Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Wie weet over 20 jaar ;),ik kocht die van mij in 2003 met 3200km voor 4600,-,daar koop je ze nu niet meer voor.

Dat denk ik nu ook ongeveer: Paar jaar geleden mopperde ik ook nog wel eens over de toenmalige prijzen van E 4k. voor een RGV en nu lach je erom. De prijzen zullen ook vast wel weer een keer tijdelijk dalen. Om daarna weer gestaag verder te stijgen.
 
Dat denk ik nu ook ongeveer: Paar jaar geleden mopperde ik ook nog wel eens over de toenmalige prijzen van E 4k. voor een RGV en nu lach je erom. De prijzen zullen ook vast wel weer een keer tijdelijk dalen. Om daarna weer gestaag verder te stijgen.
Nou ja lachen:'),ja als je er een aantal heb staan wel_O-;)
Ken er ook die niet kunnen stoppen met lachen,oa THS,BG,Waldo. :Y
En die het huilen nader staat dan het lachen waaronder moi. 8)7 ;( :Y
 
Laatst bewerkt:
Nou ja lachen:'),ja als je er een aantal heb staan wel_O-;)
Ken er ook die niet kunnen stoppen met lachen,oa THS,BG,Waldo. :Y
En die het huilen nader staat dan het lachen waaronder moi. 8)7 ;( :Y

Het is allemaal betrekkelijk man. Wie kan er nu zeggen dat hij gereden heeft op een straat en raceversie van een RG500? Dat zijn er niet zo heel veel. En jij wel :Y :t
 
Het is allemaal betrekkelijk man. Wie kan er nu zeggen dat hij gereden heeft op een straat en raceversie van een RG500? Dat zijn er niet zo heel veel. En jij wel :Y :t
Nou vooruit een beetje lachen dan;)
Rijtje wat ik gehad heb,zou nu een aardig kapitaaltje waard zijn,aan de huidige prijzen toch rond de 100000,-
3x RD350LC 4L0
2xRD350LC YPVS
1x RD250LC
4xRD500LC
1x TZR250
1xTDR250
1x GT750
1x RGV250
1x T500
1xT350
3x RV90
2xRG500
1xRS250
3x NS400R
1xKH400
1xKR1-S
1xCR500
1xRM125
 
Laatst bewerkt:
Menigeen is er jaloers op. En je hebt ook nog eens de mooiste tijden van het racen van dichtbij mee gemaakt en de glory days van de 500cc :}
 
Menigeen is er jaloers op. En je hebt ook nog eens de mooiste tijden van het racen van dichtbij mee gemaakt en de glory days van de 500cc :}
Ja dat is ook wat waard,oa Boet van Dulmen,Jack Middelburg heb ik van dichtbij meegemaakt,en zelfs mee staan praten
in het rennerskwartier.En zelf ook nog gereden op het oude Assen,Zandvoort en de nodige stratencircuits.
De mooiste herinnering was bij de voorjaarstraining op Assen,toen reed Maarten Duysers als voorrijder om ons rookies in toom te houden,
ik slim me zelf achter de RG500 van Maarten gepositioneerd want ik wist dat hij het niet kon laten ff flink door te gassen,wat
eigenlijk niet mocht want de hele groep moest bij elkaar blijven,nou dat ging ff goed toen ging het gas er op,ik in de slipstream van die RG
met m,n RDtje,op een gegeven ogenblik hadden we de hele groep op een halve ronde gezet,en toen gebaarde hij dat ik maar voor op moest rijden,
dat was leuk,later heeft Maarten nog een stevig gesprek gehad met de officials want die waren niet blij,ik wel:]
 
Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik :Y Die paar jongeren die nu nog aan het motorrijden beginnen kunnen over 60 jaar zeggen dat ze het begin van het electrisch rijden mee gemaakt hebben en geen oordopjes meer in hoefden te doen tijdens de races _O- 8)7
 
Voila,
Als iemand nog originele uitlaten heeft...
dan is hij helemaal klaar...
3E2CE406-485E-4E5A-948A-78E548857EBA.png
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Toch heb ik deze versie nog nooit gezien,
instelbare vering voor en achter
aluminium T-stuk
ook 34mm carburateurs.
Maakt niet zoveel uit 😉
 
Toch heb ik deze versie nog nooit gezien,
instelbare vering voor en achter
aluminium T-stuk
ook 34mm carburateurs.
Maakt niet zoveel uit 😉
Ja die van mij was een standaard uitvoering,wel verstelbare vering voor,achter weet ik niet meer.
Die van jou zou een SP uitvoering kunnen zijn.
Die duo buddy afdekkap had ik ook niet.
Originele uitlaten zal niet makkelijk zijn ,als je ze al kan vinden zijn ze vaak beschadigd.
 
Ja is vast een SP.
Of er zijn 91er carbs op gezet,de 89er SP had namelijk ook gewoon 32mm carbs.
En ook zou de motor dan een droge koppeling en close ratio versnellingsbak moeten hebben want dat had de SP
Net nog eens gezocht voor die uitlaten,zijn wel te vinden in Japan,op Yahoo auctions.
Verder niet te vinden,alleen maar van de latere modellen.
https://page.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/o332178606https://page.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/l538321707https://page.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/w323771086https://page.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/405947455
 
Laatst bewerkt:
Toch ff vertellen,ging afgelopen zaterdag naar Chassis Factory om mijn achterbrug ietwat te laten verlassen.
Die jongen maakt waanzinnige dingen,heeft 8 jaar bij Nico Bakker meegelopen en last de mooiste frames aan elkaar en
uitlaten ook van titanium.Werkt ook voor teams in Engeland voor Moto2.
Maar er stond een zeer mooi alu frame in de mal met balhoofd en schetsplaten eraan gelast en er hing een 2takt motorblok in en wat voor eentje,een origineel Cagiva 500 GP C94 racer uit het tijdperk van Lawson en Kocinsky.
Een Italiaan heeft dat blok bezorgd en nog een boel onderdelen en hij bouwt die racer werkelijk helemaal na wat betreft het frame en achterbrug.Hij had de originele bouwtekeningen hangen en honderden foto’s,frame zag er al waanzinnig uit.
DIe Italiaan is trouwens familie van degene met de grootste verzameling aan Ducati MotoGP racers,volgens mij die vent die ermee op Youtube zit.
www.chassisfactory.nl
 
Of er zijn 91er carbs op gezet,de 89er SP had namelijk ook gewoon 32mm carbs.
En ook zou de motor dan een droge koppeling en close ratio versnellingsbak moeten hebben want dat had de SP
Net nog eens gezocht voor die uitlaten,zijn wel te vinden in Japan,op Yahoo auctions.
Verder niet te vinden,alleen maar van de latere modellen.
https://page.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/o332178606https://page.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/l538321707https://page.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/w323771086https://page.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/405947455
Gamma? Zou het echt kunnen dat deze maar iets van een 100€ zijn?
En hoe krijg ik ze in België, iemand ervaring met kopen in japan?
896D3C6F-6370-42D2-AA41-348BE55BD506.png

Grtjes.
 
Ja dat is ook wat waard,oa Boet van Dulmen,Jack Middelburg heb ik van dichtbij meegemaakt,en zelfs mee staan praten
in het rennerskwartier.En zelf ook nog gereden op het oude Assen,Zandvoort en de nodige stratencircuits.
De mooiste herinnering was bij de voorjaarstraining op Assen,toen reed Maarten Duysers als voorrijder om ons rookies in toom te houden,
ik slim me zelf achter de RG500 van Maarten gepositioneerd want ik wist dat hij het niet kon laten ff flink door te gassen,wat
eigenlijk niet mocht want de hele groep moest bij elkaar blijven,nou dat ging ff goed toen ging het gas er op,ik in de slipstream van die RG
met m,n RDtje,op een gegeven ogenblik hadden we de hele groep op een halve ronde gezet,en toen gebaarde hij dat ik maar voor op moest rijden,
dat was leuk,later heeft Maarten nog een stevig gesprek gehad met de officials want die waren niet blij,ik wel:]

Ik ben in 1998 toen ik net 18 was meteen begonnen met racen. Eigenlijk veel te vroeg wat ik had een te krap budget. Maar ik heb gelukkig 2x op het oude Assen met noord-lus mogen rijden en woensdag avond altijd trainen op de Eemshaven. Dat werd oogluikend toegestaan als je naam bekend was bij de agenten.
Ook heb ik 3 seizoenen nog meegemaakt in het oude onk op straten circuits zoals Twello en Tolbert👍
En savonds ff langs bij de caravan van Mille om nog eens naar je vering te laten kijken. Je was daar nooit alleen en Mille gaf uitgebreid les👍😂
Dat was echt racen 2 tacten 4tacten 1cilinder 4cilinders, voor iedereen zijn ding. Zaterdag trainen en zondag de wedstrijden. Helaas komt dat allemaal nooit meer terug.
En moeten we nu tevreden zijn met de eenheidsworsten van OW cup. 6 wedstrijden op Assen en 2x ver naar het buitenland.....😤
 
Terug
Bovenaan Onderaan