Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Wat ik al eerder aangaf is een gat boren in de rand en in de as en er een spanstift in slaan als borging,
Een spanstift moet dat makkelijk kunnen houden,een 250 2takt heeft niet zo,n hoge weerstand op de kickstarter as.Bekijk bijlage 1416422Bekijk bijlage 1416422

Dat zou wel eens een mooie oplossing kunnen zijn idd. Gelukkig ben ik ze inmiddels ook op Ebay gebruikt tegen gekomen. Dus dat is ook een optie.
 
Nu ratelt ie erdoor heen, we dachten aan vastlassen en dan op een draaibank vlak af laten draaien.
Maar die spanstift is zeker een goede optie, het is de aanslag die de kickstarter moet stoppen bij weer terugkomen na het kicken, die krijgt alleen een aardige klap als je van de kickstarter afschiet. Plus dat het zelf te doen is. lassen ,draaien en frezen kunnen we helaas niet .
 
Mijn blokken voor zijn bijna op. Ik rij gewoon op de weg, niet op het circuit. Dus graag blokken die op de weg ook goed remmen. Iemand goeie ideeën? Ervaringen?
 
Mijn blokken voor zijn bijna op. Ik rij gewoon op de weg, niet op het circuit. Dus graag blokken die op de weg ook goed remmen. Iemand goeie ideeën? Ervaringen?

Vorig jaar brembo blokjes gescoord via Mp.
 
ecuyers.JPG
 
Ja had ook gehoopt dat ik met Toine op de foto zou staan. Die reed zoals altijd met zn appie rs 250 mee.
En dat groene pak eeeuuuh ja zuinig op mn andere pak.:+
 
iemand nog interesse in rs250 95' frame ,setje velgen,voorvork,subframe,schokbreker?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben Jeroen 26 en heb na jaren een rs125 gereden te hebben, een rs250 gekocht opgeknapt. Deze was helemaal verweerd want had ca. 10 jaar buiten gestaan.

Ik heb er alleen een probleempje mee, en dat is dat hij olie blijft afscheiden uit de carterventilatie. Ik heb het blok opengehaald en er een gereviseerde krukas in gemonteerd met nieuwe drijfstangen, lagers en keerringen. Daarna voorzien van 600cc transmissie olie, totdat de olie uit het overloop gaatje komt aan de rechterkant. Voor de revisie heb ik er niet mee gereden dus ik weet niet of het voor de tijd ook al aanwezig was.

Zijn er meer mensen die hier last vab hebben of gehad hebben?

Hier nog ff een fototje van na het opknappen😍
 

Bijlagen

  • 164DC458-2594-49DA-95A7-0C92073823A7.jpeg
    164DC458-2594-49DA-95A7-0C92073823A7.jpeg
    240,6 KB · Weergaven: 8
Hallo allemaal,

Ik ben Jeroen 26 en heb na jaren een rs125 gereden te hebben, een rs250 gekocht opgeknapt. Deze was helemaal verweerd want had ca. 10 jaar buiten gestaan.

Ik heb er alleen een probleempje mee, en dat is dat hij olie blijft afscheiden uit de carterventilatie. Ik heb het blok opengehaald en er een gereviseerde krukas in gemonteerd met nieuwe drijfstangen, lagers en keerringen. Daarna voorzien van 600cc transmissie olie, totdat de olie uit het overloop gaatje komt aan de rechterkant. Voor de revisie heb ik er niet mee gereden dus ik weet niet of het voor de tijd ook al aanwezig was.

Zijn er meer mensen die hier last vab hebben of gehad hebben?

Hier nog ff een fototje van na het opknappen😍

Mooi ding! Aan de dempers te zien is dit een versie met katalysator. Snel wisselen voor een set zonder! De kat valt vroeg of laat uit elkaar en je krijgt rotzooi (ijzer) in de liggende cilinder.

Je lekkage zit wellicht toch in de krukas... Transmission breather leaking
 
@ BiTaktus-snellus.

Oké dat van die uit laten wist ik niet! Goeie tip. Ik ben ook bang dat het de krukas keerring is. Ik ga deze proberen vacuüm te trekken met een hand pompje en kijken of deze de onderdruk vasthoud. Als de druk wegzakt weet ik het zeker.
 
@ BiTaktus-snellus.

Oké dat van die uit laten wist ik niet! Goeie tip. Ik ben ook bang dat het de krukas keerring is. Ik ga deze proberen vacuüm te trekken met een hand pompje en kijken of deze de onderdruk vasthoud. Als de druk wegzakt weet ik het zeker.

Graag gedaan. Dat van de kat. ben ik helaas op de verkeerde manier achter gekomen. Cilinderkop, zuiger, coating van de cilinderwand, ... :(
 
Wat is een goede prijs voor een mk1 in nette staat. Blok is vorig jaar onder handen genomen omdat ie kapot was gedraaid door een los getrilde luchtschroef. Nieuwe nicasil en zuigers.

Was 2 weken geleden helaas net een mk2 misgelopen op marktplaats waar nieuwe zuigers in moesten, voor maar 2750. RH motoren was net 5 minuten eerder met bellen.... :(
 
Wat is een goede prijs voor een mk1 in nette staat. Blok is vorig jaar onder handen genomen omdat ie kapot was gedraaid door een los getrilde luchtschroef. Nieuwe nicasil en zuigers.

Was 2 weken geleden helaas net een mk2 misgelopen op marktplaats waar nieuwe zuigers in moesten, voor maar 2750. RH motoren was net 5 minuten eerder met bellen.... :(
Niet meer dan 500,-,wanneer kan ik hem op komen halen?:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan