Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Echt? In het verleden heel, ja heel vaak, mijn carbs er af gehad. Maar nadat het ding goed liep heb ik er niet meer aangezeten en rij al weer jaren zonder problemen. Misschien moet ik er weer eens induiken, maar het ontbreekt me gewoon aan tijd.

Als je er regelmatig mee rijd kan het ook niet vergommen dus houd het zichtzelf wel schoon?

Ja ja wat een smoes, niemand heeft het zo druk dat je geen tijd kan vrijmaken,waar een wil is is een weg
:Y

Dat is het, tijd willen vrij maken gaat ten koste van andere zaken. En die vind ik belangrijker op het moment. KEUZES KEUZES!
 
Heb hier een rs staan die perfekt start, goed loopt en in lage toeren goed trekt maar boven de 7000 rpm (rijdend)niet doortrekt.
Alle sproeiers schoon ook in t net besproken slangetje) en tank en filters ook schoon.
Iemand enig idee?
 
Heb hier een rs staan die perfekt start, goed loopt en in lage toeren goed trekt maar boven de 7000 rpm (rijdend)niet doortrekt.
Alle sproeiers schoon ook in t net besproken slangetje) en tank en filters ook schoon.
Iemand enig idee?

ik heb hetzelfde gehad , toen was een voetpakking van de achterste cilinder slecht/lek
 
Heb hier een rs staan die perfekt start, goed loopt en in lage toeren goed trekt maar boven de 7000 rpm (rijdend)niet doortrekt.
Alle sproeiers schoon ook in t net besproken slangetje) en tank en filters ook schoon.
Iemand enig idee?

wanneer zijn de uitlaten voor het laatst ontkoold ? dicht gekoekte stingers/tailpipes hebben ook zo'n effect. of demperwol die door de perforaties komt en de demper verstopt.
eens andere pijpen/dempers proberen als je er bebt.
 
Dempers zijn zgan en uitlaten zien r goed uit. Had gister wel met de testrit dat choke geen invloed had op beter of slechter. Lijkt wel alsof t luchtfilter niet meewerkt. Deze is niet nieuw maar wel schoon gemaakt standaard filter
 
Dempers zijn zgan en uitlaten zien r goed uit. Had gister wel met de testrit dat choke geen invloed had op beter of slechter. Lijkt wel alsof t luchtfilter niet meewerkt. Deze is niet nieuw maar wel schoon gemaakt standaard filter

Beetje vage omschrijving. ;)

Als de choke niks doet is misschien de 'choke nut' afgebroken. Dat is een plastic geval aan de carburateur en die breekt vroeg of laat wel een keer...
 
Heb hier een rs staan die perfekt start, goed loopt en in lage toeren goed trekt maar boven de 7000 rpm (rijdend)niet doortrekt.
Alle sproeiers schoon ook in t net besproken slangetje) en tank en filters ook schoon.
Iemand enig idee?
Doet je spanningsregelaar het wel? De mijne was ook lui, toen ik toevallig een keer het voltage op mijn dash aan had staan, zag ik dat bij hogere toeren het voltage zakte naar 9 volt. Schijnbaar genoeg voor een ontsteking van het mengsel, maar niet genoeg prik voor alle power die ik nodig had.
Ik denk dat de powervalves ook niet open gingen toen.

Afijn, toen er weer een verse regelaar op zat, kende in de brommer niet meer terug.
 
Dag tweetakt lovers,
Ken er iemand deze fiets?
Werd me aangeboden op Marktplaats door een zeker Sem?
1405928

Rg500? Of een 250 met extra pijpen 😂
 
RG500, ken hem verder niet, standaard frame met een berg updates
Als jij hem niet kent, dan is dat dus verdacht...
en zomaar aanbieden, omdat ik een toerenteller van een rg op marktplaats heb staan, heel vreemd.
Maar hij zou dus tekoop zijn, ik heb verder geen info...heb de man verteld dat hij, de motorfiets wel op motor forum kan adverteren.
Grtjes en bedankt J.
 
Gister met mijn RGV naar de TT geweest. Helemaal gaaf! Mooie rit er naar toe met een hoop zwaaiende
mensen langs de weg. Ook de races vond ik mooi om te zien.

Iets minder mooi:

1406027


Mijn Jim Lomas uitlaat dus gebroken.

Een tijdje geleden wel eens wat gepost over de lekkende verbinding tussen de uitlaat en de cilinder (die adapter). Toen de adapter vast gelast aan de uitlaat. In ieder geval niet meer lekken. Maar toen scheurden de ophangpunten van de uitlaat onder het frame en bij het subframe.
Dit alles is al gemonteerd met rubberen ringen, zodat de uitlaten wel "mee" kunnen bewegen met het blok. Dit was blijkbaar niet genoeg.
Nu hangen mij dempers in een soort gelijke klem als de Arrows en dan vast aan de cilinder.

Blijkbaar onderschat ik de beweging van het blok en daarmee ook de uitlaten? Of zijn deze uitlaten te dun?
 
Terug
Bovenaan Onderaan