Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Een vriend van mij heeft een VJ22 en volgens hem is er geen controle run wanneer je de sleutel op ON zet.

Bedankt voor de bevestiging, Bas :t
Na de filmpjes hierboven kon het al bijna niet anders meer. En inmiddels had Appiers het bevestigd. En ook op het Engelse RGV forum is het bevestigd. We moeten dus ff verder zoeken hoe het kan dat die van mij het wel doet.
 
Ik heb antwoord gekregen op mijn vraag,
David Aenspeck van Suzuki Belgium wist te vertellen dat,
Dit soort sticker in Japan gebruikt werd om aan te tonen dat een bepaalde terugroepactie werd uitgevoerd.
Helaas is de motor te oud om te achterhalen, om welke terugroepactie het ging.
Voila,
Dat weten we ook weer 👌

Google translate :+
 
Bedankt voor de bevestiging, Bas :t
Na de filmpjes hierboven kon het al bijna niet anders meer. En inmiddels had Appiers het bevestigd. En ook op het Engelse RGV forum is het bevestigd. We moeten dus ff verder zoeken hoe het kan dat die van mij het wel doet.
Misschien zit er een VJ21 servo motor op.
 
Laatst bewerkt:
Een vriend van mij heeft een VJ22 en volgens hem is er geen controle run wanneer je de sleutel op ON zet.

Zelf heb een RGV uit 1993 en met de originele power valve aansturing, gaat de servo motor even heen en weer. Op dit moment heb ik een Zeeltronic en deze doet dat ook.
 
Gister heb ik de veer van mijn schokdemper gemeten. Ik wilde de spring rate weten, maar deze kon ik zo snel niet vinden. De lengte van de veer (onbelast) is 196 mm. Bij een lengte van 186 mm gaf de weegschaal 59 kg aan. Bij een lengte van 176 mm gaf die 123 kg aan. Dus komt het neer op een liniaire veer van 6 kg/mm (op de meetfouten na waarschijnlijk)

Nu zag ik dat de preload van mijn schokdemper 108 kg was, dus onbelast gemonteerd een lengte van 178 mm. Dit lijkt me wat veel, wat denken jullie?
Zelf weeg ik met pak, helm, laarzen, etc. 81 kg.
 
Zelf heb een RGV uit 1993 en met de originele power valve aansturing, gaat de servo motor even heen en weer. Op dit moment heb ik een Zeeltronic en deze doet dat ook.
Hij heeft het gisteren geprobeerd en bij hem gebeurt er dus niks.......
 
Zelf heb een RGV uit 1993 en met de originele power valve aansturing, gaat de servo motor even heen en weer. Op dit moment heb ik een Zeeltronic en deze doet dat ook.
Mijn Ignitech doet dat ook. En volgens mij stond er ook iets in de handleiding dat dit net zo was als standaard. Maar ik heb dan ook een RS en geen RGV.
 
Zomaar even een reactie. Normaal heb ik nogal wat "bedenkingen" over de kwaliteit van die Italiaanse bende, maar dit jaar heb ik met mijn Japanner (wel 28 jaar oud, dat dan weer wel) een aanlopende rem en een verbrande dynamo gehad. Aldus heb ik de meeste kilometers afgelegd op de Aprilia... en wat denk je, helemaal niks geen gedoe. Gewoon aantrappen, lopen en rijden.
Wel twee lekkende voorpoten, maar die zijn nog nooit dicht geweest. |(

Normaal is het altijd de vraag wat ik ga meemaken onderweg, met deze Italiaanse schone, maar nu even niks te mekkeren. Toch wel het vermelden waard :t
 
het scheelt dat onder die italiaan een blok uit een japanner zit ;)
op de rs hoort het niet dat je een controle run hebt op de powervalve's.
 
Wel komisch iedereen zegt hier wat anders over die controle run ......... er zit totaal geen lijn meer in.
 
op de rs250 weet ik zeker dat het niet moet , dan klopt je stroom aansluiting niet.
op de rgv weet ik het niet 100% zeker omdat ik nog geen rgv heb.
 
Een paar posts hierboven zegt Gert dat het volgens hem wel zo is bij een RS.....ook bij de RGV antwoorden doet hij het bij de 1 wel en bij de ander weer niet.....
 
Wel komisch iedereen zegt hier wat anders over die controle run ......... er zit totaal geen lijn meer in.

Voor
Wel komisch iedereen zegt hier wat anders over die controle run ......... er zit totaal geen lijn meer in.

Ja typisch he? Volgens mij was het inmiddels duidelijk. Maar nogmaals: Bij een VJ21 hoort de servo motor wel te lopen. Bij een VJ22 en RS niet. Behalve bij een Zeeltronic ecu. Daar kun je het aanzetten.

Ik zal dus moeten zoeken waarom hij bij mijn standaard ecu wel loopt.
 
Bij mijn MK2 RS word t er ook een run gedaan, onafhankelijk of ik de ignitech aansluit

Dan schiet mij maar lek. Misschien moeten we er dan niet zo'n punt van maken en is het niet erg als hij dat doet. Maar vaag is het wel dat hij het bij de ene dan wel doet en bij de andere niet.
 
Bij mij hoor je bij bet contact zetten duidelijk een geluid maar het lijkt niet de servomotor. Die zie ik in ieder geval niet bwegen. Klinkt meer net als een brandstof pomp zegmaar, maar die zit er niet op. Heb ook geen zin om er een kuip af te slopen nu.
 
Bij mij hoor je bij bet contact zetten duidelijk een geluid maar het lijkt niet de servomotor. Die zie ik in ieder geval niet bwegen. Klinkt meer net als een brandstof pomp zegmaar, maar die zit er niet op. Heb ook geen zin om er een kuip af te slopen nu.

is het niet de dashbord ?O-)

mijn rs250 maakt ook wel geluid maar dat komt puur van de dashbord en zeker niet van de pv's
 
Lijkt vanonder de tank te komen. Prrrrr.
Ik dacht altijd dat dit de servomotor was. Ik zie hem alleen zo snel niet bewegen. Maar ik vind het niet belangrijk genoeg om de tank of kuip eraf te halen:)
Heb overigens een van de laatste Rgv 250s geproduceerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan