Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Er op zitten in de woonkamer en jengkedengkedeng zeggen....

DE manier om ze heel te houden,en kost weinig benzine,aan de andere kant heel je huis volzetten met heerlijke ricinus 2 takt lucht kan
ook aangenaam zijn.:9~:Y
depositphotos_187017972-stock-video-male-students-chilling-on-the.jpg
 
Bij de GT van mij ook nog steeds, de buurman kwam er een keer aangerend omdat hij dacht dat er brand was......
 
Die van mij rende met zijn vrouw naar binnen als ze in de tuin zaten en de wind net hun richting opstond})
Hij had vroeger ook een GT gehad en was dus wat begrijpelijker.:Y
 
_O- Er reden ook een keer een paar fietsers achter me toen ik net wegreed, die zaten aardig afkeurend te wapperen met hun handen voor de neus.
 
Dat met de brandweer enzo zal bij mij waarschijnlijk minder worden. Ik heb nu Triboron als smering. Dan komt de brandweer niet meer langs.

Niemand heeft meer een achter spatbord liggen voor een RGV 22?
 
_O- Er reden ook een keer een paar fietsers achter me toen ik net wegreed, die zaten aardig afkeurend te wapperen met hun handen voor de neus.

Ja dat herken ik ook,ooit zo een hele club Solex rijders in duisternis gehuld:Y,dat waren verhuur brommertjes en vaak vrij grote groepen
die soms lelijk in de weg reden:(,dus ik dacht haha dat zijn 2 takt liefhebbers*O* laat ik die eens trakteren*O*,dus een kleine 100 meter
van te voren de choke van de GT opengetrokken en volgas er langs,ik keek in mijn spiegel en zag heel de Solex club niet meer
van de rook,een beetje te erg voor het mooie:$,maar ja het kwaad was al geschiet,ze hebben iedergeval een lekkere volle neus 2 takt
kunnen opsnuiven:9~.:Y:W
 
RH motors. Roelof Heide, gruwelijk wat n ellende. Ik heb me er vies in vergist. TIP breng je kruiwagen er nog niet naar toe..

Zelf beëdigd specialist is het.

Persoonlijk had ik m nog wel hoog. Heb er mn Chesterfield naar toe gebracht om af te laten stellen. Bleek dat 1 zuiger stuk was en de 1 PV. Na ja, dan doe maar nieuw, hoe moeilijk is het tenslotte. Was druk met t werk, dacht gun me de luxe een specialist. Had ik beter niet kunnen doen.

Na t warm draaien met 2 nieuwe zuigers bleek dat de pakking tussen het krukas carter lek was. Kwam vaak voor zei die, dacht nog als dat zo is pak je dat er direct bij. (?) Lag aan mij want had t niet gemeld, vond t wel raar maar goed, zocht er nog niet wat achter.
m.a.w. het blok moest er weer uit. Krukas bleek ook gammel, hup, nieuwe erin. Zuigers er weer in enz enz.
Heeft de moeite genomen om m in te rijden op de bank. Bracht mooi vermogen, 66pk ahw. gemeten.

Ik helemaal blij! Donderdags opgehaald, zondag vlammen. Knapt eerst de koppelingskabel uit t hendeltje, verkeerd om gemonteerd. oh. oh slecht signaal.
Na 30 kilometer kon ik schoonvader bellen om een bus op de zaak op te halen. Totale vastloper op de staande cilinder.

Ik die sukkel gebeld, motor maandags langsgebracht, zeg maar wanneer ie weer klaar is. Want ik heb immer betaald voor n goede motor.
Heeft de kans gehad om z`n fouten te herstellen, waarschijnlijk nog in de marge.
MAAARRRRRR Ik heb werkelijk nog nooit zoveel smoezen gehoord. 1 ding bleef duidelijk, t lag niet aan hem. (gietfout in zuiger, stationair sproeier dicht en zo nog meer kolder)
Uiteindelijk lag natuurlijk aan mij, ik was geen 2 takt waardig, ik snapte het niet, had m overduidelijk niet warm laten lopen direct volgas, etc etc.

Heb de RS nu 14 jaar, 2 x zelf klaar gemaakt, circuit gereden etc etc. Trouwens ook 7 seizoenen nationale enduro gereden met n 250 2takt KTM zonder uit te vallen met mechanische pech. Ik deed m`n eigen revisies. Trek ff n conclusie.

Ik mocht de motor ophalen onder voorwaarden: of (grof) betalen voor de reparatie of een document tekenen dat ik m vrijwaarde van aanspraak.
Keerl is echt helemaal gek!

Heb de motor opgehaald, natuurlijk zonder te tekenen.

Blokje ligt inmiddels op de werkbank. Heb 2 andere cilinders (heb nog wel wat voorraad) nieuw laten nicasilen met nieuwe zuigers.

Op de motor en t blok zijn te zien: tyrips tyrips tyrips tyrips, vloeibare pakking, pasvlakken niet schoon, mengolie leiding met n tyripje vastgezet, oude pakking hergebruikt. En als toppunt: draad dol int carter wordt opgelost met een langere bout met moertje scheef erachter. Specialisten werk!

In een cilinder kun je zien dat de uitlaatpoort stijl niet of, gedeeltelijk niet, terug ligt. Deze ligt gelijk aan de cilinderwand. Is ook te zien aan de zuiger dat ie over deze rand heeft gelopen. De poorten zijn ook niet nabewerkt, erg grof en brokkelig, dit is ook op de zwarte coating van de zuiger te zien. Zo zal ook de staande cilinder kapot zijn gelopen, nicasil eruit gesleten, toen de zuiger te warm etc etc. op die plek is de zuiger gaan smelten, rand van de zuiger veer af gedrukt, bam vast.

Kijk en huiver.

Hoe loopt dit af? cilindertjes komen eerstdaags terug, krukas wordt gebalanceerd, heb nieuwe pakkingen gekocht (hehehe), VHM binnenkop is besteld, heb voor enige centen wat slangklemmen besteld, zit nu n helicoil int carter.

Zal binnenkort ff wat foto`s van de opbouw erop zetten. Het hardst baal ik ervan dat ik iemand een motor heb toevertrouwd waar ik op gesteld ben en dat er zo mee om wordt gegaan. De misselijke reacties maken me echt wit heet. Heb hem aansprakelijk gesteld voor de schade en ben nog in overweging op juridische stappen. Al vraag ik me af wat het gewin zal zijn. Kale kip & plukken je weet wel, dat verhaal.

Wat een doffe ellende....


1381055
1381056
1381057
 
Ik ben wel blij met hem. Jaren geleden een RGV gekocht met volgens hem grote schade aan de versnellingsbak. Ding voor weinig geld opgehaald en er bleek slechts 1 lager speling te vertonen..
Ik klaag dus echt niet over hem :)
 
Ik ben wel blij met hem. Jaren geleden een RGV gekocht met volgens hem grote schade aan de versnellingsbak. Ding voor weinig geld opgehaald en er bleek slechts 1 lager speling te vertonen..
Ik klaag dus echt niet over hem :)

Goed voor jou! Niet te min, een foute diagnose. Pas er mee op, kan zo maar zijn dat hij belt dat er alsnog geld bij moet omdat t mee viel. :P
 
RH motors. Roelof Heide, gruwelijk wat n ellende. Ik heb me er vies in vergist. TIP breng je kruiwagen er nog niet naar toe..

Zelf beëdigd specialist is het.

Persoonlijk had ik m nog wel hoog. Heb er mn Chesterfield naar toe gebracht om af te laten stellen. Bleek dat 1 zuiger stuk was en de 1 PV. Na ja, dan doe maar nieuw, hoe moeilijk is het tenslotte. Was druk met t werk, dacht gun me de luxe een specialist. Had ik beter niet kunnen doen.

Na t warm draaien met 2 nieuwe zuigers bleek dat de pakking tussen het krukas carter lek was. Kwam vaak voor zei die, dacht nog als dat zo is pak je dat er direct bij. (?) Lag aan mij want had t niet gemeld, vond t wel raar maar goed, zocht er nog niet wat achter.
m.a.w. het blok moest er weer uit. Krukas bleek ook gammel, hup, nieuwe erin. Zuigers er weer in enz enz.
Heeft de moeite genomen om m in te rijden op de bank. Bracht mooi vermogen, 66pk ahw. gemeten.

Ik helemaal blij! Donderdags opgehaald, zondag vlammen. Knapt eerst de koppelingskabel uit t hendeltje, verkeerd om gemonteerd. oh. oh slecht signaal.
Na 30 kilometer kon ik schoonvader bellen om een bus op de zaak op te halen. Totale vastloper op de staande cilinder.

Ik die sukkel gebeld, motor maandags langsgebracht, zeg maar wanneer ie weer klaar is. Want ik heb immer betaald voor n goede motor.
Heeft de kans gehad om z`n fouten te herstellen, waarschijnlijk nog in de marge.
MAAARRRRRR Ik heb werkelijk nog nooit zoveel smoezen gehoord. 1 ding bleef duidelijk, t lag niet aan hem. (gietfout in zuiger, stationair sproeier dicht en zo nog meer kolder)
Uiteindelijk lag natuurlijk aan mij, ik was geen 2 takt waardig, ik snapte het niet, had m overduidelijk niet warm laten lopen direct volgas, etc etc.

Heb de RS nu 14 jaar, 2 x zelf klaar gemaakt, circuit gereden etc etc. Trouwens ook 7 seizoenen nationale enduro gereden met n 250 2takt KTM zonder uit te vallen met mechanische pech. Ik deed m`n eigen revisies. Trek ff n conclusie.

Ik mocht de motor ophalen onder voorwaarden: of (grof) betalen voor de reparatie of een document tekenen dat ik m vrijwaarde van aanspraak.
Keerl is echt helemaal gek!

Heb de motor opgehaald, natuurlijk zonder te tekenen.

Blokje ligt inmiddels op de werkbank. Heb 2 andere cilinders (heb nog wel wat voorraad) nieuw laten nicasilen met nieuwe zuigers.

Op de motor en t blok zijn te zien: tyrips tyrips tyrips tyrips, vloeibare pakking, pasvlakken niet schoon, mengolie leiding met n tyripje vastgezet, oude pakking hergebruikt. En als toppunt: draad dol int carter wordt opgelost met een langere bout met moertje scheef erachter. Specialisten werk!

In een cilinder kun je zien dat de uitlaatpoort stijl niet of, gedeeltelijk niet, terug ligt. Deze ligt gelijk aan de cilinderwand. Is ook te zien aan de zuiger dat ie over deze rand heeft gelopen. De poorten zijn ook niet nabewerkt, erg grof en brokkelig, dit is ook op de zwarte coating van de zuiger te zien. Zo zal ook de staande cilinder kapot zijn gelopen, nicasil eruit gesleten, toen de zuiger te warm etc etc. op die plek is de zuiger gaan smelten, rand van de zuiger veer af gedrukt, bam vast.

Kijk en huiver.

Hoe loopt dit af? cilindertjes komen eerstdaags terug, krukas wordt gebalanceerd, heb nieuwe pakkingen gekocht (hehehe), VHM binnenkop is besteld, heb voor enige centen wat slangklemmen besteld, zit nu n helicoil int carter.

Zal binnenkort ff wat foto`s van de opbouw erop zetten. Het hardst baal ik ervan dat ik iemand een motor heb toevertrouwd waar ik op gesteld ben en dat er zo mee om wordt gegaan. De misselijke reacties maken me echt wit heet. Heb hem aansprakelijk gesteld voor de schade en ben nog in overweging op juridische stappen. Al vraag ik me af wat het gewin zal zijn. Kale kip & plukken je weet wel, dat verhaal.

Wat een doffe ellende....


Bekijk bijlage 1381055Bekijk bijlage 1381056Bekijk bijlage 1381057

Triest om te lezen en te concluderen dat hij met meerdere tweetakt liefhebbers zo om gaat. Met jou erbij geteld staat de teller nu op 5 van mensen waarvan ik weet dat hij ze zo behandeld heeft. En dan zal men zeggen, 5 dat is toch niet zoveel? Maar van hoeveel mensen weten we het niet? Tevens staat zijn gastboek vol met alleen maar positieve reacties. En dat stinkt sowieso. Blijkbaar zijn wij tweetaktliefhebbers te braaf.

Feiten over de RGV250 die ik bij hem kocht:

-De carburateurs zouden ultrasoon door hem gereinigd zijn. Dat zet hij overigens standaard in zijn advertentieteksten. Ik kan foto's laten zien waaruit blijkt dat de carburateurs compleet vergomd zijn.
-Voor bij de ophanging van de voorpoten zijn nokjes afgebroken. En het vermoeden bestaat dat er daardoor meer met de voorpoten aan de hand is.
-Bij demontage bleek 1 van de motorophangsteunen gewoonweg te ontbreken. Deze zijn ook nog eens niet meer te leveren door Suzuki.

Punt 2 heb ik proberen te reclameren, met alle gevolgen van dien. Hij was niet in gebreke, maar ik moest me diep schamen, dat ik het lef had om dat te beweren, aldus meneer Heide. Voorgesteld om met de motor langs te komen zodat we er samen naar kunnen kijken om samen een oplossing te zoeken. Hier stond hij niet voor open. Hij zou wel voor me op zoek gaan naar andere voorpoten voor me. Volgens mij is hij nog steeds aan het zoeken, want het blijft angstvallig stil.

Ik stel voor om een RH Motoren fanclub op te richten :X
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in het verleden mijn RS cilinder laten nicasilen en de uitlaatpoort stijl is toen voor het nicasilen een stuk terug geslepen,geen warmloper meer gehad.
Ik liet vroeger al het revisie werk door Stolk Motorenrevisie doen,helaas is die er ook mee gestopt,weer een vakman minder.
Buiten zaken zoals krukas revisie deed ik alles zelf aan 2 takten,het is geen rocket science ,met een wph boek kom je een heel eind.
Wat RH betreft hoor en lees ik weinig positiefs,de man dook alweer jaren geleden ineens op als verkoper en waarschijnlijk zelf benoemd specialist,
weet ook geen achtergrond van hem,het zal wel een uit de hand gelopen hobby zijn en dacht waarschijnlijk daar genoeg verstand van te hebben om het
professioneel te kunnen gaan doen,maar blijkbaar wil dat professionele gedeelte nog niet lukken.Nou was het vroeger niet veel anders,de meeste
gewone motorzaken moest je een 2takt echt niet heen brengen,en dat is nu nog erger geworden,het is zo goed als alleen maar 4 takt waar men aan
kan en wil werken,ik denk dat alleen nog crosszaken de kennis in huis hebben van 2 takten en een aantal ex wegrace coureurs en monteurs daar van,
al zijn er daar ook al het nodige van verdwenen of gestopt.Dus zelf leren sleutelen is wel aan te raden.
 
Aiai... ik heb wel wat aangeslingerd door de motor zaak te noemen 🤐😊
Het lijkt mij niet dat hij het nog lang vol zal houden op deze manier.... zo groot is dat wereldje niet.
 
Triest om te lezen en te concluderen dat hij met meerdere tweetakt liefhebbers zo om gaat. Met jou erbij geteld staat de teller nu op 5 van mensen waarvan ik weet dat hij ze zo behandeld heeft. En dan zal men zeggen, 5 dat is toch niet zoveel? Maar van hoeveel mensen weten we het niet? Tevens staat zijn gastboek vol met alleen maar positieve reacties. En dat stinkt sowieso. Blijkbaar zijn wij tweetaktliefhebbers te braaf.

Feiten over de RGV250 die ik bij hem kocht:

-De carburateurs zouden ultrasoon door hem gereinigd zijn. Dat zet hij overigens standaard in zijn advertentieteksten. Ik kan foto's laten zien waaruit blijkt dat de carburateurs compleet vergomd zijn.
-Voor bij de ophanging van de voorpoten zijn nokjes afgebroken. En het vermoeden bestaat dat er daardoor meer met de voorpoten aan de hand is.
-Bij demontage bleek 1 van de motorophangsteunen gewoonweg te ontbreken. Deze zijn ook nog eens niet meer te leveren door Suzuki.

Punt 2 heb ik proberen te reclameren, met alle gevolgen van dien. Hij was niet in gebreke, maar ik moest me diep schamen, dat ik het lef had om dat te beweren, aldus meneer Heide. Voorgesteld om met de motor langs te komen zodat we er samen naar kunnen kijken om samen een oplossing te zoeken. Hier stond hij niet voor open. Hij zou wel voor me op zoek gaan naar andere voorpoten voor me. Volgens mij is hij nog steeds aan het zoeken, want het blijft angstvallig stil.

Ik stel voor om een RH Motoren fanclub op te richten :X
Mocht je er nog 1 zoeken, Kennisgeving voor omleiding
 
Overal gaan dingen mis. Degene die t ontkend liegt. Met t oplossen laat je je kracht zien. In dit geval was t vrij eenvoudig. Kleine site maken met alle euvel en recensies erop? Paar euro adwords er tegen aan. Dat zal helpen toch? 😆
 

Ja thanks, Paul. Wat dat betreft al veel gehad aan het feit dat jij en anderen hier mee zoeken. Dat waardeer ik echt. En ik heb hem daar ook vorig jaar al besteld. Uiteindelijk is bijna alles op te lossen :t

Het gaat mij er in dit geval om dat een zogenaamde specialist een motorfiets aflevert met een missende motorbloksteun. Dat zegt genoeg, toch?
 
Ik kan zo nog wel 2 zaken opnoemen die niet serieus met de brommers omgaan als het gaat om serieus afstelwerk.
1 beweerde dat ie perfect afgesteld was. gevolg 1,5 rondjes assen en n vastnaaier. oftewel te arm
1 beweerde 10 pk er bij door het luchtfilter te ontdoen vh binnenschot:+:+. net op tijd de boel weer terug gefixt.

vrot tegenwoordig de boel zelf wel in mekaar.
ga ook geen namen noemen.

Kwam vroeger wel bij MWS almere ook omdat hij zelf met 2takten geraced had.
Ga binnenkort wel ff naar dila brommershop in purmerend voor n vermogensmeting.
 
Michiel van mws is weinig mis mee. Ben ik ook een paar x geweest toen ik nog in Almere woonde. Dat is echt wel iemand met verstand van techniek. 👍
 
Aiai... ik heb wel wat aangeslingerd door de motor zaak te noemen 🤐😊
Het lijkt mij niet dat hij het nog lang vol zal houden op deze manier.... zo groot is dat wereldje niet.

Het zal een keer ophouden omdat de generaties na ons geen 2t meer (willen) rijden en de generatie die dat wel doet hem wel links laat liggen. Maaaaar, hij heeft vaak leuke dingen te koop. Enige wat je dan krijgt is dat mensen het toch willen hebben maar hopelijk nóg beter opletten bij wat ze kopen.

Overal gaan dingen mis. Degene die t ontkend liegt. Met t oplossen laat je je kracht zien. In dit geval was t vrij eenvoudig. Kleine site maken met alle euvel en recensies erop? Paar euro adwords er tegen aan. Dat zal helpen toch? 😆

100%

Ik kan zo nog wel 2 zaken opnoemen die niet serieus met de brommers omgaan als het gaat om serieus afstelwerk.
1 beweerde dat ie perfect afgesteld was. gevolg 1,5 rondjes assen en n vastnaaier. oftewel te arm
1 beweerde 10 pk er bij door het luchtfilter te ontdoen vh binnenschot:+:+. net op tijd de boel weer terug gefixt.

vrot tegenwoordig de boel zelf wel in mekaar.
ga ook geen namen noemen.

Kwam vroeger wel bij MWS almere ook omdat hij zelf met 2takten geraced had.
Ga binnenkort wel ff naar dila brommershop in purmerend voor n vermogensmeting.

Ik denk dat je juist wel namen zou moeten noemen. Vind dat voor de OP niet verkeerd.
2t zaak en wie er positieve/negatieve ervaringen heeft. Krijg je een heel eerlijk beeld.


Overigens ga ik naar PS Tuning (Pieter Schmid). Qua klantservice/contact misschien niet de beste maar weet wel wat hij doet tot nu toe in mijn ervaring en dan neem ik het "nadeel" voor lief.
 
Terug
Bovenaan Onderaan