactie
Waarom monteer je ze niet gewoon, het hoort dus het zal wat werking betreft niets uitmaken. Zijn ze niet mooi dan?
 
Vandaag eindelijk weer een stukkie gereden. In het vertrouwde Westland. Meteen maar op dezelfde plek een nieuwe foto gemaakt.
Met de Arrows en lekvrije voorpoten en schone PVs
[afbeelding]

Kan echt net meer hoor. Met zo'n vervuilende tweetakt het mooie landschap vervuilen! :N



















:+ Mooi man, genieten zolang het nog kan! :Y :] :}
 
Tyga Niet. Althans niet bij de versie met de dempers beiden aan de rechterkant.

Bedankt voor jullie reacties :)

Gister middag mijn kuipwerk eraf gehaald en ff de uitlaten erbij gehouden. De 'deuken' zitten precies bij t stepje en schokdemper.
Als ze straks gemonteerd zijn, dan zie je er niks meer van. :)
 
Vanavond de RS even aangetrapt, voor het eerst na de winter. Serieus, drie trappen en ze liep. Niet normaal.
Ik heb nog een paar van die viercilinder viertakt dingen en dat is veel meer drama om die aan te slingeren na de winter.

En ik mik in alle brommers dezelfde brandstof. Voor de winter wel met van die fuel bende, hoe heet dat ook al weer, StarTron ofziets.
 
Ami, zie je bericht en wilde je laten weten dat ik precies hetzelfde had toen ik mijn JL's had besteld! Hoort echt zo.
 
Beste tweetakt liefhebbers.

Mag ik zo vrij zijn mijn persoonlijke mening te geven over de rs 250 op circuit? (vs de zxr 400)
2015 en 2016 deed ik mee in het Belgisch kampioenschap classic evo.

Ik deed mee met een klein budget en een standaard zxr 400. Dit ging vrij goed en op het einde van het seizoen was ik 10e geworden zonder ooit maar eens in de top tien geëindigd te zijn! Overal kruimelpunten meeritsen en op het einde kun je een klein taartje bakken :-)

De motor ging prima, maar ik miste karakter en schwung ! Ooit eens een dremel met variabele snelheid ter hand genomen?
Wel dit is het karakter van een 250/400cc viertakt viercilinder…


Dit jaar overgegaan op een standaard rs 250 met arrow pijpjes als enige “tuning”
Dit jaar ook net mijn eerste wedstrijd achter de rug.
Ik heb reeds 10jaar endurance classic achter de rug heb. Zware +1000cc motoren van ruim +210kg.
250 tweetakt is iets nieuw (500cc tweetakt ken ik een beetje via de race T500 suzuki)
Karakter en geluid waren een heel stuk beter, maar ik vind (nu komen de haren van velen misschien recht naar boven) die motor trager standaard dan een zxr 400 en een vfr 400 (FZR, GSXR en CBR400 twijfel ik nog)
Ik heb de kans gehad om zelf zxr 400 te rijden en nu werd ik voor het eerst vrij makkelijk losgereden op Mettet met standaard VFR/ZXR 400 motoren. Gearing was vrij goed.

Er wordt al snel over 70 pk en 155kg gesproken voor een standaard rs 250, maar dat hebben die dingen nooit.

Mijn zxr 400 had 60pk op het achterwiel. De aprilia voelt niet zo aan.
Ik heb alles uit de kast moeten halen om het grote peleton bij te kunnen houden. 1 Excuus. Het niveau van de andere motoren en de piloten gaat erop vooruit terwijl ik lichtjes vertraag…..Heb meer een endurance mentaliteit dan een sprint karakter.
Ik heb op Mettet mijn ronderecord scherper gezet met 1 sec (met de zxr400 kan ik niet vergelijken helaas want toen was er altijd regen in 2015 en 2016) .
Voorvork is te slap. Naar hyperpro gaan?
Het is een leuke motor, maar voor snelle tijden moet je harder werken dan met 400cc viertakt, want deze zijn standaard vergevingsgezinder en sneller.

Fotos zeggen meet dan tekst
zxr 400
rs 250 +
Nog 2 foto's van mijn geliefde endurance races.
Op een moedige rdlc 350 is er geen tweetakt bij ons...


yvrnhrwdrrvek.jpg

c78ceaixmutpa.jpg

o4kjq9y1r1urq.jpg

hyvwgejbbvitq.jpg

ovxlpmhm0hgpt.jpg


af2bq9rngdbv6.jpg

1akrkvxywolge.jpg


ttqhuwg0rtszz.jpg

onncxvneyh1jx.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tja, als het op vermogen aankomt zou die van jou ook ongeveer 60 pk moeten hebben. De RS is wel wat piekeriger en vaak zit je te harken tussen 2 versnellingen in de wat langzamere bochten. Std 1e versnelling is te kort.
Probeer eens of alles ok is door een lang stuk weg te rijden, ze zou 200km+ moeten rijden.
Zo niet, dan zou ik eerst eens kijken naar de afstelling van de powervalves. Openen ze volledig? Dit kan je alleen testen door de motor 11k rpm te laten draaien, uit te zetten met de dodemansknop en vervolgens door de uitlaatpoort te kijken (dus uitlaten eraf). Check ook even welke sproeiers erin zitten.
 
De appie moet t ook hebben van hoooge bochtensnelheid en heeeel laat en heeeeeeeeeeel weinig remmen.
kijk maar eens naar t joetjoep filmpje van de wedstrijd tussen j whitham en ene c foggarty.
2 weken terug nog op croix de strijd aan gegaan met n 600 en alleen op t rechte stuk was de 600 sneller.
9 juni op herhaling op mettet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan