het sleutelblunders van anderen topic

Bericht nummer 2673 is geselecteerd als beste antwoord.

mr. kawa

MF'er
14 apr 2007
174
9
haarlem
Gewoon altijd op reserve laten staan en tanken als de meter bij het rood in de buurt komt. (Als je een metertje hebt). Doe ik ook, gaat al 19 jaar goed.
 

Clank

MF veteraan
25 okt 2016
1.405
362
Helmond
Gewoon altijd op reserve laten staan en tanken als de meter bij het rood in de buurt komt. (Als je een metertje hebt). Doe ik ook, gaat al 19 jaar goed.
Velen hebben geen metertje, en dan kom je weer in het wat heb ik vandaag meegemaakt topic dat weer iemand op de anwb stond te wachten voor wat benzine
 

orangektm

Die hard MF'er
9 apr 2009
680
97
Ja deed ik ook gewoon wachten tot het lampje brand , lampje bedacht zich om eens later te gaan branden daar sta je dan met een lege tank.
 

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
11.406
4.159
46
Standdaarbuiten
Ik rij gewoon door tot hij begint te sputteren en dan zet ik hem op reserve. Dan moet ik altijd nog wel een aantal kilometer voordat ik kan tanken dus ik rij hem leeg genoeg. Ik heb nog nooit prut in m'n carbs gehad door hem op reserve te zetten.
 

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
22.280
432
Assen
Niemand een filter er tussen maar, ik sta op het punt een motor op te bouwen, een vorige kreeg een kelmmer door roestdeeltjes die toch door het filkter heengingen(en zich verzamelden in de vlotterbak)
Ontroesten is makkelijk maar op waterbasis.. ergens werd geschreven dat 2 takt olie water opnam maar dat lijkt me stug. (er mee naspeolen) eens kijken hoe dat gaat zonder meteen weer vliegroest in de tank te krijgen..
 

Monkey

MF veteraan
3 apr 2007
7.343
160
35
froubuurt
Niemand een filter er tussen maar, ik sta op het punt een motor op te bouwen, een vorige kreeg een kelmmer door roestdeeltjes die toch door het filkter heengingen(en zich verzamelden in de vlotterbak)
Ontroesten is makkelijk maar op waterbasis.. ergens werd geschreven dat 2 takt olie water opnam maar dat lijkt me stug. (er mee naspeolen) eens kijken hoe dat gaat zonder meteen weer vliegroest in de tank te krijgen..
In de racerij doen ze iets in het water wat als koelvloeistof gebruikt wordt om roest tegen te gaan. Geen idee wat dit doet met de werking van het ontroestmiddel maar verder kan ik ook niets bedenken.
 

Cas

MF veteraan
21 mrt 2012
1.430
41
In de racerij doen ze iets in het water wat als koelvloeistof gebruikt wordt om roest tegen te gaan. Geen idee wat dit doet met de werking van het ontroestmiddel maar verder kan ik ook niets bedenken.
Beetje leibaanolie zie je wel eens.
 

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
22.280
432
Assen
Of iets anders dan water gebruiken tijdens ontroesten met zuur of electrolyse.. iets olie-achtigs zou dat werken?
 

scorp

MF veteraan
30 okt 2008
3.934
39
kempen belgië
In de racerij doen ze iets in het water wat als koelvloeistof gebruikt wordt om roest tegen te gaan. Geen idee wat dit doet met de werking van het ontroestmiddel maar verder kan ik ook niets bedenken.
ik meende dat koelvloeistof in de racerij verboden was? (om "vettige" plekken op circuit te vermijden, water droogt op na een crash, de olie uiteraard ook niet)
 

Monkey

MF veteraan
3 apr 2007
7.343
160
35
froubuurt
ik meende dat koelvloeistof in de racerij verboden was? (om "vettige" plekken op circuit te vermijden, water droogt op na een crash, de olie uiteraard ook niet)
Maar enkel water zorgt voor roest en kalkafzetting. Vandaar een additief om deze nadelige effecten van water i.p.v. kvs tegen te gaan.
Verder heb je gelijk, kvs mag niet vanwege het glad maken van het circuit bij lekkage.
 

Rob Dekker

"50e Year on the Road"
5 sep 2009
32
23
69
Lochem
camperlife.waarbenjij.nu
Nee, dat werkt niet.
Wij mengde een beetje boorolie door het koelwater. Ongeveer 2 % boorolie en het koelwater kleurt dan melkachtig.
Lost uitstekend op na goed mengen in een gieter o.i.d en daarna vullen. Geen roest vorming meer !
Bang voor kalk?, neem je een goedkope 5 liter verpakking bronwater ;)

Let wel, is niet vorst bestendig, dus in de winter binnenslapen of aftappen.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Red Force

Red Force

Tuono Gen1
Donateur
19 nov 2011
8.046
1.705
De olie die voor de koeling van draai en freesbanken word gebruikt werkt mooi.
Mengt met water en geen roest meer.


ko-32282_.png
 

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
15.564
1.335
57
Den Haag
Wij mengde een beetje boorolie door het koelwater. Ongeveer 2 % boorolie en het koelwater kleurt dan melkachtig.
Lost uitstekend op na goed mengen in een gieter o.i.d en daarna vullen. Geen roest vorming meer !
Bang voor kalk?, neem je een goedkope 5 liter verpakking bronwater ;)

Let wel, is niet vorst bestendig, dus in de winter binnenslapen of aftappen.
De vraag was of je roestoplossend zuur met olie kon mengen of elektrolyse met olie kon koen. Het antwoord is nee.