Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Zo nog wat leuke spulletjes binnen


Nog een vraag.
Heb een Duitse fiets. En gekeken naar de sproeiers:

Needle jet 0.9

Main jets 270/280

Pilot jet 20

Pilot air jet 1.1

Main air jet 1.0

Met de nieuwe koppen en tyga uitlaten zal ik naar 280/290 hoofdsproeiers moeten?

Moet ik ook de needle jet voor standaard 0.8 veranderen en de pilot jet naar standaard 27.5?
 

Bijlagen

  • IMG-20191202-WA0001_compress88.jpg
    IMG-20191202-WA0001_compress88.jpg
    132,8 KB · Weergaven: 13
  • 20191209_180946_compress34.jpg
    20191209_180946_compress34.jpg
    200,7 KB · Weergaven: 13
Zo nog wat leuke spulletjes binnen


Nog een vraag.
Heb een Duitse fiets. En gekeken naar de sproeiers:

Needle jet 0.9

Main jets 270/280

Pilot jet 20

Pilot air jet 1.1

Main air jet 1.0

Met de nieuwe koppen en tyga uitlaten zal ik naar 280/290 hoofdsproeiers moeten?

Moet ik ook de needle jet voor standaard 0.8 veranderen en de pilot jet naar standaard 27.5?

Je maakt er wel werk van zeg :t Uitlaten nieuw aangeschaft?
 
Heb ook een vraagje. Ik zie meerdere discussies op MF voorbij komen mbt het in de winter weg zetten van motoren met carburateur. Ik stond eigenlijk op het punt een paar flesjes Putoline Fuel Stabilizer te halen. Eigenlijk zit hier gewoon kerosine in. En dat bestanddeel zit ook in lampolie. Zijn er hier ervaringen met deze producten? Zou je het aandurven om een scheut lampolie in de tank van je geliefde 2-takt te gooien voor de winter?
 
Ik kan alleen maar zeggen dat ik ze gewoon weg zet en er niks aan doe, alleen altijd goede benzine tanken.
Nog nooit problemen gehad met starten.
 
Ik kan alleen maar zeggen dat ik ze gewoon weg zet en er niks aan doe, alleen altijd goede benzine tanken.
Nog nooit problemen gehad met starten.

Thanks. Ik tank Ultimate 98 bij Aral zolang het nog kan. Maar ben er bang voor dat dit binnenkort ook niet meer kan, gezien het niet bij alle Aral tankstations verkrijgbaar meer is.
 
2e hands gevonden, moest ook wel want de duitse uitlaten met cat kunnen gevaarlijk zijn, omdat van de cat metaal delen kunnen losraken.

Ik heb juist gekozen voor originele (loodzware) Suzuki uitlaten. Maar als ik ooit nog een goed betaalbare Arrow of Jim Lomas set vind, dan zal ik ze niet laten liggen.
 
Zo nog wat leuke spulletjes binnen


Nog een vraag.
Heb een Duitse fiets. En gekeken naar de sproeiers:

Needle jet 0.9

Main jets 270/280

Pilot jet 20

Pilot air jet 1.1

Main air jet 1.0

Met de nieuwe koppen en tyga uitlaten zal ik naar 280/290 hoofdsproeiers moeten?

Moet ik ook de needle jet voor standaard 0.8 veranderen en de pilot jet naar standaard 27.5?
Ik weet niet of er een standaard afstelling is voor die Tyga en andere koppen,maar anders aan de te rijke kant beginnen en
de bougie bekijken.En anders op buitenlandse forums kijken,iemand zal best wel eens eerder die vraag gesteld hebben,
ik had op mijn RS250 toen Arrow pijpen gezet en met standaard bezetting ging dat prima,maar wel met de standaard koppen.
 
Ik heb jolly motos op mijn straat mk1 met afgedraaide cilinderkoppen met de standaard sproeiers, loopt perfect.
 
Oke. Ja tyga zelf zegt 280/290. Maar open filter en andere koppen zal weer andere afstelling geven. Ga mss nog wel een plug chop doen. Of anders maar op de bank.
 
Ik had sproeierbezetting 280/290 met andere uitlaat en andere koppen.

Wbt de benzine - ik draai de carbs leeg en zet ze weg. zelfs bij de oude srad. was ieder jaar weer dat sproeiers verstopt waren of de carbs begonnen te lekken.
 
ik denk om de pasvlakken van de schijven af te dekken .

Nu ik eraan denk, Appiers doet dat allemaal voor je. Kun je gewoon je wielen brengen en hij regelt de rest.Wel zelf ff de lagers eruit tikken.
 
Gaat me inderdaad om de pasvlakken, bij de RS heb je die centerring die vervelend is af te dekken.

Coaten ansich is al geregeld dus ik zoek geen ander adres.
 
Ik had toen ook de keuze tussen een poedercoater die je zelf liet aan klooien en uiteindelijk Appiers die het allemaal netjes voor me geregeld heeft :t
 
Ik kan het me zo niet voor de geest halen maar kan je niet zelf wat fröbelen uit metaal? Complete set schijven lijkt me wat overkill.

Ben er al mee aan het klooien geweest maar ik kreeg het zo snel niet voor elkaar.
Het liggende deel gaat wel, met tape van de coater, maar de centreerring wil nog niet.
En om nou een avond te gaan draaien en frezen heb ik ook weinig trek in.

Het coaten is dus al geregeld, ik heb wat voor dat bedrijf gedaan en laat in ruil een set wielen coaten.

Ik zal het voorwiel nog wel eens meenemen naar de coater, misschien hebben ze nog een idee.
 
als je het laat coaten met rotors er op kan het goed zijn dat met het verwijderen van de rotors de verf verder afbreekt dan je wil.
het grootste deel van de centreerring afplakken lukt best wel, het laatste randje wegschuren is dan nog een kleine moeite.
 
als je het laat coaten met rotors er op kan het goed zijn dat met het verwijderen van de rotors de verf verder afbreekt dan je wil.
het grootste deel van de centreerring afplakken lukt best wel, het laatste randje wegschuren is dan nog een kleine moeite.

Zal eens kijken of ze nog andere tape hebben dan wat ik nu heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan