Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Hier wordt die benoemd in het originele handboek van de RS. :W

Maargoed, de vraag was dus of de sproeiers overgezet kunnen worden naar een andere slang, niet of ze er uberhaupt in zitten, want dat zitten ze.
 

Bijlagen

  • 1560762600032-1000911912.jpg
    1560762600032-1000911912.jpg
    66,8 KB · Weergaven: 14
Waarom zou dat niet kunnen,snij de oude slang open en prop die sproeier in een nieuwe slang.
 
Oke, een goed onderzoek word pas betrouwbaar als je informatie kan vergelijken uit meerdere bronnen, genaamd triangulatie.
Bij deze de bron cmsnl.com leverancier van rgv 250, dus het zelfde blok en carbs.
Ook hier is geen mysterieuze dubbele acher elkaar zittende sproeier te bekennen. Dus het wphb, onderdelen bestellijst van appie en cmsnl.com plus ik zei de gek hebben het allemaal verkeerd.
Heel bijzonder dan.
Waar jij mee komt is van een of andere blog.

Geen 2tact maar wel Suzuki: Suzuki gsxr srad 600 1998+, heeft zgn secondary valve solenoids. Dit is een systeem met slangetjes en klepjes (solenoids) die onder /aan de carburateurs zitten en laten bij bepaalde toerentallen een beetje extra lucht door in de carburateurs. In deze slangetjes zitten ook een soort sproeiers en deze kunnen verstopt raken.
Ik heb mijn gsxr in 1998 nieuw gekocht dus ze horen er echt te zitten. Of het een geweldig systeem is kun je over verschillen van mening.
Maar goed bij csmnl worden ze niet genoemd maar als je de betreffende slangetjes besteld zitten ze er wel degelijk in gelukkig.
Suzuki past het systeem van sproeiers in slangetjes wel bij meerdere modellen toe, maar de losse sproeiers zijn niet altijd in de onderdelen lijsten terug te vinden. Maar ze horen er echt wel te zitten en komen gewoon nieuw in de slangetjes mee.
 
Zijn geen sproeiers maar orifices. Oftewel deze zorgen voor een maximum debiet aan wat er door de slangetjes kan gaan
 
Hij kan het nog niet helemaal bevatten geloof ik......
Tja als je hier komt roeptoeteren dat iedereen maar knoeiers en verstandloos zijn en niet
weten waarover ze praten en dat hij DE 2takt specialist is die het allemaal veel beter weet,tja dan heb
ik het wel gehad met zo,n figuur.
8)7 })
 
En... Stil...
Wel mooi om te zien dat mensen ook de mond gesnoerd kunnen worden zonder stoere praat. _O-

Maargoed, leerzaam inderdaad.
Kamaraad van mij is een RS 250 Chesterfield aan het opknappen.
En misschien dat ik hem er ook maar even op moet attenderen dat hij die powerjet sproeislangetjes solinoid oficidedinges ook even schoon moet maken. 😅
 
Ach je kan niet alles weten,gelukkig zijn er wel mensen met verstand van 2 takten op het forum die je
dan kunnen helpen
:Y *O*
 
Dat is ook zo fijn aan een forum, de kennis die voorhanden is.
Dat is gewoon geweldig. :t

Precies dat is wat ik idd waardeer op dit forum. Zonder MF had ik ook Racecracks niet gekend. Dus af en toe rijden met Racecracks en tegelijk veel info krijgen van anderen en ook dat beetje kennis dat ik opgebouwd heb overdragen op dit forum is echt top. En kennis overdragen hoeft niet samen te gaan met anderen de les lezen. Ik hoop dat @Cas nu verder kan.
 
Het eerste wat ik afgeleerd heb op een forum is dingen te schrijven waarvan ik dacht het zeker te weten
dat het zo zou moeten zitten zonder het eerst vele malen na te kijken op het net dat het ook zo is,
is dat niet te vinden dan geef ik gewoon geen antwoord,maar zelfs dan ga je soms nog in de fout.
Kortom wees eerst echt zeker van je zaak voordat je antwoord geeft.Maar ga zeker niet roepen dat je alles beter weet dan anderen,
dan ben je echt verkeerd bezig.
 
Het eerste wat ik afgeleerd heb op een forum is dingen te schrijven waarvan ik dacht het zeker te weten
dat het zo zou moeten zitten zonder het eerst vele malen na te kijken op het net dat het ook zo is,
is dat niet te vinden dan geef ik gewoon geen antwoord,maar zelfs dan ga je soms nog in de fout.
Kortom wees eerst echt zeker van je zaak voordat je antwoord geeft.Maar ga zeker niet roepen dat je alles beter weet dan anderen,
dan ben je echt verkeerd bezig.

Daarom heb ik me ook niet met de discussie bemoeid. Ik wist het ook niet zeker. Ben al blij als ik hier (met hulp) alles gefikst krijg. Maar laten we erover op houden. Sproeier uit, zand erover :)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan zeker verder hoor, komt goed!
Als noodoplossing kan ik altijd nog delen van mijn mk2 lenen voor de mk1.

Ik heb alleen accu ontluchtings slang in die maat.
 
Nooit los geweest????
Elk jaar zou je de carb even moeten controleren naar mijn mening... en anders 1x per 2 jaar....
Echt? In het verleden heel, ja heel vaak, mijn carbs er af gehad. Maar nadat het ding goed liep heb ik er niet meer aangezeten en rij al weer jaren zonder problemen. Misschien moet ik er weer eens induiken, maar het ontbreekt me gewoon aan tijd.
 
Echt? In het verleden heel, ja heel vaak, mijn carbs er af gehad. Maar nadat het ding goed liep heb ik er niet meer aangezeten en rij al weer jaren zonder problemen. Misschien moet ik er weer eens induiken, maar het ontbreekt me gewoon aan tijd.
Ja ja wat een smoes,niemand heeft het zo druk dat je geen tijd kan vrijmaken,waar een wil is is een weg
:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan