Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Vandaag de carburateurs van de rs ultrasoon gereinigd, helaas zijn wel beide slangen met de sproeier erin gesneuveld.
Kan ik deze sproeier gewoon overzetten naar een slang met dezelfde maten?
Heeft iemand zoiets al eens gedaan?
Anders kan ik ze bij ttw nieuw bestellen maar dat duurt even.
 
Vandaag de carburateurs van de rs ultrasoon gereinigd, helaas zijn wel beide slangen met de sproeier erin gesneuveld.
Kan ik deze sproeier gewoon overzetten naar een slang met dezelfde maten?
Heeft iemand zoiets al eens gedaan?
Anders kan ik ze bij ttw nieuw bestellen maar dat duurt even.
Wat bedoel je met die "slangen" met de sproeier erin? En wat is er gebeurd, waardoor ze zijn gesneuveld?
 
Vandaag de carburateurs van de rs ultrasoon gereinigd, helaas zijn wel beide slangen met de sproeier erin gesneuveld.
Kan ik deze sproeier gewoon overzetten naar een slang met dezelfde maten?
Heeft iemand zoiets al eens gedaan?
Anders kan ik ze bij ttw nieuw bestellen maar dat duurt even.
Welke slang met een sproeier er in?
Ik heb geen slang met een sproeier daar in....
Heb je een foto?
 
Ze noemen die pwj2, powerjet 2, zit in de slang tussen je vlotterbak en de carburateur.
Beide zijn op dezelfde manier gesneuveld, ze zaten zo vast dat ze bij het demonteren beschadigd zijn. Waarschijnlijk nooit los geweest vanaf 1996.
 
Ze noemen die pwj2, powerjet 2, zit in de slang tussen je vlotterbak en de carburateur.
Beide zijn op dezelfde manier gesneuveld, ze zaten zo vast dat ze bij het demonteren beschadigd zijn. Waarschijnlijk nooit los geweest vanaf 1996.
Ik snap nu welke slang je bedoelt. Alleen zit hier geen sproeier in. Wel zit er een "power jet" in de vlotterbak zelf.
Bedoel je misschien dat "metalen buisje" waar het slangetje op zit?
 
Deze dus, denk ik, geen idee (meer) of daar wat in zit?

carblinks.jpg
 
In deze slang zit naast benzine helemaal niks!!!!
Enkelt onder in de vlotterbakken zit een power jet sproeier...
Uit mijn hoofd dacht ik maat 35 of 55
Zijn wel erg belangrijk om schoon te houden, klein sproeiertje maar wel van groot belang(vastlopers en vermogensverlies). De zwarte en andere slangen kan je door ieder benzinebestendige slang van de zelfde diameter vervangen.
Als je twijfelt over de maat sproeier kan ik even kijken in de wphb wat die aan geeft (standaard)👍

Ook een tip, vergroot de stationair sproeier. Ook daarvoor kan ik opzoeken welke ik heb. Laat maar even horen als je dat wilt weten.
Greetz
 
Ze noemen die pwj2, powerjet 2, zit in de slang tussen je vlotterbak en de carburateur.
Beide zijn op dezelfde manier gesneuveld, ze zaten zo vast dat ze bij het demonteren beschadigd zijn. Waarschijnlijk nooit los geweest vanaf 1996.
Nooit los geweest????
Elk jaar zou je de carb even moeten controleren naar mijn mening... en anders 1x per 2 jaar....
Tenmiste als je geeb vastlopers wilt.
Dus die zijn er vaak zat afgeweest, alleen ooit is het een keertje klaar met zo slangetje
 
Of het is bij jou niet origineel of je hebt niet goed gekeken. Er zit wel degelijk een sproeier in, bij de foto van Gert zie je de verdikking in de slang ook onderaan.

Zie ook: RGV Carb Hose pwj2, The Tuning Works

Carburateur na reinigen en slang met verdikking.
 

Bijlagen

  • IMG_20190614_075026.jpg
    IMG_20190614_075026.jpg
    82,6 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20190616_162949.jpg
    IMG_20190616_162949.jpg
    151,1 KB · Weergaven: 14
Of het is bij jou niet origineel of je hebt niet goed gekeken. Er zit wel degelijk een sproeier in, bij de foto van Gert zie je de verdikking in de slang ook onderaan.

Zie ook: RGV Carb Hose pwj2, The Tuning Works

Carburateur na reinigen en slang met verdikking.
Een sproeier in een slang die naar een sproeier gaat. Ik denk dat je even moet nadenken of dat zo logisch is🤣🤣🤣
Oja, ik heb hele goede ogen, dus ik vind het een beetje ongepast om te suggereren dat ik niet goed heb gekeken. Als jij het zo goed weet, zorg dat je dan ook weet wat je zegt.
Dus een verdikking in de slang is een sproeier (helderziend???)🤔, eerder een randje van het pijpje waar je de slang op steekt.
Als jij (heel knap) een sproeier in de slang hebt zitten, dan zou ik maar eens afvragen hoe orgeneel die van jouw is......

Nou Ger,
Laten we met feiten komen. Ik heb voor jou twee foto's er bij gedaan. Enkelt een metalen klemmetje over de slang zou het gene kunnen zijn wat je mist.
Nr 14 is 1 van de power jets,
Ene kant is 35 andere kant is 55.
Ger, als je geen werkplaatshandboek hebt, dan kan ik jou daarin voorzien. Kan je alles in detail terug vinden.

Groetjes,
Motor maatje
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190616-225044_Drive.jpg
    Screenshot_20190616-225044_Drive.jpg
    81,6 KB · Weergaven: 11
  • Screenshot_20190616-225112_Drive.jpg
    Screenshot_20190616-225112_Drive.jpg
    73,6 KB · Weergaven: 15
Oja, er mag misschien wel rookie bij mijn account staan, maar misschien ben ik wel een specialist op het gebiedt van 2takt/ techniek ...ik weet het niet, maar ik suggereer zomaar iets 👍.
Fijne avond motor maatjes
Beste 2 takt specialist,er zit wel degelijk een sproeier in die slang,dat is de pwj2 in de vlotterbak zit de pwj1,
en ja dat is origineel af de fabriek zo,dus voortaan toch maar niet te snel pronken als zijnde een zelf benoemde 2 takt specialist. ;)
 
Laatst bewerkt:
Beste 2 takt specialist, je zit er compleet naast er zit wel degelijk een sproeier in die slang,dat is de pwj2 in de vlotterbak zit de pwj1,
en ja dat is origineel af de fabriek zo,dus voortaan toch maar niet te snel pronken als zijnde een zelf benoemde 2 takt specialist. ;)
Daar ben ik het niet mee eens,
Beide powerjets zitten in de vlotterbak... uit mij. Hoofd: links 35 pwj en 270 hoofd en rechts 55 pwj en 280 hoofd. Zijn iig de standaard maten die ook vaak nog gebruikt worden met een vervangende uitlaat.
Waarom in hemelsnaam zouden ze een sproeier in een slang drukken???? En al helemaal: waarom zouden er twee sproeiers achter elkaar zitten(er hoort gegarandeerd in beide vlotterbak een pwj te zitten.......????
Sorry maar kom eerst maar eens met bewijs, ik heb namelijk afgelopen winter nog een 250 compleet gereviseerd en getuned, en 2 weken geleden nog de carbs er af gehad....
Laat maar eens zien in een werkplaatshandboek / onderdelenboek dat er IN de slang een sproeier zit.
Man man man wat kunnen sommige mensen uit hun nek lullen.
Sorry maar ik heb getracht om correct te blijven. Dit keer niet gelukt🤣
 
Daar ben ik het niet mee eens,
Beide powerjets zitten in de vlotterbak... uit mij. Hoofd: links 35 pwj en 270 hoofd en rechts 55 pwj en 280 hoofd. Zijn iig de standaard maten die ook vaak nog gebruikt worden met een vervangende uitlaat.
Waarom in hemelsnaam zouden ze een sproeier in een slang drukken???? En al helemaal: waarom zouden er twee sproeiers achter elkaar zitten(er hoort gegarandeerd in beide vlotterbak een pwj te zitten.......????
Sorry maar kom eerst maar eens met bewijs, ik heb namelijk afgelopen winter nog een 250 compleet gereviseerd en getuned, en 2 weken geleden nog de carbs er af gehad....
Laat maar eens zien in een werkplaatshandboek / onderdelenboek dat er IN de slang een sproeier zit.
Man man man wat kunnen sommige mensen uit hun nek lullen.
Sorry maar ik heb getracht om correct te blijven. Dit keer niet gelukt🤣
Het bewijs,
The tube in question has a jet inserted inside it, so check before throwing away.
 
Oke, een goed onderzoek word pas betrouwbaar als je informatie kan vergelijken uit meerdere bronnen, genaamd triangulatie.
Bij deze de bron cmsnl.com leverancier van rgv 250, dus het zelfde blok en carbs.
Ook hier is geen mysterieuze dubbele acher elkaar zittende sproeier te bekennen. Dus het wphb, onderdelen bestellijst van appie en cmsnl.com plus ik zei de gek hebben het allemaal verkeerd.
Heel bijzonder dan.
Waar jij mee komt is van een of andere blog.
Erg leuk, maar hoe betrouwbaar is dat en hoe zeker weet jij als daar wel een sproeier in zou zitten of dat niet (niet Orgeneel)prutswerk is geweest.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190617-004022_Chrome.jpg
    Screenshot_20190617-004022_Chrome.jpg
    91,6 KB · Weergaven: 7
  • Screenshot_20190617-004004_Chrome.jpg
    Screenshot_20190617-004004_Chrome.jpg
    54,9 KB · Weergaven: 5
Beste 2 takt specialist,er zit wel degelijk een sproeier in die slang,dat is de pwj2 in de vlotterbak zit de pwj1,
en ja dat is origineel af de fabriek zo,dus voortaan toch maar niet te snel pronken als zijnde een zelf benoemde 2 takt specialist. ;)
Pwj 1 en 2 is enkelt de linker en rechter
Ik mag hopen dat die beweren dat er in de slang een sproeier behoort te zitten, het onderhoud niet zelf uitvoeren......
 
Pwj 1 en 2 is enkelt de linker en rechter
Ik mag hopen dat die beweren dat er in de slang een sproeier behoort te zitten, het onderhoud niet zelf uitvoeren......
Nee dat is gewoon origineel zo,waarom er 2 sproeiers inzitten geen idee,maar zou te maken kunnen hebben met de
lengte van de slang dat ze zo een extra venturie effect proberen te creëren.
Maar speciaal voor jou nog maar een foto waarin onder A je de sproeier ziet zitten,
dat korte stukje slang kost bij Suzuki ook 10,- en dat komt door die sproeier.
Al ik het mij goed herinner heeft de RD350 met powerjet carbs dat ook,daar kost het slangetje zelfs 20,-
1402086
 
Laatst bewerkt:
Nee dat is gewoon origineel zo,waarom er 2 sproeiers inzitten geen idee,maar zou te maken kunnen hebben met de
lengte van de ....Al ik het mij goed herinner heeft de RD350 met powerjet carbs dat ook,daar kost het slangetje zelfs 20,-

In eerste instantie wist ik niet welk slangetje werd bedoeld, dat werd me later wel duidelijk.
Zelf heb ik het slangetje nooit echt open gemaakt, dus weet ik niet of hier een sproeier inzit.

Ik heb ik mijn WPHB gekeken, maar kon ik daar niks over vinden. Wil niet zeggen, dat er niks over in staat natuurlijk ;)
Even aangenomen dat er wel een sproeier inzit, dan snap ik de werking alleen niet helemaal.
Maar goed, wel leerzaam dit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan