Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Ik ben in 1998 toen ik net 18 was meteen begonnen met racen. Eigenlijk veel te vroeg wat ik had een te krap budget. Maar ik heb gelukkig 2x op het oude Assen met noord-lus mogen rijden en woensdag avond altijd trainen op de Eemshaven. Dat werd oogluikend toegestaan als je naam bekend was bij de agenten.
Ook heb ik 3 seizoenen nog meegemaakt in het oude onk op straten circuits zoals Twello en Tolbert👍
En savonds ff langs bij de caravan van Mille om nog eens naar je vering te laten kijken. Je was daar nooit alleen en Mille gaf uitgebreid les👍😂
Dat was echt racen 2 tacten 4tacten 1cilinder 4cilinders, voor iedereen zijn ding. Zaterdag trainen en zondag de wedstrijden. Helaas komt dat allemaal nooit meer terug.
En moeten we nu tevreden zijn met de eenheidsworsten van OW cup. 6 wedstrijden op Assen en 2x ver naar het buitenland.....😤
Ja mijn tijd was nog veel langer geleden,begin jaren 80,de tijd van de RG,s en TZ race motoren,de tijd van Jack Middelburg,Wil Hartog,Den Boet,Maarten Duyzers,Stimorol Willem,Peter Lemstra,Freek Ouwendijk,Mile Pajic,Cees Cornwall enzzzzzzzzzzzz.:Y
 
Toch ff vertellen,ging afgelopen zaterdag naar Chassis Factory
Maar er stond een zeer mooi alu frame in de mal met balhoofd en schetsplaten eraan gelast en er hing een 2takt motorblok in en wat voor eentje,een origineel Cagiva 500 GP C94 racer uit het tijdperk van Lawson en Kocinsky.
Een Italiaan heeft dat blok bezorgd en nog een boel onderdelen en hij bouwt die racer werkelijk helemaal na wat betreft het frame en achterbrug.Hij had de originele bouwtekeningen hangen en honderden foto’s,frame zag er al waanzinnig uit.
DIe Italiaan is trouwens familie van degene met de grootste verzameling aan Ducati MotoGP racers,volgens mij die vent die ermee op Youtube zit.
www.chassisfactory.nl

En dan te bedenken dat deze onderdelen een aantal jaren geleden "gewoon" op ebay te koop stonden. En die Italiaan het voor 2/3e van de vraagprijs uiteindelijk gekocht heeft....
 
Bedoel je Ducati spul of Cagiva, de meeste Cagiva's bevinden zich tegenwoordig bij een verzamelaar in Engeland.
 
Bedoel je Ducati spul of Cagiva, de meeste Cagiva's bevinden zich tegenwoordig bij een verzamelaar in Engeland.

Ja ik bedoelde de Cagiva onderdelen waar nu een frame voor gemaakt wordt door Brian.
Dat kwam niet bij een verzamelaar of handelaar vandaan. Maar iemand die iets bij het team van destijds gedaan had.
 
Dat bouwpakket is ook naar Engeland gegaan.
48203478177_b907b7e139_b.jpg
 
Geen idee of de achterkant hoger is. stuurt iig goed en ja de bandjes... ... slicks misstaan niet.

Let ook ff op het naamstickertje op de kuipruit die jan gefabriekt heeft. Maakt m wel af.
 
We dachten al enige tijd dat ons Lucky projectje bijna klaar was. Echter kom je van de ene uitdaging in de andere. Zoals lekke uitlaten, een dolle blindlinkmoer in het subframe, etc. En de laatste tijd kwamen we er maar niet achter waarom de kickstarter dol was. Hij schoot ieder keer naar voren. Eerst dachten we dat het aan de veer achter het koppelingsdeksel lag. Deze op spanning gebracht en daarna bleken er weer 2 schroefdraden dol te zijn van het koppelingshuis. Dat ook weer gefikst met helicoil. En vandaag komen we er achter dat de "dolle" kickstarter wel eens door het asje veroorzaakt kan worden:

1565217033096.jpeg


1565217063786.jpeg


Het palletje waar je op de onderste foto op de kopse kant op kijkt zit niet meer vast op de as en daardoor draait hij dus door.
Zou dit opgelost kunnen worden door hem te laten lassen? Iemand hier ervaring mee?
 
Hoe wou je dat lassen er is geen ruimte voor een las zo te zien.Misschien wel vast te zetten door een gaatje te boren en een spanstift te plaatsen.
 
Van de week, na het rijden, de RS meteen even een schoonmaakbeurt gegeven. Toen zag ik dat het stangetje wat op de as van de bak zit, nogal wat speling vertonen.
Bij nadere inspectie bleek dat de tandjes van het stangetje bijna "versleten" waren. De tanden op de as van bak zijn nog prima.
Aandraaien van het boutje hielp niet, dus heb ik maar een nieuw stangetje besteld, gelukkig nog leverbaar.
 
Hoe wou je dat lassen er is geen ruimte voor een las zo te zien.Misschien wel vast te zetten door een gaatje te boren en een spanstift te plaatsen.

Ja dat is idd wat ik me af vroeg. Ik kan ook een nieuwe bestellen. Maar soms is repareren ook mogelijk.
 
Ja eens! Lijkt wel gestanst ofzo. Wij vonden het ook bijzonder.
Wat ik al eerder aangaf is een gat boren in de rand en in de as en er een spanstift in slaan als borging,
Een spanstift moet dat makkelijk kunnen houden,een 250 2takt heeft niet zo,n hoge weerstand op de kickstarter as.
naamloos.png
naamloos.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan