Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Prachtige rgv! Wat heb je er allemaal aan gedaan? Ben vanmiddag ook even snel bezig geweest. Alleen mn ontvetter was bijna op helaas. Klein plasje olie uit de onderste pv. Is er een howto om dat uit elkaar te halen en nieuwe kabels aan te leggen? De pulley lijnt wel mooi uit met de streepjes als ik de grijze draad test doe.
 

Bijlagen

  • 20191117_153352_compress38.jpg
    20191117_153352_compress38.jpg
    107,3 KB · Weergaven: 7
  • 20191117_154228_compress48.jpg
    20191117_154228_compress48.jpg
    161,1 KB · Weergaven: 8
  • 20191117_161505_compress24.jpg
    20191117_161505_compress24.jpg
    186,2 KB · Weergaven: 8
  • 20191117_153358_compress25.jpg
    20191117_153358_compress25.jpg
    167,5 KB · Weergaven: 8
Begrijp ik dat het bij de uitlaten kan lekken. Maar liever geen bakolie bij de carters of keerringen :p
 
Prachtige rgv! Wat heb je er allemaal aan gedaan? Ben vanmiddag ook even snel bezig geweest. Alleen mn ontvetter was bijna op helaas. Klein plasje olie uit de onderste pv. Is er een howto om dat uit elkaar te halen en nieuwe kabels aan te leggen? De pulley lijnt wel mooi uit met de streepjes als ik de grijze draad test doe.

Thanks! :t En ja ontvetter kun je goed gebruiken. Ik heb het meeste met lampolie verwijderd. Zowel de buitenkant, maar ook binnen de accubak ontvet, etc. Heb het in dit topic al eens het een en ander vermeld, maar hier een volledige opsomming (ook mooi voor mezelf om terug te kijken):

-Verschillende niet originele stickers verwijderd.
-Heelplates ontdaan van lelijke carbon plaatjes en gepolijst.
-Blok verwijderd en alles schoon gemaakt.
-PV's vervangen en afgesteld.
-Cilinders gecheckt en goed bevonden.
-Voorpoten volledig laten servicen.
-Wielen laten poedercoaten.
-Kuipwerk laten restaureren.
-Blok subframe vervangen.
-Dolle blindlinkmoer van het originele subframe vervangen zodat deze weer bruikbaar is.
-Remklauw achter gespoten.
-Remklauwen voor gereviseerd.
-Lam kickstarter asje vervangen.
-2x dol schroefdraad van koppelingsdeksel gerepareerd met helicoil.
-Niet originele knipperlichten, stuurgewichtjes, kuipruit, spiegels, remschijven en uitlaten vervangen.
-Nieuwe gebruikte uitlaten volledig blank gemaakt en gespoten.
-Carburateurs gereinigd.
-Einddempers zo goed als volledig ontroest.
-Veel boutjes, moertjes, schroefjes en andere sjizzel vervangen.
-Roest verwijderd.
-Kevin Schwantz een handtekening laten zetten op de tank en deze vervolgens voorzien van een blanke laklaag.

To do:

-Koeling goed krijgen, op de een of andere manier wordt hij te warm terwijl het blok wel mooi loopt.
-Hugger vervangen voor een mooiere, maar ook daar heb ik een dolle blindlinkmoer.

@65x45.2 Ben ik nog iets vergeten?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe het zit met een RGV250 maar een RG500 kan wel een grotere radiator gebruiken wat ik dus ook heb gedaan bij beide, misschien ook een idee voor de RGV?
Anders Water Wetter proberen.
 
Denk dat hij dan nog niet goed ontlucht is? Mooie lijst. Is het blok eruit halen lastig? Jammer dat er geen Haynes manual bestaat voor deze fiets. Heb ook al een zooitje losse blindklinkmoeren gevonden. Alleen dat rubber kussentje van de toeter zit vast en de klinkmoer los. Hoe ga ik die los krijgen?
 
Prachtige rgv! Wat heb je er allemaal aan gedaan? Ben vanmiddag ook even snel bezig geweest. Alleen mn ontvetter was bijna op helaas. Klein plasje olie uit de onderste pv. Is er een howto om dat uit elkaar te halen en nieuwe kabels aan te leggen? De pulley lijnt wel mooi uit met de streepjes als ik de grijze draad test doe.
Gefeli met de RS en welkom bij de club! ;)

De onderste PV drijft altijd in de olie/verbrandingsresten. Die cilinder ziet er vrij netjes, vers gehoond uit. Das mooi. :)

Heb je een service manual?? Daar staat het allemaal vrij duidelijk in. Ik zie dat de schroeven, die de PV's op de plek houden, al vervangen zijn voor inbus varianten, das mooi. Zorg voor een goed passend bitje en bij voorkeur even het omliggende aluminium warmstoken. Die kunnen namelijk heel vies vast zitten en is een kriem om eruit te krijgen als je um dol draait. :X

Als je geen manual hebt, stuur me ff een PB'tje. :t
 
Denk dat hij dan nog niet goed ontlucht is? Mooie lijst. Is het blok eruit halen lastig? Jammer dat er geen Haynes manual bestaat voor deze fiets. Heb ook al een zooitje losse blindklinkmoeren gevonden. Alleen dat rubber kussentje van de toeter zit vast en de klinkmoer los. Hoe ga ik die los krijgen?
Idd komt de ontluchting heel kritisch. Werkt je thermostaat wel OK??
 
Wij denken idd. ook dat het aan de ontluchting of thermostaat ligt. Daar gaan we binnenkort weer mee aan de slag.
 
Denk dat hij dan nog niet goed ontlucht is? Mooie lijst. Is het blok eruit halen lastig? Jammer dat er geen Haynes manual bestaat voor deze fiets. Heb ook al een zooitje losse blindklinkmoeren gevonden. Alleen dat rubber kussentje van de toeter zit vast en de klinkmoer los. Hoe ga ik die los krijgen?

De manuals die er bestaan zijn redelijk vaag. Soms ontbreken onderdelen zelfs in de manuals. Het blok demonteren is niet eens heel lastig. Wij hebben er een bierkratje onder gezet. Maar je zou ook een klein liftje eronder kunnen zetten. Hulp is wel aan te bevelen. Met zijn 2-en is het makkelijker dan alleen.
 
Gottegot het blok moet er alweer uit.. . Pak nu eerst de basis even goed aan en ga dan rijden ipv gelijk het hele ding uit elkaar halen!
 
Thanks! :t En ja ontvetter kun je goed gebruiken. Ik heb het meeste met lampolie verwijderd. Zowel de buitenkant, maar ook binnen de accubak ontvet, etc. Heb het in dit topic al eens het een en ander vermeld, maar hier een volledige opsomming (ook mooi voor mezelf om terug te kijken):

-Verschillende niet originele stickers verwijderd.
-Heelplates ontdaan van lelijke carbon plaatjes en gepolijst.
-Blok verwijderd en alles schoon gemaakt.
-PV's vervangen en afgesteld.
-Cilinders gecheckt en goed bevonden.
-Wielen laten poedercoaten.
-Kuipwerk laten restaureren.
-Blok subframe vervangen.
-Dolle blindlinkmoer van het originele subframe vervangen zodat deze weer bruikbaar is.
-Remklauw achter gespoten.
-Remklauwen voor gereviseerd.
-Lam kickstarter asje vervangen.
-2x dol schroefdraad van koppelingsdeksel gerepareerd met helicoil.
-Niet originele knipperlichten, stuurgewichtjes, kuipruit, remschijven en uitlaten vervangen.
-Nieuwe gebruikte uitlaten volledig blank gemaakt en gespoten.
-Einddempers zo goed als volledig ontroest.
-Veel boutjes, moertjes, schroefjes en andere sjizzel vervangen.
-Roest verwijderd.
-Kevin Schwantz een handtekening laten zetten op de tank en deze vervolgens voorzien van een blanke laklaag.

To do:

-Koeling goed krijgen, op de een of andere manier wordt hij te warm terwijl het blok wel mooi loopt.
-Hugger vervangen voor een mooiere, maar ook daar heb ik een dolle blindlinkmoer.

@65x45.2 Ben ik nog iets vergeten?

Ja, bier halen :+

Voorvork weer fris gemaakt.
Carbs ultrasoon gereinigd.

Nu het koelprobleem nog; standaard afvullen; slangen knijpen en ff laten lopen en weer bijvullen werkte dus niet bij de RGV. Inmiddels de juiste procedure gevonden met de ontluchtings punten dus dat gaat goed komen. Voor de zekerheid ook maar ff de thermostaat testen.

De dag dat Kevin zijn handtekening zette was priceless :t zijn glimlach toen hij die tank zag na al die foto's en posters ook.
 
Ja, bier halen :+

Voorvork weer fris gemaakt.
Carbs ultrasoon gereinigd.

Nu het koelprobleem nog; standaard afvullen; slangen knijpen en ff laten lopen en weer bijvullen werkte dus niet bij de RGV. Inmiddels de juiste procedure gevonden met de ontluchtings punten dus dat gaat goed komen. Voor de zekerheid ook maar ff de thermostaat testen.

De dag dat Kevin zijn handtekening zette was priceless :t zijn glimlach toen hij die tank zag na al die foto's en posters ook.

Hej Majesteit, ga eens bier halen! _O- _O- Hoe kan ik het vergeten?

En inderdaad de voorpoten ook nog volledig laten fiksen :t Carbs ook gereinigd. En ik was de spiegels nog vergeten. Lijstje aangepast :Y
 
Thanks! De makkelijke pvs eruit gehaald. Helaas geen gefreesde centers. Hoewel er gezegd werd dat de voorlaatste eigenaar dat gedaan zou hebben. Pinnen zitten wel gewoon vast.
 

Bijlagen

  • 20191122_171304_compress5.jpg
    20191122_171304_compress5.jpg
    121,8 KB · Weergaven: 10
Thanks! De makkelijke pvs eruit gehaald. Helaas geen gefreesde centers. Hoewel er gezegd werd dat de voorlaatste eigenaar dat gedaan zou hebben. Pinnen zitten wel gewoon vast.

Blijft mooi om projecten van anderen te volgen en dat er weer nieuwe projecten bij komen. Als het originele Suzuki pv's zijn, dan is het advies om die K.d pinnetjes om de zoveel tijd te blijven controleren.
 
Zijn er nog gefreesde middenstukken ergens te koop? Kan ze nergens meer vinden nml. Anders toch echt de volledige van cougar oid? Is er veel verschil met de 2pc of 3pc?

En om bij dr andere pc te komen, is het zeker het beste om de radiateur weg te halen?
 
Volgens mij is er wel wat anders of aangepast aan jouw centerpieces, die cirkel rond de spanstift herken ik niet als origineel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan