Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Niemand? 🤗

Dag Allen,

Eind mei rij ik een trackday op Folembray voor het eerst,
en nu was ik op zoek naar wat on board filmpjes van
iemand met een rs250.
Is altijd gemakkelijk voor versnellingen en snelheden te bekijken...
Maar nu vind ik er geen op YouTube daarom vraag ik het hier eens;

Niemand een onboard filmpje van een rs250 op Folembray?

Groeten Sam
 
Niemand? 🤗

Dag Allen,

Eind mei rij ik een trackday op Folembray voor het eerst,
en nu was ik op zoek naar wat on board filmpjes van
iemand met een rs250.
Is altijd gemakkelijk voor versnellingen en snelheden te bekijken...
Maar nu vind ik er geen op YouTube daarom vraag ik het hier eens;

Niemand een onboard filmpje van een rs250 op Folembray?

Groeten Sam

Zo heel veel mensen rijden niet meer op die "ouwe meuk" :)
En dan moet je ook nog maar net iemand hebben die op dat circuit gereden heeft en het ook nog vastgelegd heeft. Ik acht de kans dat je het vind, nagenoeg nihil.
 
Iemand hier een tip waar nieuwe rubbers van luchtfilter>carbs te krijgen?
Huidige kan je iemand mee dood gooien zo hard.

Op cmsnl.com gekeken of ze nog te verkrijgen zijn? Indien ja, dan kun je ze bij je Suzuki of Aprilia dealer bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Ah oké ik dacht dat er hier wel een paar
fervente vrijrijders zaten 🤗

Zitten er hier nog veel vrijrijders met een Aprilia rs 250?

Groeten Sam
 
succes met zoeken. Af en toe nog wel eens op ebay te krijgen(australië)
ik heb nog een paar motorblokken, misschien dat ze daar nog op zitten. Ik zal eens kijken
 
thx
Heb ze idd bij Suzuki dealer kunnen bestellen.

:t

Zo heb ik de laatste tijd ook een hoop onderdelen besteld. Wilde het eerst bij Cmsnl bestellen, maar die rekenen belachelijk hoge verzendprijzen. Dus dan gewoon bij Cmsnl in de database kijken en bij de Suzuki dealer bestellen.
 
Laatst bewerkt:
:t

Zo heb ik de laatste tijd ook een hoop onderdelen besteld. Wilde het eerst bij Cmsnl bestellen, maar die rekenen belachelijk hoge verzendprijzen. Dus dan gewoon bij Cmsnl in de database kijken en bij de Suzuki dealer bestellen.
Scheelt dat ook nog in onderdeelprijs?
 
Scheelt dat ook nog in onderdeelprijs?

Nee. Althans niet voor de nieuwe onderdelen die gewoon nog bij Suzuki beschikbaar zijn. Die prijzen zijn (volgens mij) vastgestelde Suzuki prijzen. En cmsnl hanteert bewust hogere verzendkosten, omdat ze je zo proberen te stimuleren meer onderdelen tegelijk te bestellen. Dan wordt de verzendprijs wel lager. En daarom bestel ik ze gewoon bij de Suzuki dealer.
 
Laatst bewerkt:
Nee. Althans niet voor de nieuwe onderdelen die gewoon nog bij Suzuki beschikbaar zijn. Die prijzen zijn (volgens mij) vastgestelde Suzuki prijzen. En cmsnl hanteert bewust hogere verzendkosten, omdat ze je zo proberen te stimuleren meer onderdelen tegelijk te bestellen. Dan wordt de verzendprijs wel lager. En daarom bestel ik ze gewoon bij de Suzuki dealer.

CMSNL heeft niks meer liggen dan wat Suzuki kan leveren,dus gewoon bij de lokale
dealer bestellen als je verzendkosten wil besparen,voordeel van CMSNL is alleen maar
dat je vanuit je luie stoel kan bestellen,alleen van klassieke Honda,s hebben ze wel onderdelen op voorraad.Ik snap niet dat je hier in Nederland niet gewoon onderdelen online bij de motormerken kan bestellen,in het buitenland kan dat wel.
Voor zover ik weet is het in Nederland alleen bij de Italiaanse merken wel mogelijk.
Nu zijn er onderdelen uitwisselbaar van de RS250 en de RGV,maar kijk uit want
ondanks dat het de zelfde onderdelen zijn kunnen die van Suzuki een stuk duurder zijn,
vergelijk dus eerst de prijzen voordat je iets koopt.
 
Laatst bewerkt:
Heb een leuk voorbeeld: Wiellagers bij Suzuki dealer: E 15,- Gemiddelde internet- en Technische Groothandel prijs voor dezelfde lager: E 5,- :o Laaielichters :Y
 
Heb een leuk voorbeeld: Wiellagers bij Suzuki dealer: E 15,- Gemiddelde internet- en Technische Groothandel prijs voor dezelfde lager: E 5,- :o Laaielichters :Y

Tja ladelichters zijn het zeker,bij sommige onderdelen is het de vraag hoe
ze de prijsstelling ooit bedacht hebben,blijkbaar op de gok met een dobbelsteen,
zelfs bij linker en rechter uitvoeringen van een zelfde onderdeel kan een behoorlijk
verschil in prijs zitten,hoe dat mogelijk is mag Joost weten want er is evenveel
materiaal gebruikt om die delen te maken.
 
O ringen keeringen en lagers kan je makkelijk ergens anders goedkoper krijgen en vaak van betere kwaliteit
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook het idee dat het goedkoper moet kunnen maar mij lukt het nooit de juiste maten enzo te vinden en als je die dan hebt ook nog eens eennlevetencier die alles heeft want anders ben je weer blut door 4x verzendkosten betalen....
 
Ik was eens aan het kijken wat een cilinder tegenwoordig kost bij Aprilia en Suzuki,nou
tegenwoordig kan je die beter bij Suzuki bestellen,bij Aprillia kost die maar liefst 1321,-
bij Suzuki kost de zelfde cilinder minder dan de helft.Vroeger was het andersom,ik heb ooit
een nieuwe cilinder gekocht voor 285,- bij Aprilia ,bij Suzuki was deze toen rond de 450,-.
Dat zal rond 2008 geweest zijn,dan is de prijs bij Aprilia toch flink omhoog geschoten in 10 jaar tijd.Komt zeker omdat meneer Piaggio daar tegenwoordig de scepter zwaait.
 
Laatst bewerkt:
Ik was eens aan het kijken wat een cilinder tegenwoordig kost bij Aprilia en Suzuki,nou
tegenwoordig kan je die beter bij Suzuki bestellen,bij Aprillia kost die maar liefst 1321,-
bij Suzuki kost de zelfde cilinder minder dan de helft.Vroeger was het andersom,ik heb ooit
een nieuwe cilinder gekocht voor 285,- bij Aprilia bij Suzuki was deze toen rond de 450,-.
Dat zal rond 2008 geweest zijn,dan is de prijs bij Aprilia toch flink omhoog geschoten in 10 jaar tijd.Komt zeker omdat meneer Piaggio daar tegenwoordig de scepter zwaait.

Soo.. wat een prijzen B|
 
Ik heb ook het idee dat het goedkoper moet kunnen maar mij lukt het nooit de juiste maten enzo te vinden en als je die dan hebt ook nog eens eennlevetencier die alles heeft want anders ben je weer blut door 4x verzendkosten betalen....

Kom toevallig net terug van de technische groothandel. Kwam er namelijk achter dat hun prijzen niet veel schelen met de online prijzen. De nummers staan gewoon op de wiellagers. Makkelijker kan niet. Maar had voor de zekerheid alle oude onderdelen mee genomen. Het leven kan soms zo simpel zijn.
 
Ik was eens aan het kijken wat een cilinder tegenwoordig kost bij Aprilia en Suzuki,nou
tegenwoordig kan je die beter bij Suzuki bestellen,bij Aprillia kost die maar liefst 1321,-
bij Suzuki kost de zelfde cilinder minder dan de helft.Vroeger was het andersom,ik heb ooit
een nieuwe cilinder gekocht voor 285,- bij Aprilia ,bij Suzuki was deze toen rond de 450,-.
Dat zal rond 2008 geweest zijn,dan is de prijs bij Aprilia toch flink omhoog geschoten in 10 jaar tijd.Komt zeker omdat meneer Piaggio daar tegenwoordig de scepter zwaait.

Holymoly wat een bedragen weer zeg :o En ja Piaggio blinkt sowieso uit in haar service (Not!) Zal mbt de prijzen niet veel anders zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan