Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Ik ben al een groot stuk an het teruglezen in de bladzijdes/ hoofdstukken hiervoor maar dat duurt 'n beetje lang.

Ik heb weer wat vragen.

- Welke powervalves hebben jullie en waarom? Er zijn er velen tegenwoordig zie ik.

- Idem voor andere koppen. Bevindingen?
Zijn er ook die met een dikkere voetpakking rijden en een kleinere verbrandingskamer ivm timing cilinders?

- Hoe kom ik in de OP?

De kleur ben ik ook over uit, gaat de Rossi Imola 1999 replica worden viva Italia
 
Ik ben al een groot stuk an het teruglezen in de bladzijdes/ hoofdstukken hiervoor maar dat duurt 'n beetje lang.

Ik heb weer wat vragen.

- Welke powervalves hebben jullie en waarom? Er zijn er velen tegenwoordig zie ik.

- Idem voor andere koppen. Bevindingen?
Zijn er ook die met een dikkere voetpakking rijden en een kleinere verbrandingskamer ivm timing cilinders?

- Hoe kom ik in de OP?

De kleur ben ik ook over uit, gaat de Rossi Imola 1999 replica worden viva Italia

De OP is m.i. een overgewaardeerd stukje tekst anno 2020. Niemand die het nog leest :P Maar de Opperchief leest hier ook nog wel eens mee en kan je toevoegen. Mbt de powervalves zijn er idd meerderen. Nog niet lang geleden schreef iemand in dit topic dat hij ze van Erik Potze heeft en dat die al redelijk snel slijtage vertoonde. Voor zover ik het weet, levert Erik ze ook aan Tyga NL. Maar het is toch een beetje uit proberen, dit is maar 1 ervaring. Ik lees wel eens goede ervaringen over de Italiaanse powervalves die volgens mij ook in de OP genoemd worden.
 
Voorvork keerring voor de mk2 is 41mm toch? Elke website waar ik zoek voor rs250 keerringen zijn voor het oude model rs250. Waar halen jullie ze?
 
Ik heb weer wat vragen.

- Welke powervalves hebben jullie en waarom? Er zijn er velen tegenwoordig zie ik.

- Idem voor andere koppen. Bevindingen?
Zijn er ook die met een dikkere voetpakking rijden en een kleinere verbrandingskamer ivm timing cilinder

ik heb mijn driedelige PVs bij potze gekocht. Bij mij was de 'coating' er binnen een jaar af. De vorm bij volledig open stand mbt de uitlaatpoort kon ook wel beter. De verschillende delen sloten slecht op elkaar aan.

Heb ze uiteindelijk aangepast en een andere coating op laten zetten.

Bij een vriend van mij zagen de PVs er heel netjes uit, maar ik weet niet waar die vandaan komen. Je kan ze herkennen aan het vierkante 'blokje' op het middelste deel. Maar goed, ik weet niet of daar nog verschillende typen van zijn.

De verschillende pakkingen zou ik niet weten. Ik heb de std icm de std koppen en cilinders.
 
Ben even aan het kijken voor een set tyga's toch, zie ik dat ze doodleuk de prijs weer even met €100 omhoog geknald hebben😥

Vond ze al duur maar dit wordt wel aardig gek.
 
Ik heb weer wat vragen.

- Welke powervalves hebben jullie en waarom? Er zijn er velen tegenwoordig zie ik.

- Idem voor andere koppen. Bevindingen?
Zijn er ook die met een dikkere voetpakking rijden en een kleinere verbrandingskamer ivm timing cilinders?
Cougar PV's, een dikkere voetpakking met dunnere koppakking, stock kop met Arrows. Loopt als een tiet en al geen jaaaren meer open geweest. Ignitech erop en ramt lekker door naar 13.000 rpm.

110719%20PS01.jpg
 
Cougar PV's, een dikkere voetpakking met dunnere koppakking, stock kop met Arrows. Loopt als een tiet en al geen jaaaren meer open geweest. Ignitech erop en ramt lekker door naar 13.000 rpm.

110719%20PS01.jpg
Dat is een hele mooie curve zeg! Heb jij een kopietje van jou ignitech mapping? Ik ga toevallig binnenkort bezig met mijn ignitech.
 
Staan op marktplaats 2 aangepaste koppen met recht bougiegat en aangepaste kamer. Is dat wat?

Soort van goedkope vhm-kop oplossing.

Er is een iig een set Tyga's onderweg nu met korte dempers, een bak rivisie set en wat klein spul. Eerst alles monteren incl top-end rivisie nu en kijken wat er verder nog te doen staat.
 
Staan op marktplaats 2 aangepaste koppen met recht bougiegat en aangepaste kamer. Is dat wat?

Soort van goedkope vhm-kop oplossing.

Er is een iig een set Tyga's onderweg nu met korte dempers, een bak rivisie set en wat klein spul. Eerst alles monteren incl top-end rivisie nu en kijken wat er verder nog te doen staat.
Dat ligt er aan of de vorm van de kop overeenkomt met je zuiger top en de juiste squish oplevert.
 
Welke koppen? Heb ook die uit Italië. Moet er wel een extra voetpakking bijdoen van 0.25. Squish wad iets te klein. Verder perfect. Heb nu boegiedoppen van ngk met 5ohm weerstand. Zo kan ik er kortere bougies indoen zonder weerstand van Brisk.

Welke bandmaten rijden jullie? Ben aan het zoeken, binnenkort ook circuit dagje.
Zit nu 120/60 en 160/60 op.

Met de kortere bougie zou 120/70 misschien ook een optie zijn.

Verder lees ik soms dat er aangeraden wordt om banden met een snelheidsindex H aanbevolen worden. Omdat hogere indexen te stijf zouden zijn? Waar rijden jullie mee op het circuit en straat?
 
H banden zijn voor tot max 210,met nog iets marge,dus voldoende voor een RGV,tenzij hij veel harder loopt,dan
moet je minimaal een V band hebben,het heeft verder niks met stijfheid te maken,zo zijn Bridgestone banden vrij stijf en
bv Metzeler een stuk minder,het is maar net wat de bandenfabrikant toepast.
 
Welke koppen? Heb ook die uit Italië. Moet er wel een extra voetpakking bijdoen van 0.25. Squish wad iets te klein. Verder perfect. Heb nu boegiedoppen van ngk met 5ohm weerstand. Zo kan ik er kortere bougies indoen zonder weerstand van Brisk.

Welke bandmaten rijden jullie? Ben aan het zoeken, binnenkort ook circuit dagje.
Zit nu 120/60 en 160/60 op.

Met de kortere bougie zou 120/70 misschien ook een optie zijn.

Verder lees ik soms dat er aangeraden wordt om banden met een snelheidsindex H aanbevolen worden. Omdat hogere indexen te stijf zouden zijn? Waar rijden jullie mee op het circuit en straat?

Ben benieuwd hoe de circuitdag gaat bevallen. Afgelopen woensdag kon er op Assen iemand met een RS halverwege de dag inpakken: geen vermogen meer.
 
Ben ook benieuwd. Wel vaak gereden op assen met de rsv. Nu voor het eerst zandvoort met hopelijk de RS. Moet nog een voetpakking bijzetten. En de voorvork servicen en nieuwe banden.

Maar bedoelde misschien meer de sterkte van het karkas? Las ergens een discussie dat de rs beter rijdt met H banden dan bijvoorbeeld W. Maar aangezien er veel meer populaire banden niet in H te verkrijgen zijn en alleen in W. Vandaar de vraag. Zat te denken aan de dunlop qualifier 2, staat een mooie aanbieding van of de m7rr
 
Ik kan alleen adviseren om de originele maten aan te houden. Breder is niet heel fijn ivm de ketting. De samenstelling van het rubber en daarmee de grip is uiteindelijk een kwestie van zelf uitproberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan