Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Mk1 tellers had ik ook nog, maar tellertje ombouwen gaat makkelijker dan de hele kabelboom.

Heb dacht ik nog n mk1 koplamp liggen. zal vlgende week ff kijken. hou even contact hierover.
moet nodig even uitsorteren. net verhuisd.
 
Een klein update van mijn RSje.

Recent een 'gezocht' add geplaatst hier op het forum voor een setje aftermarket uitlaten en dempers omdat ik wat meer geluid wilde dan standaard.
Bij nadere inspectie bleken de bochten van mijn originele set trouwens lelijk ingescheurd thv het flexibele deel dus t werd een moetje zeg maar. *D

Een mede forummer bood me een opknapsetje Arrows aan met DLR kevlar dempers. Hadden onder zijn racer al eens de wereld gekust en dat was te zien... :P Maar ik zag er wel brood in dus het hele spul kwam in een grote doos deze kant op.
r74uva.jpg

2s6lvf4.jpg

Met behulp van een handige collega en de gereedschappen/machines 'bie de baes' was dit het uiteindelijke resultaat:
9qldl0.jpg


Blij mee, geluid is een stuk meer racy geworden en de looks zijn wat mij betreft ook wat beter.

Grtz,fRank
 
Vermoed dat de uitlaten eender zijn maar doordat er wat aan verbouwd moest worden vanwege schuifschade lijken ze wellicht anders. Dempers zijn van DLR trouwens, geen arrows fabrikaat. En ingekort.

Prachtige RS trouwens, kanonne!

Grtz,fRank
 
Toch nog maar eens vragen:

Weet iemand of er bedrijven zijn die de achterbrug en het frame van de RS weer als nieuw kunnen krijgen?
(dus niet overspuiten, of schuren/poetsen waardoor je die overdreven glans krijgt )

Kortom, moet weer origineel worden

Bedankt voor de reacties, mag ook prive
 
Toch nog maar eens vragen:

Weet iemand of er bedrijven zijn die de achterbrug en het frame van de RS weer als nieuw kunnen krijgen?
(dus niet overspuiten, of schuren/poetsen waardoor je die overdreven glans krijgt )

Kortom, moet weer origineel worden

Bedankt voor de reacties, mag ook prive

Jazeker! Evenals Jerryt (wel bekend op MF) heb ik ook goede ervaringen met: Appiers

Op de topics van Jerryt kun je prachtig werk van hem vinden. En ook mijn gepoedercoate velgen kun je hier in het RGV topic terug vinden.
 
ik zal mijn eigen rs250 frame bekijken maar volgens mij kun je het onderste gedeelte stralen voor het ruwe oppervlakte en het bovenste gedeelte polijsten en daarna matte blanke lak op coaten, zo krijg je hetzelfde uitstraling als origineel.
 
Jazeker! Evenals Jerryt (wel bekend op MF) heb ik ook goede ervaringen met: Appiers

Op de topics van Jerryt kun je prachtig werk van hem vinden. En ook mijn gepoedercoate velgen kun je hier in het RGV topic terug vinden.


Bedankt :} , en als het frame nou kleine pitjes heeft van grindschade?
 
Bedankt :} , en als het frame nou kleine pitjes heeft van grindschade?

Dan valt hij niet meer te redden en kun je hem aan mij geven :+
Appiers heeft zich hier inmiddels gemeld. Ik zou zeggen, neem even contact met hem op, hij is de expert.
 
heb het berichtje van PH_F4 al beantwoord maar zal het hier ook neerzetten voor als iemand het ooit in het toekomst nodig heeft.
putjes en lichte krasjes kun je prima oplassen ( zolang ze maar niet te groot/diep zijn ivm met spanning/sterkte van het frame)
na het oplassen weer egaal schuren , dof polijsten en daarna een matte blanke coating erover en je frame is weer zo goed als nieuw.
 
heb het berichtje van PH_F4 al beantwoord maar zal het hier ook neerzetten voor als iemand het ooit in het toekomst nodig heeft.
putjes en lichte krasjes kun je prima oplassen ( zolang ze maar niet te groot/diep zijn ivm met spanning/sterkte van het frame)
na het oplassen weer egaal schuren , dof polijsten en daarna een matte blanke coating erover en je frame is weer zo goed als nieuw.

:t
 
Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van bouten in aluminium? In dit geval wil ik specifiek mijn hugger demonteren, maar 1 bout / schroef kun je draaien wat je wilt. Hij lijkt los te zitten maar komt er niet uit. Lijkt dus defect / dol schroefdraad te zijn. Hoe krijg je dat los?
 
Kan je er voorzichtig iets tussen duwen een schroevendraaier bv, steeds spanning er op houden en dan draaien vaak lukt het dan wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan